En ole mitään kun ei ole ystäviä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja möllikkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

möllikkä

Vieras
ja koville ottaa tää kotona oleminenki,töissäkin näkisi enemmän ihmisiä ja ois joku jolle jutella..
Mistään foorumeilta ei saa uusia kavereita.
Vauvan unirytmi on huono että päästäis seurakunnan yms perhekahviloihin ja töihinkään ei vielä kannata lähteä kun lapsi on niin pieni..
Sukulaisten kanssa yritän kaveerata mutta ei niitäkään vissiin kauheesti kiinnosta.
Kaippa tää kohta masennuksen puolelle menee niin pahalta välillä tuntuu..Ei ittestä niin väliä mutta jos lapsi kärsii siitä kun masennun.En halua olla etäinen äiti.
Mies yrittää lohdutta parhaansa mukaan mutta ei se voi kaikkea tehdä sekään hyväksi.
En tiedä enään mitä tehdä että tästä nousisi..

Alkuperäinen kirjoittaja möllikkä;27554891:
ja koville ottaa tää kotona oleminenki,töissäkin näkisi enemmän ihmisiä ja ois joku jolle jutella..
Mistään foorumeilta ei saa uusia kavereita.
Vauvan unirytmi on huono että päästäis seurakunnan yms perhekahviloihin ja töihinkään ei vielä kannata lähteä kun lapsi on niin pieni..
Sukulaisten kanssa yritän kaveerata mutta ei niitäkään vissiin kauheesti kiinnosta.
Kaippa tää kohta masennuksen puolelle menee niin pahalta välillä tuntuu..Ei ittestä niin väliä mutta jos lapsi kärsii siitä kun masennun.En halua olla etäinen äiti.
Mies yrittää lohdutta parhaansa mukaan mutta ei se voi kaikkea tehdä sekään hyväksi.
En tiedä enään mitä tehdä että tästä nousisi..

Eipä tunnu ketään muutakaan kiinnostavan...great!!

Kukaan ei siistule kotiin teille, niinkö? Asutko kerrostalossa ja onko päiväsaikaan ketään kotosalla? Löytyiskö sitä kautta kahviseuraa? Löytyykö neuvolan kautta? Pakkohan sun on ulos lähteä.
Itse olin kotona 14 kk ilman seuraa. Kivut rajoittivat niin paljon elämistä, että en poistunut kotoa kuin pakosta. Kotonaolosta muodostui vankeusaika :-(
En löytänyt päiväseuraa itse mistään. Eipä tuohon voi sanoa, kuin että ylös ulos ja liikkelle, jos olet liikuntakykyinen.

lenkeillä 1h-2h ja kaupoissa ja missä vaan,mutta vaikeaahan se on nyt mennä tuntemattomalle sanomaan:"moi,ootko mun kaveri":)
Viimeksi eilen törmäsin naapuriin pihalla(asun omakotitalossa)ja naapurirukka sai kuulla hirveen puheripulin kun oli kiva jutella jonkun kanssa...
Asun Kanta-Hämeessä.

Kuulostaa surulliselta. Voisitko muokata vauvan unirytmiä teidän kummankin hyväksi? Olen itse aikanaan muokannut sopivan päiväajan ja sain ainakin tunnin toivomaa aikaa toivomaani aikaan. Pääsisit perhekerhoon tai seurakunnan kerhoihin.

Onko alueellanne MLL:n kerhoa? Voisit kaupungin tiloissa alkaa itse MLL:n päiväkahvi pyörittäjänä ja saisit varmasti neuvoa MLL:stä miten sen tekisit. Voisit ehkä itse päättää kellon ajan ja viikonpäivät milloin kahvila on auki perheille. En kyllä tiedä mitä tiloja siellä päin on.

Kolmas vaihtoehto on kysyä neuvolasta ja kertoa mille tuntuu. Jokaiselle löytyy varmasti jotakin kun kysyy tarpeeksi monelta.

Minä elän kiireistä elämää, kun työ ja lapset ja lasten harrastukset. Säännöllinen harrastaminen on vaikeaa. Tänä vuonna liityin yhteen ystävyysseuraan, jotta on joku porukka, jonka kanssa voin käydä kulttuuritapahtumissa.

Alkuperäinen kirjoittaja mölikkä;27555400:
lenkeillä 1h-2h ja kaupoissa ja missä vaan,mutta vaikeaahan se on nyt mennä tuntemattomalle sanomaan:"moi,ootko mun kaveri":)
Viimeksi eilen törmäsin naapuriin pihalla(asun omakotitalossa)ja naapurirukka sai kuulla hirveen puheripulin kun oli kiva jutella jonkun kanssa...
Asun Kanta-Hämeessä.

Mitä jos pyytäisit naapuria kahville? Itse elin pari-kolme vuotta niin ettei mulla ollut oikeastaan mitään sosiaalisia kontakteja paitsi mies, ja olihan se ihan kamalaa. Sitten kun tapasin ihmisen jonka kanssa oli toivoa aloittaa jonkinlainen kaveri/ystävyyssuhde, niin kerroin ohimennen, ettei mulla ole kavereita ja olen todella iloinen että saan seuraa. En halunnut olla mitenkään ripustautuva tai ahdistella että nyt sen on pakko olla mun ainoa ystävä, ja onneksi tämä ihminen oli ihana ja ymmärtäväinen ja hänen kauttaan olen päässyt tutustumaan vähän muihinkin ihmisiin :)

Kuulostaa surulliselta. Voisitko muokata vauvan unirytmiä teidän kummankin hyväksi? Olen itse aikanaan muokannut sopivan päiväajan ja sain ainakin tunnin toivomaa aikaa toivomaani aikaan. Pääsisit perhekerhoon tai seurakunnan kerhoihin.

Onko alueellanne MLL:n kerhoa? Voisit kaupungin tiloissa alkaa itse MLL:n päiväkahvi pyörittäjänä ja saisit varmasti neuvoa MLL:stä miten sen tekisit. Voisit ehkä itse päättää kellon ajan ja viikonpäivät milloin kahvila on auki perheille. En kyllä tiedä mitä tiloja siellä päin on.

Kolmas vaihtoehto on kysyä neuvolasta ja kertoa mille tuntuu. Jokaiselle löytyy varmasti jotakin kun kysyy tarpeeksi monelta.

Vauva on 3kk vanha joten niin pienen rytmiä ei vissiin kannata ees yrittää muuttaa.Toki voi
lähteä aamusta liikenteeseen että kerkeisin kerhoihin(alkaa 10.00)mutta sitten lähtisin aina 4-5tunnin yöunilla liikkeelle.Se ei kauheesti houkuttele.
Kuulostaa ihan kivalle toi MLL:kerhotädin homma,mutta vaatiiko se liikaa aikaa sitten,aikaa pois lapselta yms?

Netin kautta ei oikein saa kavereita,tai ei ole sitten vaan onnistanut..Ilmoituksia on kyllä laitettu.

Kiitos vastauksistanne ne piristi mieltä,ehkäpä aurinko vielä paistaa tähän risuunkin joskus.

Yhteistyössä