En halua imettää (uusi raskaus)!!

  • Viestiketjun aloittaja boikotti
  • Ensimmäinen viesti
boikotti
Nyt haluan tietoa teiltä. Pitääkö mun ilmoittaa synnärille/neuvolaan etukäteen, etten halua imettää ollenkaan? Täytyykö siis synnärillä olla paperilla, ennenkuin menen synnyttämään, että tarvin pilleriä, jottei maito nouse?

Onko teillä kokemusta asiasta? Ovatko kätilöt olleet suvaitsevaisia asian kanssa?
Tämä ei ole provo, enkä tarvi moralisointia,kiitos.
 
vieras
Mahtaako sellaista lääkitystä saada ilman syytä? Syyllä tarkoitan jotain muuta kuin että imetys ei vain ole minun juttu tms. Eli siis vaikka äidillä joku sairaus ja lääkitys, joka estää imetyksen. Silloin kun mun esikoinen syntyi, samassa huoneessa oli äiti, joka oli etukäteen päättänyt olla imettämättä. Kätilöt kuitenkin lähes pakottivat ja kieltäytyivät antamasta lisämaitoa ennen kuin tämä äiti edes yritti imettää.
 
hmm
jokaisen oma asia. Jätä vaan imettämättä, siihen saa lääkkeetkin. Älä kuitenkaan kauheasti julista ja ole härkäpäinen, saat aika huonon leiman otsaasi ja ehkä mahdollisesti huonomman kohtelun.
 
minulla
kaksi ystävää teki saman päätösen ja toinen puhui jostain pilleristä. kumpikaan ei valittanut et sairaalassa päätöstä olisi kovinkaan hankaloitettu tai asiasta "valitettu". Minä itse olen kyllä kokenut et sellainen päätös olisi ollut minun vaikea pitää, sillä sairaalan henkilökunta oli niin imettämisen puolesta. Kotiin pääseminenkin oli tapilla kun maito ei noussut niin hyvin rintoihin vaikka edelliselläkin kerralla se nousi vasta kun pääsimme kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas huomaa, ettei ap saa mitään asiallisia vastausia, vaan kiihkoilijat on heti moralisoimassa!
Jos joku tulis tänne kysyy, että voisko josain saada sektion 4 viikkoa ennen LA:ta ku ei halua enempää raskauskiloja niin tulisko asiallisia vastauksia? Vaikea se on neuvoa jotain toista tekemään väärin lastansa kohtaan.
 
turhia sektioita
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ja kohta aletaan pyytää sektiota ku ei huvita synnyttää vai :| Ei tollasia juttuja ihan noin vaa päätetä mun mielestä.
Johan ne pyytävät sektiota kun eivät uskalla/halua synnyttää. Etkö muka ole tietoinen? Miksi yleensä haluta koko lasta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas huomaa, ettei ap saa mitään asiallisia vastausia, vaan kiihkoilijat on heti moralisoimassa!
Jos joku tulis tänne kysyy, että voisko josain saada sektion 4 viikkoa ennen LA:ta ku ei halua enempää raskauskiloja niin tulisko asiallisia vastauksia? Vaikea se on neuvoa jotain toista tekemään väärin lastansa kohtaan.
Ja huomaa myös, ettei ninaTT a) osaa lukea, tai b) ymmärrä lukemaansa. Ap:hän nimenomaan sanoi, ettei kaipaa mitään moraalisaarnaa, vaan neuvoja.
 
Niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas huomaa, ettei ap saa mitään asiallisia vastausia, vaan kiihkoilijat on heti moralisoimassa!
Jos joku tulis tänne kysyy, että voisko josain saada sektion 4 viikkoa ennen LA:ta ku ei halua enempää raskauskiloja niin tulisko asiallisia vastauksia? Vaikea se on neuvoa jotain toista tekemään väärin lastansa kohtaan.
Ja huomaa myös, ettei ninaTT a) osaa lukea, tai b) ymmärrä lukemaansa. Ap:hän nimenomaan sanoi, ettei kaipaa mitään moraalisaarnaa, vaan neuvoja.
Peesi. Mutta tuskinpa Nina TT osaa olla saarnaamatta imettämättömyyden haitoista.:-/
 
