emme uskalla tulla HESAAN!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maalaistollo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maalaistollo

Vieras
minusta se on jotenkin pelottava kaupunki vilkaasti liikennöidyin kaduin. Siellä ei omalla autolla osaa maalaistollo mennä mihinkään.
olis kiva käydä jossain kesällä, mutta missä? siis Hesassa.
ihmisistä en tiedä sellainen kuva että ne vaan menee eikä välitä mistään. hienoa porukkaa ja sitten ihan dokuja.

siis mulla on vääräkuva, mutta jotenkin outo paikka mulle, mihin siellä mennä , missä yöpyä.

täysin väärä kuva. Oletko ollut ikinä Helsingissä? Eihän teidän tarvitse mennä keskustaan. Vantaalla ja Espoossa on monta isoa ostoskeskusta jonne voi mennä shoppilemaan ja siellä on helppo liikkua. Vantaalla ja Espoossa on myös hotelleja missä voi yöpyä. Jos haluaa keskustaan niin auto kannattaa jättää kauemmas ja liikkua julkisilla. Tavallisia ihmisiä siellä asuu.

Älä suotta pelkää Helsinkiä =) Tämä on oikeasti mukava kaupunki! Itse tosin olen aina asunu Itä-Helsingissä, harvemmin keskustassa edes käyn. Mutta silloin, kun käyn, ni ihan tavallisia ihmisiä sielläkin on. Ette te omaa autoa tarvii, ku metro, ratikka ja bussit kulkee niin kätevästi.

Jos kova liikenne pelottaa, ei kannata ajaa autoa keskustaan, vaan jättää se jonnekin liityntäpysäköintiin, esim. ruoholahden parkkihalliin.

Hotellejahan täällä on paljon, mitä hintaluokkaa etsit?

Linnanmäki, korkeasaari, Eläintieteellinen museo, Heureka, Kansallismuseo, Ateneum, Kiasma...

Kannattaa ostaa joku päivälippu, jolla voi liikkua sitten koko päivän julkisilla kulkuneuvoilla.

Ja tosiaan, ei kannata yhtään pelätä tänne tulemista, ihan tavallisia ihmisiä täällä suurin osa on.

Kuule Helsinki on oikeasti kodikas ja mukavan pieni kaupunki. Oikeisiin metropoleihin verrattuna Helsinki on aika pikkuinen kylä.

Joten sinne vaan, ei kannata pelätä. =)

Kannattaa tulla lentokoneella ja ottaa taksi heti kentältä. Majoitus joko Kämpissä tai Tornissa, ja kannattaa varata pippurisuihketta taskuun ja laukkuun hälytin. Kännykkää ei kannata ottaa mukaan. Rahat ym. paperit on ehdottomasti kuljetettava kalukukkarossa, ellei eksy Dont tell mamaan, Että tervetuloa Helsinkiin :D

http://www.ytv.fi/FIN/liikenne/liput_ja_hinnat/hinnat_2009/matkailijaliput/matkailijaliput.htm

Tuolta löytyy noiden matkailijalippujen hinnat.

http://www.ytv.fi/FIN/liikenne/liput_ja_hinnat/lipputyypit/lipputyypit/matkailijaliput.htm

Ja myyntipaikat.

Omenahotellit ovat ainakin edullisia: http://www.omenahotels.com/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa tulla lentokoneella ja ottaa taksi heti kentältä. Majoitus joko Kämpissä tai Tornissa, ja kannattaa varata pippurisuihketta taskuun ja laukkuun hälytin. Kännykkää ei kannata ottaa mukaan. Rahat ym. paperit on ehdottomasti kuljetettava kalukukkarossa, ellei eksy Dont tell mamaan, Että tervetuloa Helsinkiin :D

:laugh:

Asutaan vieressä. =) Rauhallinen paikka. Lapsiystävällinen uimarantakin vieressä. Itäkeskuksen kauppakeskus parin minuutin metromatkan päässä, kauniilla ilmalla käveleekin nopsaan.

