En tunne itseäni yhtään liian nuoreksi, kun nyt juuri 21v täyttäneenä plussasin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Naksneppari:
Onnea vaan, vauvathan on aina ihania. Ottamatta ikäkysymykseen tässä sen enempää kantaa sanoisin, että ihminen hyvin harvoin tuntee itsensä tässä hetkessä liian nuoreksi tekemään tiettyjä asioita. Taaksepäin katsoessa voi sitten arvioida, onko ollut jossakin vaiheessa liian nuori johonkin tekemäänsä ratkaisuun nähden. Kahdesti ei kuitenkaan voi elää, mutta yleensä ottaen ihminen on omasta mielestään valmis vaikka mihin - kuuntelee sitten neljävuotiasta tai neljäntoista ikäistä itsenäistyjää. Itse olin kahdenkymmenen ikäisenä liian nuori menemään naimisiin ja liian nuori ties mihin - nyt kun kymmenen vuoden päästä katson sitä tyttöä joka olin, niin hymyilyttää. Hellästi mutta kuitenkin.

Ihanasti kirjoitit ja juuri näin se menee. Onnea ap:lle lapset on ihania, ainakin enimmäkseen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Onnea vaan, vauvathan on aina ihania. Ottamatta ikäkysymykseen tässä sen enempää kantaa sanoisin, että ihminen hyvin harvoin tuntee itsensä tässä hetkessä liian nuoreksi tekemään tiettyjä asioita. Taaksepäin katsoessa voi sitten arvioida, onko ollut jossakin vaiheessa liian nuori johonkin tekemäänsä ratkaisuun nähden. Kahdesti ei kuitenkaan voi elää, mutta yleensä ottaen ihminen on omasta mielestään valmis vaikka mihin - kuuntelee sitten neljävuotiasta tai neljäntoista ikäistä itsenäistyjää. Itse olin kahdenkymmenen ikäisenä liian nuori menemään naimisiin ja liian nuori ties mihin - nyt kun kymmenen vuoden päästä katson sitä tyttöä joka olin, niin hymyilyttää. Hellästi mutta kuitenkin.

Ihanasti kirjoitit ja juuri näin se menee. Onnea ap:lle lapset on ihania, ainakin enimmäkseen ;)

Minulla lähinnä heräsi Naksnepparin kirjoituksesta sellainen miete, että hölmöähän se olisi miettiä joka hetkeä kymmenen vuoden päähän: "Miten ajattelisin sitten, miten tekisin sitten"... Miksi jäädä jahkailemaan elämässään? Entäpä jos joku on ihan oikeasti valmis tiettyihin asioihin, tässä tapauksessa perheenlisäykseen? Nuoruus on ihanaa aikaa, mutta se ei tarkoita mitään aivotonta aikaa, jota jälkeenpäin pitäisi silmiään pyöritellen muistella. :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Minulla lähinnä heräsi Naksnepparin kirjoituksesta sellainen miete, että hölmöähän se olisi miettiä joka hetkeä kymmenen vuoden päähän: "Miten ajattelisin sitten, miten tekisin sitten"... Miksi jäädä jahkailemaan elämässään? Entäpä jos joku on ihan oikeasti valmis tiettyihin asioihin, tässä tapauksessa perheenlisäykseen? Nuoruus on ihanaa aikaa, mutta se ei tarkoita mitään aivotonta aikaa, jota jälkeenpäin pitäisi silmiään pyöritellen muistella. :o

Taisit ymmärtää hänen kirjoituksensa aivan väärin. Nyt 25 katson 15 vuotiaita, että onpas ne pikkuisia, mutta itse 15 vuotiaana olin tosi kokenut ja aikuinen ;) Eikös se mene vähän näin.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Onnea, mutta toivottavasti ehdit opiskella itsellesi myös ammatin!!!

No herran jumala jos muija saa 21vuotiaana lapsen, niin eihän sillä oo muuta ku aikaa opiskella :o :o Jos 40vuodessa ei tuu mitään, niin sitten on jo..

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:

No herran jumala jos muija saa 21vuotiaana lapsen, niin eihän sillä oo muuta ku aikaa opiskella :o :o Jos 40vuodessa ei tuu mitään, niin sitten on jo..

Niin ja ot, monilla 21vuotialla on JO ammatti. ;)

Siis jtn. muuta, kuin oppisopimuksella kampaajaksi tai tarjoilijaksi ;). Jos hankkii lapsia nuorena, opinnot yleensä tahtoo jäädä. En toivois omalle tyttärelle äidin uran alkamista jo 21-vuotiaana, mutta se on jokaisen oma valinta :heart: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Siis jtn. muuta, kuin oppisopimuksella kampaajaksi tai tarjoilijaksi ;). Jos hankkii lapsia nuorena, opinnot yleensä tahtoo jäädä. En toivois omalle tyttärelle äidin uran alkamista jo 21-vuotiaana, mutta se on jokaisen oma valinta :heart: :hug:

Oppisopimuksella?

Ei nyt millään pahalla, mutta käytätkö sä koskaan mitään palveluita? Esim, lähihotajien ( tk), käytkä kaupassa, siivoojat, myyjät, ajatko autolla, auraajat, käykö teillä roskaauto? Käytätkö autoas huollossa autoasentajat tai tarvitko sähkömiehiä? Leikkaatko ite hiukset tai puhistat ihon? Kosmetologit ja parturit. Baarissa/raflassa teet ite ruoat ja tarjoilet?

No eihän noita onneks tarvii.

Ja ei millään pahalla, mut kyllä mä pidän ihan ihmisen ammatteina ammattikoulu tutkintojakin.

Niin ja kuka siellä huuteli, että ne opiskelut tahtoo yleensä jäädä, jos nuorena tekee lapset? Mihin perustat väitteesi, miltä pohjalta yleistät noin rankasti? Ja sitten: mitä se sulle muutenkaan kuuluu?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miten se lapsensaanti estää opiskelemasta tai ehtimästä? :laugh:
Nimimerkillä 20-vuotiaana äidiksi ensimmäisen kerran tullut OTT.

Joo siis mä ihmettelen ihan samaa.

Mä en oikeesti tiijä liikkuuko joillakin ihmisillä päässä vaan silmät ;)

Yhteistyössä