sivusta seurannut
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas huomaa, ettei ap saa mitään asiallisia vastausia, vaan kiihkoilijat on heti moralisoimassa!
Jos joku tulis tänne kysyy, että voisko josain saada sektion 4 viikkoa ennen LA:ta ku ei halua enempää raskauskiloja niin tulisko asiallisia vastauksia? Vaikea se on neuvoa jotain toista tekemään väärin lastansa kohtaan.
Ja huomaa myös, ettei ninaTT a) osaa lukea, tai b) ymmärrä lukemaansa. Ap:hän nimenomaan sanoi, ettei kaipaa mitään moraalisaarnaa, vaan neuvoja.
Öö, ja NinaTT ymmärtääkseni kommentoi, ettei halua TUKEA ketään olemaan imettämättä. En haluaisi minäkään. Lapsi ansaitsee parasta. Ei voi vaan haluta lasta, mutta ei halutakaan tarjota sille ihan elämän perusasioita :O

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas huomaa, ettei ap saa mitään asiallisia vastausia, vaan kiihkoilijat on heti moralisoimassa!
Jos joku tulis tänne kysyy, että voisko josain saada sektion 4 viikkoa ennen LA:ta ku ei halua enempää raskauskiloja niin tulisko asiallisia vastauksia? Vaikea se on neuvoa jotain toista tekemään väärin lastansa kohtaan.
Ja huomaa myös, ettei ninaTT a) osaa lukea, tai b) ymmärrä lukemaansa. Ap:hän nimenomaan sanoi, ettei kaipaa mitään moraalisaarnaa, vaan neuvoja.
En mä ap:lle saarnannukaan. Vastasin vaa omalta osaltani vieraan kommenttiin. Sinulle se lukemisen ymmärtämisen taito on hukassa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja turhia sektioita:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ja kohta aletaan pyytää sektiota ku ei huvita synnyttää vai :| Ei tollasia juttuja ihan noin vaa päätetä mun mielestä.
Johan ne pyytävät sektiota kun eivät uskalla/halua synnyttää. Etkö muka ole tietoinen? Miksi yleensä haluta koko lasta?
Pelkosektioista olen tietonen, mutta pitäisin sitä eri asiana kun että ei vaa huvita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas huomaa, ettei ap saa mitään asiallisia vastausia, vaan kiihkoilijat on heti moralisoimassa!
Jos joku tulis tänne kysyy, että voisko josain saada sektion 4 viikkoa ennen LA:ta ku ei halua enempää raskauskiloja niin tulisko asiallisia vastauksia? Vaikea se on neuvoa jotain toista tekemään väärin lastansa kohtaan.
Ja huomaa myös, ettei ninaTT a) osaa lukea, tai b) ymmärrä lukemaansa. Ap:hän nimenomaan sanoi, ettei kaipaa mitään moraalisaarnaa, vaan neuvoja.
Peesi. Mutta tuskinpa Nina TT osaa olla saarnaamatta imettämättömyyden haitoista.:-/
Missäs mä nyt saarnasin imettämättömyyden haitoista? :saint: Kunhan vastasin omalta osaltani vieraan kommenttiin.
 
lissu
Eihän sitä maitoa edes pahemmin tule, ellei lapsi ollenkaan ime :).

Ei tarvitse mitenkään etukäteen ilmoittaa, riittä kun silloin sanot, kiun olet lapsen saanut. Tuovat sitten korviketta :).
Kotona saat sitten tuon korvikkeen antamisen paremmin käyntiin, ettei ole semmoinen tunne, että joku on kyttäämässä selän takana.

Tsemppiä valinnallesi. MYÖS korvikkeella kasvaa ihan tasapainoisia lapsia =).

Itse en meinaa imettää enää. Ei ole minun juttuni, sattuu, on epämiellyttävää, en nauti siitä tippaakaan, joten vauva kyllä vaistoaa, jos äitiä vituttaa ja kuvottaa koko ajan yrittäessään väkisin imettää.

