En halua imettää (uusi raskaus)!!

  • Viestiketjun aloittaja boikotti
  • Ensimmäinen viesti
kokemusta molemmista
Kyllä pulloruokinta on huomattavasti raskaampaa kuin imettäinen!!! että lopettakaa jo tuo motkotus, että joku haluaisi päästä jotenkin helpommalla antamalla maidon pullosta!

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua kiinnostaisi tietää, mikä on järkevä syy olla imettämättä.
Mäkään en keksi yhtäkään sellasta kunnollista syytä päättää olla imettämättä ennen kun lapsi on edes syntynyt. Paitsi sairaus, vaikkapa HIV. Se on hyvä syy. Mutta luulis silloin hoitohenkilökunnan jo tietävän. ;)
 
Jip
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Jip:
Voihan tietysti olla niinkin, että asia on harvinaisen selvä, eikä päätös sinänsä tarvitse taakseen suurta pohdintaa. Silloin sen voi tehdä ihan suoralta kädeltä.

En oikein ymmärrä teidän hirveää intoanne lytätä toisia äitejä heidän päätöksiensä vuoksi? Te ette tiedä toisen (sen läheisenkään ystävän) elämästä niin paljon, että voisitte tuomita.
tässä ei ollut lyttäyksestä kyse, vai missä tein niin? älä tulkitse omien luulojesi mukaisesti.

tuttavapiirissäni on useampikin äiti, joka ei ole missään nimessä halunnut imettää, eikä olekaan ensimmäistä lasta imettänyt. toisen kohdalla on jo tehnyt ajatustyötä eri tavalla, ja onkin sitten imettänyt.

lähinnä siis ajoin takaa sitä, että kannattaa oikeasti miettiä niitä syitä, miksi ei halua imettää.
Suo anteeksi. Näin käy, kun vastaa "yhteisesti teille kaikille jotak olette min kanssani eri mieltä". Tulee vastattua sellaisellekin turhan kärjistetysti, joka ei itse ole kirjoittanut niin räväkästi kuin joku toinen ketjussa.

Olet oikeassa, hyvä on tietysti miettiä aina perinpohjaisesti, ennenkuin päätöksiä tekee. Mutta minusta taas tuntuu, että aika moni kyllä miettii itsekseen, mutta ei ehkä halua kertoa tuttavapiirissään kovinkaan laajalti mietintöjensä kulkua. Ulos pääsee vain lopputulos: en imetä. Ja siitä sitten muut luulevat, että asiaa ei olla pohdittu ollenkaan.

 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Jip:
Mutta minusta taas tuntuu, että aika moni kyllä miettii itsekseen, mutta ei ehkä halua kertoa tuttavapiirissään kovinkaan laajalti mietintöjensä kulkua. Ulos pääsee vain lopputulos: en imetä. Ja siitä sitten muut luulevat, että asiaa ei olla pohdittu ollenkaan.
tämäkin on varmasti totta, mutta nämä omat tuttuni ovat harmitelleet kyllä sitä, etteivät esikoista ole imettäneet. tai eivät enää oikein tajua, mikseivät.

mutta harvapa tuollaisia syitä haluaa kenellekään selitellä, luulisi niiden aina olevan sen verran hlökohtaisia.
 
Jip
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua kiinnostaisi tietää, mikä on järkevä syy olla imettämättä.
Mäkään en keksi yhtäkään sellasta kunnollista syytä päättää olla imettämättä ennen kun lapsi on edes syntynyt. Paitsi sairaus, vaikkapa HIV. Se on hyvä syy. Mutta luulis silloin hoitohenkilökunnan jo tietävän. ;)
Meitä lapsuudessä seksuaalisesti hyväksikäytettyjä on suomessakin hirveä määrä. Omalla kohdallani syy imettämättä jättämiseen on tuo traumaattinen taustani. Koen imettämisen erittäin ahdistavana johtuen lapsuudestani. Ylipäätään rintoihini koskeminen on mielestäni kamalaa.


