Emmaljungan Leatherette keinonahka rikki ja halkaillut monesta kohti jo 6kk ostosta. Normalia?

Eli Emmaljungan leatherette (keinonahka) on jo puhki ja halkeillut jo monesta kohti 6kk sisällä. Itse epäilen, että kylmät säät ovat aihettaneet, ettei keinonahka kestä. Mielestäni kyllä voisi olettaa, että vaunujen materiaali pitäisi sentään kestää pidempään. Muilla kokemuksia tuosta leatherette-materiaalista näin talvella?
 
"vieras"
Ei kokemusta noista, mutta onneksi en voinut ostaa kun odotan kaksosia. Muuten olisin nuo ostanut. Keinonahkahan ei muutenkaan kestä paljoa pakkasta, joten lienee syy siinä. Eipä taida olla oikein suomen oloihin suunnitellut vaunut. Kannattaisko ostopaikasta kysyä? Tavallaan ei ole vika mielestäni, mutta etpä ole tainnut saada ohjetta olla käyttämättä kovilla pakkasilla. Mielestäni saattaisi olla oikeus kaupan purkuun vaikka kuluttajavalituslautakunnan kautta.
 
Älä vaan sano että ostit lastentarvikkeesta? :D
Meillä oli valmistusvirhe ja tapeltiin 2kk siitä niiden kanssa, nyt viimeinkin saadaan 3kk jälkeen uusi kuomu niihin. Saatiin käyttää niitä 6kk ja nyt koko setti menossa sitten uutena myyntiin, kun kyllästyttiin odottamaan ja ostettiin matkarattaat. :D
Olis ollu kiva saada itsekkin käyttää niitä uutena, noh saa varmaan ainakin hyvin myytyä :D:D
 
Älä vaan sano että ostit lastentarvikkeesta? :D
Meillä oli valmistusvirhe ja tapeltiin 2kk siitä niiden kanssa, nyt viimeinkin saadaan 3kk jälkeen uusi kuomu niihin.
No just sieltä, koska nehän on Emmaljunga jälleenmyyjä täällä pääkaupunkiseudulla. Mikä valmistusvirhe sulla sit oli?

Mä en tiedä tuosta valmistusvirheestä, koska kyllähän keinonahka (eli muovinjohdannainen) haurastuu kylmässä. En vain olisi uskonut, että tuo materiaali voisi repeillä noin. Pitää kyllä valittaa, mutta ajattelin ensin kysyä, onko muilla kylmä sää vaikuttanut noin.
 
88
On kyllä omituista... Meillä on ollut nyt käytössä Emmaljungan keinonahkavaunut viime ja tänä talvena ja vaunut ovat edelleen kuin uudet. Ehdottomasti valitusta kehiin.
 
Kysyisin
Mitenkähän tuo keinonahka suhtautuu sateeseen, onko kokemuksia? Kuitenkin vaunut kastuvat ainakin vähän vaikka sadesuojaa käyttääkin. Ja tahtois vaunut joilla voi liikkua säällä kuin säällä. Kuinka kovilla pakkasilla ootte käyttäneet?
 
"Tinttaralla"
Lastentarvike kieltäytyy korjaamasta. Lastentarvikkeen edustaja heitti minulle puhelimessa, että hommaa tavarantarkastaja tutkimaan vaunut... Kävin näyttämässä lastentarvikkeessa vaunuja joissa on joka kohdasta murtunut keinonahka missä tulee taitoskohta. Osa murtumista on mennyt jo ns. lävitse. Vaunut ovat nyt 1,5 vuotta vanhat.
 
"Vieras"
Mulla on ollut nyt 1,5 vuotta käytössä Emmaljungat Celebration White kankaalla, eikä kyllä ole halkeillut mistään kohtaa! On ollut jopa ulkovarastossa säilytyksessä kovilla pakkasilla.
 
"Vieras"
Mitenkähän tuo keinonahka suhtautuu sateeseen, onko kokemuksia? Kuitenkin vaunut kastuvat ainakin vähän vaikka sadesuojaa käyttääkin. Ja tahtois vaunut joilla voi liikkua säällä kuin säällä. Kuinka kovilla pakkasilla ootte käyttäneet?

Ohjeissakin taitaa lukea että vaunut kannattaa kuivata ennen säilytykseen laittoa, jos ne pääsevät kastumaan. Kyllähän tuo nahka kestää enemmän kastumista kun kangas! Minulla nimittäin vaunut on päässeet kastumaan useaan kertaan säilytysongelmien vuoksi: vaunujen nahkaosalle ei ole tapahtunut mitään mutta kangassomisteet ovat homepilkuilla :( Oma moka.
 
"Maria"
Olen valittanut ja saanut erittäin huonoa palvelua Lastentarvikeliikkeestä. Meillä vaunuja säilytetty koko ajan sisällä ja kuivattu mikäli ollut tarpeellista. Myyjä väitti, että sisäilman on ollut liian kuivaa. Viimeinen kerta, kun ostan Emmaljungan vaunut...tai ostan mitäÄn Lastentarvikeliikkeestä.
 
"Tanjuska"
Täällä myös yksi joka on saanut huonoa palvelua Lastentarvikeliikkeessä valitettuaan samaisten Emmaljungan tekonahkavaunujen halkeilusta ja ruskeista pilkuista nahkaosissa. Ongelmat ilmenivät muutama kuukausi uusien vaunujen käyttöönoton jälkeen ja huolellisesti pidin niistä huolta. Enää en katsokaan kyseiseen liikkeeseen enkä myöskään Emmaljungaan päin. Taitaa olla melko yleisiä ongelmia tuon tekonahan kanssa ja siksi eivät suostu mitään korvaamaankaan.
 
"vieras"
Mitenkähän tuo keinonahka suhtautuu sateeseen, onko kokemuksia? Kuitenkin vaunut kastuvat ainakin vähän vaikka sadesuojaa käyttääkin. Ja tahtois vaunut joilla voi liikkua säällä kuin säällä. Kuinka kovilla pakkasilla ootte käyttäneet?
Eikö se ole aivan sama, jos vaunut ovat muovia tai laittaa muovin päälle muovisen sadesuojan. siis kaksi muovia päällekkäin. Muovi taas kovettuu aina pakkasella.
 
"Ninnu"
Tuli tuossa mieleen, että onko muut huomanneet kärpästen ja muiden pikkuitikoiden viihtyvän vaunuissa? Minulla nyt eri merkkiset tekonahkavaunut ja pari pilkkua heti ilmestynyt ja ötökät paistattelevat päivää urakalla varsinkin kuomussa..voisiko olla kärpäsen pissaa/kakkaa? Laitoin suoja-aineen, saa nähdä auttaako.
 

Yhteistyössä