En jaksa tehdä ruokaa, joten teen riisipuuroo ruuaksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hellalettas

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
5 623
0
36
koko päivän ollut töissä ruokapatojen äärellä, ei oikein jaksa paneutua ruuanlaittoon.
Riisipuuro on helppo tehdä ja ei tarvii koko ajan vahttia ku tekee sen haudutuskattilasa,ei tarvitse pelätä että se palaa pohjaan.

Meilä lasten herkkua on riisi- tai mannapuuro, joten kerrankin teen herkkuruokaa :D

Toi proteiinipuoli jää sillä aterialla kyllä hieman heikonlaiseksi, mutta voihan sen korjata tarjoamalla vaikka iltapalaksi munia. =)

Ja asiasta viidenteen, mun alkoi tehdä mieli pannaria. :ashamed: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Eikai JOKA aterialla tarvi käyttää joka osaa ravintopallerosta?

Ei aina,mutta me ainakin pyritään Joka aterialla syömään vihanneksia, hedelmiä tai marjoja.
Puolukahilloa useinkin on ruoan kanssa :p

No mä takerruin tohon proteiinipuolen kommenttiin.
Meillä syödään puurojen kanssa usein leipää ja kasviksia siinä ohessa sitten.
Tai ihan vaan puuroa.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Toi proteiinipuoli jää sillä aterialla kyllä hieman heikonlaiseksi, mutta voihan sen korjata tarjoamalla vaikka iltapalaksi munia. =)

höpö höpö

No jestas.

Syökää mitä syötte, niin minäkin.

Kunhan kerroin. (aikuinen normipainoinen saa juoda vähintään pari litraa maitoa päivässä kattaakseen edes auttavasti proteiinintarpeensa)

Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
mä en ole koskaan miettinyt, että tulikos tällä aterialla nyt kaikki proteiinit, sun muut saatua. ja hyvinhän nuo on kasvaneet ja terveenä pysyneet

En minäkään :o Nyt otin pojalle pakkasesta sulamaan porkkanalettuja ja kirjolohipyöryköitä kun en jaksa kokata. Eines, kaiken pahan alku ja juuri :whistle:

No jestas.

Kunhan kerroin. (aikuinen normipainoinen saa juoda vähintään pari litraa maitoa päivässä kattaakseen edes auttavasti proteiinintarpeensa)

Mut kai ne jotain muutakin päivän mittaan syö kun kerran riisipuuroa :o
Ja jos viellä sen puuron päälle juo lasin maitoa, niin eiköhän siinä jo hyvinkin tule 1/4 päivän proteiinin tarpeesta ja tarviiko sitä yhdellä aterialla enempää saadakkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No jestas.

Mut kai ne jotain muutakin päivän mittaan syö kun kerran riisipuuroa :o
Ja jos viellä sen puuron päälle juo lasin maitoa, niin eiköhän siinä jo hyvinkin tule 1/4 päivän proteiinin tarpeesta ja tarviiko sitä yhdellä aterialla enempää saadakkaan?

meillä ainki lapset on päivällä tehneet itse täälllä makaroonia ja lihakastiketta.
Aamupalalla söivät kaurpuuroo....

No höh.

Kun kerran aapee itse kyseenalaisti päivällisensä ravintoarvot, vastasin.

Ja oletan, että suuri osa syö aivan liian vähän proteiineja päivittäin.

(jopa minä, laskin kerran ja siksi huomasin huomauttaa)

Öh, pidänpä seuraavan kerran suuni kiinni.

Meilläkin oli riisipuuroa ja äidillä 4-viljan puuroa. Ennen vanhaan ;) muistan kun meillä tehtiin aina aamupäivällä kotona puuro ja iltapäivällä potut. Ehkä johtuu kainuulaisesta köyhyydestä, sillä täällähän sitä ruokaa ei ole aina ollut tarjolla vaan jopa pettua on pureskeltu (Nälkämaa).

mie paistoin eilen illalla amerikkalaisia pannukakkuja ja nautiskelin niitä mansikoitten kera :D :p