En halua suositella kaveria- kaveri suuttui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Tilanne on siis se, että kaverini haluaisi saman alan töitä, missä minä olen. Hänellä ei ole aikaisempaa kokemusta eikä lain vaatimaa koulutusta. Työpaikallani on kuitenkin haku päällä, ja kaverini pyysi minua suosittelemaan itseään. En suostunut tähän, en halua ottaa mitään riskiä. Eikä hän mielestäni sovellu tälle alalle. Teinkö väärin?

Teit oikein.
Nimimerkillä Kerran kaveriaan ulkomaille töihin suositellut, ja siitä kauan jälkeenpäin kuullut (kaveri sekosi, nai kaikki työpaikan miehet läpi ja osan asiakkaistakin, kunnes sai potkut :snotty: )

Ei ole pakko suositella jos ei tunnu siltä. Eli et tehnyt väärin. Tarjotkoon itse itseään jos työtä haluaa. Minua ainakin ottaa päähän te tutut ja kaverit jotka ronkuvat minua hankkimaan heille töitä kun satun olemaan sellaisessa asemassa että voin asioihin vaikuttaa, mutta kyllä itse teen ratkaisuni ketä suosittelen.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Inhottavia tollaset tilanteet. :/ Annoitko sille perusteluja, miksi et suosittele?

No, en oikein... sanoin vain, että en halua ryhtyä kenenkään suosittelijaksi..

No jos se vielä siitä sanoo, niin kerro sille ne syyt, miksi hän ei mielestäsi sovellu alalle.

Toi on inhottava tilanne, et pitäs kohteliaisuudesta suositella, jos ei ole edes oikeesti sitä mieltä, että kaveri soveltuu työhön.

Kaverit ja työkaverit on hyvä pitää erillään. Ei tuu sitten sanomista seläntakana niin helposti ja kaikki työpaikan asiat voidaan soitaa työasioina, eikä ystävyyteen liittyvinä asioina.

Olisit perustellut, ettet voi suositella sitä, kun ei oo kokemusta ja oisit puolueellinen, jos suosittelisit..

KAverit ja työ pitää pystyä pitää erillään. Mä oon ollu kaverilla töissä ja kaverin kautta töissä ja se on ollut aika vaativaa, kun on toisen maine ja oma ystävyyssuhde koetuksella. Vaikka hyvin on menny.

Yhteistyössä