emme uskalla tulla HESAAN!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maalaistollo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä muutin ite "maalta" helsinkiin. Olihan se alkuun totuttelua kun sitä porukkaa on oikeasti enemmän. Sit kun tohon "hesa" kulttuuriin pääs sisälle, niin se oli ihan mukavaa (olin tuolloin sinkku). Nyt perheellisenä muutettiin taas "maalle" vantaalle. On siellä hesassa silti ihan kiva aina välillä käydä, mutta ei se mikään lapsiystävällisyyden paratiisi ole.

Aina sitä kesälomareissun voi siellä käydä tekemässä ja tukkimasssa liikennettä. Jos ei maalainen osaa helsingissä liikkua, niin ei se hesalainenkaan osaa mennä meikittä metsään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Voi olla niinkin...Kummallista sakkia asuu kehän sisällä- ihan outoa ajattelua :x Kuten sekin, että jos linjaripysäkillä odottaa kolme äitiä vaunuineen, niin sisään rynnii se joka ekana kerkeää. Ei se joka oli ekana pysäkillä :snotty:

Asutko itse täälläpäin? Itse asun kehä ykkösen sisällä, ja kahden lapsen kanssa busseja rattaiden kanssakin käyttänyt, enkä ikinä nähnyt vastaavaa käytöstä. Aina ensin pysäkillä oleva on mennyt ekana. Joskus olen ollut se kolmaskin, onneksi harvoin käy noin.

Asun :snotty:

Aivan. Ja se on kyllä sanottava, että helpompi Helsingissä on maalaisenkin matkustaa kuin muun maailman metropoleissa. Täällä sentään saa puhua suomea, on tutut rahat ja hinnat ja kaupat, tutut liikennevälineet. Ja silti siellä muuallakin maailmassa selviää ihan hyvin!

Alkuperäinen kirjoittaja maalaistollo:
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Leiriytykää pikkumökkiin Rastilan leirintäalueelle. Helppo tulla autolla kehältä, metro vieressä.

ja minkähänlainen leirintäalue rastila on? kiitos muuten vinkistä!

Mulla asuu veljen perhe Rastilan leirintäalueen vieressä, kiva paikka tietääkseni. Kesäisin luonnollisesti melko täynnä, mutta eiköhän sieltä tilaa löydy =) Ja tosiaan, kuten joku jo mainitsikin, siitä pääsee tosi nopeasti metrolla keskustaan, mikäli sinne haluaa.

Asutko itse täälläpäin? Itse asun kehä ykkösen sisällä, ja kahden lapsen kanssa busseja rattaiden kanssakin käyttänyt, enkä ikinä nähnyt vastaavaa käytöstä. Aina ensin pysäkillä oleva on mennyt ekana. Joskus olen ollut se kolmaskin, onneksi harvoin käy noin.

No aika huonot kokemukset sulle sattuneet. :hug:

omistatko navigattorin. jos se on niin sillä pärjää Helsingin liikenteessäkin. Kkeiltu on ihan ummikkona mentiin ja hyvin meni. Ja mukavaakin oli! Helsinki on kyllä ihan mukava kaupunki.

Leiriytykää pikkumökkiin Rastilan leirintäalueelle. Helppo tulla autolla kehältä, metro vieressä.

Sieltä voi myös vuokrata kajakkeja ja käydä vähän melomassa, jos kaupunkielämä ei iske. Jos lapsoperhe olette, Rastilasta pääsee metrolla mm. Kulosaareen, josta on lyhyt matka Korkeasaareen. Herttoniemeenkin pääsee ja siellä on joitain tehtaanmyymälöitä mm. Marimekko.
Ja tietty kannattaa käydä Helsingin keskustassa, vaikka Senaatintorilla ja Tuomiokirkossa, joiden lähellä on Kauppatori ja sieltä pääsee lautalla Suomenlinnaan. Tässä nyt aluksi vinkkejä...

Alkuperäinen kirjoittaja simppis:

Mulla asuu veljen perhe Rastilan leirintäalueen vieressä, kiva paikka tietääkseni. Kesäisin luonnollisesti melko täynnä, mutta eiköhän sieltä tilaa löydy =) Ja tosiaan, kuten joku jo mainitsikin, siitä pääsee tosi nopeasti metrolla keskustaan, mikäli sinne haluaa.

paljo metro liput yleensä on? mistä pitää ostaa?

Toi stadi ja Helsinki on ylipäänsä aika laaja käsite riippuu mistäpäin sitä katsoo. Jyväskylästä Helsinkiin muuttaneena ja nyt Hyvinkäällä. Oolen huomannut, että "pohjoisen" sukulaiset pitävät helsinkinä kaikkea aina hyvinkäälle asti. Että siinä on teille se suur helsinki.

Alkuperäinen kirjoittaja taas tyhmiä kysymyksiä:

http://www.ytv.fi/FIN/liikenne/liput_ja_hinnat/etusivu.htm

mun veli asuu Helsingissä, oli niin jännä osoite kuin vuorenpeikontie.... hih!

me ei olla paljon yhteyksissä, ei riitaakaan ole mutta voishan hänet saada matkaoppaaksi. sitten tyttäremme kummit asuu siellä eli miehen veli ja vaimo... kylään kutsua en ole kyllä koskaan heiltä saanut mutta voishan sinne tunkea kylään...

