Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Kiitos kannustuksesta! Lähden nyt käymään labrassa ja äitiyspolilla. Joo toivotaan ettei tulisi supistuksia yhtä paljon kuin eilen. Kesti kyllä aika monta tuntia vielä lääkkeiden saannin jälkeenkin. Täällä tullut vettä koko illan ja yön ja vieläkin jatkuu..no eipä sitä jaksais paljoa muuta kuin lepäillä. Toivottavasti Bebes sulla kaikki ok synnärillä! :flower: :flower:
 
Olipa mukava lukea että täällä alkaa monella muullakin vauva pikkuhiljaa antamaan merkkejä lähenevästä synnytyksestä.

Itse kävin tiistaina äitiyspolilla ja siellä käyrissä vähän aikaa. Ultrassa vauvan painoarvio oli n. 2200 g. Olen sormelle auki, kohdunkaulaa jäljellä mutta pehmentynyt. Jouduin nyt ainakin viikoksi lepoon. En saa esikoista nostella enkä kantaa (1v9kk). Enkä saa tehdä nyt mitään muutakaan.

Tiistaina olisi neuvola ja lääkäri niin siellä katsotaan tilanne uudetaan. Että onko paikat auennut levosta huolimatta.
Joka päivä supistelee, mutta en itse usko että tämä vielä syntyy. Maha on tosi usein kosketus arka ja vauvan potkut sattuu välillä ihan tajuttomasti. Mutta hyvähän se on ottaa rauhallisemmin.

Innolla jo odotan synnytystä! :heart:
Olen alusta asti ollut sitä mieltä että toinen tyttö meille tulee, mutta nyt parina päivänä olen miettinyt paljon että jos se onkin poika. Mutta kunhan terveenä syntyy niin kaikki on hyvin.

Voimia kaikille loppuvaiheeseen!! :hug:

Ainii, jos kukaan ei ole liberossa käynyt niin liberon sivuilla on jo kaksi elokuun vauva syntynyt. :heart:

Viikkoja nyt 34+4
 
No aika hurjalta kuulostaa ku useimmilla näyttää vauvat jo uhkailevan tulollaan :eek:

Vielä sais vähä aikaa mennä! -Jaksamista vaan kaikille!

Itellä huomenna 34 täynnä ja saisin aloitella liikehtimistä, oon nyt jonku verran ollu jaloillaan eikä hyvältä tunnu.. Saa nähä pärjäänkö tuon vintiön kans ku miehellä loppuu loma maanantaina ja mein pitäis selvitä kaksin kotona.

Maanantaina ois neuvola, siel on sijainen ja oma terkka meinas et kannattais mennä lääkärille sen sijaan, ettei osaa esim kattoo kohdunsuun tilannetta jne.. Lekuri ois paikalla tiistaina, joten täytyy kuulostella olotilaa, et pitäiskö sit vaihtaa neuvola lääkäriajaksi.

Jos joku kokematon alkaa ropeltaa niin saa varmaa synnytyksen aikaa :eek: :D

Ja Kassu, minun on pakko pienesti vielä puolustella ja pyytää anteeksi: ei tod ollu aikomus valittaa ettei mua löydy listasta.. Kirjoitinki siinä et mua ei löydy listasta muttei se mua haittaa, voisin ittekki itteni ilm. lisätä mutten ole viittiny.. ja pinoutuneet joiden laskettua aikaa en tiedä oli oudokkiOtus, enkä siis kuvitellutkaan sen tark mua koska sellaisen nicin olen nähnyt palstailevan, ihmettelin vaan että onpas sattunu, jos elokuisissa ollaan molemmat otukset :D Muttei tästä tän enempiä. Kiitos sulle vaivannäöstä ja hyviä vointeja!! :heart:
 
Pauzi
Ja kaikki ok. Ei ollut enää pissassa valkuaista, mut vien huomenna labraan näytteen jotta katsovat ettei vain ole pissatulehdusta. Verenpaineetkin on normalisoituneet.

