En jaksa enää!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo nukkua!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo nukkua!!!

Vieras
Mitä sitä tekisi kun ei voi tehdä mitään???
Olen nukkunut huonosti viimiset vajaa 7vuotta ja jatkuva univaje syö miestä! Ei ole ketään eikä mitään, minkä avulla voisin saada nukkua joskus paremmin, tämä on melkonen oravanpyörä!!!
Vielä tämä väsymys on kuitenkin sellaista, että sen saisi nukkumalla pois, kohta se ei varmaan enää ole sitä...
Mitä ihmettä tässä voi tehdä??
Isovanhemmat ovat kaukana, eivätkä edes halua auttaa.
Sellaisia sukulaisia ja tuttuja ei ole, jotka hoitaisivat lapsia yönkin, että saisi nukkua. Miehelle en voi kaikkia jättää, hänkin on hyvin väsynyt.
Voi perse.

Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Vuorottelisitte miehen kanssa? Molemmat saisi nukkua.

Meinasin ehdottaa samaa.

Tai sitten yhteyttä neuvolaan ja pyydätte apua. Varmasti saisitte lapset johonkin hoitoon, että saisitte nukkua.

Onko mies töissä ja sinä kotona?
Mies saisi varmasti sairaslomaa uupumuksen takia. Saisi nukkua ensin omat univelat pois ja sitten hoitaisi lapsia, että sinä saisit nukkua!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Minkä ikäisiä lapsia?
Teetkö iltaisin omia juttuja, kun lapset nukkuu, vai menetkö itsekin hetri nukkumaan? Vai nukkuuko lapset vähän/huonosti?

Lapsia on vähemmän kuin 7 ja suurin osa alta kouluiän, en viitsi sanoa kovin tarkkaan, täällä kun saa aina paskaa niskaan kaikesta. En tee omia juttuja ikinä ja lapset nukkuu aina huonosti. Siis nuo 2 nuorinta valvottaa. Tosin mies heräilee toisen kanssa, mutta kun samassa huoneessa ollaan, niin toki herätään jokainen joka huutoon!

Pahimpaan univajeeseen saa lääkäriltä nukahtamis- tai unilääkkeitä. Siis että pääsee sen pahimman yli. Toki toinen vanhemmista ei voi samaan aikaan lääkkeitä käyttää.
Tarvitsette selvästi apua tilanteeseenne. Oletko puhunut asiasta neuvolassa/terveysasemalla tms?

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Pahimpaan univajeeseen saa lääkäriltä nukahtamis- tai unilääkkeitä. Siis että pääsee sen pahimman yli. Toki toinen vanhemmista ei voi samaan aikaan lääkkeitä käyttää.
Tarvitsette selvästi apua tilanteeseenne. Oletko puhunut asiasta neuvolassa/terveysasemalla tms?

Emme tarvitse mitään pillereitä, sillä jos tilaisuuden saamme nukkua, niin molemmat simahdamme kyllä sillä sekunnilla! Nukahtamisongelmia ei missään nimessä ole. Neuvoloista olemme kysyneet apua, vastaus on "mitäs olette hankkineet noin monta lasta, ettette jaksa hoitaa niitä!" Siinä kaikki. Siis OMIN AVUIN tästä on päästävä, se on selvä. Kaikki apu on kysytty.

Alkuperäinen kirjoittaja tahtoo nukkua!!!:
Minkä ikäisiä lapsia?
Teetkö iltaisin omia juttuja, kun lapset nukkuu, vai menetkö itsekin hetri nukkumaan? Vai nukkuuko lapset vähän/huonosti?

Lapsia on vähemmän kuin 7 ja suurin osa alta kouluiän, en viitsi sanoa kovin tarkkaan, täällä kun saa aina paskaa niskaan kaikesta. En tee omia juttuja ikinä ja lapset nukkuu aina huonosti. Siis nuo 2 nuorinta valvottaa. Tosin mies heräilee toisen kanssa, mutta kun samassa huoneessa ollaan, niin toki herätään jokainen joka huutoon!
Ottakaa vuoroyöt, jolloin toinen nukkuu toisessa huoneessa tulpat korvissa ja vain toinen heräilee lasten kanssa. Sitten yön tai parin jälkeen vaihto. Miksi heräillä molemmin, jos toinen voisi nukkuakin?!