Ymmärrättekö nyt?
 
kolmen mama
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
On eri asia jos ei voi imettää vaikkapa lapsen halkion tai keskosuuden aiheuttaman imuoteongelman takia kun että ei halua imettää, koska se ei vaan ole "mun juttu" tai siinä on aiemmin ollut jotain hankaluuksia. Silloin tulee pakosti mieleen sellainen äiti, jonka mielestä imetys on liian sitovaa ja on niin kätevää tukea vauvalle harsolla pullo hyvään asentoon ja itse jatkaa omia puuhiansa.
Mutta sitähän me ulkopuoliset emme voi tietää millainen tämä imettämätön äiti on lapselleen äitinä muuten ja paljonko läheisyyttä antaa. Loppujen lopuksi tuo on vain sinun luoma mielikuvasi että äiti kokee pullottelun sitterissä helpompana. Itse koin imetyksen helpompana kuin pullottelun (tosin meillä oli lisänä se, että pumppasin maitoa mikä oli aika työlästä) mutta varmasti on niitä joille asia on toisinpäin esim imetyksen kivuliaisuuden tai sen tuoman ahdistuksen vuoksi. Se että äiti kokee imetyksen vastenmielisenä heijastuu kuitenkin lapseen ja heidän väliseen suhteeseen, joka pidemmällä aikavälillä merkitsee enemmän kuin se miten lapsi on alkuvaiheessa maitoa saannut.

Aivan jokainen suomalainen äiti tietää äidinmaidon edut ja ylivoimaisuuden korvikkeisiin nähden, mutta aina ei ole mahdollisuutta valita sitä parasta vaihtoehtoa vaan on otettava se toiseksi paras. Mehän emme edelleenkään tiedä miksi ap ei halua imettää, taustalla voi olla hyvinkin traumaattisia kokemuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen mama:
Aivan jokainen suomalainen äiti tietää äidinmaidon edut ja ylivoimaisuuden korvikkeisiin nähden, mutta aina ei ole mahdollisuutta valita sitä parasta vaihtoehtoa vaan on otettava se toiseksi paras. Mehän emme edelleenkään tiedä miksi ap ei halua imettää, taustalla voi olla hyvinkin traumaattisia kokemuksia.
Tuosta mä olen eri mieltä. En tiedä miten jotkut onnistuu siltä informaatiolta välttymään, mutta kaikki eivät tiedä imetyksen etuja verrattuna korvikkeeseen/pulloruokintaan.

Juu, emme tiedä mitä taustoja ap:lla on, mutta mielestäni siitä ei saisi tehdä liian tavallista asiaa, että ottaa pillerit eikä imetä, päättää siis ennen lapsen syntymää ettei imetä. Sitten tapa vois helposti yleistyä sellaisten keskuudessa, jotka eivät ymmärrä imetyksen etuja. Että jo ennen kun on edes kokeillut koko touhua tekisi päätöksen sen lopettamisesta.
 
vieras
Imetin 5 kk kunnes allergiat pahenivat, jonka jälkeen siirryttiin pulloruokintaan. Vauvani on niin hyperaktiivinen ja vilkas että sylissä syöttämien on mahdotonta. Eli sängyllä maaten tai sitterissä syö. Läheisyyttä saa kyllä muuten paljon..
 
Hear hear!
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen mama:
Mutta sitähän me ulkopuoliset emme voi tietää millainen tämä imettämätön äiti on lapselleen äitinä muuten ja paljonko läheisyyttä antaa. Loppujen lopuksi tuo on vain sinun luoma mielikuvasi että äiti kokee pullottelun sitterissä helpompana.
Hyvin kirjoitettu! Kyse näissä asioissa on nimenomaan mielikuvista ja ennakkoluuloista, joita ihmiset mielellään etenkin vanhemmuuteen liittyvissä asioissa toisiin kohdistavat.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jip:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua kiinnostaisi tietää, mikä on järkevä syy olla imettämättä.
Mäkään en keksi yhtäkään sellasta kunnollista syytä päättää olla imettämättä ennen kun lapsi on edes syntynyt. Paitsi sairaus, vaikkapa HIV. Se on hyvä syy. Mutta luulis silloin hoitohenkilökunnan jo tietävän. ;)
Meitä lapsuudessä seksuaalisesti hyväksikäytettyjä on suomessakin hirveä määrä. Omalla kohdallani syy imettämättä jättämiseen on tuo traumaattinen taustani. Koen imettämisen erittäin ahdistavana johtuen lapsuudestani. Ylipäätään rintoihini koskeminen on mielestäni kamalaa.


