En halua jälkitarkastukseen

  • Viestiketjun aloittaja kammo
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2005 klo 12:43 Mitenon kirjoitti:
Synnärillä saatjättää henkilökohtaisen tilasi ulko ovelle ja luovuttaaa koko ruumiin toisten sorkittavaksi!
Tämä on niin totta :/ .
Kolmen hengen huoneessa katsellaan alapäätä eikä haittaa vaikka vieressä katselisi myös huonekaverit miehinensä ja sukulaisinensa... :kieh: Aargh!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2005 klo 12:46 Vieras kirjoitti:
Kolmen hengen huoneessa katsellaan alapäätä eikä haittaa vaikka vieressä katselisi myös huonekaverit miehinensä ja sukulaisinensa... :kieh: Aargh!
Siis voiko tällanen kohtelu pitää paikkansa???? :eek: :eek:
Ei kyllä tule kukaan ronkkimaan minua kenenkään muun nähden!!! :kieh: :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2005 klo 17:39 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2005 klo 12:46 Vieras kirjoitti:
Kolmen hengen huoneessa katsellaan alapäätä eikä haittaa vaikka vieressä katselisi myös huonekaverit miehinensä ja sukulaisinensa... :kieh: Aargh!
Siis voiko tällanen kohtelu pitää paikkansa???? :eek: :eek:
Ei kyllä tule kukaan ronkkimaan minua kenenkään muun nähden!!! :kieh: :kieh:
Juu, tervetuloa TAYS:iin! :kieh: Tuskin missään muualla onkaan.
TAYS:in osastot ovat 70-luvulta. Samoin näyttäisi olevan sänkyjen välissä olevat rievut jotka ehkä joskus ovat olleet väliverhon nimellä...
 
nimetön
verhot kyllä vedetään eteen (en tiedä taysistä)... ei niitä välttämättä ihan umpeen saa (siis johki voi jäädä sentin rako) mut kyllä ainakin miun kohdalla hoitsu oli itse edessä ja piti huolta ettei kukaan vahingossakaan pääse näkeen.. ja onhan ihmisellä suu millä sanoa että varmista nyt ettei kukaan nää.. tartteeko tänne tulla pelotteleen synnärille menijöitä??? ja musta nyt on älytöntä sanoa, että kun synnärille menee niin pitää jättää miten se nyt oli henkilökohtainen tila ulko-ovelle ja antaa kroppa muitten sorkittavaksi... HEI HALOO!!! luuletteko te että ne tädit huvikseen sitä tekee ja sillä mielellä että teillä ei ole mitään ihmisarvoa... ne tekee sen SIKSI että ne varmistaa että olette terveitä, kaikki on kunnossa, ja se on tehtävä koska joskus joku esim sisäinen verenvuoto huomataan vasta tuntikausia synnytyksen jälkeen.. mitä te oikeen haluatte? että teidät jätetään rauhaan vauvojenne kanssa eikä teihin kosketa? no entäs sitten kun jotain sattuu ja lakanoille holahtaa pari litraa verta ja sitten kiikutetaan leikkuriin niin mitäs luulette, teettekö valituksen hoitovirheestä vai ootteko tyytyväisiä kun teille annettiin henkilökohtainen tila??? voi jeesus mitä tyyppejä.... kyllä teillä on oikeus synnyttää vaikka kotona niin että vaan miehenne on näkemässä ja saatte sitä yksityisyyttä niin paljo kun haluatte mutta tajutkaa nyt, ei se ole yksityisyyden loukkaus että tarjotaan hyvää hoitoa ja huolenpitoa.. siks toisekseen tuo muitten pelottelu on tosi ilkeää koska se sairaala aika kestää parista päivästä viikkoon ja on todellakin niin lyhyt aika että sen nyt seisoo vaikka päällään.. täällä aina esikoisen oottajat kysyy että mitäs jos sairaalassa on sitä ja tätä kauheeta no minäpä kerron: se ei kestä ku pari päivää, sitten pääsette kotiin!!!!! turha siitä on huolestua.
 