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Asutaan vieressä. =) Rauhallinen paikka. Lapsiystävällinen uimarantakin vieressä. Itäkeskuksen kauppakeskus parin minuutin metromatkan päässä, kauniilla ilmalla käveleekin nopsaan.

No, kaveri hakattiin tuolla Rastilassa eräänä kesänä, ja ihan selvinpäin oli. Et rauhallisuudesta sen verran. (Tosin ajankohta oli kyllä myöhäinen)

Täältä voi katsella hotelleja:

http://www.booking.com/searchresults.fi.html?aid=310019;label=helsinki-0xPFgBg3sYrNPzNSguKYHQS700850646;sid=2ee2be1d1a3de3a844498f77dd8d5180;checkin_monthday=12;checkin_year_month=2009-7;checkout_monthday=13;checkout_year_month=2009-7;city=-1364995;class_interval=1;si=ai%2Cco%2Cci%2Cre;ss=Helsinki;ss_all=0;ssne=Helsinki;radius=30;order=price_for_two

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
parempi että ette tuukkaan, tollot

Tyypillistä helsinkiläistä ajattelua :snotty:

No ei todellakaan ole... Ennemmin jonkun ajattelua, joka ei ole Helsingissä käynytkään.

Voi olla niinkin...Kummallista sakkia asuu kehän sisällä- ihan outoa ajattelua :x Kuten sekin, että jos linjaripysäkillä odottaa kolme äitiä vaunuineen, niin sisään rynnii se joka ekana kerkeää. Ei se joka oli ekana pysäkillä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja =):

Siis tämä oli kuvaus Rastilasta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Voi olla niinkin...Kummallista sakkia asuu kehän sisällä- ihan outoa ajattelua :x Kuten sekin, että jos linjaripysäkillä odottaa kolme äitiä vaunuineen, niin sisään rynnii se joka ekana kerkeää. Ei se joka oli ekana pysäkillä :snotty:

Asutko itse täälläpäin? Itse asun kehä ykkösen sisällä, ja kahden lapsen kanssa busseja rattaiden kanssakin käyttänyt, enkä ikinä nähnyt vastaavaa käytöstä. Aina ensin pysäkillä oleva on mennyt ekana. Joskus olen ollut se kolmaskin, onneksi harvoin käy noin.

Ei keskustaan nyt välttämättä kannatakaan tulla autolla. Majoittukaa jonnekin vähän kauemmas ja kulkekaa julkisilla. Itsekään en autolla lähde keskustaan ellei ole aivan pakko, vaan ajan asemalle ja hyppään junaan.
Esim. tuossa uudessa Flamingossa on hotelli, vesipuisto, ravintoloita, kauppakeskus ja Tikkurilassa Heureka. Bussit kulkee Helsinkiin ja Tikkurilasta pääsee nopeasti junalla.
Onhan näitä vaihtoehtoja :)

Alkuperäinen kirjoittaja maalaistollo:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
parempi että ette tuukkaan, tollot

kiitos vaan! ylpeitä????

onneksi tuli asiallisia vastauksia. sinä vaan pilasit jo alkaneen hyvän kuvan!

Syntyperääset Tsadilaaset on justiin tuollaasia. Lähtevät karkuun jos rapussa tervehtii, jos yrität kysyä tietä niin ei saa vastausta, lähdetään pois paikalta käsi naaman edessä ja ovat aina vähän muita ylempänä. Mutta eipä näistä käytöstavattomista kannata pulttia ottaa.

Oon nyt vuoden täällä asunut, enkä ole vieläkää maalaistollona jääny auton alle tai ratikan listimäksi. Täälä tosissaan kannattaa ettiä majotuspaikka vähän syrjemmältä, sellaselta alueelta josta on hyvä kulkuyhteys joka suuntaan. Ja täälä "huitsin skutsassa" on vähän edullisempaa ku ihan keskellä steissiä. Välttäkää sitä.

Yhteistyössä