En mahda mitään, mutta loukkaannuin...

• Viestiketjun aloittaja määäh
  • Ensimmäinen viesti
määäh
Pojallani oli synttärit, niin kumminsa toi paketin, jonka lahjapaperi oli selvästi käytetty. Nyt mietin, onko lahjakin kirpparilta ostettu :(. Meni kyllä maku koko kummista. Toinen seikka, mikä hänessä ärsyttää, on ettei tuo meidän kahdelle muulle lapselle mitään. Aina vaan yksi saa. Selitäpä sitten isommille :(.

Alkuperäinen kirjoittaja määäh;22571947:
Pojallani oli synttärit, niin kumminsa toi paketin, jonka lahjapaperi oli selvästi käytetty. Nyt mietin, onko lahjakin kirpparilta ostettu :(. Meni kyllä maku koko kummista. Toinen seikka, mikä hänessä ärsyttää, on ettei tuo meidän kahdelle muulle lapselle mitään. Aina vaan yksi saa. Selitäpä sitten isommille :(.
Miksi sen pitäs lahjoa kaikki lapsenne? Saavatko jokainen aina kun yhdellä on synttäri ja kummi antaa lahjan?

Hoh hoijaa...
Jos olet noin materialisti niin oikeasti mieti vähän.
Itse arvostan kierrätystä ja olisin onnellinen jos joku toisi meille lahjan käytetyssä paketissa (kierrätän sellaiset lahja kassit ite AINA) ja jos se lahja on kirpputorilta niin aina vaan parempi!

Me kulutetaan tämä maapallo muutenkin kuiviin, mietippä missä metsissä sun lapset samoilee aikanaan jos vaan kulutetaan ja kulutetaan????

Ja nyt huuto.nettiin ostamaan joulu lahjat lapsille... NÄIN MEILLÄ vaikka uusiinkin olisi varaa!

"Rohmu"
Äläs nyt, meidän pojalla on kummi, joka on oikea ekohörhöilijä (hyvässä mielessä) ja hän kääri lahjat aina johonkin käytettyyn paperiin tai paperipussiin ja liimaa vaikka lehdestä leikkaamiaan kuvia päälle. Musta se on pelkästään mukavaa. Lahjatkaan ei ole aina kaupan hyllystä. Ja tuskin se lapsi sitä huomaa/välittää, muistaminen pääasia! :)

"joooo"
Kaikesta voi loukkaantua jos haluaa. En kuitenkaan pysty ymmärtämään miksi loukkaannuit. Mun mielestä riittää, että kummi muistaa lapsen synttärit. Ei kummin tehtävä ole ostella kalliita lahjoja kummilapselle ja sen sisaruksille.

Ja miksi lahjapaperia ei voisi käyttää uudestaan? Jos kirpparilta on löytynyt lapselle mieluisa lelu, niin miksi sitä ei voisi antaa? Onko se niin, että mitä kalliimpi lahja niin sitä enemmän kummi välittää? Mun mielestä kierrättäminen on hieno asia ja kummi selvästi välittää siitä millaisessa tilassa maapallo on kun hänen kummilpsensa on iso :)

[QUOTE="mä";22572049]käytän udestaan paprereita ja lahjapusseja. Kirerätystä, kato kierrätystä. Eikä käytetyssä lahjassa ole mtn vikaa jos se on siisti ja ehjä.[/QUOTE]

Peesi.
Mitä vatun väliä sillä kääreellä on, ellet sitten itse aio sitä oikoa ja silittää ja uudelleenkäyttää?

Mä puolestani olen iloinen jos joku ostaa meidän lapsille kirppikseltä lahjan. Mä olen itsekin saanut lapsena käytetyn lelun lahjaksi ja se lienee ainoa lahja mitä lapsuudestani edes muistan :)

"huh"
Alkuperäinen kirjoittaja määäh;22571947:
Sama juttuhan se joskus on toisinpäin, isompi saa ja muut on ilman :eek: Oppivat odottamaan vuoroaan.

