en tiedä miten kertoisin,

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
n
Kuin kauan ootte ap olleet yhdessä? Onko ennen sattunut mitään vastaavaa? Siis kerroit ettet itse ole pettänyt, mutta onko mies tai epäiletkö, että hän olisi joskus.

Minkä takia olit toisen miehen kanssa, oliko hän joku tuttu vai ihan tuntematon?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja n:
Kuin kauan ootte ap olleet yhdessä? Onko ennen sattunut mitään vastaavaa? Siis kerroit ettet itse ole pettänyt, mutta onko mies tai epäiletkö, että hän olisi joskus.

Minkä takia olit toisen miehen kanssa, oliko hän joku tuttu vai ihan tuntematon?
olemme olleet yhdessä 6v.ei ole sattunut ja mies ei ole pettänyt.tuntematon oli.kerroin miehelle asiasta.kuunteli ja tokaisi että toivottavasti olen tyytyväinen.sanoi lähtevänsä viikonlopuksi veljensä luokse miettimään.

Tyty
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

olemme olleet yhdessä 6v.ei ole sattunut ja mies ei ole pettänyt.tuntematon oli.kerroin miehelle asiasta.kuunteli ja tokaisi että toivottavasti olen tyytyväinen.sanoi lähtevänsä viikonlopuksi veljensä luokse miettimään.
No, kaikki riippuu nyt siitä mihin tulokseen miehesi tulee. Ja hänellä on oikeus tulla mihin tulokseen vain. Viisaasti sanoi lähtiessään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tyty:

No, kaikki riippuu nyt siitä mihin tulokseen miehesi tulee. Ja hänellä on oikeus tulla mihin tulokseen vain. Viisaasti sanoi lähtiessään.
tiedän että hänellä on oikeus päättää asiasta.saisi vain tehdyn tekemättömäksi.rakastan todella miestäni.toivottavasti pystyy antamaan anteeksi.

arg
Valmistaudu siihen että miehesi voi lähteä tuon takia!jos minun mieheni tulisi sanomaan että on pettänyt,en tiedä voisinko enää luottaa häneen!luoton menetit ainakin,toivottavasti eroa ei kuitenkaan tule.Tuskin miehesi ajattelee sitä kuinka sua kaduttaa..mietippä asiaa asiaa toisinpäin,jos miehesi olisi tehnyt tuon!Älytöntä mennä pettämään ja sitten märistä kuinka kaduttaa!eikö kannattaisi miettiä ensin mitä tekee??

Mietippä sitä.
tiedän että voi lähteä lopullisesti.olisi pitännyt ajatella mitä tekee.mieheni laittoi viestiä että soittelee illalla kun pojat nukahtaneet ja haluaa jutella.
Miehesi kuulostaa vähän paremmalta tapaukselta kuin mitä sinä olisit ansainnut.

minna
Mä kyllä ihmettelen ihmisten arvomaailmaa. Millanen suhde on, jossa eletään tommosessa valheessa?? Mä en kyllä nää asiaa millään tapaa niin, että ei kerrota koska naisen pitää siitä kärsiä eikä miehen. Kyllähän toisella pitää olla oikeus tietää tommonen asia ja päättää että haluaako sen jälkeen jatkaa. Ihme että nykyään erotaan helposti ja muutenki tää maailma on ihan ihmeellinen ku tommosia ajatuksia on ihmisillä:O

ap
Alkuperäinen kirjoittaja **:
siis kerroitko jo? Mä en kertois, lasten takia. Lapset on tärkeempiä ku mies.

Ja jos kertosin niin en tekis sitä niin et lapset on paikalla, voi mennä tappeluks!
kerroin ja sen takia mies lähti veljensä luo miettimään.illalla soittelee ja yritetään jutella.lapset on tärkeitä,mutta rakastan myös miestäni ja hänellä on oikeus tietää.

minna
Alkuperäinen kirjoittaja **:
siis kerroitko jo? Mä en kertois, lasten takia. Lapset on tärkeempiä ku mies.