Lääkäri tutki myös häntäluun ja synnytyskanavan, ja oli sitä mieltä että kyllä siellä tilaa sen verran on että vauva mahtuu hyvin syntymään, ja että sen verran on häntäluussa joustoa ettei pitäisi olla ongelma. Kokoarvioon tai synnytystapa-arvioon en tod.näk. pääse, koska kesäaikaan ei kuulemma järjestetä mitään tuollaisia. Musta tää on vähän epäreilua, täällä tuntuu olevan se mentaliteetti että jos et ole suorastaan vaaratilanteessa, niin mihinkään et pääse, ja kesällä varsinkaan... Jos kehtaisi omalle terkalle asiasta tarpeeksi narista niin saattaisi onnistua, mut en tiedä viitsinkö kun tulee sellainen olo että vöyhkään ihan turhasta. Kai sitä täytyy yrittää käsitellä ja selvitellä itse omat pelkonsa ja koittaa pärjätä.

Kohdun suu oli kiinni, kanavaakin vielä jäljellä, et ei ole kuulemma vauva ihan heti syntymässä. Ihan hyvä että vielä on aikaa, mut toivottavasti ei pahasti mene yli. Luulisin et ku esikoinen syntyi 40+4, että ei tämäkään hirmuisesti yli menisi.

Kovasti toivon että kaikilla kaikki menisi hyvin, lääkäri minulle sanoikin että näillä viikoilla jos lähtisi tulemaan niin ei enää esteltäisi. Jännittää kovasti että milloin ensimmäinen elokuinen putkahtaa maailmaan. Koittakaahan siskot vielä pari viikkoa pitää kintut ristissä, sittenhän ollaan jo kaikki suunnilleen voiton puolella.

Mukavaa loppuviikkoa!
Pauzi ja papunen 34+3
 
Näköjään monta meistä uhkaa jo synnytys! Tosi erilaisia ohjeita näköjään saadaan. Mulla on ollut kohdunkaula koko matkaltaan auki 3 viikkoa ja lääkäri sanoi, että kevyesti voin liikkua. Nyt se ei kyllä enää onnistu mitenkään. Alapäässä hirveä paine ja järkyttävät supistelut. Eilisaamusta alkaen on supistellut kipeästi ja alaselkään on myös sattunut. Ei mitään säännöllistä kumminkaan. Toivottavasti vauva ei synny, sillä tänään aamulla alkoi aivan karsee flunssa!! Mitenhän käy, jos vauva alkaa syntyä ja mä oon taudissa?

Tiki rv 34+3
 
zamppa
Täällä myös supisteluista yritetään selvitä päivä toisensa jälkeen. Huomiselle tai maanantaille täytyis yrittää saada lääkäriaikaa, että jos pääsis saikulle. Tosin duunia ois jäljellä vain vajaa kaksi viikkoa mutta kun välillä tekee niin tiukkaa päästä edes sängystä ylös että ehkä se saikku ois paras vaihtoehto oman ja vauvan hyvinvointia ajatellen. Lääkäri on viimeksi ollut pari viikkoa sitten ja silloin ainakin kaikki oli vielä kunnossa mutta saas nyt nähä onko supistelut aiheuttanut muutoksia. Toivottavasti ei ainakaan kovin radikaaleja, ei ihan vielä kuitenkaan synnytys houkuta.
Mietin vaan et mitäs sitten kotona, tylsistynkö ihan? Pinnasänky on kasassa, vaatteet pestynä. Äitiyspakkauksen vaatteet vielä kun koneeseen sais niin kaikki alkais olla vaippoja lukuunottamatta kunnossa.
Ehkäpä sitä sitten vaikka miehen vaatekaapin järjestelis, kun yhtään vaatetta ei saa kuivaustelineeltä mahtumaan kaappiin ja siellä olevatkin putoavat niskaan kun oven avaa.... taitaa olla kuitenkin aika monen miehen vaatekaapin ongelma :LOL: .
Vauva työntää itseään välillä niin paljon alaspäin (on siis pää alaspäin jo) että pissat meinaa tulla housuun. Ei kiva tunne... ilmeisestikin vaaville jo riittäisi tuo massussa oleskelu :p
Kovasti jaksaa potkia, varsinkin iltaisin. Kyllä ollaan miehen kanssa mietitty et ollaan varmaan ihan helisemäsää pikkuisen kanssa, kun maailmaan putkahtaa.