Ymmärrättekö nyt?
Ymmärrän ja en ymmärrä. Mä itse koen äitiyden niin eheyttävänä, että tunnustan, mun on vaikea yrittää nähdä miten joku voi yhdistää rinnat ja imetyksen seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Varsinkin, kun lapsellahan ei rintoja ole, joten miten ne on liittyny siihen hyväksikäyttöön?

Mutta toisaalta ei hyväksikäytön jättämissä traumoissa aina ole päätä eikä häntää, tiedän omasta kokemuksestani. Joten sillä tavalla taas ymmärrän.
 
kyllästynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Hear hear!:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen mama:
Mutta sitähän me ulkopuoliset emme voi tietää millainen tämä imettämätön äiti on lapselleen äitinä muuten ja paljonko läheisyyttä antaa. Loppujen lopuksi tuo on vain sinun luoma mielikuvasi että äiti kokee pullottelun sitterissä helpompana.
Hyvin kirjoitettu! Kyse näissä asioissa on nimenomaan mielikuvista ja ennakkoluuloista, joita ihmiset mielellään etenkin vanhemmuuteen liittyvissä asioissa toisiin kohdistavat.
ja varsikin tollaset ninaTT:t jotka eivät näe muuta kuin oman ehdottomuutensa ja muastavalkoisen ajattelutapansa. Toivottavasti ikä edes toisi lisää viisautta ja särmät hioutuisi.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Hear hear!:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen mama:
Loppujen lopuksi tuo on vain sinun luoma mielikuvasi että äiti kokee pullottelun sitterissä helpompana.
Hyvin kirjoitettu! Kyse näissä asioissa on nimenomaan mielikuvista ja ennakkoluuloista, joita ihmiset mielellään etenkin vanhemmuuteen liittyvissä asioissa toisiin kohdistavat.
no eihän kyse ole mistään mielikuvasta, jos äiti sanoo, että on helpompaa syöttää sitterissä, ja siksi tekee niin. tämän lausuman todenmukaisuutta voi sitten lähteä spekuloimaan jos haluaa, mutta itse suhtauduin näissä kommenteissani ainakin niin, että tämä kyseinen sanoja tarkoittaa mitä sanoo.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen mama:
Aivan jokainen suomalainen äiti tietää äidinmaidon edut ja ylivoimaisuuden korvikkeisiin nähden, mutta aina ei ole mahdollisuutta valita sitä parasta vaihtoehtoa vaan on otettava se toiseksi paras. Mehän emme edelleenkään tiedä miksi ap ei halua imettää, taustalla voi olla hyvinkin traumaattisia kokemuksia.
Tuosta mä olen eri mieltä. En tiedä miten jotkut onnistuu siltä informaatiolta välttymään, mutta kaikki eivät tiedä imetyksen etuja verrattuna korvikkeeseen/pulloruokintaan.
Tästä minä taas olen eri mieltä... Äidinmaidon paremmuudesta kyllä kerrotaan ihan kaikkialla, neuvolassa, synnytyssairaaloissa jne. Kirjoitit "en tiedä miten jotkut onnistuvat siltä informaatiolta välttymään" ja täytyy todeta, etten todella tiedä minäkään, kuinka siltä olisi mahdollista välttyä!
 
huomaa
Heips. Synnärillä kun ilmoitat heti ettet halua imettää, saat lääkityksen joka estää maidon nousun rintoihin. MUTTA varaudu että voit joutua ''taistelemaan'' lääkityksestä, sillä suurin osa kätilöistä on imetysnatseja, jotka suunnilleen väkisin ovat rintaa lapsen suuhun työntämässä. Varaudu myös todellakin vaatimaan sitä korviketta, jälleen samasta syystä.

Korvikkeella kasvaa myös terveitä, kauniita lapsia, ei se ole siitä kiinni. Läheisyyttä voi antaa ihan muillakin tavoin kuin työntämällä tissiä suuhun. (vinkki, googlaa sanat ''imetys ahdistaa'' - löydät paljon samankaltaisia keskusteluja, kokemuksia ja vain vähän syyllistystä)

Itseä imetys todella yökötti ja ahdisti, siis henkisesti. Itkien touhua kuukauden kestin ja sitten tuntui että ei kiitos ja vaihdoin korvikkeeseen
 
hmm
no eihän kyse ole mistään mielikuvasta, jos äiti sanoo, että on helpompaa syöttää sitterissä, ja siksi tekee niin. tämän lausuman todenmukaisuutta voi sitten lähteä spekuloimaan jos haluaa, mutta itse suhtauduin näissä kommenteissani ainakin niin, että tämä kyseinen sanoja tarkoittaa mitä sanoo.[/quote]

Ei täällä kyllä kukaan ole sanonut kokevansa sitterissä syöttämistä helpommaksi! NinaTT kirjoitti, että hänelle tulee imettämättömästä äidistä mielikuva, että sitteriin pullon kanssa sidotaan lapsi.