No jos viitsisit lukea ketjua alusta asti, olen linkittänyt matkailijalippujen hinnat ja ostopaikat aikaisempaan viestiin. Matkailijalipulla voi liikkua 1,3 tai 5 vrk ajan metrolla, bussilla, ratikalla ja junalla, + suomenlinnan lautalla.

Jos liikkuu enemmän kuin 2 matkaa päivässä julkisilla, tuo matkailijalippu on jo kannattava ostos.

Metrolippuja saa ostettua metroasemilta automaateista. Ja tietääkseni on joitain perhelippuja myös myynnissä ja päivälippuja ym. Aikuisen metrolippu (käy kyllä busseissa ja ratikoissakin) maksaa n. 2e tunnilta. Eli kyllä varmaan joku päivälipun tapanen kantsii ostaa.

me ei olla paljon yhteyksissä, ei riitaakaan ole mutta voishan hänet saada matkaoppaaksi. sitten tyttäremme kummit asuu siellä eli miehen veli ja vaimo... kylään kutsua en ole kyllä koskaan heiltä saanut mutta voishan sinne tunkea kylään...

Heh, sun veli asuu ihan mun lähellä, viereisellä kadulla =)

Mun kokemusten mukaan Helsingissä on paljon suvaitsevampaa porukkaa keskimäärin kuin maakunnissa.

Samoin liikenteessä osataan käyttäytyä ihan eri malliin kuin monissa pienemmissä kaupungeissa. Tämän huomaa sekä jalankulkijana että autoilijana. Joo, autot ajaa kovaa, mutta antavat kohteliaasti tietä. Myös jalankulkijan eteen pysähdytään. Esimerkiksi Tamperella aivan pelottava liikennekulttuuri (myös bussikuskit välillä ihan hulluja).

Ihmisistä voisin myös sanoa, että ihan samanlaista öykkäröintiä tai väkivaltaa tai rikollisuutta tapaa helsingissä kuin missä tahansa muuallakin Suomessa. Terve järki on paikallaan eli nakkikioskilla ei kannata aamuyöstä haastaa riitaa missään Suomen kolkassa.

Jos Lindex piisaa shoppailuun ja Rosson ruoka maistuu, niin voihan sitä jättää keskustan väliin. Itse kuitenkin tykkään keskustan arkkitehtuurista, huippuravintoista, ihmisvilinästä, kulttuuritarjonnasta ja erikoisliikkeistä.

Avoimin mielin liikenteeseen älkääkä vaan häpeilkö "maalaistollouttanne". Suurin osa ihmisistä on jossain asiassa ummikkoja. Tuskinpa kovin moni syntyperäinen stadilainenkaan on käynyt monessa Helsingin nähtävyydessä.

No aika huonot kokemukset sulle sattuneet. :hug:

Muutamia on juu- onhan täällä paljon hyvääkin. Minusta täällä saa verorahoilleen enemmän katetta kuin maalla asuessa :) harrasteet, oulun tarjoamat kieli- ym valinnat, leikkipuiston kesätoiminta on ihan huippua,ym. ym.

Mutta ne huonot asiat..lapsia on kiusattu kaupungin tyylillä, leikkipuistossa eräs äiti rähähti mun silloiselle 2-v lapselle kun tämä otti vahingossa heidän hiekkalelunsa ja sitten töissä se "mulle heti kaikki"- ja " vain mä olen tärkeä" asenne |O |O

Pitää vielä lisätä, että autoilijoiden käytös on plussaa helsingissä- lähes aina annetaan tietä jo hyvissä ajoin =)

Heh, sun veli asuu ihan mun lähellä, viereisellä kadulla =)

hän on asunut Helsingissä 30 vuotta. avoliitossa mutta ei lapsia, eikä niitä koskaan tulekkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Hesa on Helsingin Sanomat. Käyttäkäämme nimitystä Helsinki tai stadi.

No tää tollo kun on koko ikänsä luullut, että Helsingin Sanomat on Hesari.

Joo, kyllä mäkin hesariksi sitä kutsun, mutta kaikki helsinkiläiset, joita minä tunnen, puhuu kyllä lehdestä jos ne erehtyy sanomaan "hesa".

Mä luulen, että nuo kaikki Helsinki on iso ja vaarallinen paikka, kaahareita, ryöstelyä, hakataan ym. tulee siitä kun siellä on oikeasti noita ihmisiä enemmän. Jos kuitenkin suhteutetaan väkiluku ja rötökset, niin kyllä sitä samalla tavalla turpaansa saa Turussakin jos etuilee nakkikioskilla.

Ja moniko on oikeasti käynyt kotikaupunkinsa nähtävyyksiä katsomassa muulloin kun koulun retkillä. Muulloin ne on niitä turisteja toisesta kaupungista, jotka niissä museoissa kiertää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja moniko on oikeasti käynyt kotikaupunkinsa nähtävyyksiä katsomassa muulloin kun koulun retkillä. Muulloin ne on niitä turisteja toisesta kaupungista, jotka niissä museoissa kiertää.

Lapsiperheet?

Kyl me ainakin on käyty lasten kanssa mm. Kiasmassa ja Heurekassa. Ja lintsillä ja korkeasaaressa tietysti. Ja suomenlinnassa, seurasaaressa jne. Vaikka täälläpäin itse asutaankin.

Yhteistyössä