emme uskalla tulla HESAAN!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maalaistollo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja moniko on oikeasti käynyt kotikaupunkinsa nähtävyyksiä katsomassa muulloin kun koulun retkillä. Muulloin ne on niitä turisteja toisesta kaupungista, jotka niissä museoissa kiertää.

Lapsiperheet?

Kyl me ainakin on käyty lasten kanssa mm. Kiasmassa ja Heurekassa. Ja lintsillä ja korkeasaaressa tietysti. Ja suomenlinnassa, seurasaaressa jne. Vaikka täälläpäin itse asutaankin.

Totta

Lasten kanssa tulee kierrettyä. Ajattelin lähinnä sellasta "tavallista" perhettä jossa vanhemmat on jo töissä ja lapset ehkä isompia. Eli Työarki on imaissut mennessään. Sillon ei enää hirveesti ne oman kaupungin nähtävyydet ole kiertolistalla. Ainakaan mun tutuilla ja lomilla kun menee muualle, tulee kierrettyä niitä nähtävyyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja täsmennys:
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Asutaan vieressä. =) Rauhallinen paikka. Lapsiystävällinen uimarantakin vieressä. Itäkeskuksen kauppakeskus parin minuutin metromatkan päässä, kauniilla ilmalla käveleekin nopsaan.

Siis tämä oli kuvaus Rastilasta. :)

"rauhallinen" :laugh:"lapsiystävällinen" :laugh:

Mogadishu on parempi nimitys rastilalle:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Sä et tiedä mistä puhut. Ensinnäkin Rastila ja Meri-Rastila on täysin eri asia ja toiseksi, Meri-Rastilakin on rauhoittunut hyvin paljon siitä mitä aikoinaan oli.

Tiedän tasan tarkkaan mistä puhu. Yhtä ja samaa Mogadishua :laugh:

Taitaa olla katsojan ja asujan silmissä. Mietipä hetki jos ulkopuolinen tulee teille kylään, niin minkälaisena se pitää sun asuinaluetta, ilman että olet alkanut selitellä kivien ja kantojen ja juoppojen paikkoja?

Tulkaa ihmeessä tänne lomailemaan! Eri hintatason hotelle varmasti löytyy ja nähtävyyksiä niin isoille kuin pienille. Joukkoliikenteessä on helppo liikkua ja omalla autolla uskaltaa varmasti ajaa vaikka keskustassa, merkinnät ovat selkeitä ja liikennevaloja on joka kulmassa. Ja jos eksyy voi aina kysyä neuvoa! 30- vuotta olen Helsingissä asunut eikä koskaan ole ryöstetty tai hakattu.

Tulkaa ihmeessä tänne lomailemaan! Eri hintatason hotelle varmasti löytyy ja nähtävyyksiä niin isoille kuin pienille. Joukkoliikenteessä on helppo liikkua ja omalla autolla uskaltaa varmasti ajaa vaikka keskustassa, merkinnät ovat selkeitä ja liikennevaloja on joka kulmassa. Ja jos eksyy voi aina kysyä neuvoa! 30- vuotta olen Helsingissä asunut eikä koskaan ole ryöstetty tai hakattu.

Älä kehota maalaisia tulemaan autolla keskustaan. Hyvä kun pystyvät lähiöissä autolla ajamaan.

Älä kehota maalaisia tulemaan autolla keskustaan. Hyvä kun pystyvät lähiöissä autolla ajamaan.

Hesalaiset ne vasta koheltaakin, siellä niitä kolareita tuleekin ja kun hesalaiset lähtee maalle porhaltaa ne ohittelee tuolla hullun lailla, vaarantavat muiden hengen, talvella ovat jos jossakin jumissa kun ei talvikeleillä osata ajaa. maalla parkkeeravat autonsa miten sattuu luulen että täälä sitä tilaa on eikä mitään sääntöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja väitän minä:

Hesalaiset ne vasta koheltaakin, siellä niitä kolareita tuleekin ja kun hesalaiset lähtee maalle porhaltaa ne ohittelee tuolla hullun lailla, vaarantavat muiden hengen, talvella ovat jos jossakin jumissa kun ei talvikeleillä osata ajaa. maalla parkkeeravat autonsa miten sattuu luulen että täälä sitä tilaa on eikä mitään sääntöjä.

Juu oot oikeassa. Hesalaaaset on semmoisia, mut ei me stadilaiset :)

Olipas juu piristävä =) . Sikäli hassu juttu että minäkään en tykkää käydä Helsingissä ja ajattelen että se on hankala suuri kaupunki mutta ei mulle tuota vaikeuksia käydä New Yorkissa ja käyttää siellä metroa jalöytää se mitä halusinkin. Hauska juttu sinänsä että olen kulkenut nykin metroilla enemmän kuin Helsingin... Helsingissä itseasiassa vain kerran ja se oli olevinaan NIIIN hankalaa... ;)
Mä taidan olla perinteinen kehäkolmosen ulkopuolinen asennevammalla... :D

Yhteistyössä