 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ei täällä kyllä kukaan ole sanonut kokevansa sitterissä syöttämistä helpommaksi! NinaTT kirjoitti, että hänelle tulee imettämättömästä äidistä mielikuva, että sitteriin pullon kanssa sidotaan lapsi.
yritä jooko keksiä vähän erottuvampi nikki.. :D

ninaTT viittasi kakkossivulla ihan samaan ketjuun kuin minäkin, puhuessaan sitterissä syöttämisen helppoudesta.
 
Voi hyvää päivää
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Hear hear!:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen mama:
Loppujen lopuksi tuo on vain sinun luoma mielikuvasi että äiti kokee pullottelun sitterissä helpompana.
Hyvin kirjoitettu! Kyse näissä asioissa on nimenomaan mielikuvista ja ennakkoluuloista, joita ihmiset mielellään etenkin vanhemmuuteen liittyvissä asioissa toisiin kohdistavat.
no eihän kyse ole mistään mielikuvasta, jos äiti sanoo, että on helpompaa syöttää sitterissä, ja siksi tekee niin. tämän lausuman todenmukaisuutta voi sitten lähteä spekuloimaan jos haluaa, mutta itse suhtauduin näissä kommenteissani ainakin niin, että tämä kyseinen sanoja tarkoittaa mitä sanoo.
Kyse oli YHDESTÄ äidistä, joka kirjoitti että vilkasta lasta on hankalaa syöttää sylissä, ja olet heti yleistämässä sen koskemaan kaikkia pulloruokkijoita? Antakaa mun kaikki kestää...

Sitä paitsi läheisyyttä voi lapselle antaa kymmenin muinkin keinoin, ruokinta on siinä hyvä konsti mutta ei ainoa. Enkä minä usko, että tämä "sitterisyöttäjä-äiti" pistäisi pullon sen viiden metrin kepin päähän ja lapsen sitteriin, eiköhän hän ole siinä lattialla/sohvalla tms. ihan siinä lapsen vieressä, vrt. makuullaan imettäminen.

Lopettakaa jo tuollaisista älyttömistä yksityiskohdista saivarteleminen ja ymmärtäkää, että pulloruokkijoillakin on jokaisella oma tarinansa takanaan, eikä pullosta ruokkiminen tarkoita, että lapsi ei saisi lämpöä ja läheisyyttä. Kiitos.
 
kolmen mama
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen mama:
Tuosta mä olen eri mieltä. En tiedä miten jotkut onnistuu siltä informaatiolta välttymään, mutta kaikki eivät tiedä imetyksen etuja verrattuna korvikkeeseen/pulloruokintaan.

Juu, emme tiedä mitä taustoja ap:lla on, mutta mielestäni siitä ei saisi tehdä liian tavallista asiaa, että ottaa pillerit eikä imetä, päättää siis ennen lapsen syntymää ettei imetä. Sitten tapa vois helposti yleistyä sellaisten keskuudessa, jotka eivät ymmärrä imetyksen etuja. Että jo ennen kun on edes kokeillut koko touhua tekisi päätöksen sen lopettamisesta.
Minulla on itselläni sellainen käsitys että suomalaiset naiset (imetysikäiset) tietää kyllä imetyksen edut jne. Olen itse kolmesti vauva-ajan kokenut ja jokaisella kerralla valtavaan määrään uusia äitejä törmännyt niin netissä kuin IRL elämässä ja suurimmalla osalla on todella toive imettää, suurin osa sen eteen on valmis töitä tekemään ja suurin osa imettääkin ne ekat (tärkeimmät) kuukaudet. Omassa tuttavapiirissäni hyvin harva on joutunut esim antamaan lisämaitoa alle 6kk ikäiselle tai ollenkaan. Toisaalta oma tuttavapiirini on sellaista, että asioista on otettu tarkkaan selvää, on kouluttautunuttta väkeä ja moni terveysalalla jolloin pakosta näihin asioihin törmää.