Miksi pitää valvoa öisin? Onko nuorin vauva vai valvottaako isommatkin? Meillä esikoinen aikoinaan valvotti useita vuosia unissa kävelyllä ja puhumisella, joten ymmärrän tuskaisen ja väsyneen olosi. Itse kannattaa mennä nukkumaan heti kun lapset nukahtavat. Entäpä jos palkkaisit esim. MLL:stä lapsille hoitajan päivällä muutamaksi tunniksi ulkoilemaan ja leikkimään, tai miksei vaikka yöksikin. Tuolla aikaa voisit torkahtaa joko kotona tai halvassa matkustajakodissa. Eihän hoitajalle tai lapsille tarvitse kertoa hoidon syytä tai mitä sillä aikaa teet. Itse nukuin joskus kesäaikaan autossa. Mikä valvottaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäisiä lapsia?

Ottakaa vuoroyöt, jolloin toinen nukkuu toisessa huoneessa tulpat korvissa ja vain toinen heräilee lasten kanssa. Sitten yön tai parin jälkeen vaihto. Miksi heräillä molemmin, jos toinen voisi nukkuakin?!

No tätä on mietitty, mutta olemme molemmat niin äärirajoilla tämän väsymyksen kanssa, että tuntuu et jos yhden yön valvon kahden kanssa ihan täysin, kuolen siihen. Samoin tuntee mieheni. Siksi pyörimme samassa huoneessa ja koitamme vain selvitä päivästä toiseen. Näin se menee jotenkin, mutta rankkaa on...

Vanhinkin on siis vielä alle 7?
Meillä kun toimii nykyään viikonloppuina niin, että tuo nuorin (2v) menee siskon (9v) ja veljen (8v) huoneeseen kun herää ja lueskelee ja leikkii sisarusten kanssa, tai paremminkin niin päin, että koska tuo 9v isosisko on perheen vähäunisin, hän hakee pikkusiskon kun ensimmäinen äänähdys kuuluu "moi, mä olinkin jo ainakin tunnin hereillä ja odotin että heräät kaveriksi, mennään lukemaan" ja kunnes niille tulee nälkä, ne touhuaa keskenään, ja joskus ottaa jukurttia ja paahtoleipääkin.

Miksi pitää valvoa öisin? Onko nuorin vauva vai valvottaako isommatkin? Meillä esikoinen aikoinaan valvotti useita vuosia unissa kävelyllä ja puhumisella, joten ymmärrän tuskaisen ja väsyneen olosi. Itse kannattaa mennä nukkumaan heti kun lapset nukahtavat. Entäpä jos palkkaisit esim. MLL:stä lapsille hoitajan päivällä muutamaksi tunniksi ulkoilemaan ja leikkimään, tai miksei vaikka yöksikin. Tuolla aikaa voisit torkahtaa joko kotona tai halvassa matkustajakodissa. Eihän hoitajalle tai lapsille tarvitse kertoa hoidon syytä tai mitä sillä aikaa teet. Itse nukuin joskus kesäaikaan autossa. Mikä valvottaa?

Nuorimmainen on vauva, joka syö rintaa 4-5 kertaa yössä ja toisiks nuorimmainen on 2-vuotias, joka heräilee joskus huutamaan pulloa, joskus märkään vaippaan, joskus vauvan huutoon, joskus muuten vain...joskus nukkuu täyden yön, mutta yleensä ei.

Nuorimmainen on vauva, joka syö rintaa 4-5 kertaa yössä ja toisiks nuorimmainen on 2-vuotias, joka heräilee joskus huutamaan pulloa, joskus märkään vaippaan, joskus vauvan huutoon, joskus muuten vain...joskus nukkuu täyden yön, mutta yleensä ei.

Kelpaisiko vauvalle vaikka lypsetty rintamaito pullosta tai nokkamukista että voisi isä syöttää?