Oma asiahan se on jos ei halua omasta hyvinvoinnistaan huolehtia, mut ilman jälkitarkastusta olis jäänyt mulla ainakin yks tulehdu huomaamatta! oli onneks vielä sillon aika lievä, mutta eipä olis naurattanut mennä sairaalaan kohtutulehduksen vuoks!

En vaan käsitä et jos yks jälkitarkastu kauhistuttaa niin miten voit ylipäänsä harrastaa seksiä, saatika mennä synnyttään vauvaa... Synnytykseen verrattuna jälkitarkastus on lastenleikkiä! Muutenkin omalla kohdalla totesin siellä et hei alapäähän ei satu et vois vaikka ruveta pikkuhiljaa kokeileen ostaanko puputella vielä miehen kanssa :) Sinne vaan ei se ole kamalaa!
 
Krisse-80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2005 klo 17:52 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2005 klo 17:39 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2005 klo 12:46 Vieras kirjoitti:
Kolmen hengen huoneessa katsellaan alapäätä eikä haittaa vaikka vieressä katselisi myös huonekaverit miehinensä ja sukulaisinensa... :kieh: Aargh!
Siis voiko tällanen kohtelu pitää paikkansa???? :eek: :eek:
Ei kyllä tule kukaan ronkkimaan minua kenenkään muun nähden!!! :kieh: :kieh:
Juu, tervetuloa TAYS:iin! :kieh: Tuskin missään muualla onkaan.
TAYS:in osastot ovat 70-luvulta. Samoin näyttäisi olevan sänkyjen välissä olevat rievut jotka ehkä joskus ovat olleet väliverhon nimellä...
No kyllä toi nyt on todella paljon liioiteltua puhetta!! Kyllä siä verhot vedetään eteen niinku joka paikassa.

Mä en muutenkaan jaksa ymmärtää miks ihmeessä ne kolmen hengen huoneet tuottaa niin hirveesti vaikeuksia ihmisille. Eikö se nyt ole ihan sama missä sä vietät muutaman päivän elämästäs? Mulla olis ainakin ollu tosi tylsää jossain yhden hengen huoneessa, ku tyttö vaan nukui ja söi, jos ei olis ollut huonekavereita seurana!

Ehkä mä olen omituinen sit, mut mulla ei ollut MITÄÄN valitettavaa TAYSista.

Ja mitä tulee jälkitarkastukseen, ni se on puhtaasti omaksi hyväksi. Mutta jos ei välitä omasta terveydestään, ni kaipa tuosta voi kieltäytyäkin. Ei aikuista ihmistä mihkään voi pakottaa. Ei vaan liúulis kovin iso asia olevan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2005 klo 11:26 nimetön kirjoitti:
verhot kyllä vedetään eteen (en tiedä taysistä)... ei niitä välttämättä ihan umpeen saa (siis johki voi jäädä sentin rako) mut kyllä ainakin miun kohdalla hoitsu oli itse edessä ja piti huolta ettei kukaan vahingossakaan pääse näkeen.. ja onhan ihmisellä suu millä sanoa että varmista nyt ettei kukaan nää.. tartteeko tänne tulla pelotteleen synnärille menijöitä??? ja musta nyt on älytöntä sanoa, että kun synnärille menee niin pitää jättää miten se nyt oli henkilökohtainen tila ulko-ovelle ja antaa kroppa muitten sorkittavaksi... HEI HALOO!!! luuletteko te että ne tädit huvikseen sitä tekee ja sillä mielellä että teillä ei ole mitään ihmisarvoa... ne tekee sen SIKSI että ne varmistaa että olette terveitä, kaikki on kunnossa, ja se on tehtävä koska joskus joku esim sisäinen verenvuoto huomataan vasta tuntikausia synnytyksen jälkeen.. mitä te oikeen haluatte? että teidät jätetään rauhaan vauvojenne kanssa eikä teihin kosketa? no entäs sitten kun jotain sattuu ja lakanoille holahtaa pari litraa verta ja sitten kiikutetaan leikkuriin niin mitäs luulette, teettekö valituksen hoitovirheestä vai ootteko tyytyväisiä kun teille annettiin henkilökohtainen tila??? voi jeesus mitä tyyppejä.... kyllä teillä on oikeus synnyttää vaikka kotona niin että vaan miehenne on näkemässä ja saatte sitä yksityisyyttä niin paljo kun haluatte mutta tajutkaa nyt, ei se ole yksityisyyden loukkaus että tarjotaan hyvää hoitoa ja huolenpitoa.. siks toisekseen tuo muitten pelottelu on tosi ilkeää koska se sairaala aika kestää parista päivästä viikkoon ja on todellakin niin lyhyt aika että sen nyt seisoo vaikka päällään.. täällä aina esikoisen oottajat kysyy että mitäs jos sairaalassa on sitä ja tätä kauheeta no minäpä kerron: se ei kestä ku pari päivää, sitten pääsette kotiin!!!!! turha siitä on huolestua.
Niin no se oli vain minun henkilökohtainen kokemus. Ja se on sitä edelleen vaikka sinua olisi hoidettu miten hyvin ja vaikka sinulla olisi ollut miten hyvä tuuri (TAYS:sta et edes tiennyt, hmm...).

