En ole katkera, mutta kuitenkin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Joo, isäntä sitten vaan taas ILMOITTI, että hän lähtee juhlimaan jussia. Kuten kaikki vaput, joulut, uudet vuodet ja muut kissaristiäiset saunailtoineen. Eli taas ollaan lapsen kanssa vaan kahdestaan kotona. Ei puhettakaan, että MÄ pääsisin ikinä minnekään tai voisin ottaa kotonakaan mitään ( kun ei ole sitä toista selvää huolehtijaa tai edes kuskia, jos lapselle jotakin sattuu ).

On se kumma, että miehien ei tarvi tinkiä mistään lapsen tulon myötä, mutta äidin on pakko luopua jopa kaikesta omasta sosiaalisesta elämästään. Niin väitettiin meilläkin, että myös mies haluaa lasta, mutta kuinkas kävikään... Kun lapsi oli maailmassa, niin ei puhettakaan, että olis ottanu mitään vastuuta mistään. Elää edelleen vaan omissa "maailmoissaan". Lapsi nyt vuoden, eikä ole kertaakaan edes vaippaa vaihtanut, syöttämisistä, nukutuksista tai mistään muustakaan hoidosta puhumattakaan. Olen siis käytännössä täysin yksinhuoltaja ja passaan vielä aikuisen miehen siinä sivussa... Että osaa veetuttaa ja rankasti. Kiva lukea, kun muut viettää esim. juhannuksena PERHEjuhlaa, mutta meillä isännän perhe rajoittuu häneen itseensä. Ja kun valitan, että olis itsekin käydä vaikka vaan parilla paikallisessa kerran vuodessa moikkaamassa tuttuja ( siis ihan tavallisena viikonloppuna ), joita ei ole nähnyt nyt sitten kohta kahteen vuoteen, niin se ei käy ja onkin yht äkkiä mun ongelma hommata lapsenvahti, että sitten pääsee myös hän... Eli lapsi on hänelle ilmeisesti vain "ongelma". Tuo kusipää ei voi siis nukkuvaakaan lasta "vahtia" sen vertaa, että mä voisin lähteä sen jälkeen käymään "yhdellä". Lapsi kun menee viimeistään 21 aikaan nukkumaan, niin ehtisin ihan hyvin käymään vielä jossain. Humalaan asti ole tarkoitus edes juoda, kun kerran on pakko nousta lapsen kanssa jo viimeistään 7 aikaan taas seuraavana aamuna, mutta pääsis edes vähäks aikaa jonnekin täältä neljän seinän sisältä tuulettamaan aivoja...

Taitaa vissiin olla parempi, että otan tuon lapsen ja lähden... Olen sitä vakavasti harkinnut jo kevään. Olis ainakin yksi stressi vähemmän ja yksi lapsi vähemmän huolehdittavana.

Että hyvää jussia vaan muille, meillä kun on vaan sitä samaa arkista kiukuttelua lapsen kanssa kotona...

ihimeellistä tuommoine..ite ainaki kyselen ja tiedustelen et olisko iha soppelii et lähtis..mikää ei oo nii mälsää ku lähtee ottaa kauheena soppaa ja sit seuraavana päivänä kauhee mökötys siit.. :/

Höh. Ärsyttävää. Mies niinkun kuvittelee, et mitään ei tarvii muuttaa lapsen myötä? Ehkä asumusero näin alkuun olis hyvä ratkaisu? Näkis mies mistä luopuu ja säs saisit kokeilla kahden olemista lapsen kanssa? Voittehan tehdä lapsen kanssa jotain kivaa, meette biitsille, piknikille... Hyvää Jussia nyt kumminkin! :hug:

no kuule,hyvää jussia vaan sullekkin.Täällä oon minäkin kahelleen lapseni kanssa jussin,ilman rahaa.Ei siis mitään erikoista,tavallinen kotipäivä taas kerran...

:( Tommosia ne on suurinosa, omaan napaan tuijottajia, oli perhe tai ei. Minäminäminä, muista ei mitään väliä. Mitenköhän tommoset ukot on kasvatettu, äidit tietysti lellineet ja passanneet pilalle.. jotain mätää on ja pahasti.

Hyvää jussia nyt kuitenkin!
toivotaan että saisit jotain piristystä vielä tänä kesänä, ja pääsisit edes käymään jossain!

Me ollaan lapsen kanssa suunniteltu kahen keskeinen superhyperihana juhannus johon kuuluu yhdessäolo ilman kiireitä, tee sinä samoin lapsesi kanssa. Asennoidu viettämään "juhla" lapsesi kanssa, leikkikää ja tehkää asiat lapsen ehdoilla ilman kotitöitä ja rutiineja =) Itse siivosin kodin nyt aamulla ja nyt saa tuo lapsi päättää koska mennään ulos ja koska syödään ja mitä syödään. Sitten otetaan herkkuja ja leiriydytään olkkarin lattialle syöpöttelemään ja katselemaan filmiä. Meillä tosin on kiva porukka tässä talossa josta tarvittaessa saadaan seuraa pihalle. Tiskit jätetään odottamaan huomista, samoin muut hommat saa nyt jäädä. Huomenna on hyvä päivä sitten siivoilla ja korjailla tämän päivän jälkiä kun ei ole krapulaa! Mulla lapsi tosin on "jo" 3v mutta tiedän, että tuo onnistuu myös pienemmän kanssa pienemmän ehdoilla. Ja tänään teet päätöksen, ettet enää passaa ja kattele tuollaista renttua. Unohdat koko miehen ja ajattelet eläväsi ilman sitä. Heti maanantaina laitat asuntohakemuksen ja hoidat asiat kuntoon! Kyllä se siitä helpottaa, ihan oikeasti. Äläkä kiirehdi tulevaa, äläkä mieti että nyt joudut olemaan yksin vaan saat olla yksin. Miehet saavat nyt odottaa. Itse olen ollut yksin nyt 2vuotta ja nyt vasta olen alkanut katsomaan uutta miestä kun elämä on tappavan tasaista. Kummasti se itsetuntokin on taas kohonnut kun ei ole tarvinnut alentua kenenkään tahtoon. Voimia sinulle tulevaan!

Kypsymätön nulikka se "miehes". Jos ei mitään tee kotona, niin menkööt matkoihinsa!
Paljon on vikoja omassakin, mut se kuiten osallistuu yhteisiin hommiinki. (Nytki lähti tyttöjen kans ulos että saan olla ihan issekseni.)

Yhteistyössä