Miksi ihmeessä nukutte kaikki samassa huoneessa? Meillä on vain kaksi lapsta ja mies nukkuu toisen kanssa ja minä toisen. Ehdottomasti eri huoneisiin nukkumaan. Tuskin te yksiössä asutte. Laittaisin kaksi nuorinta omaan huoneeseen vuorotellen äidin tai isän kanssa. Yli 5-vuotiaat keskenään omaan huoneeseen jos tilaa riittää. Patjat vaikka lattialle, jos sägyille ei riitä tilaa. Ja vauvalle sänkyyn monta tuttia niin laittaa siitä itse suuhun jos herää. Yli puolivuotiaan heräämisiin kannattaa reagoida laiskasti, jotta lapsi oppii nukahtamaan itse uudelleen.

Minkä ikäisiä lapsia?

No tätä on mietitty, mutta olemme molemmat niin äärirajoilla tämän väsymyksen kanssa, että tuntuu et jos yhden yön valvon kahden kanssa ihan täysin, kuolen siihen. Samoin tuntee mieheni. Siksi pyörimme samassa huoneessa ja koitamme vain selvitä päivästä toiseen. Näin se menee jotenkin, mutta rankkaa on...

Rankkaa se varmasti onkin, mutta jos saisit vaikka etukäteen nukkua päiväunet? Mies ulkoilisi lasten kanssa ja sä nukkuisit sen aikaa. Sitten jaksaisit valvoa/heräillä yön ja mies saisi nukkua. Seuraavana päivänä mies ottaisi päiväunet ja sä nukkuisit seuraavan yön.
Ottakaa projektiksi nukkuminen nyt, kun on lomaa/viikonloppu. Älkää stressatko kotitöillä!

Miksi ihmeessä nukutte kaikki samassa huoneessa? Meillä on vain kaksi lapsta ja mies nukkuu toisen kanssa ja minä toisen. Ehdottomasti eri huoneisiin nukkumaan. Tuskin te yksiössä asutte. Laittaisin kaksi nuorinta omaan huoneeseen vuorotellen äidin tai isän kanssa. Yli 5-vuotiaat keskenään omaan huoneeseen jos tilaa riittää. Patjat vaikka lattialle, jos sägyille ei riitä tilaa. Ja vauvalle sänkyyn monta tuttia niin laittaa siitä itse suuhun jos herää. Yli puolivuotiaan heräämisiin kannattaa reagoida laiskasti, jotta lapsi oppii nukahtamaan itse uudelleen.

Vauva ei huoli nokkamukia eikä liioin pulloa, olen yrittänyt monta kuukautta, turhaan! Tuttiakaan hän ei ole koskaan huolinut. Ei kai tässä ongelmaa olisikaan, jos tutti ja pullo kelpaisi...*huoh*

(taisin lainata väärää tekstiä, mut joku kysyi tästä)

päivä kerrallaan, koko ajan ne kasvaa ja nukkuvat lopulta paremmin. Yrittäkää vuorotella ja nukkua joka välissä, ei tuohon tilanteeseen ole mitään apua, jos ei sitä rahalla osta, jos ei siis ole mummulat tai muut vastaavat käytettävissä.
Ja pidä hyvä ihminen tästä lähtien jo jalat yhdessä, kun satutte miehen kanssa samaan aikaan sänkyyn. Lisälapset ei palvelisi enää kenenkään etua tuossa tilanteessa...

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Minkä ikäisiä lapsia?

Rankkaa se varmasti onkin, mutta jos saisit vaikka etukäteen nukkua päiväunet? Mies ulkoilisi lasten kanssa ja sä nukkuisit sen aikaa. Sitten jaksaisit valvoa/heräillä yön ja mies saisi nukkua. Seuraavana päivänä mies ottaisi päiväunet ja sä nukkuisit seuraavan yön.
Ottakaa projektiksi nukkuminen nyt, kun on lomaa/viikonloppu. Älkää stressatko kotitöillä!

Ihanaa kuulla tällaista!! Nimittäin näistä kotitöistä stressaan ihan sairaasti, vaikken juurikaan jaksa niitä tehdä väsyneenä. Omat vanhempani aina muistavat toitottaa minulle, kuinka mikäkin työ on milloinkin tekemättä, jos sattuvat meillä käymään...puhelimessakin monesti juttu menee tähän tapaan. Lisäksi stressaan siitä, että pitäisi jaksaa kyläillä tuttavien ja ystävien luona, vaikka HYVIN HYVIN harvoin tunnen, että oikeasti jaksaisin, vaikkakin haluaisin...menen sitten puolipakolla monesti ja se väsyttää taas lisää...

