Nostan hattua, sillä minusta kotiäitiys on henkisesti hyvinkin rankempaa kuin työssäkäynti.
Minulla on lapset 10v, 4v ja 2,5v.
Esikoisesta olin kotona vain 6kk, jolloin meni päiväkotiin. Olin suht nuori (22v, lapsi suunniteltu) ja opiskelut kesken, jäin pian yksinhuoltajaksikin. (vaikka oltiin oltu yhdessä 5-6v ennen lapsen syntymää)
Valmistuin toiseen ammattiini ja pääsin töihin tekemään vuorotteluvapaan puolikasta vuodeksi + sijaisuuksia.
Sitten tapasin nykyisen mieheni ja olin hetken aikaa työtön. Jäin kotiin, kun ensimmäinen yhteinen lapsemme syntyi 4/06. Toinen lapsemme syntyi 10/07. Keväällä 2009 olin töissä 4-5kk, kun mies lomautettiin (Kävi hyvä tuuri ja sain olla koko ajan samassa päiväkodissa) ja oli lasten kanssa kotona.
Kuopukseni täyttää lokakuussa 3v ja aion olla kotona vielä ainakin vuoden. Ansiosidonnaiseni riittää ensi vuoden kesäkuun puoleen väliin. Toivottavasti pystyisin tekemään töitä sen verran välissä, että saan uudet päivät kerättyä liittoon. (uupuu vielä puolet, eli 17 18-tuntista työviikkoa 28kk:n sisällä)
Haluaisimme, että olisin kotona ainakin siihen asti kunnes keskimmäinen lähtee kouluun ja kuopus eskariin (ja esikoinen yläasteelle) eli vielä syksyyn 2013 asti. Eli kolme vuotta.
En ole mikään KOTIÄITI, mutta viihdyn kuitenkin ja saan nauttia lapsistani mahdollisimman kauan. Tiedän, että osa tuomitsee minut (minäkin joskus ihmettelin näitä äitejä).. Mutta mielestäni tämä on meidän lapsillemme parasta.
Minun ja miehenikin äidit olivat pitkään kotona.
Myös oman nettikaupan perustamista kaavailen...