Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23932653:Henkisesti huonosti? Mitä tarkoitat tuolla, voisitko antaa jonkun esimerkin? Mä voin henkisesti huonosti vuoden pimeimpään aikaan.
En minä tiedä, ahdistun vaan. : /
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23932653:Henkisesti huonosti? Mitä tarkoitat tuolla, voisitko antaa jonkun esimerkin? Mä voin henkisesti huonosti vuoden pimeimpään aikaan.
Suosittelen kokeilemaan. Esikoinen viime kesänä Meksikossa äimisteli sitä, miksi paikalliset puputtaa koko ajan jotain. Vähän kerrallaan, mutta usein eli 30-45 minuutin välein. Eivät useinkaan syöneet lounasta ollenkaan pahimmassa kuumuudessa vaan vasta illallisen, kun ilma jo vähän viileni.Töissä syön lounaan, sen jälkeen en paljo mittää, yleensäkään. Kylmää vettä menee litratolkulla. Kylmiä suihkuja en myöskään harrasta. Voisin muuttaa tota syömistä, ja koittaa juoda lämmintä, tai vähintäänkin huoneenlämpöistä.
Siihen on syyt sitten pään sisällä ja fysiologiset keinot eivät tuo apuaEn minä tiedä, ahdistun vaan. : /
En minä tiedä, ahdistun vaan. : /
No niin tuleekin! Ja auringonpaiste on nykyään niin tappava, että on pakko peittää! Muuten olisi ihan punainen joka paikasta. Ennen kestin hyvin aurinkoa, en enää. On se jännä...
Mä taas en ole ikinä kestänyt pahemmin aurinkoa vaan palan aika helposti.
Oikeat materiaalit!!! Mun tyttö palaa kans helposti ja siksi joutui pitämään pitkähihaisia vaatteita viime kesänä, vaikka helteet oli siellä vielä pahempia kuin Suomessa.Tuo rajoittaa aika paljon elämää, kun joutuu peittämään vaatteilla ja hakeutumaan jatkuvasti varjoon. Vaatteetkin pitää katsoa tarkkaan, etteivät ole liian hiostavat, jotain puuvillaa pitää aina olla. Huhhuh, eipähän tarvitse ainakaan kesällä matkustaa mihinkään Dubaihin, kun elämä Suomessa on yhtä julmaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23932732:Oletko kokeillut kastella päälläsi olevia vaatteita haalealla vedellä? Tai pukeutua kotioloissa märkään lakanaan? 200 kilon paino tarkoittaa jo sitä, että sydän käy ylikierroksilla ilman hellettäkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23932772:Oikeat materiaalit!!! Mun tyttö palaa kans helposti ja siksi joutui pitämään pitkähihaisia vaatteita viime kesänä, vaikka helteet oli siellä vielä pahempia kuin Suomessa.
Palestiinalaishuivit on kans tosi hyviä, päästävät ilmaa läpi, mutta suojaavat auringolta. Vastaavat sideharsoa. Suosittelen lämpimästi![]()
Palestiinalaishuivit on kans tosi hyviä, päästävät ilmaa läpi, mutta suojaavat auringolta. Vastaavat sideharsoa. Suosittelen lämpimästi![]()
Ei mun, vaan tyttäreni vinkit, joka siis oli viime kesän Meksikossa ja joutui siellä totuttautumaan yli 40 asteen helteisiin. Mutta tässä siis nämä ja lisäksi tyttö vinkkasi, että ei kannata käyttää mitään antiperspirantteja, koska kuumalla elimistön kuuluukin puskea hikeä ulos:Keittis, mitkä ne sun vinkit siis on?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23932881:Ei mun, vaan tyttäreni vinkit, joka siis oli viime kesän Meksikossa ja joutui siellä totuttautumaan yli 40 asteen helteisiin. Mutta tässä siis nämä ja lisäksi tyttö vinkkasi, että ei kannata käyttää mitään antiperspirantteja, koska kuumalla elimistön kuuluukin puskea hikeä ulos:
- syö vähän, mutta jatkuvasti
- syö suolaista ja hedelmiä
- juo kuumia juomia ( ei kylmiä)
- juo riittävästi, 3 litraa päivässä on hyvä määrä
- älä yritä olla hikoilematta, koska hikoilu on elimistön normaali keino reagoida lämpöön
- käytä vaatteissa luonnonmateriaaleja
- käy lämpimässä suihkussa (ei viileässä)
- pidä ikkunat kiinni ja verhot ikkunoiden edessä
- laita kaikki ikkunat ja ovet auki aamun viileimpinä tunteina
- hanki tuuletin
- kastele vaate, jos olo tuntuu tukalalta
- nuku kylmäkallen kanssa
Tuo on aina hyvä muistaa. Helposti tulee juotua liian kylmää.
Olen kuullut isoäidiltäni legendan lapsesta, jolle on laitettu helteellä kylmää vettä päähän ja se oli tullut hulluksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23932936:Et ole outoIhmiset ovat erilaisia ja yksi rakastaa valoa, toinen taas hämärää.