en käsitä lämpimästä ilmasta valittamista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kikatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oneks kesällä navetassa on niiin ihanan viileä, ihan ilo tehä töitä :P tosin kesän oonki muksujen kanssa nyt kotona ja siitä jään mammalomalle, joten tänä kesänä en pääse pakenemaan koviakaan helteitä töihin vaan istun tuulettimien edessä sisälläoloaikani :D

Kesällä vähennetään vaatetta, hankitaan tuulettimia, juodaan enemmän, viilennytään muilla keinoin - helpottaa se jonniin verran ;) talvella taas pukeudutaan lämpimästi niin helpottaa sekin. Talvisinminua vituttaa ainoastaan se, että en ole vielä keksiny niin lämpimiä hanskoja etteikö käsille tulis kylmä hevosta ajaessa. Jospa ens talveks löytäsin semmoset hyvät :)

Jossain vaiheessa tulee se raja vaatteiden vähentämisessäkin :D Sitäpaitsi, töissä ei olis suotavaa juoksennella kalsareisillaan.
Me käytettiin sillon ku faijalla vielä hevosia oli, jotain linimenttiä talvella käsiin, pysy lämpiminä hanskojen sisällä :D

No onko pakko rakastaa jompaa kumpaa? Vihaan liian kuumaa, koska minusta tulee silloin kiukkuinen ja olo on tosi ahdistunut. :(
Sama juttu pakkasessa, silloinkin ahdistun.
Miksei välimuoto käy? En minä sillon valita. Jos on -10 astetta, on ihan siedettävä vielä, samoin, jos on +20 astetta, on silloinkin vielä ihan siedettävä olla. Siinä on kuitenkin 30 astetta siinä välissä, jolloin en valita. :xmas:

Mua ei kyllä saada kiinni pakkasesta valittamisesta, mutta helteestä valitan kyllä. Kylmän kans pärjää aina kun asuntoa voi lämmittää lisää ja lisätä vaatekerroksia. Mutta entäs helteellä? Vähennä vaatetta? Joo, mistä otetaan kun kaikki on jo pois? Pitäisi kai hankkia joku ilmastointilaite että tämän kestäis. Vaikkei se töissä autakaan. Työhuone on kuin uuni ja käytävällä tippuu kondenssivesi katosta kuin sademetsässä. Nautipa siinä sitten.

Tuulettimet auttaa. Ja kannattaahan sitä panostaa ilmastointilaitteisiin jos tuntuu että on liian tukalaa. Kyllä mäkin talvella takkaa lämmitän kun on kylmä:)

Jossain vaiheessa tulee se raja vaatteiden vähentämisessäkin :D Sitäpaitsi, töissä ei olis suotavaa juoksennella kalsareisillaan.
Me käytettiin sillon ku faijalla vielä hevosia oli, jotain linimenttiä talvella käsiin, pysy lämpiminä hanskojen sisällä :D

Mun kädet ei kestä lämpölinimenttiä ja niissä linimenteissä jota mun kädet kestää on se viilentäväki vaikutus perässä sitten :D

Kesällä vähennetään vaatetta, hankitaan tuulettimia, juodaan enemmän, viilennytään muilla keinoin - helpottaa se jonniin verran ;) talvella taas pukeudutaan lämpimästi niin helpottaa sekin. Talvisinminua vituttaa ainoastaan se, että en ole vielä keksiny niin lämpimiä hanskoja etteikö käsille tulis kylmä hevosta ajaessa. Jospa ens talveks löytäsin semmoset hyvät :)

Löysin talvella patterilla lämmittävät sukat Olssonilta. Löytyisipä vielä vanttuutkin, olisin niin onnellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja niin tyytyväinen;23932476:
Löysin talvella patterilla lämmittävät sukat Olssonilta. Löytyisipä vielä vanttuutkin, olisin niin onnellinen.
mulla on toppasormikkaat jotka lämpenee patteriella, iha tokmannilta. mut ei ne ollu ajohommiin silti tarpeeks hyvät, puuh!

Vihaan hellettä ja kuumuutta, talvesta ja pakkasista sen sijaan nautin. Joten valitan helteestä just niin paljon ku mua huvittaa. Jos joillekin tulee siitä mälsä olo niin se on voi voi :)

No niin tuleekin! Ja auringonpaiste on nykyään niin tappava, että on pakko peittää! Muuten olisi ihan punainen joka paikasta. Ennen kestin hyvin aurinkoa, en enää. On se jännä...

Voip olla. Luinkin sen sun "ohjeen". Täytyy varmaan testata toisko helpotusta :D
Viime kesänä totesin kaikista toimivimmaksi syömisen, juomisen ja peseytymisen. Erityisesti tuon syömisen. Helposti nimittäin käy niin, että hellepäivän aamuna vielä aamiainen maistuu, kahvi ihanalta ulkona linnunlaulua kuunnellen. Sitten jos on ulkona tai muutoin tukalassa lämpötilassa, sitä vaan litkii jotain kylmiä juomia ja syö korkeintaan jäätelöä tms. Lounasaikaan alkaa olla jo vähän huono olo, mitään ei tee mieli, ruuan laittaminen on ihan hanurista ja jos jotain lapsille saakin laitettua, itse ei pahemmin syö. Lasten päiväunien aikaan käy viileässä suihkussa, huokailee, juo lisää kylmiä juomia ja ottaa pari buranaa inhottavaan päänsärkyyn. Lämpö vaan kohoaa, huono olo pahenee, ei jaksa tehdä mitään, tulee päivällisaika, hellan ääreen meneminen oksettaa ja pää on tyhjä menuehdotuksista. Käy uudestaan viileässä suihkussa, saa laitettua "nakit ja muusin", syö nirkuman sitä, ottaa lisää buranaa ja juo lisää kylmiä juomia. Kuullostaako tutulta?