zamppa 33+1
 
Tajusin tänään että minulla on tuo sf-mitta kasvanut 23->32 cm, eli 9 senttiä himpun yli kuukauden aikana (rv 27+5 -> 32+5). Minusta tuo kuulostaa hurjan paljolta. Neuvolan terkkari ei asiasta kuitenkaan mitään sanonut. Painoakaan ei ole kuitenkaan tuossa ajassa tullut kuin 1,5 kg, eli ei mistään läskimakkaran kertymisestäkään johdu tuo hurja nousu. Katsoin juuri ä-neuvolakorttia esikoisen odotusajalta, ja silloin sama kasvu 23->32 cm tapahtui kahden kuukauden aikana(rv 25+4-> 34+6) . Rupesi hirvittämään että mikähän jättivauva täältä tulee, kun esikoinenkin oli kuitenkin jo 3630 g rv 38+2 syntyessään. :eek:
 
Tänään tulee tasavuosia täyteen,enkä ainakaan vauva saa samaa syntymäpäivää (onneksi) kuin äitinsä.Päivä meni eilen minusta rauhallisemmin kuin pari edellistä:ainoastaan ilta ja yö oli taas epämukavia.

Eipä sitä kovasti juhlita täällä:mies on työvuorossa ja palaa vasta aamulla.Ulkona myrskyää ja on kaatosade :kieh: Mutta pullat ja korvapuustit pyöräytin tuossa aamusella ja yksi suurperheen äiti poikkesi kahville kolmen pienimmän kanssa ja toi minulle aivan ihanan lasienkelin tulevaa synnytystä suojelemaan sekä upean runkoruusun!Ja mikä siis ihmeellisintä:en ole kenellekkään tästä syntymäpäivästä kertonut ja silti hän muisti sen jostakin!Ihana ylläri.

Ai niin ja esikoiseni joka itsekkin on vielä kovin pieni,lauloi minulle paljon onnea vaan ihan kokonaan aamulla kun kömpi sänkyyni!Tippa tuli linssiin :hug:

Voimiatuleva mami:minullakin oksettaa ja särkee päätä....kummallista.Mutta raskausmyrkytystä ei minullakaan eikä onneksi noin kipeä olo kuin sinulla.Mutta myötätuntoinen hali täältä Suomen Eteläkärjestä :hug:

nirzu:pistähän kännyllä viestiä,jotta saan talletettua sun numeron puhelimeeni niin voin heti ilmoitella kun saat tulla bb:lle vauvaa nuuskuttelemaan!!!!Tiesitkö muuten että seuriskerhokaverillamme Allunmammalla on sektioaika 17.7?

OmituinenOtus:ei enää muistella menneitä.Pääasia,että olet listoilla ja mukana mahtavassa jengissämme ;) Niinkuin sanoin,olin tuolloin ihan herkkiksenä ja otin kaiken itteeni :headwall:

Tällaista tänään 28.6.2007 Kassu ja Alma
 
Heips täältäkin!

Tiistaina jäi menemättä Korkeasaareen,kun oli luvattu huonoa säätä.Sovittiin tuolloin,että lähdettäs sunnuntaina.mut peruuntui nyt sekin,koska ti-ke välisenä yönä heräsin klo 4,kun supisteli 2 minuutin välein puolen tunnin ajan.Juuri kun aioin soittaa synnärille,ne loppui.

Sit nukahdin uusix ja heräsin klo 5,kun kuopus oksensi.Kirosin oikeasti mielessäni alimpaan helvettiin kaikki ihmiset,jotka vie sairaita lapsia lasten synttäreille.Oltiin su ystävän lapsen synttäreillä,jossa oli lapsi,joka oli ripuloinut ja oksentanut monta päivää.Muille muistin antaa maitohapot ja desifioida kädet käsidesillä,mut taaperon unohdin kokonaan.Nyt se raukka on enää ripuloinut,mut yhtään ei jaksa olla ylhäällä.Kuumetta on 39,hetkex laski supoilla ja pronaxenilla 38,5,nyt taas nousussa.

Olin tuolloin yöllä niin suuttunut ja huolissani,kun mietin,et jos vauva ois syntynyt tuolloin,en ois voinut olla taaperoa hoitamassa,eikä sekään ois päässyt keskolaan kipeänä vauvaa katsomaan.

