En enää halunnut treffata miestä nähtyäni hänen kodin. Onko muille käynyt näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miima"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miima"

Vieras
Oltiin ulkonäöltä tuttuja kouluajalta ja käyty muutamilla treffeillä ennen kun menin käymään hänen kotonaan. Tarkoitus oli lähteä hänen siskolleen viettämään iltaa ja vain käydä hänen luonaan ensin. No sen illan vietimme yhdessä mutta jatkoa ei sitten tullut kun järkytyin hänen kodistaan niin paljon. Tosin olin vähän epävarma tunteista muutenkin mutta tämä oli asia joka sai minut päättämään asian nopeasti. En koe sisustuksen olevan kaikkein tärkein asia, mutta kyllä kodissa pitää mielestäni viihtyä tai olla edes jotenkin siistiä reilu kolmekymppisellä.

Seinille oli laitettu yläasteen ja lukion luokkakuvia ilman kehyksiä, hänestä luokkakuvia samoilta ajoilta ja jotain vanhoja kukka aiheisia pölyisiä kanavatöitä sekä muutama repaleinen traktorijuliste. Tapetit olivat myös repaleiset ja harmaantuneet, lattiasta maali kulunut paikoitellen täysin. Sohva repaleinen ja täytteitä puuttui paljon, selitti ettei viitsi ostaa uutta kun koira saattaisi repiä senkin. Koira oli jo 7 vuotias eli ei mikään pentu. Tarkoitus oli syödä ja juoda muutamat mutta hänellä ei ollut kuin muutama pinttynyt muki ja yksi lautanen & haarukka, lusikka ja veitsi koska ei kuulemma tarvitse enempää kun käy lähellä asuvien vanhempien luona syömässä. Jne. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Olin siis täysin järkyttynyt hänen kodistaan ja seuraavan kerran kun soitti sanoin, että on parempi ettemme enää näe. En edes kehdannut sanoa, että syy oli hänen kodisssaan vaan sanoin etten vaan jaksa nyt tapailla ketään. Itseäni jäi häiritsemään miten paljon järkytyin hänen kodistaan, mutta ehkei syy kuitenkaan ollut pelkässä kodissa.

No ehkä se varsinainen syy oli siinä kaikessa muussa joka vain heijastui siinä "sisustuksessa". Eli mies oli jäänyt jonnekin 16-v:n tasolle, ja kukapa sitä enää kolmikymppisenä jaksaa teinipojan kanssa seurustella. Eiköhän ne oo jo tullu nähtyä. Silloin teinivuosina... :)

Niin, jos olis vielä nuori mies niin tavallaan ymmärtäisin, mutta onhan toi vähän omituista. Eikä nyt tarvis mitenkään sisustettu olla, mutta toi on jo karua

[QUOTE="Miima";28182110]Tarkoitus oli syödä ja juoda muutamat mutta hänellä ei ollut kuin muutama pinttynyt muki ja yksi lautanen & haarukka, lusikka ja veitsi koska ei kuulemma tarvitse enempää kun käy lähellä asuvien vanhempien luona syömässä. Jne. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin.[/QUOTE]

Tuossa vanhempien luona syömisessä menisi mulla raja. Teini mikä teini.

Joo, ei kyllä itseäkään kauheesti kiinnostais tuollainen. Kyllähän sitä olettais että jos ikää on 30-v. ja käy töissä, niin hiukan voisi panostaa oman kotiinsa.

Itsellä kanssa erään miehen kanssa seurustelu loppui siihen, kun totesin että tämä 25-v. mies oli kanssa hiukan liian äidissä vielä kiinni. Soitti äidilleen monta kertaa päivässä, koska jokainen asia piti tarkistaa äidiltä. Kun vain äiti tietää. Eli tyyliin oltiin ruokakaupassa ja soitti että kannattaisko mun nyt ottaa tätä paistijauhelihaa vai sikanautaa makaronilaatikkoon. Itse siinä vieressä yritin kyllä sanoa kumpaa otetaan, mutta enhän minä voinut tietää paremmin kuin hänen äitinsä.

Muuten siis ulkonäöltä ja jutuilta ei vaikuttanut mitenkään ikäistään nuoremmalta, mutta kuitenkin jokin jo tökki aikaisemminkin. Muutenkin luulisi, että olisi edes siivonnut isoimmat pölypallot ja roskat (joita oli jokapuolella) kun kuitenkin oli sovittu, että sinne menen ja tuon syömistä melkein viikkoa aikaisemmin.

