En pidä lapsestani :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana todellakin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja isoksi kasvanut:
Sen jälkeen, kun lapsellamme todettiin sydänvika, en ole ajatellut mitään tuon suuntaistakaan. Älä ap pidä lastasi itsestään selvyytenä. Mietipä jos hän sairastuisi vakavasti tai vaikkapa kuolisi, miltä sinusta tuntuisi?

Niinpä, ajattelemisen aihetta: Minultakin esikoinen kuollut ja kuopuksella reikä sydämessä, ehkä jokus leikataan!

Tuo on ihan höpinää ettet pitäisi lapsestasi. Rakastat varmasti mutta väsymys on vain sen tunteen päällä ja siksi alta paistaa vain tympimys lasta kohtaan. Jos sulta otettaisiin se lapsi pois niin huomaisit oitis miten paljon häntä rakastat, mutta heitteleville tunteille ei juurikaan voi mitään, siis älä anna tunteiden vallata vaan nyt keskityt itseesi ja siihen että asetat ne rajat. Ehkä saat sen myötä vielä kiljuvamman lapsen vähäksi aikaa mutta kohta huomaat että alkaa tehota.. Sen myötä huomaat myös rakkautesi lastasi kohtaan helpommin.. Se on siellä jossain, usko pois. Ja et ole ainoa joka noin tuntee joskus, älä luulekkaan vaan aika useat tuntee samoja tuntemuksia mutteivat vaan kehtaa niitä lausua ääneen. Mutta voimia sulle ja koita aloittaa niistä rajoista, ja vielä parempi jos todella saat tukea jostain kasvatustyöhösi joka ei todellakaan aina ole helppoa.
Mutta rakkaus korvaa sen kaiken, haleja ja koita päästä hieman hemmottelemaan myös itseäsi..

Alkuperäinen kirjoittaja lapset ovat lainaa:
Sen jälkeen, kun lapsellamme todettiin sydänvika, en ole ajatellut mitään tuon suuntaistakaan. Älä ap pidä lastasi itsestään selvyytenä. Mietipä jos hän sairastuisi vakavasti tai vaikkapa kuolisi, miltä sinusta tuntuisi?

Niinpä, ajattelemisen aihetta: Minultakin esikoinen kuollut ja kuopuksella reikä sydämessä, ehkä jokus leikataan!

Tuota minäkin ajattelen, kun harmitus tulee päälle. Eli turhia ei kannata vatvoa.

Mutta,lapsi varmaan hakee huomiota ja positiivista sellaista.Mutta nyt jo siinä tilanteessa, että negatiivinenkin jo kelpaa (koska se huomioidaan heti). Eli hälytyskellot soimaan ja muuttakaa omaa käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja lapset ovat lainaa:

Tuota minäkin ajattelen, kun harmitus tulee päälle. Eli turhia ei kannata vatvoa.

Mutta,lapsi varmaan hakee huomiota ja positiivista sellaista.Mutta nyt jo siinä tilanteessa, että negatiivinenkin jo kelpaa (koska se huomioidaan heti). Eli hälytyskellot soimaan ja muuttakaa omaa käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsiaan rakastava:
Sääli tosiaan lastasi, vaistoaa varmasti ettet pidä! Minulla on viisi ja jokainen omanlaisensa ja pidän heistä juuri sellaisena!
Haleja lapselle!

Siinä taas yks, joka ei tajua oikeasta elämästä yhtään mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai, että kun on taas niin hyviä äitejä täällä palstalla. Olen oikeen ylpee teistä sitten kun lapsenne esim. murkkuikäsenä jotain mokaa, kun sehän on aina se naapurin Maija tai Kalle se syypää, kun ite ollaan niin hyvin kasvatettu. Omassakin naapurustossa on näitä hyvin kasvatettuja häirikköjä, joiden omat vanhemmat puolustaa lastaan henkeen ja vereen, ettei se oo voinu sitä, tätä ja tota kun ollaan niin oltu rakastavia ja naapurit tässä niitä vaan yhdessä nauretaan. Millonkohan suostuvat ikävän totuuden nielemään???

Mitä säs sössötät jostain totuudesta??En ymmärrä sun tekstiäs?Taitaa vaan olla kova pala kun kaikki ei inhoa niitä omia lapsiaan-Naurattaa ihan sun kommenttis

Osu ja uppos!!! =)

Niinhän sä luulet-Sori,pakko kertoa että en edelleenkään tunne vihaa lapsiani kohtaan niinku sä' taidat tuntea.Surullista!