Vai oletko nyt ihan tosissasi sitä mieltä, että kunhan joku alapäähän katsoo niin se riittää, ei ihmisellä ole oikeutta toivoa, että se tapahtuu jossain muualla kun siinä kolmen hengen huoneessa johon koska tahansa hyppää sisään vieruskaverin mies tai joku? Että jos tästä kehtaakin valittaa saa jäädä kotiin synnyttämään? Tai että se on oma vika, mitäs ei saanut suutaan auki. Kas kun mulla ei ainakaan silmät toimi niin pitkälle, että näkisin jo ulko-ovelle asti koska se vieruskaverin mies on sinne huoneeseen tulossa.

Mutta, ettei kukaan nyt vaan käsittäisi väärin, niin voin lisätä kyllä, että tietysti on hyvä että sinne alapäähän katsotaan.

Ja pelottelua tämä ei ole! Tämä on kokemus muiden joukossa mistä myös minulla on oikeus puhua vaikka se ei olekaan sama kuin sinulla on ollut. Kyllä mäkin olen itkun kanssa lukenut näitä "olin niiiin onnellinen, sain hyvää hoitoa, synnytys oli ihanaa, kaikki meni hyvin" juttuja ja miettinyt miksi mulla ei mikään mennytkään niin. Meenkö mäkin nyt niihin keskusteluihin vaahtoomaan, että hei haloo kun mulle tulee paha mieli tästä, ootte tosi ilkeitä!?

Mutta kirjoitinkin, että ei varmaan muualla ole näin ja lisään vielä, että ei varmaan kellään muulla TAYS:ssakaan ole. Ihan ainut olin...

Siinä olet oikeassa, että se on lyhyt aika ja olenhan minäkin uudelleen uskaltautunut raskaaksi. Ei tämä nyt mikään koko maailmaa kaatava juttu ole. Tässä vaan tämän toisen raskauden kohdalla nyt joutuu vähän käymään läpi näitä juttuja. Jos sinussa olisi tippakin inhimillisyyttä voisit ymmärtää, että varsinkin tälläisessa tilanteessa (vaikea edellinen raskaus, synnytys tai osastolla oloaika tms.) se on ihan terapeuttista ja melko yleistäkin.

Enhän minä missään odotus-puolella näistä kerro kysymättä ja rohkaisen tietenkin muita (ja tiedän, että suurimmalla osalla kaikki menee tosi hyvin!). Onko sulla nyt ideoita missä tästä saa puhua jos synnytys-puolen keskustelu missä muutkin puhuvat peloistaan on väärä paikka?!
 
Myöskään Krisse-80 ei tiedä yhtään mitään minun kokemuksesta joten ei voi sitä myöskään liioitteluksi sanoa. ;) Vaikka se olisikin sitten se yksi miljoonasta se on kuitenkin olemassa ja se miten ihanaa Krisse-80:llä on ollut TAYS:ssa ei liity siihen mitenkään.