Tai sitten se olikin siivonnut siellä, ja hänen mielestään koti on nyt puhdas. Siis sehän on saattanut olla ties millainen törkypesä ja siivonnut sitä varten että sinä tulet

En yhtään ihmettele, jos et halunnut enää tavata. Vaikka ei niin sisustuksesta välittäisi kertoo koti kuitenkin jotakin sen asukista.

Olen itse välinpitämätön sisustuksen suhteen, mutta en silti olisi yksinkään ollessa suostunut asumaan moisessa loukossa. Ja kun tapasin mieheni hänen pieni yksiönsä oli tosi kodikas poikamieskämppä, jossa viihdyin ihan heti. Kyllä se todellakin vaikutti siihen halusinko tavata vielä uudelleen. Jäin häen luoksensa yöksi ihan ekan tapaamisen jälkeen siksi, että sänky suoraan sanoen houkutteli myös nukkumaan -siis kaiken muun touhun lisäksi.

Tuo ei ole kovinkaan tervettä. Ihan hyvä vaan sen miehen kannalta, että välttyi mahdolliselta pirttihirmulta.

No heh heh. Kyllä tuo aloittajan kertomus oudolta kuulostaa.
Jos sinullakin on ne yläasteen luokkakuvat nastalla kiinnitettynä siellä pirtin seinillä, niin ota pois ja hakeudu hoitoon.

Aloittajalle: jo pelkästään se, että aikuinen ihminen käy vanhemmillaan säännöllisesti syömässä niin, ettei itse edes tarvitse astioita, kertoo siitä, että suhdetta ei kannata jatkaa.

[QUOTE="...";28182376]No heh heh. Kyllä tuo aloittajan kertomus oudolta kuulostaa.
Jos sinullakin on ne yläasteen luokkakuvat nastalla kiinnitettynä siellä pirtin seinillä, niin ota pois ja hakeudu hoitoon.

Aloittajalle: jo pelkästään se, että aikuinen ihminen käy vanhemmillaan säännöllisesti syömässä niin, ettei itse edes tarvitse astioita, kertoo siitä, että suhdetta ei kannata jatkaa.[/QUOTE]

Mä mietin just että miten hemmetin paljon pitäisikin käydä syömässä mammalla ettei tarvitsisi omia astioita?! :D Lounaat, päivälliset ja iltapalat purkista?! Joka päivä...

• Tykkää
Reactions: Porho
No mulle on käyny vähän noin. Yhden miehen tapasin ja se kauheesti "leuhki" että on Helsingissä asustellut jne... NO sitten kumminkin selvis että se on muuttanut tänne maalle. No se oliski ollu outoo että hesalaine tänne muuten eksyis.

No se oli ostanut semmosen todella ränsistyneen "kartanon". Tai kartanoksi se sitä kutsui. Mutta ihan uskomattoman surkeessa kunnossa se oli. Suunnilleen keittiö ja pari huonetta asuinkelpoisia. Kuulemma korjailee pikkuhiljaa... no vuoden sillä se oli ollu. Oli kuulemma Helsingissä kämppä ku töissä siellä...

No siinä Hesan kämpässä tuli käytyä. Ahdas kaksio, maksimissa 40 neliöö. Parveke jees ja näköala kans ja sisustuskin... nooh semmosta hesalaistyyliä mutta ihan okei mut pirun ahdas ku pitää kaikkea tonne tunkee mutta perusasiat oli vähän niin ja näin.

Tapailtiin joo jonkun verrran mut ei kemiakkaan sitten toiminut, jotenkin noissa hesalaisissa semmonen nokkava asenne jne. Oli olevinaan niin hienoo vaikka oli tosiaan rähjis "kartano", luukku Hesassa ja autokin oli joku kymmenen vuotta vanha Nissani.

Se et mies ei laita ollenkaan itselleen ruokaa eikä edes välitä ostaa astioita että vois opetella kotonaan jotain laittamaan, olis kyllä totaalinen turn-off. Samoin se että käy joka päivä vanhemmillaan ruokittavana...

Mut mietin että tavallaan olisi varmaan kiva jos mies ei välittäisi tippaakaan sisustuksesta. Saisin itse laittaa kaiken niin kuin haluan, nyt mulla on mies joka kyllä on kiinnostunut siitä miltä kotona näyttää ja haluaa vaikuttaa sisustukseen, ja valitettavasti meillä on erilainen maku ;)

Jollain tavalla tyylikä stai mukava koti miehellä tekisi kyllä vaikutuksen, mutta loppujen lopuksi pääasia mulle olisi että miehen koti on puhdas ja kohtuullisen siisti.