Hei merilehmä mee jo nukkuun.

Voi tiedän niin tunteen, et uskokaan...

Tänään kun neiti meni nukkuun, tuli mamille ensin raivari, sitten itku. Mä olen niin täynnä ton lapsen oikkuja, ettei mitään rajaa..... |O |O |O |O |O

Tänään ei olisi tehnyt heikkoakaan pakata sen kamoja ja kuskata neiti isälleen asumaan ikiajoiksi ja yli. :kieh: :kieh:

Mutta pakko kestää, päivä kerrallaan...

Järkyttävää luettavaa.Töissä olet,erossa lapsesta ja muutamaa tuntia et kestä.

Onko lapsi ollut aina samanlainen?Kuinka vanha?Olisiko jotain terveydellistä syytä?Ehkä lapsesi vain vaistoaa oman käytöksesi ja ajatuksesi.???

Väsynyt olen itsekki usein,mutta koskaan en ole noin ajatellut.Kynnys sinänsä jo sekin että julki tuo tuollaiset ajatukset.

Apua hankkisin jostain ja nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:

Onko lapsi ollut aina samanlainen?Kuinka vanha?Olisiko jotain terveydellistä syytä?Ehkä lapsesi vain vaistoaa oman käytöksesi ja ajatuksesi.???

Väsynyt olen itsekki usein,mutta koskaan en ole noin ajatellut.Kynnys sinänsä jo sekin että julki tuo tuollaiset ajatukset.

Mä olen varmaan liian väsynyt ja liian samoissa fiiliksissä, jotta näkisin asian järkyttävän puolen. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Mä olen varmaan liian väsynyt ja liian samoissa fiiliksissä, jotta näkisin asian järkyttävän puolen. :ashamed:

No aivan, järkyttävää ois jos lasta hakattais tai käytettäis hyväksi tms. OIKEESTI järkkyä, mutta se, että on hetkiä jolloin ei tunne rakkautta lastaan kohtaan, on yllättävänki normia. Kukkahattutätit nukkumaan jo!!

Alkuperäinen kirjoittaja TUPLAONNI:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Meillä lapset 5v.,2v.ja 9kk.Välillä samoja tuntemuksia,koskien koko lapsikatrasta:/Että jos olisin tiennyt,millaista tämä on,olisin ehkä jättänyt tämän väliin..Jatkuvaa tappelua,huutoa,vahtimista..Ääk!Oma aika lopussa,järki meinaa välillä mennä.

Mutta ehkä tämä joskus helpottaa.Tähän ryhdyttiin ja kunnialla viedään loppuun saakka,vai mitä?Pakkohan sitä on olla vahva ihminen,kun on tämä rooli elämään annettu,vanhempana olo on elämästä suurin tehtävä,näin uskon..

Miksi ihmeessä niitä pitää puskea peräjälkeen, ei kenellekään aikaa?
Eikö voisi tehdä omien voimavarojen mukaan?

Jos noi on "peräjälkeen", niin miten pitkää taukoa suosittelet?
Mä olen varmaan maailman surkein ihminen mutt mun lapsilla on ikäeroa sentään 5 vuotta, ja silti mä olen ihan rikki.

No, mä toivon että jätkäst ei tuu yhtä temperamenttinen kun tosta neitistä.

Olen itekkin ollut usein väsynyt ja kyllästynyt elämään lasten kanssa.Mutta KOSKAAN se ei oo siltikään saanut mua ajattelemaan noin,kuin ap ekassa viestisään.

Noista sanoista juuri voi lähteä ne JÄRKYTTÄVÄT uutiset.

Lapset on lapsia,vaikeita,hankalia,oikuttelevia,tinttaisia,huonosti nukkuvia ja syöviä yms.Niin ollaan me vanhemmatkin olleet.Mutta tekeekö lapsi sitä tahallaan ??Se on lapsi,eikä tajua mitä se vanhemmissa saa aikaan.Aikuisetkin on hankalia,mutta ei meitä kukaan valvo,passaa ja kestä.Silloin kun aikuiset tinttailee jne,otetaan ero kun ei kestetä enää.jne

Olen itekkin ollut usein väsynyt ja kyllästynyt elämään lasten kanssa.Mutta KOSKAAN se ei oo siltikään saanut mua ajattelemaan noin,kuin ap ekassa viestisään.