Synnytyslaitoksella imettämättömyyteen ei onneksi suhtaduta "imetä tai ota pilleri" asenteella vaan siellä joutuu oikeasti perustelemaan jos sen maidonnousun estolääkityksen haluaa. Siten siitä ei varmastikaan tule normi vaikka täälläkin asiasta puhutaan. Ne, jotka eivät imetä tekevät sen perustelluista syistä. Kotona voi toki antaa tuttelia ilman että kukaan kyselee sen perään, mutta se on toki jokaisen niin päättävän oikeus kun ei sitä voida kieltääkään.

Syyllistämällä harvoin saadaan ihmisiä muuttamaan sen enempää toimintaansa kuin sen motiivejakaan, mutta neuvomalla ja opastamalla ja kertomalla imetyksen hyödyistä moni varmasti motivoituu entistä paremmin imettämään. Lisäksi neuvoja ja apua eri imetysongelmiin pitäisi olla paremmin saatavilla. Synnytysosastojen henkilökuntaa pitää kouluttaa paitsi imetysmyötäisemmäksi niin myös niin että osaavat auttaa ja sinne pitää/pitäisi voida soittaa ja hakea apua imetysongelmiin myös kotiutumisen jälkeen. Sama koskee neuvolatoimintaa. Nythän moni jää ongelmien kanssa yksin ellei ole tietoa vapaaehtoisten ylläpitämätä imetystulipuhelimesta ja nettisivuista.

Kyllä minä näen edelleen isoimpana ongelmana sen, että äidit eivät saa apua imetykseen tai osaa toimia oikein jos imetysongelmia tulee kuin sen että äidit eivät haluaisi omasta mukavuudenhalustaan imettää.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Voi hyvää päivää:
Kyse oli YHDESTÄ äidistä, joka kirjoitti että vilkasta lasta on hankalaa syöttää sylissä, ja olet heti yleistämässä sen koskemaan kaikkia pulloruokkijoita? Antakaa mun kaikki kestää...

Sitä paitsi läheisyyttä voi lapselle antaa kymmenin muinkin keinoin, ruokinta on siinä hyvä konsti mutta ei ainoa. Enkä minä usko, että tämä "sitterisyöttäjä-äiti" pistäisi pullon sen viiden metrin kepin päähän ja lapsen sitteriin, eiköhän hän ole siinä lattialla/sohvalla tms. ihan siinä lapsen vieressä, vrt. makuullaan imettäminen.

Lopettakaa jo tuollaisista älyttömistä yksityiskohdista saivarteleminen ja ymmärtäkää, että pulloruokkijoillakin on jokaisella oma tarinansa takanaan, eikä pullosta ruokkiminen tarkoita, että lapsi ei saisi lämpöä ja läheisyyttä. Kiitos.
kyse ei ollut YHDESTÄ äidistä. muuta tekstiäsi en jaksa kommentoida, kun toistaisin vain itseäni.
 
kolmen mama
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Hear hear!:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen mama:
Loppujen lopuksi tuo on vain sinun luoma mielikuvasi että äiti kokee pullottelun sitterissä helpompana.
Hyvin kirjoitettu! Kyse näissä asioissa on nimenomaan mielikuvista ja ennakkoluuloista, joita ihmiset mielellään etenkin vanhemmuuteen liittyvissä asioissa toisiin kohdistavat.
no eihän kyse ole mistään mielikuvasta, jos äiti sanoo, että on helpompaa syöttää sitterissä, ja siksi tekee niin. tämän lausuman todenmukaisuutta voi sitten lähteä spekuloimaan jos haluaa, mutta itse suhtauduin näissä kommenteissani ainakin niin, että tämä kyseinen sanoja tarkoittaa mitä sanoo.
Tässä on kyse toisesta äidistä, toisessa ketjussa ja hänkin on vain yksi yksittäinen tapaus. Mikä saa kenetkään kuvittelemaan että tämän ketjun alkuperäinen kirjoittaja toimisi samoin? Hänen tavastaan syöttää lasta me emme tiedä muuta kuin, että hän kokee imetyksen jostain syystä mahdottomana vaihtoehtona.

 
huomaa
Minä voin kertoa etten imettänyt sillä se vain EI OLLUT MUN JUTTU. Imetys ei ole pakko. Näyttäkää minulle LUOTETTAVA tutkimus, joka osoittaa äidinmaidolla kasvaneiden lasten paremmuuden korvikkeella kasvaneisiin. Ei mitään mutu-tuntumatietoa.