Vaikka onhan se lohdullista kuulla, sillä sinnehän tässä palataan taas jossain vaiheessa ;) . Jospa mullakin olisi nyt parempi reissu!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2005 klo 11:26 nimetön kirjoitti:
verhot kyllä vedetään eteen (en tiedä taysistä)... ei niitä välttämättä HEI HALOO!!! luuletteko te että ne tädit huvikseen sitä tekee ja sillä mielellä että teillä ei ole mitään ihmisarvoa... ne tekee sen SIKSI että ne varmistaa että olette terveitä, kaikki on kunnossa, ja se on tehtävä koska joskus joku esim sisäinen verenvuoto huomataan vasta tuntikausia synnytyksen jälkeen.. mitä te oikeen haluatte? että teidät jätetään rauhaan vauvojenne kanssa eikä teihin kosketa? no entäs sitten kun jotain sattuu ja lakanoille holahtaa pari litraa verta ja sitten kiikutetaan leikkuriin niin mitäs luulette, teettekö valituksen hoitovirheestä vai ootteko tyytyväisiä kun teille annettiin henkilökohtainen tila??? voi jeesus mitä tyyppejä.... kyllä teillä on oikeus synnyttää vaikka kotona niin että vaan miehenne on näkemässä ja saatte sitä yksityisyyttä niin paljo kun haluatte mutta tajutkaa nyt, ei se ole yksityisyyden loukkaus että tarjotaan hyvää hoitoa ja huolenpitoa.. siks toisekseen tuo muitten pelottelu on tosi ilkeää koska se sairaala aika kestää parista päivästä viikkoon ja on todellakin niin lyhyt aika että sen nyt seisoo vaikka päällään.. täällä aina esikoisen oottajat kysyy että mitäs jos sairaalassa on sitä ja tätä kauheeta no minäpä kerron: se ei kestä ku pari päivää, sitten pääsette kotiin!!!!! turha siitä on huolestua.
Ei itseni kohdalla tuosta ollutkaan kyse!! Kauhistuin vain sitä jos todella yksityisyys menee. Hoitajat saa tehdä kyllä hommansa ja hyvä että tekevät, mutta ei synnärillä olo, tai se että on synnyttänyt, pidä tarkoittaa sitä että joutuu alentumaan tutkimuksiin MUIDEN nähden. Itse en esim. harrasta mitään yhteissaunomisia tyttöporukassa, tai vaihda vaatteita muiden nähden vaikka olisi paras ystävä näkemässä. Joten ei minua ronkitakaan toisten POTILAIDEN, saati heidän vieraiden nähden. Jos joku haluaa paikkojaan esitellä, se heille suotakoon, mutta ei kaikkia pidä pakottaa siihen.
 
tiiuskainen
Minä en suostunut käymään neuvolalääkärin luona jälkitarkastuksessa enkä itse asiassa koko raskaudenkaan aikana hänen vastaanotollaan ja tarkastuksissa, koska yhden raskaudenaikaiset tarkastukset kävin ja se riitti. Tämä lääkäri on mies -ei siinä vielä mitään- mutta hyvin ymmärtämätön "multajuntti". Vaadin naislääkäriä (jota ei meidän tk:ssa tuolloin ollut) ja pääsin sitten toiselle paikkakunnalle jossa myös ultraukset tehdään kun ultralaitteita ei omalla paikkakunnalla ole. Siellä on tehty kaikki tämän raskaudenaikaiset tutkimukset ja tehdään myös jälkitarkastus.
Poika kun syntyi vuosi sitten kesäkuussa, en käynyt jälkitarkastuksessa ollenkaan. Silti ystävällinen neuvolantäti kirjoitti todistuksen omasta tutkimuksestaan (on myös kätilö) ja se kelpasi kyllä KELAlle.
Jokaisella on OIKEUS vaatia kunnon lääkäri eikä mitään tk-lääkäreitä esimerkiksi.
 
Krisse-80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2005 klo 14:59 Vieras kirjoitti:
Myöskään Krisse-80 ei tiedä yhtään mitään minun kokemuksesta joten ei voi sitä myöskään liioitteluksi sanoa. ;) Vaikka se olisikin sitten se yksi miljoonasta se on kuitenkin olemassa ja se miten ihanaa Krisse-80:llä on ollut TAYS:ssa ei liity siihen mitenkään.