Onnex tilanne rauhoittui ja nyt on ihan harvakseltaan supistanut enää.
Maha on pienentynyt,kasvua tullut sf-mittaan vain 1cm 3:ssa viikossa,joko terkan mittavirhe,tai sit masu laskeutunut jo(uusi kuva profiilissa päivitettynä...Masunympärys nyt 88cm)Huomenna äippäpolilla painoarvio ultra.

neuvolassa kaikki oli ok,painoa tullut 366g/vko
rr:118/82
hb:126(noussut entisestään =) )
tarjonta viisto rt,kuten arvasin.
sf-mitta:30cm
lapsivettä normaalisti
syke:160(norm. 140-150,mut hikeentyi kun terkka koplaili,tasoittui normaaliin kun ei koskenut)
liikkeet:++ :heart:

Näillä viikoilla synnytystä ei enää kuulemma estellä,mut me päätettiin isännän kans et viiikkoon ei makkarissa tehdä muutakuin nukuta,kun niin supparit alkoi yöllä,ja niin syntyi muuten esikoispojukin aikoinaan rv 36+2.

Mulle on nyt tullut muuten kiloja tasan 11kg :whistle: Ikinä ei oo noussut paino näin paljon,mut eipä tuo mua haittaa.Jos imetyksellä ja vaunulenkeillä ei paino tipu,niin imetyksen päätyttyä meen painonvartijoihin,jos sille tuntuu.

Yleensä kilot on jääneet likipitäen synnärille,nyt niitä jää tuliaisix kotiinkin :D

A-Mam ja Lahja rv 34+6 :heart:
 
Joopa joo, kävin sitten aamupäivällä siellä synnärillä ja nyt toinen lääkäri tunnusteli mun lantion luita ja häntäluuta yms. ja sattui niin pirusti. No varattiin sitten aika maanantaille 9.7 röntgeniin jossa kuvataan lantio. Sitten vasta varataan aika sektiolle. Eipä se sieltä alakautta taida mahtua ellei nyt sitten lähipäivinä päätä syntyä. Mulla oli kuitenkin kanavaa jäljellä vielä eli ei oo nää supistukset mitään aiheuttanut vielä. Aika sekavat mietteet on kyllä..toisaalta parempi se sektio sitten ettei vauva vaan vahingoidu tai itse repeä todella pahasti. Oksentelu on tiputtanut parissa päivässä painoa kilon verran. Hui!
 
Onnitteluja Kassulle! :flower:

Monella tuntuu sf-mitta olevan jo yli 30. Itselläni eilen neuvolassa 33+6 28cm, kasvua kahdessa viikossa 1cm. Terkkari ei kuitenkaan ole ollut ollenkaan huolissaan kasvusta vaikka käyrien mukaisesti ei maha olekaan kasvanut. Eli mulla huomattavasti loivempi käyrä kuin vertailukäyrät. Viikolla 22 lähdettiin nipin napin yläkäyrän alapuolelta ja nyt mennään sitten alakäyrän ja keskikäyrän välissä. Yllättynyt olen siis ollut tästä mahan mitallisesti pienuudesta vaikka peilistä katsottuna sitä kokoa kyllä riittää. Henkisesti olin siis varautunut ison yli nelikiloisen punnertamaan joten senkin vuoksi tuleva sektio harmitti kun kerta tulokasta ennustetaan "vain" 3,5 kiloiseksi täysaikaisena. No, tulossa on sitten sitä pidempi veijari. Tays:n lääkäri totesi viimeisessä ultrassa että pitkäjalkainen kaveri on tulossa mutta eipä sitä kai muuta ole osannut odottaakaan kun itse olen 175cm ja isäntä 195cm. En siis ole uskaltanut ostaa yhtään 50cm vauvanvaatetta. Toivotaan että 56cm mahtuvat päälle edes vähän aikaa tai muutoin täällä tehtaillaan ennätyspitkää kansalaista :LOL:

Virtsu
 
No onpa tosiaan monilla jo alkanut tapahtua :) Toivotaan vaan että vauvat ottaa vielä mahdollisimman paljon painoa ennen syntymäänsä jos ovat etuajassa tulossa. Muistelen niitä kaikkia pienokaisia joita olen keskolassa hoitanut, että millä viikoilla he oli minkäkin kokoisia...:heart:

Meillä tasaisen rauhallista mahaosastolla, supistelee muutamia kertoja päivässä mut ei mitään sen ihmeempää. Itse olen tosi väsynyt ja päätä särkee usein. Erilaisia vatsan vihlontoja on alkanut tulla :( Todella kovasti odotan ajan kuluvan ja vauvan syntyvän (sitten kun on valmis). Tulee tuosta toiveesta hieman huono omatunto kun kaikki vaan hokee et nauti nyt ajasta esikoisen kanssa ennen vauvan syntymää...Olen koittanut ommella jaksamisen mukaan, nyt viimeksi lakanoita vaunukoppaan ja turvakaukaloon. Olis niitä valmiina kaupassakin, mut enimmäkseen tylsiä, vaaleita kuoseja.

:xmas: Kohta lähemmä yhteen suureen lelu- ja lastentarvikeliikkeeseen kätilön infotunnille. Tuleehan sieltä taas sit jotain ostettuakin samalla. Esikoiselle etsin hienon paloauton leikkeihin :D piipaa-auton siis.

laluz 32+3 ja Elvis
 
Onnea Kassulle synttäreiden johdosta! :flower:

Paljon tulee tänne tekstiä päivittäin. Monella tuntuu olevan jännät paikat! Toivotaan että vauvat pysyttelevät vielä tovin äidin mukana.

Mulla päivittäin ollut suppareita mutta ihan yksittäisiä vain. En ole huolissani niistä. Vaivana ollut enemmänkin närästys. Yöunia hankaloittaa. Eilenkin illalla piti laittaa kasa tyynyjä päällekäin ja nukkua lähes istuma-asennossa. Se auttoi ja unenpäästä kiinni.

Kaivelin laatikoita ja löysin jälleen vauvanvaatteita. Taidan hukkua niihin. Onhan niissä tietysti paljon eri kokoja, joten ehkä nyt vain tuntuu niitä laittaessa että niitä on ihan liikaa. Ei kyllä ainakaan tarvitse pyytää lahjaksi vauvalle vaatteita! Niin minun silitysurakka siis jatkuu ja jatkuu...

Ihanaa, mies jää ensi viikolla kesälomalle! Saadaan oma kulta koko päiväsessti meidän kanssamme kotiin. En kyllä yhtään kadehdi niitä joiden miehet on reissuhommissa jne. Minusta ei olisi siihen. Eli nostan teille hattua!

Ensi viikolla on sitten neuvolalääkäri. Katsotaan sitten onko paikat yhtään auenneet. Toivossa elän että jotain olisi hieman tapahtunut ettei nyt menisi niin yliaikaiseksi. Pitkiä on päivät sen jälkeen kun laskettuaika on mennyt ohi.

Hyviä vointeja kaikille elomasuille!

Edie
 
Tänään oli taas neuvola ja kaikki ok. rr 118/73 sf 28, RT katsoi vielä ultralla ja pikkuinen oli rt:ssa ja oli terkan mukaan jo vähän kiinnittynytkin. pissa puhdas, painoa tullut 1600g 2 viikossa.

Tänään oli myös synnärille tutustuminen, oli ihan hyödyllinen ja mielenkiintoinen käynti. On sinne synnytyksen käynnistyttyä kivempi mennä kun tietää paikat ja mitä siellä tapahtuu.

Alkaa olemaan kyllä jännät paikat meidän pinossa kun monella alkaa jo olla synnytystä enteileviä merkkejä.. =) Saas nähdä kuka on eka.. Täällä ei vielä varmaankaan muutamaan viikkoon synnytetä,ihan hyvä kyllä niin.

Jaksuja kaikille!!
 
Nyt on sairaalassa käyty ja kaikki näytti hyvältä :) Pitää kuunnella kuulemma supistuksia jos tulee oikein kunnolla ennen vk 35 niin heti takaisin!!! Tänään oli siis ihan norm. kontrolli käynti mutta vähän niitä supistuksiakin piirtyi käyrällä!!!
Vauva kasvaa ja voi hyvin se on pää asia!!! :heart:

Kassu Paljon Paljon Onnea!!! :flower: :flower: :hug:

Mikä tässä elokuisten pinossa on kun niin monella meinaa synnytys käynnistyä ennen aikojaan?
Ei varmaan vauvat monellakaan malta pysyä masussa!! :whistle:
Tai sitten käy niin että meneekin yli aikaiseksi vaikka nyt kuinka supistelisi :whistle:

Huomenna aamulla neuvola...ja sijainen!!! Itse asiassa olen tykännyt sijaisista enemmän kuin omasta tädistä!!! ;) Mistäköhän johtuu?

