Em ymmärrä - urputusta lomien pitämisestä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Meillä on ollut jo pitkään töissä niin että ei saa pitää yksittäisiä päiviä tai osaa viikkoa lomaa. Lomat pitää merkata aina niin että on koko viikko lomaa.
Pomo perustelee sen niin että viikoksi saa sijaisen mutta ei lyhyemmäksi aikaa.
Ihan looginen juttu mutta kun viimeiseen 3 vuoteen ei ole edes saatu viikon lomille sijaisia niin mun mielestä olisi ihan järkevääkin että ne jotka haluaa vois pitää kerralla vähemmän kuin viikon.
Olisi se toisillekin helpompaa kun tehtäis töitä vajaalla miehityksellä vain osan viikkoa.
Mutta ei käy :(
Pomo elää haavemaailmassa että saadaan niiitä sijaisia vaikka tosiaan ei olla moneen vuoteen saatu ottaa .

Ihan loogista tuo, ettei vajaita viikkoja lomailla. Mutta miksei ihmiset voisi pitää lomia perätysten? Siten sijainen tuuraisi kutakin vuorollaan ollen pidemmän pätkän putkeen.

Ja tuo ei taida olla aivan sääntöjen mukaista, että lomia on pitämättä useamman vuoden ajalta.

Ihan loogista tuo, ettei vajaita viikkoja lomailla. Mutta miksei ihmiset voisi pitää lomia perätysten? Siten sijainen tuuraisi kutakin vuorollaan ollen pidemmän pätkän putkeen.

Ja tuo ei taida olla aivan sääntöjen mukaista, että lomia on pitämättä useamman vuoden ajalta.

Sijaisia ei saada ottaa säästösyistä mutta lomat tietenkin pidetään. Jo monta talvea ollaan menty näin :(
Nytkin olen koko viikon lomalla kun halusin olla poikien (1.- ja 2luokkalainen ) kanssa kotona koulun loman ajan 2pv . Töissä kiire ei sijaista :(
Joulunaikaan sitten "painostetaan" ottamaan palkatonta kun on muuten hiljaista . Olisin voinut säästää lomapäiviä sinne.
Ei mun mielestä mitään logiikkaa.

Yhteistyössä