Tomaatit ja kanamunat voi osoittaa tänne suuntaan ja antaa linkkejä mielenterveyspuolen hoidosta, olenhan henkisesti vajavainen, kun ajattelen näin :).
 
äiti
mikä syy sinulla on?
miksi et halua lapsesi saavan sitä mikä on ehdotonta hänen elossa pysymiseensä?
jos sulla ei ole kamalaa sairautta tai lääkitystä niin imetä ihmeessä!!
 
ap
Kiitos heille, jotka ovat vastanneet asiallisesti ilman moralisointia :) Lapsi ei ole ensimmäinen, enkä koe tarpeelliseksi eritellä, miksi en halua imettää. Haluan vain asiasta tietoa, miten kannattaa toimia jne.



 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas huomaa, ettei ap saa mitään asiallisia vastausia, vaan kiihkoilijat on heti moralisoimassa!
Jos joku tulis tänne kysyy, että voisko josain saada sektion 4 viikkoa ennen LA:ta ku ei halua enempää raskauskiloja niin tulisko asiallisia vastauksia? Vaikea se on neuvoa jotain toista tekemään väärin lastansa kohtaan.
Ja huomaa myös, ettei ninaTT a) osaa lukea, tai b) ymmärrä lukemaansa. Ap:hän nimenomaan sanoi, ettei kaipaa mitään moraalisaarnaa, vaan neuvoja.
Peesi. Mutta tuskinpa Nina TT osaa olla saarnaamatta imettämättömyyden haitoista.:-/
Missäs mä nyt saarnasin imettämättömyyden haitoista? :saint: Kunhan vastasin omalta osaltani vieraan kommenttiin.
Niin, vastasit kommenttiin, johon sinulla ei ollut edes asian kannalta millään tavalla relevattia vastausta.
 
Jip
Hei ap!

Olen itse ajatellut samoin, jos meille tulee kolmas lapsi, en aio imettää ollenkaan.

Sinuna kertoisin reilusti neuvolassa tästä asiasta. Ja sairaalaan tietysti myös. Päätös on sinun, mitäpä nuo kätilöt siihen voi. Voit toki varautua siihen, että sinulta mahdollisesti tiedustellaan, oletko varma päätöksestäsi jne.
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja boikotti:
Nyt haluan tietoa teiltä. Pitääkö mun ilmoittaa synnärille/neuvolaan etukäteen, etten halua imettää ollenkaan? Täytyykö siis synnärillä olla paperilla, ennenkuin menen synnyttämään, että tarvin pilleriä, jottei maito nouse?

Onko teillä kokemusta asiasta? Ovatko kätilöt olleet suvaitsevaisia asian kanssa?
Tämä ei ole provo, enkä tarvi moralisointia,kiitos.
Kun kyseessä on uudelleensynnyttäjä, niin ilmeisesti sinulla on melko hyvät perusteet olla imettämättä ja ymmärrän hyvin, että et niitä täällä halua kuulutella. Kannattaa puhua asiasta etukäteen neuvolassa - siellä toki täytynee ilmoittaa syy imettämättömyyteen ja samalla se voidaan kirjata papereihesi, jotta sinun ei tarvitse sitä erikseen synnärillä uudestaan ilmoittaa vaikka niinkin voi käydä. Saat tarvittaessa lääkkeet ettei maito nouse, mutta ihan pelkästä "en viitsi imettää" tai "imetys ei ole mun juttu" niitä ei anneta. Kukaan ei voi pakottaa sinua imettämään, jos todella sitä et halia, joten korviketta saat pyytää lapsellesi heti salissa ja synnytysosastolla. Helpointa ehkä on js vit synnärillä imettää ja kotona sitten vaihdat korvikkeelle. Alkuun joudut ehkä pumppaamaan rintoja tyhjäksi ja anna se maito lapsellesi ellei kyse ole lääkityksestä joka vaikuttaisi lapseen. Joka kerta vähennät pumppamaasi maidon määrää ja pikku hiljaa se vähenee.

 

Yhteistyössä