Minä tosiaan kuukauden itkulla imetin, niin hirveää se oli. Sitten en vain enää jaksanut taistella
 
Voi hyvää päivää
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
kyse ei ollut YHDESTÄ äidistä. muuta tekstiäsi en jaksa kommentoida, kun toistaisin vain itseäni.
Tässä ketjussa oli kyse yhdestä. Muiden ketjujen asioita ei tarvitse täällä kommentoida, ne voi tehdä siellä ketjussa jossa niistä puhutaan. Ja oli miten oli, ei silti kannata yleistää. Tosin sinä olet jo päätöksesi tehnyt, kaikki pulloruokkijat ovat hirviöitä ja heidän lapsensa surkeita olentoja joista kukaan ei välitä ja niin pois päin, ei sinun kaltaisiisi kannata tuhlata aikaa. Hyvää yötä siis.

 
Jip
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Jip:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua kiinnostaisi tietää, mikä on järkevä syy olla imettämättä.
Mäkään en keksi yhtäkään sellasta kunnollista syytä päättää olla imettämättä ennen kun lapsi on edes syntynyt. Paitsi sairaus, vaikkapa HIV. Se on hyvä syy. Mutta luulis silloin hoitohenkilökunnan jo tietävän. ;)
Meitä lapsuudessä seksuaalisesti hyväksikäytettyjä on suomessakin hirveä määrä. Omalla kohdallani syy imettämättä jättämiseen on tuo traumaattinen taustani. Koen imettämisen erittäin ahdistavana johtuen lapsuudestani. Ylipäätään rintoihini koskeminen on mielestäni kamalaa.


Ymmärrättekö nyt?
Ymmärrän ja en ymmärrä. Mä itse koen äitiyden niin eheyttävänä, että tunnustan, mun on vaikea yrittää nähdä miten joku voi yhdistää rinnat ja imetyksen seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Varsinkin, kun lapsellahan ei rintoja ole, joten miten ne on liittyny siihen hyväksikäyttöön?

Mutta toisaalta ei hyväksikäytön jättämissä traumoissa aina ole päätä eikä häntää, tiedän omasta kokemuksestani. Joten sillä tavalla taas ymmärrän.
ninaTT, toivon sinulle paljon oivalluksen kokemuksia ja viisauden elämyksiä tulevien vuosille, elämäsi varrelle. Tällä välin, vaikka oletkin eri mieltä joistakin asioista, koeta olla kuuluttamatta asioita liian voimakkaasti ja äänekkäästi. Tuo näkökantasi esille pehmeästi, mieti mitä kannattaa sanoa ääneen ja mitä jätät vain ajatusten tasolle muhimaan. En tietenkään tiedä, millainen olet irl, mutta sen vaikutelman tästä nimenomaisesta vastauksesta saa, että saatat olla aika kärkäs kertomaan ajatuksiasi, luultavasti hyvää tarkoittaen kylläkin : )

 
miettikääs nyt
"Kyllä minä näen edelleen isoimpana ongelmana sen, että äidit eivät saa apua imetykseen tai osaa toimia oikein jos imetysongelmia tulee kuin sen että äidit eivät haluaisi omasta mukavuudenhalustaan imettää."

-->>> Mukavuudenhalustako??? Kyllä pulloruokinta paljon hankalampaa ja työläämpää on kuin imettäminen!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja miettikääs nyt:
"Kyllä minä näen edelleen isoimpana ongelmana sen, että äidit eivät saa apua imetykseen tai osaa toimia oikein jos imetysongelmia tulee kuin sen että äidit eivät haluaisi omasta mukavuudenhalustaan imettää."

-->>> Mukavuudenhalustako??? Kyllä pulloruokinta paljon hankalampaa ja työläämpää on kuin imettäminen!!!!
Mutta silloin ei ole niin kiinni vauvassa. Isä voi syöttää välillä, eikä äidin tarvitse pitää aina vauvaa mukana kun lähtee jonnekin. Sillälailla se on "helpompaa".
 

Yhteistyössä