Lapset on lapsia,vaikeita,hankalia,oikuttelevia,tinttaisia,huonosti nukkuvia ja syöviä yms.Niin ollaan me vanhemmatkin olleet.Mutta tekeekö lapsi sitä tahallaan ??Se on lapsi,eikä tajua mitä se vanhemmissa saa aikaan.Aikuisetkin on hankalia,mutta ei meitä kukaan valvo,passaa ja kestä.Silloin kun aikuiset tinttailee jne,otetaan ero kun ei kestetä enää.jne

No se onhyvä sillon että et oo kuiten ikinä ikinä noin ajatellu, mutta koska meitä kaikkia on niin montaa sorttia jo lähteissään, niin jotku joskus saattaa väsyksissä noin aatellakki. Anna vähän tilaa hei, äläkä heti tuomitte.

No aivan, järkyttävää ois jos lasta hakattais tai käytettäis hyväksi tms. OIKEESTI järkkyä, mutta se, että on hetkiä jolloin ei tunne rakkautta lastaan kohtaan, on yllättävänki normia. Kukkahattutätit nukkumaan jo!!

Järkyttävää noi onkin.Mutta ajatelkaa paljoko se vaikuttaa lapsen elämään,kun kokoajan on ns.tiellä,rasittava ja vanhemmat ei sua jaksa??

Jos mua tarkotat kukkahattutädillä,niin perusteluja kaipaan.!En ole täydellinen,en lähelläkään sitä.

Joo, no mun suhde tohon neitiin on ollut vähän kieroutunut alusta asti, en mä oppinut sitä rakastamaankaan lainkaan ennenkö se oli jotain vuoden, tai yli.. Ehkä vuoden ja kahden väliin??

No jokatapauksessa: tällä hetkellä en voi sietää sitä silmissäni. Tai juuri nyt voin, kun se nukkuu. Mutta huomenna aamulla... Mun pitää tosissani koota itseni, että pystyn käyttäytymään sitä kohtaan edes jollain tasolla järkevästi ja aikuismaisesti, enkä näytä kuinka vastenmielistä sen kanssa oleminen juuri nyt on.

Aamua odotellessa..

Aika kasa tuli sulle paskaa niskaan heti ekoilla viesteillä =(

Mutta kerrompa ihan vaan näin lyhyesti. Mulla oli ihan samallaiset tunteet vielä muutama kuukausi sitten omaa lastani kohtaan. Mikään ei ollut hyvin ja huutoa piisasi niin että varmaan koko kortteli kuuli =) Otettiin yhteen joka asiasta ja seinätkin sai siinä kyytiä välillä potkuista ja nyrkeistä, mutta koskaan EN lapseeni kajonnut.

Sitten hoksasin missä vika oli, olin masentunut. Ja siihen sitten hain apua ja monien itkujen jälkeen ollaan nyt pojan kanssa kuin parhaat kaverit =) Kannattaa varmaan kuunnella itseäsi että voisikos olla samallainen tilanne sinulla ja jos niin hae ihmeessä apua. Ja muutenkin kannattaa jutella ihan rehellisesti tilanteesta että missä menette niin varmasti apua saatte!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Tykkäät sie. Ehkä jopa vielä enemmän sitten, kun tuo vaihe on ohi. Murkkuiässä sie sit vasta tykkäätkin =)

Kiitos. Tuli hymy huulille! Ja tosiaan, se murrosikä... Apua!

Mulle sanottiin, että jos on vaikea uhmaikä, murrosikä ei oo niin paha. En osaa sanoa pitääkö paikkansa, kun oma lapsi on vasta 3 vuotias.

Lapset on lapsiaät kestä omia negatiivisia tunteitaan (kuin ei myöskään moni aikuinenaan), eiv.Vasta vähitellen ja esimerkin avulla alkavat huomioida muita. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Liian kauaa ei kannata kuitenkaan huudella rumasti.

Mulla on esikoinen poika,keskimmäinen tyttö ja kuopus poika.Hankalimmat ja riitaisimmat välit on ollut nimenomaan tytön kanssa.Syytä en osaa siihen sanoa.Toivottavasti saisin saman yhteyden myös tyttöön kun poikiinkin.Meillä tyttö tottelee parhaiten isäänsä ja sen sana on tärkein.