Deittailin jossain vaiheessa miestä muutaman kuukauden. Jos ei tavattu muualla, niin oltiin mun kodissa. Koskaan ei miehen kodissa, vaikka monesti sinne menoa ehdotin. Mies asui muutaman korttelin päässä mun asunnosta ja pari kertaa käveltiin ihan ohi, ehdotin, että mentäis sun luo kahville.

En tiedä mitä siellä sen miehen kotona oli, mutta mun epäilys kasvoi niin suureksi, että osittain ton kämpään pääsemättömyyden vuoksi jätin miehen.

Pari kertaa on käynyt niin, että miehen kodin nähtyäni on kyseisen miehen pisteet mun silmissä laskenu. Mulle on periaatteessa ihan sama, millaisissa kämpissä ihmiset elävät, siis ei tarvitse olla sisustettu vimpan päälle, pääasiahan on, että asuja itse viihtyy kodissaan. Mutta kyllä esim. siisteys ja kodin varustelutaso vaikuttaa siihen, miten hyvin toisen luona sitten viihtyy. Ei ole kovin kivaa nukkua paskaisissa lakanoissa tai käyttää likaista pyyhettä. Vaikeaa toisen luona on ruokaakaan laittaa, jos ei ole ruuanlaittovälineitä, saati kunnon astioita.

No mulle on käyny vähän noin. Yhden miehen tapasin ja se kauheesti "leuhki" että on Helsingissä asustellut jne... NO sitten kumminkin selvis että se on muuttanut tänne maalle. No se oliski ollu outoo että hesalaine tänne muuten eksyis.

No se oli ostanut semmosen todella ränsistyneen "kartanon". Tai kartanoksi se sitä kutsui. Mutta ihan uskomattoman surkeessa kunnossa se oli. Suunnilleen keittiö ja pari huonetta asuinkelpoisia. Kuulemma korjailee pikkuhiljaa... no vuoden sillä se oli ollu. Oli kuulemma Helsingissä kämppä ku töissä siellä...

No siinä Hesan kämpässä tuli käytyä. Ahdas kaksio, maksimissa 40 neliöö. Parveke jees ja näköala kans ja sisustuskin... nooh semmosta hesalaistyyliä mutta ihan okei mut pirun ahdas ku pitää kaikkea tonne tunkee mutta perusasiat oli vähän niin ja näin.

Tapailtiin joo jonkun verrran mut ei kemiakkaan sitten toiminut, jotenkin noissa hesalaisissa semmonen nokkava asenne jne. Oli olevinaan niin hienoo vaikka oli tosiaan rähjis "kartano", luukku Hesassa ja autokin oli joku kymmenen vuotta vanha Nissani.

Hääh? :D

• Tykkää
Reactions: Kissimi
[QUOTE="Vieras";28182601]Deittailin jossain vaiheessa miestä muutaman kuukauden. Jos ei tavattu muualla, niin oltiin mun kodissa. Koskaan ei miehen kodissa, vaikka monesti sinne menoa ehdotin. Mies asui muutaman korttelin päässä mun asunnosta ja pari kertaa käveltiin ihan ohi, ehdotin, että mentäis sun luo kahville.

En tiedä mitä siellä sen miehen kotona oli, mutta mun epäilys kasvoi niin suureksi, että osittain ton kämpään pääsemättömyyden vuoksi jätin miehen.[/QUOTE]

Onkohan meillä ollut sama tapaus? Tosin mun uteliaisuus kasvoi ja kasvoi, aloin selvittää mitä taustalla oikein on. No selvisi sitten että syy miksi mies ei halunnut mua asuntoonsa, oli hyvinkin ilmeinen joka ei ensiksi tullut mieleenkään. Vaimo ja pari tenavaa.

[QUOTE="vieras";28182705]Onkohan meillä ollut sama tapaus? Tosin mun uteliaisuus kasvoi ja kasvoi, aloin selvittää mitä taustalla oikein on. No selvisi sitten että syy miksi mies ei halunnut mua asuntoonsa, oli hyvinkin ilmeinen joka ei ensiksi tullut mieleenkään. Vaimo ja pari tenavaa.[/QUOTE]

Ei oo sama tapaus. Tää mies oli tuttu mun kaverille, eikä mitään perhettä hänellä ollut. Tokikin tuokin ajatus päässä kävi :D

Yhteistyössä