Ja ne valitukset on luettava, kuunneltava, katsottava koska??? Ap:n kannattas vaan antaa mennä toisesta sisään ja toisesta ulos. Kaikki ei näet nauti helteestä. Ja jos ei nauti niin tarkoittaako se sitten automaattisesti sitä, että pakkasesta olisi sitten pakko tykätä? No ei..

Itse kyllä tykkään lämpimästä, mut yöllä se ei ole mukavaa. Eikä ilmastoimattomassa autossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23932593:
Viime kesänä totesin kaikista toimivimmaksi syömisen, juomisen ja peseytymisen. Erityisesti tuon syömisen. Helposti nimittäin käy niin, että hellepäivän aamuna vielä aamiainen maistuu, kahvi ihanalta ulkona linnunlaulua kuunnellen. Sitten jos on ulkona tai muutoin tukalassa lämpötilassa, sitä vaan litkii jotain kylmiä juomia ja syö korkeintaan jäätelöä tms. Lounasaikaan alkaa olla jo vähän huono olo, mitään ei tee mieli, ruuan laittaminen on ihan hanurista ja jos jotain lapsille saakin laitettua, itse ei pahemmin syö. Lasten päiväunien aikaan käy viileässä suihkussa, huokailee, juo lisää kylmiä juomia ja ottaa pari buranaa inhottavaan päänsärkyyn. Lämpö vaan kohoaa, huono olo pahenee, ei jaksa tehdä mitään, tulee päivällisaika, hellan ääreen meneminen oksettaa ja pää on tyhjä menuehdotuksista. Käy uudestaan viileässä suihkussa, saa laitettua "nakit ja muusin", syö nirkuman sitä, ottaa lisää buranaa ja juo lisää kylmiä juomia. Kuullostaako tutulta?

Hmm. Minä todellakin kärsin kuumuudessa, mutta ruokahalua se ei ole koskaan vienyt, enkä kärsi päänsärystä. Voin muuten vaan henkisesti huonosti? Mikä siihen auttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23932411:
Mä ymmärrän kyllä, jos helteellä on tukala olla. Moni vaan helteillä tekee juuri päinvastoin kuin pitäisi ja elo on sen vuoksi entistä tukalampaa. Ymmärrän senkin jos asiasta valittaa. Tosiasia kuitenkin on, että jos rupeaisi oikein miettimään, valituksen aihettahan löytyisi vaikka mistä. Monilla jopa siten, että ei ole edes valoa tunnelin päässä. Oma elämä muuttuu kyllä paljon mukavammaksi, jos tekee voitavansa ja asiat, joita ei voi muuttaa, opettelee hyväksymään. Kiinnittää huomionsa muihin asioihin kuin kipuihin, lämpötilaan, tylsyyteen tai mikä nyt milloinkin ottaa kuupasta.

Kyllä se vaan on vaikeaa jos elopaino huitelee 200kg tuntumassa ja sen lisäksi on vielä kaikenmaailman muita vaivoja niin ei siinä oikein voi helteistä nauttia eikä myöskään kulkea valkoisissa pienissä shortseissa/minihameessa sekä topissa. Rannalle menosta nyt puhumattakaan...paskaa tulee niskaan niin paljon ettei kenenkään pää sitä kestä sekoamatta. Ja kiloilleni en voi mitään, minulla on kaksi sairautta niiden taustalla joten fiksut liiku/syö terveellisesti ohjeet voitte unohtaa saman tien...tai no niin teenkin vaan ei se mitään auta!

[QUOTE="vieras";23932607]Ja ne valitukset on luettava, kuunneltava, katsottava koska??? Ap:n kannattas vaan antaa mennä toisesta sisään ja toisesta ulos. Kaikki ei näet nauti helteestä. Ja jos ei nauti niin tarkoittaako se sitten automaattisesti sitä, että pakkasesta olisi sitten pakko tykätä? No ei..

Itse kyllä tykkään lämpimästä, mut yöllä se ei ole mukavaa. Eikä ilmastoimattomassa autossa.[/QUOTE]
1-2 vedellä täytettyä jäistä puolen litran muovista limupulloa pussilakanan alle jalkopäähän jo noin tuntia ennen nukkumaanmenoa ja annetaan olla siellä aamuun asti. Kun tuon viime kesänä keksin, nukuin kuin murmeli helteistä huolimatta.

Töissä syön lounaan, sen jälkeen en paljo mittää, yleensäkään. Kylmää vettä menee litratolkulla. Kylmiä suihkuja en myöskään harrasta. Voisin muuttaa tota syömistä, ja koittaa juoda lämmintä, tai vähintäänkin huoneenlämpöistä.

Mä pidän nimenomaan huolta suolaisen lämpimän ruuan syömisestä, eikä siinä mitään ongelmaa olekaan. Pelkkien juomien juominen ällöttäisi, varsinkin makeiden. Silti on liian kuuma.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23932634:
1-2 vedellä täytettyä jäistä puolen litran muovista limupulloa pussilakanan alle jalkopäähän jo noin tuntia ennen nukkumaanmenoa ja annetaan olla siellä aamuun asti. Kun tuon viime kesänä keksin, nukuin kuin murmeli helteistä huolimatta.

KIITOS!!

Tätä muuten koitan heti tänään. :)

Äkkiä pullot pakkaseen!

Yhteistyössä