Vaikka onhan se lohdullista kuulla, sillä sinnehän tässä palataan taas jossain vaiheessa ;) . Jospa mullakin olisi nyt parempi reissu!
Mä kirjoitinkin vaan yleisesti lähinnä siitä, että miksi ihmisillä on niin paljon valittamista noista kolmen hengen huoneista. En tarkoittanut sun kokemusta henkilökohtaisesti, koska siitä en luonnollisestikaan mitään tiedäkään. Toivotaan todella, että sun kokemukset myös muuttuvat myönteisemmiksi! ;)
 
Terveys ennenkaikkea
Hankkikaa ihmeessä kiva gyne jolla voitte käydä myös raskauden aikana, jos muu tuntuu pahalta. Itsekin käyn omallani, en neuvolan lekurilla. Gyneissä on ihan valtavat erot.
Synnärillä sen taas kestää, kun se on vain muutama päivä elämästä.
Ja kyllä sitä sen verran äiti on lapselleen velkaa, että yrittää pitää huolta terveydestään mahdollisimman hyvin.
Gyneä inhottavampiinkin juttuihin voi joutua, suoli- ja mahatutkimukset kestävätkin ihan eri ajan kuin nopea gynetutkimus. Näihin on joutunut jo siskontyttökin ihan pienenä, kai nyt aikuinen hetken kestää ällöä ja kipuakin, kun tarkoitus on hyvä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2005 klo 11:12 Krisse-80 kirjoitti:
Mä kirjoitinkin vaan yleisesti lähinnä siitä, että miksi ihmisillä on niin paljon valittamista noista kolmen hengen huoneista.
En teidä, ehkä toisten unet tms. häiriintyy kun on paljon huonekavereita? Itse mainitsin kolmen hengen huoneen siksi että tarkoitin, että kun on monta huonekaveria on (voi olla ;) ) niitä "yllätysvieraitakin" paljon. Muuten mua ei ne haitanneet, siis pelkät huonekaverit, vaikka en kovin juttutuulella ollutkaan :/ .
 
:hug: Ymmärrän ap:tä erittäin hyvin! Enkä tosiaankaan voi tajuta taas tätä lynkkaamisen määrää tällä palstalla!! Onko se niin vaikea ymmärtää, että meitä ihmisiä on niin erilaisia? Toiset vaan on herkempiä, kokee asiat voimakkaammin tai haluaa enemmän yksityisyyttä tms. Itsellä ensimmäisen lapsen syntymästä on jo yli 10 vuotta mutta muistan hyvin sen tunteen kun piti mennä jälkitarkastukseen. En ole koskaan tykännyt gynekologisista tutkimuksista (en pidä edelleenkään), ja minulle jäi terveyskeskuslääkärin käytöksestä erittäin epämiellyttävä tunne...! Hän ei ollut lääkäriksi sopiva ihminen ollenkaan (yllätys yllätys!), ei mitään hienotunteisuutta. Hän siinä kysyi sitten sitäkin, että voisiko harjoittelija myös suorittaa sisätutkimuksen ja sanoin hänelle heti, etten halua. Hän vaan rupesi tivaamaan asiaa uudelleen ja uudelleen, kunnes harjoittelija itse sanoi ettei halua tehdä sitä minulle koska jännitän niin paljon...

Taysista vielä sen verran, että itsekin koin kolmen hengen huoneet hyvin ahdistavina. Väkeä liikkui edestakaisin koko ajan, oli levoton tunnelma. Varsinkin yöllä tuntui, ettei hiljaista hetkeä ole ollenkaan, kun kaikkien vauvat olivat siinä samassa huoneessa. Olen herkkäuninen enkä osannut nukkua siellä ollenkaan. Kotiin päästyä olinkin aivan poikki ja nukuin kuuden tunnin pätkiä univelkaani pois (onneksi vauva oli alussa hyväuninen!). Nyt siellä Taysissa on onneksi kahden hengen huoneet joten siinä mielessä on tilanne helpottanut! Näin vanhemmiten on monessa asiassa karaistunut mutta on hyvä kuitenkin muistaa, että meitä ihmisiä on monenlaisia. Ketään ei tarvitse tuomita sen takia, jos ei ole niin karski, vahva tai muuta vastaavaa...
 
joo
mä en kans ymmärrä miksi pitää nauraa ap:lle! todellakin ihmiset on erilaisia! en mäkään noista sisätutkimuksista tykkää, tosin sinne mukisematta menin eikä sattunut kylläkään vaikkei kivaltakaan tuntunut. mutta kannattaa mennä mielummin rennolla mielellä kun kauhulla odottaen koska sitten se sattuu jos jo etukäteen niin ajattelee. niin ja joku siitä seksin harrastamisesta. me miehen kanssa harrastettiin seksiä kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen, ei mitään ongelmia ollut ja kaikki hyvin :) innolla odotan jo seuraavaa synnytystäkin!!!
 