Toki ymmärrän ajatuksesi,nyt kun luin viestiketjua pidemmälle.Mutta se ei kuitenkaan muuta kantaani,että kuullostaa pahalta ja järkyttävältä.Ehkä se kertoo siitä että tarvit jotain apua ja nopeasti.Jaksamisia

Joo, no mun suhde tohon neitiin on ollut vähän kieroutunut alusta asti, en mä oppinut sitä rakastamaankaan lainkaan ennenkö se oli jotain vuoden, tai yli.. Ehkä vuoden ja kahden väliin??

No jokatapauksessa: tällä hetkellä en voi sietää sitä silmissäni. Tai juuri nyt voin, kun se nukkuu. Mutta huomenna aamulla... Mun pitää tosissani koota itseni, että pystyn käyttäytymään sitä kohtaan edes jollain tasolla järkevästi ja aikuismaisesti, enkä näytä kuinka vastenmielistä sen kanssa oleminen juuri nyt on.

Aamua odotellessa..[/quote]

Huh. Tuossa se syy,miksi lapsi oikuttelee. SInun kieroutunut suhteesi jo alun alkaen.Parempi että menee isälleen...

Mulla on useita lapsia ja edes umpiväsyneenä ja valvoneena ei onneksi tunteet ole olleet noin kaameita, kuin aapeellä.

Lapsella voi olla uhmaa ja veikkaisin, että AIVAN ÄLYTÖN SYLIN, HALIN JA HUOMIONKAIPUU. Lapsella ei ole muuta keinoa herättää vanhempiensa huomiota.

Kokeileppa viikon ajan huomioida lasta kovasti, lue satuja, sylittele, juttele, peittele hellästi sänkyyn. Saatpa nähdä, että muutosta alkaa tulla!

Kauhistuttaa ajatella, miten ihminen voi olla noin sokea. Säälittää pikkuraukka!

Järkyttävää noi onkin.Mutta ajatelkaa paljoko se vaikuttaa lapsen elämään,kun kokoajan on ns.tiellä,rasittava ja vanhemmat ei sua jaksa??

Jos mua tarkotat kukkahattutädillä,niin perusteluja kaipaan.!En ole täydellinen,en lähelläkään sitä.

No esim. sun reaktiosta ap:n alotukseen tuli semmonen olo että vaikka esititkin avun hakemista jostain, niin jotenkin kovin moralisoit ja jyrkkäilit toisen ihmisen omia henkilökohtaisia tuntemuksia. Kukaan kun ei kuitenkaan voi sanoa, miltä toisesta tuntuu ja - varsinkaan ap:n tilanteessa - miltä PITÄISI tuntua, kun varmasti sen nahoissaan huonossa omassatunnossa tietää sen itsekin..
Ja joo, on totta että jatkuva negatiivine ilmapiiri vaikuttaa varmasti lapsen kehitykseen tavalla jos toisella, mutta toivottavsti myös ap tietää asian ja puree hammasta kovan paikan edessä. Ota myös huomioon, että hän saattaa pinnistellä lapsensa edessä, mutta väsyneenä purkaa tuntonsa tänne, josta ainakin kuvittelee saavansa jonkinlaista lievitystä oloonsa.. Tai no, mistä minä tiiän, mutta toisinaan tunnen hieman samoin..

Alkuperäinen kirjoittaja Voi itku:
Mulla on useita lapsia ja edes umpiväsyneenä ja valvoneena ei onneksi tunteet ole olleet noin kaameita, kuin aapeellä.

Lapsella voi olla uhmaa ja veikkaisin, että AIVAN ÄLYTÖN SYLIN, HALIN JA HUOMIONKAIPUU. Lapsella ei ole muuta keinoa herättää vanhempiensa huomiota.

Kokeileppa viikon ajan huomioida lasta kovasti, lue satuja, sylittele, juttele, peittele hellästi sänkyyn. Saatpa nähdä, että muutosta alkaa tulla!

Kauhistuttaa ajatella, miten ihminen voi olla noin sokea. Säälittää pikkuraukka!

Joo. Just nämä kommentit on niin parhaita. Voi vittu.

Yhteistyössä