En jaksa anoppia,auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Väsynyt"

Vieras
Mitä tässä enää voi tehdä?

Meillä on kohtuuonnellinen liitto. Useita lapsia,yli 10 v seurusteltu.
Välillä menee kuukausi,että eletään rauhassa ja onnellista perhe-elämää. Sitten taas anopilla napsahtaa.
Anoppi sairastaa KÄSITTÄÄKSENI kaksisuuntaista. On hirmuisen mukava ja kiltti ihminen kyllä.
Lukuunottamatta sitä asiaa, että PYYNNÖISTÄ HUOLIMATTA, ei koskaan kysy milloin voi tulla kylään. Vaan tulee juuri silloin kun haluaa. Olen pyytänyt ilmoittamaan etukäteen. Ei suostu.
Anoppi tulee välillä kylään yöllä. Lapset nukkuneen jo 4 tuntia,minä siivoamassa. Koira alkaa hälyttää ulos ja anoppi sieltä tuleekin kylään....
Pienimmän lapsen päiväunet katkeavat vähintään kerran viikossa,kun anoppi pelmahtaa sisälle. Oven pitäminen lukossa ei auta,hakkaa ovea niin kauan että avataan.
Mies vuorotyössä,yövuorojen jälkeen joutuu joskus heräämään passaamaan anoppia.Sitten samoilla silmillä tekee seuraavan yön töitä.

Joinakin päivinä käy 3 kertaa. Tätä voi jatkua vaikka useita viikkoja.
Sitten on taas kuukausi ettei tule ollenkaan.
Sitten tulee mahatautisena tartuttamaan sen lapsiin.

Mun kaverit eivät jaksa tätä. He eivät siis enää käy täällä,kuin harvakseltaan.

Ongelma on seuraava;mun pitäisi lähteä pikkuhiljaa työelämään. Miehelle ilmoitin,että en uskalla sitä tehdä. Minä en pysty valvomaan montaa vuorokautta anopin takia. Miehelle asia oli ok.

Olemme 2 vuotta sitten pistäneet asian vuoksi eron vireille.Peruttiin sitten kuitenkin. Meillä on hyvä liitto kuitenkin muuten.
MIES EI HALUA ETTÄ ÄIDILLEEN SANOTAAN MITÄÄN NEGATIIVISTA. JOS TULEE YÖLLÄ,SANOTAAN NÄTISTI ETTÄ HALUTAAN NUKKUA. LÄHTEE KYLLÄ POIS. Muuten ei saa sanoa mitään,vaan hymyillään ja istutaan kahvilla.Mies saa raivarit,jos otan asian puheeksi.
Mun vitutuskäyrä alkaa nyt uudelleen nousta.
Mitä teen?????????
Älkääkä ehdottako eroa :( Meillä on oikeasti muuten hyvä liitto. Ihanat lapset,yhteiset harrastukset,samat elämänarvot. Tottakai ymmärrän että äiti on miehelle tärkeä. Ehkä jopa normaalia tärkeämpi. Mutta joku raja sentään :(

Miksi anoppi tekee noin? Johtuuko tuosta sairaudesta?
Kuitenkin AINA silloin kun olisi tulossa kylään miehen tädin kanssa,ilmoittaa etukäteen että ovat tulossa.Jännä ristiriita.

Anoppi höpöttää vaan omiaan,ei mun ystäviä oikeasti kiinnosta kuunnella niitä juttuja. Olen siis nuori, alle 30 v,ja ystävät vielä nuorempia. Anopin sota-ajan tarinat menevät vähän ohi,varsinkin jos ne kuulee useaan kertaan.
Meillä on siis useampi lapsi, olen aika kiireinen näiden kanssa. Jos siivoan yöllä,saan seuraavana päivänä olla lasten kanssa rennommin. Meillä on työläs omakotitalo (=puulämmitys,paljon neliöitä jne).
Työssäni joudun tekemään vuorotyötä. Yövuorot ovat vaikeita, varsinkin jos aamulla anoppi kaahaa pihaan kun pitäisi nukkua..

Kiireestä kai tämä on kiinni,ja siitä että olen tarkka lapsista. Esim.uniajoista.

Mainittakoon että anoppi asuu eri kunnassa. Ei siis naapurissa.

Mies kunnioittaa vanhempiaan kovasti. Miestä harmittaa että minä ajattelen näin. Siksi se ero oli tulossa.

askartele ulko-oveen nätti kyltti jossa lukee jotain: shh meillä NUKUTAAN! EI vieraita kello 21 jälkeen kIITOS!!
olisi melko selvä vikki heeti ovessa… jos tulee edelleen silt hakkamaan ovea, avaat sen ja toteat että jäikö lasit kotiin..lue kyltti, soitellaan huomenna. laitat oven kiinni, et päästä sisään. soita seuraavana päivänä ja kysäise muinamiehinä: olik jou hätä kun niin myöhään tulit ilmoittamatta käymään?? ja tämä siis ihan kuin näin ei olisi koskaan ennen tapahtunut..

[QUOTE="aapee";29699599]Anoppi höpöttää vaan omiaan,ei mun ystäviä oikeasti kiinnosta kuunnella niitä juttuja. Olen siis nuori, alle 30 v,ja ystävät vielä nuorempia. Anopin sota-ajan tarinat menevät vähän ohi,varsinkin jos ne kuulee useaan kertaan.
Meillä on siis useampi lapsi, olen aika kiireinen näiden kanssa. Jos siivoan yöllä,saan seuraavana päivänä olla lasten kanssa rennommin. Meillä on työläs omakotitalo (=puulämmitys,paljon neliöitä jne).
Työssäni joudun tekemään vuorotyötä. Yövuorot ovat vaikeita, varsinkin jos aamulla anoppi kaahaa pihaan kun pitäisi nukkua..

Kiireestä kai tämä on kiinni,ja siitä että olen tarkka lapsista. Esim.uniajoista.

Mainittakoon että anoppi asuu eri kunnassa. Ei siis naapurissa.

Mies kunnioittaa vanhempiaan kovasti. Miestä harmittaa että minä ajattelen näin. Siksi se ero oli tulossa.[/QUOTE]

Minkä ikäinen anoppisi on? Oma äitini on 72 v. Eikä puhu sota-ajan juttuja.

Ei ihan 70 vuotta. Ei höpötä omia kokemuksiiaan eikä edes naapureiden vaan lähinnä sellaisia joita voi lukea ala-asteen maantiedon kirjasta.
Taitaa myös lukea jotain lääkärikirjoja jotka kirjoitettu joskus 100 v sitten, niitä sitten täällä selvittää..

Mutta keskitytäänkö ongelmaan? Onko kellään mitään fiksua ideaa?
Tuo lappu on ihan ok. Naapureitahan tässä ei ole 3 km säteellä,ja kaupunkiin matkaa 40 km. Että anoppi tasan tarkkaan tietää että häntä varten laitettu.
Mielenkiintoista kyllä kokeilla miten reagoi tuohon,lähteekö oikeasti pois (kun kuitenkin pitkän matkan aika ajaa)

Yhteistyössä