Minulle syntyi yllätyspoika marraskuussa, en siis ollut tietoinen raskaudesta erään lääkityksen aiheuttamien sivuoireiden takia (mm. menkat poissa alusta asti, lihominen jne.). Kokemusta ei siis ole raskauden aikaisista tutkimuksista, mutta jälkitarkastusta todella pelkäsin ja jännitin.

Sen pystyin vetämään läpi, vaikka tutkimus minun kohdallani kyllä sattui, onneksi se ei ihan hirvittävän kauan kestänyt. Muutenkin tunnelma oli hieman "kylmähkö", mutta pakko mikä pakko ja tosiaan sen voimalla, että tarkistetaan onko kaikki hyvin.

Todella ihmetyttää onko se niin vaikeaa ymmärtää kuinka erilaisia ihmiset ovat ja todella pelkoja voi olla todella pahojakin, ilman mitään "syytäkään". Kannattaa myös ottaa huomioon, että taustalla voi olla jotain syitäkin (vaikka eihän se tietenkään vaikuta siihen onko pelko enemmän "oikea" onko siihen syy vai ei), kuten minulla on taustalla lapsuuden seksuaalista hyväksikäyttöä ja intiimit asiat ovat olleet todella vaikeita.

Mutta todella voimia kaikille kammoisille, pelko voi todella lamauttaa, mutta toivottavasti jotenkin siitä selviäisitte, ettei kuitenkaan pääsisi menemään terveyden edelle. Ja todella, yrittäkää puhua ja jos ei lääkäri ymmärrä niin sitten toiselle lääkärille. Itsellä kaikki kävi niin nopeasti, etten kenellekkään pelosta kerinnyt puhua ja se oli sitten kestettävä, vaikka sattuikin.

Nyt kuitenkin kotona valloittava vajaa 2 kuukautta vanha poika, ja aivan paras juttu elämässä, meidän oma "yllätyspoika". =)
 
Älä mene terveyskeskuksen rulettiin vaan yksityiselle, sellaiselle joka tekee sen varovasti ja hyvin.
Sun täytyy löytää oma, sinulle sopiva lääkäri, ja huomaat kuinka iso ero sillä on millaisella lääkärillä käyt.
 
tyhmää
On aika typerää edes harkita jättää jälkitarkastus väliin vaikka aika mahdotonta se tosiaan on rahan saamisen kannalta! en sitte ymmärrä yhtään miten joku edes viitsii oman terveytensä laiminlyödä niin ettei vois jälkitarkastuksessa käydä!!minä ainaski ootan oikein hysteerisenä että pääsen tarkastukseen ja saan varmuuden että oon parantunu hyvin eikä oo mitään tulehdusta jne. ja kaikki tämä oman terveyden ja hyvin voinnin takia oikein mielelläni =) eikä sitä tartte yhtään ajatella että "ronkkimista"...ne kuule tekee työksensä sitä ja tää on naisen elämää että tuo reikäkin on tutkittava jos haluaa pitää itsestään huolta :D jospa ajattelisit positiivisiakin puolia siitä asiasta niin et ehkä pitäisi sitä niinkään vastenmielisenä =) on ne paikat jo niin moneen kertaan "kollattu" että jälkitarkastus on aika pientä raskauden ja synnytyksen rinnalla :D
 