Nyt laittamaan noita kahta nukkumaan ja itse syömään salaa jäätelöä!!! Eilen meni litran paketti illalla :eek: Saa nähdä mitä vaaka näyttää huomenna neuvolassa!!!
Ja se sokerirasitus mihin minun piti mennä on käymättä :whistle:
En halua turhan takia mennä :headwall:

Bebes ja Muru 32+1 :heart: :heart:
 
No johan meinaatte hyvissä ajoin synnytellä! Peukku on pystyssä teille kaikille.
Itselläni ei vielä taida olla kiire pitkään aikaan.. elokuun lopulle varmaan mennään yhtenä kappaleena =) Vähän kyllä jännittää kun tuo elokuu on kuulemma ruuhkaisa synnytysten osalta tossa meidän sairaalalla. Marsu81:llä ja Anu27:lla tais olla myös KAKSilla tästä pinosta.

Tänään mulla päättyi 3vuotinen terapia! Huih, kun vähän jännittää, mutta toisaalta aika hyvä fiilis :) Sanoin kyllä et saa nähdä joko syksyllä soittelen takas, kun nyt jo pahasti "osaan" pelätä et babyblues on edessä.. jospa ei!

On tuo puntari pelottava kapistus.. abbaut 12kg näyttää enemmän ku vuodenvaihteessa!!

Kassulle synttäri onnittelut :flower:
 
Kassulle synttäri onnittelut =) :flower:

Kylläpä monella vauva vihjailee jo tulemisen merkkejä, täällä ei ole miään supisteluja tai muitakaan merkkejä et mitään ois pitkään aikaan tapahtumassa. Ens tiistaina on lääkäri ja uskon et kaikki paikat on kiinni ja kiinteät, että hyvillä mielin voin lähteä kolmen viikon päästä Helsinkiin äidin ja siskon luona käymään =)
Sairaalakassia olen ihan pikku hiljaa pakannut mut vielä paljon puuttuu...

Eilen olin koko päivän kaupungissa alennusmyynneissä shoppailemassa ja rahaa paloi vähän turhankin paljon, mutta ihanaa oli eikä koko päivän ravaaminen paikasta toiseen ja jaloillaan olo tuntunut missään =)
Vauvalle ostin kotiutumisvaatteet ja tupliin sadesuojan. Ja vaikka mitä muuta.

Yöllä tuntuu aika ikävältä vaihtaa kylkä sen verran iso jätti tuolla masussa taitaa kasvaa, kun niin kovasti yöllä painaa. Ja kun yöllä tai yön jälkeen nousee sängystä niin vähän aikaa tuntuu aika ikävältä :x

Esikoisen ensimmäisiä synttäreitä juhlitaan nyt viikonloppuna.

bebes mä oon jo ainakin kymmenen viikkoa syönyt vähintään joka toinen ilta litran paketin kermajäätelöä ja vasta edellisessä nauvolassa paino oli "vähän" pompsahtanut ylös päin =) :ashamed:

Mua vaivaa ihan selvästi raskaushormoonit, väsyttää ja haukotuttaa kamalasti, mut ei nukuta yhtään joten unta ei saa :kieh: Yöllä heräilen ihan vähän väliä, no mut sitten aamuyöstä kun vihdoin pääsee rauhalliseen levolliseen uneen, niin kohta esikoinen huutelee jo huomenia ja että hänet pitää tulla nostamaan pinnasängystä pois |O
Miehellä alkaa loma maanantaina, mut jsut tänään siskontyttö ilmoitti olevansa huomenna tulossa esikoisen synttäreille ja viipyy tietysti täällä jonkun aikaa lapsensa kanssa, ihanaa on että se tulee tänne mut mä saan heittää hyvästit lepäilylle ja pitkään nukkumiselle, sen lapsi herää jo viimeistään kuudelta, meillä esikoinen nukkuu yleensä sentään puol kahdeksaan tai ainakin seitsemään ja ens viikolla kun mies on kotona niin oisin muutamana aamuna saanut nukkua niin pitkään kun jaksan.

