En ole ansainnut tätä paskaa mitä niskaani täällä saan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milla

Vieras
Kirjoitin tämän toiseen ketjuun ja sanon sen tässäkin:

Minäkin olen kotiäiti ja tyytyväinen elämääni. Tämä on vaihe, josta aion nauttia ja jota aion hyödyntää myöhemmin elämässäni. Toiseen ketjuun kirjoitinkin jo, että olen esikoisen kanssa kotona ja toista toivotaan kovasti. Hänen kanssaan olen myös kotona sopivaksi katsomani ajan, ja menen sitten kouluun takaisin. Sen jälkeen minulla on taas aikaa tehdä töitä, töitä ja töitä.

Me muutenkin elämämme elämäämme vähän vaiheittain: kaikkea ei ole pakko saada heti, emme ole elitistejä joilla täytyy olla uusi auto, uusi iso talo ja paljon ulkomaanmatkoja. Olin töissä ennen tätä kotiäitivaihetta ja minulla on säästöjä joiden turvin teen kaikkea mukavaa vapaa-ajallani

Ymmärrän kyllä miksi meitä ei arvosteta, mutten hyväksy sitä. Olen ihan yhtä ihminen, kunnianhimoinen elämässäni jne. En ole laiska enkä tyhmä, en tunne ketään sellaista naista joka olisi.

Onko minun valinnassa jotain moitittavaa?

Ei ole moitittavaa, olen ihan samoilla linjoilla kuin sinäkin. Kunnianhimoaan ja mielenkiinnon aiheitaan voi toteuttaa kotiäiti muuallakin kuin työelämässä. Te olette tehneet sen valinnan, että sinä hoidat lapset kotona, ja olette vieläpä tyytyväisiä tilanteeseen. :) Niin sen pitää ollakin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Sua taitaa itteses ny jotenkin häiritä valintas, vai miks "joka" ketjussa toitotat asiaas??
mulle on sama mitä teet....

Miksi joka toisessa ketjussa sanotaan kotiäideille että mene töihin luuseri? Siksi. Kai saan toitottaa omaa asiaani siinä missä muutkin omaansa?

Valintani ei häiritse. Muiden asenne täällä häiritsee.

Ei kai sua nää nimettömien vieraiden ihmisten kommentit niin paljoa häiritse että se pitää erikseen mainita uudessa ketjussa? :o

Kannattaisiko hankkia enemmän IRL :whistle:

suuttuiko joku, kun olet ollut töissä ja suunnittelet joskus töihin paluutasi
, vai suututtaako säästösi? Meitä kateellisia on joka lähtöön, älä meistä välitä. Musta kotiäitinä oleminen oli kaikkein rankinta mutta helpointa aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai sua nää nimettömien vieraiden ihmisten kommentit niin paljoa häiritse että se pitää erikseen mainita uudessa ketjussa? :o

Häiritsee ne, niin paljon kuin netissä kirjoitettu kommentti voi häiritä. Täällä on ihan oikeita ihmisiä näppisten takana, monelta se unohtuu täysin. Minulla on oikeus puolustaa asiaani ja sanoa vastaan jos haukutaan. Eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi joka toisessa ketjussa sanotaan kotiäideille että mene töihin luuseri? Siksi. Kai saan toitottaa omaa asiaani siinä missä muutkin omaansa?
Joku sanoo noin vain ärsyttääkseen. Tai silloin, jos kotiäiti valittaa ettei ole rahaa tai ettei jaksa lapsia.

Vai onko juuri sulle sanottu noin?

Jos tarkoitat tuolla "täällä" tätä palstaa, niin ainahan joku täällä saa paskaa niskaansa, oli asia mikä hyvänsä. Erityisesti joitakin tuntuu ärsyttävän se, jos toinen on tyytyväinen elämäänsä, kenties onnellinenkin, iloitsee jostain asiasta lapsessaan jne. Mä välillä jonkun uuden aloituksen avattuani alan arvuutella minuutteja, milloin sille aloittajalle tulee ensimmäinen ilkeä kommentti. Yleensä ei mene kovinkaan montaa minuuttia. Joten ei kannata ottaa niin vakavasti, mitä täällä kirjoitellaan.

ei kannata välittää muiden kirjoituksista. sinä itse tiedät mikä on tärkeää sinulle ja perheellesi.
ajattelutapasi on oikea. ei kaikkea saa kerralla, ei tarvitse olla todellakaan sitä maallista mammonaa sitä ehtii kyllä elämän varralla hankkimaan jos haluaa. Koko elämä on aikaa. töihin ehtii kyllä kotiäityden jälkeenkin. kuitenkin ne muutamat kotona vietetyt vuodet ovat niin pieni aika ihmisen elämässä. Nauti joka hetkestä!
Hyvää kesää sinulle ja perheellesi!

jos aatellaan niin, että parempi et akat täällä purkaa agressioitaan verbaalisesti kuin että lapsiinsa fyysisesti. Ainaki ite tulen tänne yleensä enemmän tai vähemmän raivona.

Täälä nyt saa paskaa niskaan vaikka sanoisit mitä :D Ei siitä kannata itseensä ottaa. Tilannehan on se että aina löytyy joku jolla on huono päivä (en vaan voi uskoa että kukaan oikeasti on niin v:mäinen kuin täältä välillä saa lukea), tai joku jolla on jeesus kompleksi..