Väpelö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 16:27 tyhmää kirjoitti:
On aika typerää edes harkita jättää jälkitarkastus väliin vaikka aika mahdotonta se tosiaan on rahan saamisen kannalta! en sitte ymmärrä yhtään miten joku edes viitsii oman terveytensä laiminlyödä niin ettei vois jälkitarkastuksessa käydä!!minä ainaski ootan oikein hysteerisenä että pääsen tarkastukseen ja saan varmuuden että oon parantunu hyvin eikä oo mitään tulehdusta jne. ja kaikki tämä oman terveyden ja hyvin voinnin takia oikein mielelläni =) eikä sitä tartte yhtään ajatella että "ronkkimista"...ne kuule tekee työksensä sitä ja tää on naisen elämää että tuo reikäkin on tutkittava jos haluaa pitää itsestään huolta :D jospa ajattelisit positiivisiakin puolia siitä asiasta niin et ehkä pitäisi sitä niinkään vastenmielisenä =) on ne paikat jo niin moneen kertaan "kollattu" että jälkitarkastus on aika pientä raskauden ja synnytyksen rinnalla :D
Tuo sinun nimimerkkisi jo kertoikin kaiken kirjoituksestasi :LOL:
 
pelkuri
Minä ymmärrän sua (nimimerkki kammo) täysin! Olen koko ikäni pelännyt sisätutkimuksia. Jännitän niitä niin paljon, että toimenpiteet todella sattuvat. Jälkeenpäin minua pyörryttää ja useimmiten olen joutunut lepäilemään jalat koholla hetken, ettei taju menisi. Kuulostaa varmaankin oudolta, että minä jolla on korkea kipukynnys, pelkään harmittomina pidettyjä tutkimuksia. Enkä itsekään ymmärrä missä on vika. En pysty rentoutumaan, minkä takia ilmeisesti unohdan hengittää tms. Kaikista kamalin kokemus oli, kun jälkitarkastuksessa laitettiin kierukka. Sitä en suostu enää koskaan kokemaan! Raskaus ja lapsen saaminen on muuten ihanaa, mutta valitettavasti silloin naisesta tulee "kaikkien yhteistä omaisuutta" ja omasta ruumiistaan ei saa enää yksin päättää.
 
Eeva1980
Voi hyvä luoja, sanon, vaikka itse en ole edes vielä synnyttänyt.

Kukaan ei kiusaksi sinua räplää ja tutki olit sitten raskaana tai et. Ihan sinun terveyttä ajatellaan tässä HYVINVOINTIYHTEISKUNNASSA ja sitä, että lapsesi saisi terveen äidin. Olisiko kiva, jos kuolisit esim. sisäiseen verenvuotoon vauvasi ollessa tuon pari kuukautta?

Kyllä jokaisen aikuisen tulee olla sen verran vastuuntuntoinen, että pitää terveydestään huolen, varsinkin jos vastuulla on pieni ihmisen alku!!!!! Ei ne lääkärit sun kiusaksi työtään tee vaan sun parasta ajatellen. Ne ajattelee sua tutkiessaas sun terveyttä, eikä ajattele että onpas repaleinen p.illu naisella...tai muuta vastaavaa, mitä sä ilmeisesti luulet niiden ajattelevan, jotain seksuaalista siis???

:headwall:
 
Mikäköhän siinä on niin hel*etin vaikee ymmärtää, että pelko voi ensinnäkin lamauttaa ihan totaalisesti, jos pääse hallitsemaan ja että toisille joku kokemus voi olla hyvinkin kivulias kun taas toisille se ei sitä ole? :headwall:
 
Niin, ja siis kyseessä ei ole mitenkään se, etteikö haluaisi olla terve tai etteikö välittäisi siitä onko lapsella terve äiti. (yleensä ainakaan) Eikö tällaisissa tapauksissa pitäisi koittaa kannustaa, että uskaltaisi sinne tarkastukseen mennä, eikä heittää pa*kaa niskaan. :(
 
Tuo yksi Vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 20:37 Eeva1980 kirjoitti:
mitä sä ilmeisesti luulet niiden ajattelevan, jotain seksuaalista siis???

:headwall:

:LOL: :LOL: :LOL: Heti aamusta meinaa pudota tuolilta... :LOL: :LOL: :LOL:

Jos sulle ei tämä asia tämän ketjun jälkeen tämän paremmin aukea niin taitaa olla aika turha enää sanoa yhtään mitään. :headwall:
 

Yhteistyössä