Ja jos kertosin niin en tekis sitä niin et lapset on paikalla, voi mennä tappeluks!
kerroin ja sen takia mies lähti veljensä luo miettimään.illalla soittelee ja yritetään jutella.lapset on tärkeitä,mutta rakastan myös miestäni ja hänellä on oikeus tietää.
ihailen sun ajatusmaailmaa. Vaikka ei varmasti helppoa ollu kertoa niin tuossa on kuitenki kysymys oman rakkaan kunnioituksesta! Yritä antaa miehelles aikaa miettiä ja pohtia... Ja yritä myös ymmärtää hänen tunteitaan jos raivoaa tms. Anna miehen puhua omista tunteista ja kerro sinäki. Puhuminen auttaa varmasti molempia, voimia!

on se
kaksplussan mammat kannattaa valhetelua.. huah. milläkähän mallilla teidän aprisuhteetkin on?!? itse ajattelen että parisuhde perustuu rehellisyyteen, luottamukseen eikä mihinkään valehteluun

Oikein teit. Otit vastuun teostasi. Toivon, että kaikki muuttuu vielä hyväksi. En ymmärrä sellaisia, jotka kehottaa olemaan kertomatta. Salata nyt tällainen asia puolisolta. Nostan hattua sinulle. Valheessa ei ole koskaan hyvä elää.

Voit joutua kuuntelemaan katkeraa miestä jonkin aikaa, mutta anna hänen purkaa oloaan ja menkää vaikka yhdessä johonkin keskustelemaan. Teillä on kuitenkin vielä pienet lapset.
Siunaten uudi

toinen näkökulma
En ymmärrä teitä, jotka syyllistätte keskustelun avaajaa. Ihastumisia tulee ja menee ja yli 70% ihmisistä pettää toisiaan jossain elämänsä vaiheessa. Suurin osa jättää sen kertomatta, toiset kertovat rehellisesti. Ei ole kenenkään PAKKO kertoa, ja siitäkin voi olla monta eri mieltä, että onko kertominen oikein vai ei, riippuu täysin ihmisistä ja tilanteesta. Kuitenkin kaikki me ollaan vapaita tekemään omat päätöksemme, kaikki ollaan aikuisia ihmisiä ja JOKAIKISELLÄ ihmisellä on täysi oikeus ja vapaus yksityisyyteen (mikä pitää sisällään myös sen, että on jokaisen ihmisen itsensä päätettävissä mitä pitää omana yksityisasianaan, josta ei kellekään puhu ja kellään ei pitäis olla siihen mitään sanomista). Niin ja siitä vielä, että onko kertomatta jättäminen joskus oikeutettua, voin ihan omasta kokemuksesta kertoa, että on. 18-vuotiaana (eli nuorempana ja tyhmempänä kuin nyt oon) raskaana ollessani sain exäni (silloisen aviomieheni) tunnustamaan, että hän on pettänyt mua kahdesti raskaana ollessani. Siitä aiheutui paljon stressiä (mikä ei ole koskaan raskaana olevalle hyväksi) ja kaiken kukkuraksi vaivuin vakavaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen heti synnytyksen jälkeen (mihin oli osasyynä se, että kelasin liikaa päässäni sitä miehen tunnustusta). Jälkikäteen oon tullut siihen tulokseen, että ei hänen ois kannattanut tunnustaa yhtään mitään. Se, mitä ei tiedä, ei tosiaankaan voi satuttaa. No eihän meidän suhde sen jälkeen kauaa kestänyt. Koin tarvetta kostaa miehelleni ja menin pettämään häntä itse sillä seurauksella, että rakastuin ja muutin uuden rakkauteni luokse asumaan. Mies jäi siis yksin. Nykyiselle oon heti alusta asti sanonut, että hänellä on täys oikeus elää elämäänsä niin kuin itse parhaakseen näkee, koska se on hänen elämänsä. Jos menee kännipäissään panemaan jotain typykkää, josta ei seuraavana päivänä ees muista kunnolla, että kuka oli ja mitä oikein oli tapahtunut, niin en halua sitä tietää. Ihminen on vapaa tekemään mitä haluaa, kunhan ei vahingoita muita (joku voi toki sanoa tähän, että vahingoittaahan pettäminen toista osapuolta -- ja paskat! Ei vahingoita tippaakaan, ainut juttu mikä siinä toista ärsyttää on se, että toinen on pitänyt hauskaa sillä aikaa, kun toinen on ollut kiltisti kotona lasten kanssa -- eli helvetinmoista itsekkyyttä tyyliin "jos ei mulle, niin ei kellekään toisellekaan"). Mua ei oikeesti kiinnostais, mitä toinen on puuhaillut mun poissaollessa, luotan ihmiseen sen verran, että tiedän, että hän on fiksu aikuinen ihminen, ja käyttää kortsua jos tulee jotain. Ja tiedän, että mitä ikinä hän tekeekään, niin viimeistään aamulla on taas mun vieressä rakastamassa mua. Rakkaus on meissä itsessämme, ei sitä voi toiselta vaatia (kuten ei mitään muutakaan), ja sitä on PALJON, kunhan sen tajuaa. Sitä on niinkin paljon, että sitä riittää jokaiselle, kenelle sä haluat sitä antaa. Se on loppumaton voimavara, kunhan sen ensin löytää itsestään. Ja sitten kun sen itsestään löytää, niin sen jälkeen ei oo enää mitään tarvetta vaatia sitä tai sen osoituksia toisilta, vaan antaa toiselle/toisille rakkautta muuten vain vaatimatta mitään takaisin.