Aina jonkun mielestä pitäisi imettää enemmän/vähemmän, opettaa lapsi potalle ajemmin/myöhemmin/"ei lasta saa opettaa, se oppii itse sitten kun on aika" (oppii toki, mutta en kyllä viitsisi kovin monta vuotta vaippojakaan vaihtaa...), nukkua perhepedissä/nukuttaa lapsi omaan sänkyyn heti alusta/ei lasta nukuteta, se pannaan sänkyyn ja se nukkuu ihan itse, ei siihen saa mennä viereen tottuu vaan..
Niin ja tietysti vielä se JÄÄHY keskustelu, jäähyhän joko on paras keksintö maailmassa/toimii vai osalle lapsista tai on hirveää kidutusta ja sossut pitäisi soittaa kaikille jotka niin kauheita lapselle tekevät.

Niin ja kotiäiti on joko jumalasta seuraava tai täys sosiaalipummi. Välimuotoa löytyy harvoin.

Ja Yh:t on 99% huoria ja sosiaalipummeja.

Muita? En nyt just muista, mutta pointtina oli se että suurimman osan saa jättää täysin omaan arvoonsa. Kaikki tekee niinkuin parhaaksi näkee.

T: Jarnuska (entinen yh, kotiäiti ja jäähyn käyttäjä joka imetti vaan 4kk ja opetti lapsen nukkumaan omassa sängyssä vasta isona poika ja potalle vasta 2 vuotiaana) :laugh:

Usein tuntuu, että ne jotka eniten vastustavat kotiäiteyttä haluaisivat itse olla kotona mutta eivät taloudellisen tilanteensa takia pysty. Siksi ovat kateellisia ja yrittävät latistaa ilon toisten mahdollisuudesta olla kotona, Ikävä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Kirjoitin tämän toiseen ketjuun ja sanon sen tässäkin:

Minäkin olen kotiäiti ja tyytyväinen elämääni. Tämä on vaihe, josta aion nauttia ja jota aion hyödyntää myöhemmin elämässäni. Toiseen ketjuun kirjoitinkin jo, että olen esikoisen kanssa kotona ja toista toivotaan kovasti. Hänen kanssaan olen myös kotona sopivaksi katsomani ajan, ja menen sitten kouluun takaisin. Sen jälkeen minulla on taas aikaa tehdä töitä, töitä ja töitä.

Me muutenkin elämämme elämäämme vähän vaiheittain: kaikkea ei ole pakko saada heti, emme ole elitistejä joilla täytyy olla uusi auto, uusi iso talo ja paljon ulkomaanmatkoja. Olin töissä ennen tätä kotiäitivaihetta ja minulla on säästöjä joiden turvin teen kaikkea mukavaa vapaa-ajallani

Ymmärrän kyllä miksi meitä ei arvosteta, mutten hyväksy sitä. Olen ihan yhtä ihminen, kunnianhimoinen elämässäni jne. En ole laiska enkä tyhmä, en tunne ketään sellaista naista joka olisi.

Onko minun valinnassa jotain moitittavaa?

Ei ole,olet hieno ihminen!Ihmiset jotka sitä paskaa syytävät niskaan ovat kateellisia,taustalla voi olla esim lapsettomuutta.Mä arvostan kotiäitejä koko sydämellä.Jatka samaan malliin<3

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Häiritsee ne, niin paljon kuin netissä kirjoitettu kommentti voi häiritä. Täällä on ihan oikeita ihmisiä näppisten takana, monelta se unohtuu täysin. Minulla on oikeus puolustaa asiaani ja sanoa vastaan jos haukutaan. Eikö?

Onhan sulla oikeus, mutta kannattaako tuulimyllyjä vastaan taistella? :D Minäkin oon kotiäiti ja mulle on yks ja sama, mitä mieltä joku on meidän perheen päätöksestä. Keskittyisit siihen asiaan, että meitä on moneen junaan ja joku jää laiturillekkin. Älä ota nettiä elämän totuutena.

Osaatkos, ap, olla arvostelematta niitä, jotka ovat tehneet toisenlaisen valinnan ja menneet töihin lasten ollessa pieniä? Jos, niin en ymmärrä haukkumista. Jokainen, joka ei rahoita kotonaoloaan sossun tuilla/työttömyyskorvauksilla keplottelemalla, saa mielestä olla rauhassa kotona ihan miten pitkään tahtoo.

musta on ihan sama kotiäitinäkö vai töissä, mutta kun siitä vedetään johtopäätöksiä, että minkälaisia lapset on tai minkälaisia niistä tulee. Ja se nostaa mun karvat pystyy, kun mun lapsia "alennetaan" huonommaksi syyttä suotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Osaatkos, ap, olla arvostelematta niitä, jotka ovat tehneet toisenlaisen valinnan ja menneet töihin lasten ollessa pieniä? Jos, niin en ymmärrä haukkumista. Jokainen, joka ei rahoita kotonaoloaan sossun tuilla/työttömyyskorvauksilla keplottelemalla, saa mielestä olla rauhassa kotona ihan miten pitkään tahtoo.

Osaan olla arvostelematta.

17v olen kotona ollut lasten kanssa. Päivääkään en ole tehnyt palkallista työtä.
Mies käy töissä.
Minä huollan lapset ja kodin ja voin kertoa että hommaa piisaa ja olen onnellinen siitä!
Aivan sama minulle mitä muut ajattelee. Me elämme elämäämme niin että olemme onnellisia!

Yhteistyössä