En voi sietää vanhoja äitejä!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja nuoriäiti ja ylpeä siitä
  • Ensimmäinen viesti
nuoriäiti ja ylpeä siitä
Mä en voi ymmärtää miksi ihmiset hankkii vasta yli 3kymppisinä lapset?! Siis jos on mahdollisuus saada aiemminkin :eek:
Itse olen 18 vuotias kohta kahden lapsen äiti, lapseni ovat 2v ja toinen tuloillaan tammikuussa.
Useimmiten kun olen törmännyt vanhempiin äiteihin saan äkäisiä katseita, ja päästä varpaisiin katseita, kuin olisin kamalan huono äiti. Kun olen niin nuori, mutta tosiasia on että jaksan paljon paremmin lapsieni kanssa riehua ja remuta kuin vanhemmat äidit, osaan ymmärtää lapsiani paremmin kun he lähestyvät murrosikää (kun itselläni asiat sen verran paremmassa muistissa kuin VANHOILLA äideillä) , ja lapset ei niin paljoa häpeäkkään kun äiti ei ole mikään kurttuinen mummo tai wannabe nuori äiti (esimerkkinä hyvän kaverin mutsi, kaveri on 19v ja mutsi kai lähempänä 45 vuotta ja lainaa tyttärensä kuteita!!! Voi elämä... Joku raja sentään. Ja se vielä että hänellä on 3 vuotias lapsi myös. Mun mielestä tosi epäkypsää).
Olen toki tavannut hyviä vanhoja äitejä joilla mm. lapsettomuuden takia lapsen saanti viivästynyt, he eivät ole samanlaisia kuin mm. urakiitäjä mummuäidit/ retromummoäidit jne.. He osaavat arvostaa muita äitejä, ikään katsomatta. Kun tietävät ettei lapset ole AINA vahinkoja, nuoreilla äidellä. Ja kiitos heille siitä :) Ja se vielä että nämä äidit jaksavat puuhailla kaikkea lapsensa kanssa, kun ovat sen suurella työllä saaneet ja suurella rakkaudella lastansa odottaneet.
Minun mielipiteeni.
 
vieras¨
:D nii-in,kyllä huomaa että olet 18v <3

noh, minkäs tuomion minä saan, kun olen 24v 2lapsen äiti, jolla on toiveissa nyt tähän väliin työelämää ja jos luoja suo niin iltatähti 10v kuluttua?
 
ItseMyös19vuotiaanaKahdenÄiti
Kauhean pitkä teksti ja niin tylsää luettavaa. ok, olet siis nuoresta iästäsi huolimatta hyvä äiti lapsillesi. Ja äidit jotka on tehnyt lapsensa jälkeen TEINI-iän ei ole? Mut tää taisikin olla provo. Ei kukaan oikeasti ole noin typerä, eihän? :)
 
Maine Coon
Osittain kirjoitustyylistäsi paljastuukin se, että olet todella nuori ja ehkä osaltasi myös epäkypsä tietyllä alueella.Mä olen 41v ja odotan kuudetta.Siinä sulle ihmettelemisen aihetta.Vanhin lapsi 18v, kuopus 2v :)
 
mummuikäinen
Eli kun mä tapasin mieheni vasta 28 vuotiaaana, koulutettuna, omillaan toimeentulevana ihmisenä, niin mä en olis saanut enää lapsia pukata;) Just joo... Provoa muualla!
 
Vanha Äiti
Olen 35 ja minulla on kaksi pientä lasta. Löysin sopivan miehen vasta 3-kymppisenä ja sen vuoksi lapset hankin tässä iässä. Olisin toivonut lasten hankintaa jo alle 3-kymppisenä, mutta kun ei ollut kunnollista miestä. Se on kyllä totta, että yövalvomiset vähän väsyttää, mutta muuten olen mielestäni oikein mainiossa iässä hoitamaan lapsiani. Raskauduin helposti, raskaudet ja synnytykset menivät hyvin, lastenhoito sujuu ja olen todella tyytyväinen että vihdoinkin sain itselleni lapsia. Minulla on pitkä työura ja koulutus ja olen saanut hyvää äitiyspäivärahaa. Meillä on mieheni kanssa myös jo menovaiheet takana päin ja keskitymme perhe-elämään.
Se on hienoa, että sinä olet jo tuossa iässä mielestäsi valmis perhe-elämään. Kaikki on ihmisestä kiinni ja jokainen meistä on erilainen. Toivottavasti sinä jaksat hoitaa lapsesi hyvin isoksi asti, että oma nuoruus ja menovaihe ei iske päälle jossian vaiheessa. Toki voi mennä, mutta tarkoitan nyt sellaista kunnon bailausmenoa mitä yleensä 15-25 vuosien välille yleensä ajoittuu. Ja useimmiten niin, että on täysi-ikäinen ja voi juosta baareissa.
Toivon sinulle voimia lasten ja ennakkoluulojen kanssa!
 
nuoriäiti ja ylpeä siitä
No niin onkin provo ;) en oikeesti tosissani tällaista ajattele.. :) sori vanhemmille äideille.. halusin vain nähdä miten mielipiteet jakautuu :) Aivan yhtä hyviä äitejä nuoremmat ja vanhemmatkin :):)
 

Yhteistyössä