Keskustelun avaajalle hatunnosto, kun löysit voimia ja halun kertoa asiasta miehellesi. Toivon oikein sydämeni pohjasta, että miehesi ymmärtää ja antaa sulle anteeksi.

Ja tämä kommentti jäi soimaan päähän:

Mietippä sitä. (vierailija)

"ap:

tiedän että voi lähteä lopullisesti.olisi pitännyt ajatella mitä tekee.mieheni laittoi viestiä että soittelee illalla kun pojat nukahtaneet ja haluaa jutella.

Miehesi kuulostaa vähän paremmalta tapaukselta kuin mitä sinä olisit ansainnut."

Niin ei todellakaan ole näin, vaan just toisinpäin. Kyllä miehesi nyt kelpaa olla tyytyväinen, kun sai niin rehellisen vaimon kuin sinä. Niin myötä- kuin vastoinkäymisissä. Voimia teille molemmille, ja iso hali.

Kyllä
Kunhan sitten tiedostat että jatkossa sun parisuhtees onni on täysin kaveris vaiteliaisuuden varassa. Ehkä se ei kerro, ehkä kertoo. Ehkä kertoo jollekin toiselle "luotettavalle", kuten omalle miehelleen, ja tämä päättää kertoa sun miehelles... Ehkä törmäätte tähän petoskumppaniin jossain...

Ellet sitten ite kerro.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mietippä sitä.:
Miehesi kuulostaa vähän paremmalta tapaukselta kuin mitä sinä olisit ansainnut.
Peesi.

Onneksi sentään tunnustit.

joo
Sinulle, toinen näkökulma. Sinä hyväksyt toisten kanssa olemisen ja olet siihen tavallaan miehellesi luvankin antanut, mutta moni meistä ei ja meidän ajattelussamme se on pettämistä. Sinähän hyväksyt sen eikä se edes silloin ole pettämistä.

Mutta siis minä haluaisin tietää, koska minä en hyväksy sitä enkä sitä myöskään anteeksi antaisi vaan ottaisin eron. Ja kuten ap kertoi miehensä on melko ehdoton, joten ei varmaankaan noin vain hyväksy pettämistä.

Yhteistyössä