Ei kai mulla muuta kuin että hyvää yötä kaikille elokuisille odottajille =)

Metsätähti ja möhö 34+3
 
Viikkoon en ole kirjoitellut kun ei ole ollut mitään ihmeempään ja mua on alkanut väsymys vaivaamaan.. En tiedä tekeekö sen ihan vaan tämä kotona, sisällä oleminen kun ei mihinkään pääse menemään. Pitäs vaan levätä.. Mutta en oo kyllä oikein malttanut olla ihan jouten vaan on tullut järkkäiltyä vaatekaappeja yms. Sen verran olen myös alkanut valmistautuun vauvan tuloon että muutaman uuden ja kirpputorilta ostetun vauvanvaatteen olen pessyt :) Hyvä alku sekin! Joku päivä otan esille tuon esikoisen ä-pakkauslaatikon joka sisältää kaikki esikoisen vauvavaatteet. Luulen et itku pääsee kun ne näkee :'( Tuntuu että justiinsa niitäkin sai käyttää ja nyt tuo neiti on jo niin iso tyttö (reilu 2v.). Ihana tietysti edelleen :heart: Vaikkakin uhmaikä jo aika paha että välillä vaatii kärsivällisyyttä!!

Metsätähti Mitäs ostit vauvalle kotiutumisvaatteiksi, jos saa udella?
Mullaki muutes nuo yöt aika levottomia. Millon heräilen vessahätään (vähintään pari kertaa yössä), millon johonki kolotukseen ja sit ei välttämättä tahdo saada unen päästä kiinni. Ja mä niin kaipaan mahallaan nukkumista!!
Munki miehellä alkaa loma tän päivän jälkeen ja esikoinen on viimestä päivää hoidossa. Jotain pientä reissua olis tiedossa.. =) Onhan tuo melko piristävää näin kun kotona ollu koko kuukauden suurinpiirtein neljän seinän sisällä. No kohta ei tosiaan vauhtia puutu päivistä kun neiti jää mun kans kotiin :D

Ens tiistaina olis lääkärissä käynti ja saas nähä onko nyt tullut muutoksia kohdunkaulalla. Tuleehan noita supistuksia välillä kipeitäkin mutta ei välttämättä joka päivä jos vaan malttaa levätä.

No niin, koittakaahan vielä pysytellä yhdessä koossa ja aurinkoista viikonloppua B)

Lillielli rv 32+
 
Nyt on neuvola takana ja siitä vähän kuulumisia..

Verenpaine 135/96
Paino +947g, yhteensä koko raskaudessa 18kg :kieh:
Turvotus ++
SF 34
Syke 150
Liikkeet ++
Tarjonta PT

Pissa oli puhdas, mutta painon nousun, turvotuksen ja verenpaineen seurauksena epäilevät raskausmyrkytystä ja lähete lähtee TAYSiin tänään. Siellä olisi tarkoitus samalla tarkistaa tilanne myös perätilan osalta eli mitäs sen suhteen tehdään. Itse en voi juuri mitään tehdä. Lepoa määräsi sekä suolat pois ruoista. Sain tikkuja kotiin, joilla seurata pissaa ja tarkat ohjeet, millaisissa tilanteissa pitää lähteä sairaalaan. En vaan ymmärrä, miten onnistun lepäämään, kun meillä on muutto viikon päästä ja kaikki vielä pakkaamatta :ashamed:

Hemu 34+4
 
Naureskelin tossa illalla itsekseni kun pakkailin sairaalakassia. En osaa päättää mitkä vaatteet otan vauvan kotiutumisvaatteiksi..otin sitten useampia..vähän sama kun itse lähen vaikka laivalle niin monet vaatteet mukaan ja päätän vasta siellä mitkä päälle pistän. Sit kun ei muutenkaan tiedä millainen ilma on niin tarviiko olla tosi lämpimätkin vaatteet mukana. Ja tarvitaanko tuttia. Täytyykin hakea se sairaalakassi keskustelu, kun jossain vaiheessa on ollut.
 
Tässähän näitä tulee....

Paino +775 :whistle:
Turvotus +
RR 117/66
Pissa Puhdas
Hb 119
SF 28
Syke 144 :heart: Liikkeet ++
Ja RT:sa on!!!