Toisaalta jos vauva jokatapuksess syö viellä yöllä, helpoimmalla pääsee ilman pulloja ja nokkamukeja, ei tarvi herätä kunnolla.
Jos isä ja muut lapset nukkuisi toisessa huoneessa ja vauva ja sinä valtaisitte parisängyn? Vauva viereen, niin ei tarvi kenenkään nousta tai sytyttää valoja vauvan heräämisen takia ja kaksivuotiaalle sama komento, yöllä ei laiteta valoja, joku voi nukkua vieressä ja taputella, mutta ei laiteta valoja, korkeintaan annetaan pullo käteen (illalla valmiiksi sängynviereen haettu) mutta yöllä touhuaminen pitää ihan ensin saada loppumaan, sitten pikkuhiljaa ne yöheräilyt loppuukin.

Minä kans vierottasin pullosta 2 vuotiaan. Meillä poika 1v 2kk ja yöt meni ihan älyttömäks kun sitä pulloa vaati koko ajan. Ei tarvinnu taistella ku kaks yötä niin yöpullo unohtui.
Olisiko teillä varaa palkata hoitajaa?

Vastasin aikaisemmin, että meillä lapsi käveli unissaan. samainen lapsi ei myöskään huolinut tuttipulloa tai tuttia. Arvaan, että sulla on tosi rankkaa. Sinun on vaan pakko saada mies avuksi, että saat nukutuksi päivällä. Itse olin niin väsynyt, että nukahdin kerran vuorokaudessa vessaan kesken toimituksen tai jopa ruokapöydän ääreen, eikä mistään saanut apua vaikka kuinka pyysin. Yritä vaan jaksaa eteenpäin, ja saada nukutuksi päivällä, jos mies hoitaa lapset. Ja unohda kaikki kotityöt. Eineksiä pöytään. Isommat lapset varmaankin tykkäävät imuroida, muun siivouksen voit unohtaa. Älä yritä olla täydellinen.

Kaksivuotiaan vieroittaminen voi olla helppoakin. Mä vieroitin 2-vuotiaan rinnasta ja harmia kesti tunnin. Tyttö oli 2v ja 2 viikkoa ja laitoin laastarit tissien päälle ja illalla kun tyttö heräs ärtyneenä torkuilta ja tuli hakemaan tissiä näytin, että se on menny rikki, on tullu pipi ja tissi on loppunu, meli sanoja, pipi, rikki ja loppu käytin kun tytölle puhelin. Tunnin hän oli surullinen, pieni itkukin pääsi, mutta sitten hän jatkoi leikkejään kuin ei mitään ja illalla vaan sängyssä tarkasti onko tissi viellä rikki ja nukahti. Yöllä hän alkoi kerran hakea rintaa ja havahdutin hänet taputtelemalla ja snomalla että "etkö muista, se on menny rikki ja loppu" ja hän jatkoi samantien uniaan.
Hän kyllä oli osoittanut mielenkiintoa äidistä irtaantumiseen jo jonkun aikaa; aina kun mahdollista hän tahtoo mummille ja mammalle ja iltaisinkin jäi mielellään yökylään ja muutamana iltana meni omaan sänkyyn hetkeksi ennen unitissille tuloa. Eli aika oli kaikinpuolin otollinen.

Kiitos teille kaikille!! Mies lupasi, että saan nukkua nyt tulevana viikonloppuna molemmat päivät, niin paljon kun jaksan! Voisin antaa miehen nukkua sitten yöt yksin jossain toisessa huoneessa. Meille miehen kanssa onneksi homma toimii keskenään, ei ole siis parisuhdeongelmia, Luojan kiitos. Nyt kun vietämme kotona tämän viikonlopun, eikä meitä näy missään, saamme sitten tuttavat niskaan kun emme käy, eikä meitä näy...*aina jotain* Tällasta se on. Aina joku naputtaa.

Yhteistyössä