mitä tehdä kun lapsella ei ole kavereita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kärsin niin lapseni puolesta kun ei oo kavereita.
koulussa kyllä leikkii muiden oppilaitten kanssa mutta koulun jälkeen ei oo mitään yhteistä.
täällä ei ole edes mitään harrastustoiminaa että ois jotain tekemistä.
tilannetta on jatkunut niin kauan kuin ollaan täällä asuttu.
aluksi kannustin että kyllä sä vielä saat kavereita ja patistin ulos.
mutta kun niitä ei oo niin lapsi kärsii eikä halua enää edes mennä ulos kun yksin on tylsää.
olen jo miettinyt pois muuttamistakin mutta jos sama ongelma jatkuu vielä sittenkin.
en tiedä mitä enempää voin tehdä.
ois kai se noloa lähteä 9v kanssa etsimään kylältä kaveria.

ikävä tilanne tuo on aina.. ja kun ei siinä vanhemmatkaan oikeen loputtomiin voi auttaa... :/ oisko koulussa ketään kaveria jolle vois soittaa tai tekstata että tulis teille tai te ottaisitte vaikka kaverin mukaanne uimaan, leffaan tms...?? jos siitä syttyis sitten kipinä kaveruudelle..??

Itselläni ei ollut lapsena leikkikavereita paitsi veljeni joka oli suurimman osan ajasta omien kavereiden kanssa. Omasta mielestäni olen ihan normaali ihminen nyt aikuisena. Ja kyllä lapsi keksii tekemiset. Ainahan voi syventyä kirjoihin jotka ovat tiedossa eteenpäin.

Kirjoitat kuin minä kuvaisin lapseni tilannetta. Kavereita koulussa, muttein vapaa-ajalla. Ennen lapsi kärsi tuosta kovasti, mutta jotenkin yläasteelle meno korjasi tilannetta ja nyt hän nauttii elämästään. Kavereita ei edelleenkään ole vapaa-ajalla, mutta lapsi ei enää kärsi siitä. Koulumenestys on todella hyvä, kun ei iltaisin luuhaa kylillä.

Meidän 13v on kans vähän samantyylinen, mutta meillä on tietysti kavereita omasta takaa, joten se vaikuttanee...

Olen yrittänyt kannustaa menemään samoihin harrastuksiin ikäistensä koulukavereiden kanssa, mutta ei vaan saa aikaiseksi...

Nyt on vähän kunnostautunut ja on ollut kavereilla iltaisin tai kaverit meillä...

tere jos sun lapsella ei oo kavereita niin ei mullakaa mutta siksi minä menenki ulos niin sieltä löytää kavereita me pelataa jalkapallo uidaa ja leikitään............... mutta hommaa sillätavalla kavereita spiip ei katti tulla nörtinkaveriks......................