Kohdun pohja on kuulemma lähtenyt laskuun!!! :eek: Mikä on kuulemma yleistä usein synnyttäneillä? Mutta kuulemma minun asemassani voi merkitä sitä että tulee aikaisemmin!! Pää ei vielä kumminkaan ollut kiinnittynyt!!! Kaikki arvot ihan kohillaan!!!
Ainoastaan itseä ottaa päähän tuo painon nousu :headwall: :headwall:
Nyt koko aikana tullut 10,4kg!!! Ja pelkään että nekin jää taas roikkumaan sitten synnytyksen jälkeen!! On nimittäin jo muutenkin tota tiputettavaa!!!
Uuden neuvola ajan sain 10.7 jo! Katsotaan silloin taas tuota mahan tilannetta!!! Ja sitten on taas 16.7 neuvola ja lääkäri!!!
Haluavat tarkistaa paikat ennen vk:a 35!!!

No nyt laskujen kimppuun!!Todellista lepoa missä hermokin lepää :kieh: :headwall:

Bebes & Muru 32+2 :heart:
 
Eilen käytiin äippäpolilla. Kaikki oli kunnossa ja poika sai painoarvioksi tällähetkellä 2850g (rv 35), että hyvin kuulemma ehtii kasva nelikiloiseksi... Asento oli rt, niinkuin itse epäilinkin. Lääkäri, joka lähetten kirjoitti, ei osannut asentoa sanoa. Tuo samainen lääkäri ei osannut sanoa edes, että onko kohdunsuu auki vai kiinni. Eilen polilla kuitenkin totesivat, että kiinni on. Ihmettelivät polilla hiukan, että miksi minut on sinne ylipäätään lähetetty, tyytyivät kuitenkin vastaukseeni nuoresta kokemattomasta naislääkäristä...
 
Onpa tullut pitkä tauko palstailussa :ashamed: , liekö kukaan enää muistaakaan minua. Meillä siis 4,5 vuoden lapsettomuushoitojen ja 2. IVF:n jälkeen vihdoin kauan odotettu esikoinen tuloillaan, nyt rv:lla 34+2.

Hyvin on edennyt odotus viime kuukaudet. Tänään neuvolassa hb oli parin kuukauden laskun jälkeen vihdoin lähtenyt nousuun lisäraudan ansiosta ja vauvelillakin kaikki oli hyvin. Sf-mitta on huidellut yläkäyrillä koko ajan, mutta kätilö tunnusteli vauvan olevan "vain" keskikokoa, hyvä niin :whistle: . Alkuvaiheen masennusoireet on helpottaneet nyt onneksi ja tuntuu, että kesää kohden se onnellinen odotus on pikku hiljaa lisääntynyt :) . Painoa on tullut aikas paljon lisää (+ 13 kg) :headwall: , mutta en nyt ota siitä lisäpaineita, kai se on aika yksilöllistä. Monen kirjoituksia lukiessa tulee tunne, että olen päässyt fyysisesti onneksi aika helpolla tässä raskaudessa. Ei oikeastaan suppareita ollenkaan ja vain muutaman kerran satunnaisia liitoskipuja tähän mennessä. Henkinen puoli onkin sitten ollut se koetinkivi sen masennuksen kanssa, mutta onneksi se on nyt lääkityksen ja keskustelujen kautta helpottanut paljon. Elo07: Täällä toinen kohtalotoveri, jolta terapiakäynnit loppuivat juuri. Toivottavasti pärjäillään - ainakin on pian kovasti muuta mietittävää elokuussa.

Suurimmat tavarahankinnat on tehty n. kuukausi sitten ja eilen tuli raivattua tilaa vaatehuoneeseen vauvaa varten. Pinnasängyn kasausta ja miehen kesäloman odottelua on seuraavaksi tiedossa. Ja se oma virallinen äippälomakin alkaa vihdoin ensi viikolla =) !

Tiki:n (ja monen muunkin) muistan hyvin keväältä. Toivotaan, että supparit ja flunssa hellittää, eikä ihan vielä tule lähtöä tositoimiin :wave: .

Täytyypi nyt yrittää palstailla aktiivisemmin, kun pian alkaa se viimeinen odottelukuukausi enimmäkseen kotosalla :p .
 

Yhteistyössä