"noh"
Voi sinua raukkaa. Perheneuvola varmaan auttaa sinua ja lapsiasi pääsemään yli kriisistä, jonka kummitäti aiheutti pakkaamalla synttärilahjan kierrätyspaperiin. Varaa aika pian ettei tilanne tulehdu.

3
:LOL:
Voi pyhäsylyvi sun murheitas... toivottavasti haki sen lahjan ihan kaatikselta, mutta tällä kertaa tarjonta oli sen verran köykäinen, että toisille lapsille ei ollut tuomisia :D

ehhehee
Porvoosta päivää!? Ehhehee tosiaan.

Minä säästän aina intona kaikki lahjapussit ja hyvät kääreet. Isänpäivänä vein lahjan käytetyssä lahjapussissa jonka otin sitten vielä lähteissäni mukaan (isäni kehotuksesta) jotta voin käyttää vielä kerran :D

"vieras"
Kuinka vanha ap on? En kyllä oikein tajua, mitä loukkaantumista tuossa on. Jotkut ihmiset säästävät rahaa ja lahjapaperi voi oikeasti olla kierrätystavaraa. Ja mitä vikaa on kirpparilta saadussa lahjassa?
Me kaikki emme ole kultalusikka suussa syntyneitä !

määääh
No kyllä se vaan pahalta tuntuu pojastakin, kun sanoi heti kun näki lahjan, et "Tää on käytetty tää paperi." Ja mun mielestä isommille voi ostaa jotain pientä, niin ei tuu kenellekään paha mieli. Heillä itsellään on kaksi lasta, ja mä ostan aina molemmille. Muutenkin ärsyttää, kun meidän lahjat on niin epäsuhtaiset. Esim. viime vuonna mä ostin hänen kuopukselle muumilaivan ja hän kummipojalleen (!) kirjan, joka ei varmaan maksanu kahtakymppiä.

No ei voi mitään. Loukkaannu jos loukkaannut.

Kaikki eivät ajattele tuolal tavoin, että 'hyöty' pitää olla tasavertainen, tai että itse pitää 'hyötyä' enemmän.

Älä osta jatkossa niin kalliita jos noin korpeaa?
Miksi se on niin että halvempi lahja ei ole hyvä?
Miksi et voi selittää lapsellesi että ei sen paperin ole väliä, vaikka olis paketoimaton- ei silläkään ole väliä. Tärkein on että muistaa, ei se minkälaisessa kääreessä muistaa. Voit selittää myös ekologisilla syillä- lahjapaperit ovat täynnään painoväriä eivätkä ne sovellu paperinkeräykseen eivätkä poltettaviksikaan.

"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja määääh;22572140:
No kyllä se vaan pahalta tuntuu pojastakin, kun sanoi heti kun näki lahjan, et "Tää on käytetty tää paperi." Ja mun mielestä isommille voi ostaa jotain pientä, niin ei tuu kenellekään paha mieli. Heillä itsellään on kaksi lasta, ja mä ostan aina molemmille. Muutenkin ärsyttää, kun meidän lahjat on niin epäsuhtaiset. Esim. viime vuonna mä ostin hänen kuopukselle muumilaivan ja hän kummipojalleen (!) kirjan, joka ei varmaan maksanu kahtakymppiä.
Sinun on aika ryhdistäytyä ja jutella poikasi kanssa asioista, mitä on kerskakulutus ja mitä on oikea välittäminen. Mikä on ihmisen arvo ja mikä on tavaran arvo. Kun sinua kummi ärsyttää, älä osta hänen lapselleen mitään enää koskaan.

real
Alkuperäinen kirjoittaja määääh;22572140:
Et voi olla todellinen.

Kuule, lukaseppa nyt mitä olet kirjoittanut ja miltä se kuulostaa. Pieni itsetutkiskelu olisi ehkä paikallaan.

Yhteistyössä