Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Capri: Mullakaan ei ole sf-mitta kasvanut neljään viikkoon (oli rv 33+4 26 cm), mutta kuitenkin ultrassa oli vauva kasvanut sillä aikaa ja on kooltaan keskikäyrän yläpuolella. Ei siis välttämättä syytä huoleen.
 
Itse löysin makuupussin vaunuihin 20?!! Ja on siis tosi paksu ja lämmittää varmasti talvella!!! :) Oikea hinta oli 45? joten mielestäni tein aika hyvän löydön!!! Muuta en sitten varmaan ostakaan!!! Tavaraa siis vaatteita on tosi paljon ja tulee varmaan lahjaksikin!!! Sitten kun tämä pikkuinen syntyy niin sitten katson jos tarvitsee jotakin!!!

Sain muuten kanssa sen kauan odotetun äippäraha hakemuksen!! Joitakin tietoja puuttui mutta oli mukava täti ja soitteli perään ja täytti tiedot!!! =) Meni sellainen kk:si että tuli päätös perille!!!
Mutta olen erittäin tyytyväinen päätökseen!! :whistle:

Onko muilla muuten rauta noussut loppuun mennessä hyvin?
Tuntuu että minulla se menee ihan ylös ja ales!! :/
Joskus ei jaksaisi mitään ja sitten kun jaksaa käy niin sanotusti yli kierroksilla :LOL:
Nyt kumminkin lähden laittamaan nuo kaksi vintiötä nukkumaan :wave:

Bebes & Tytsy 31+5 :heart:
 
Minäkin olen kateellinen niille jotka jaksavat puunata.. Mä niin haluaisin tehdä vaikka mitä ennen kun vauveli syntyy,mutta kun ei jaksa! Hyvä kun saan lapsille ruoan laitettua..
Tänään kävin kaupassa ostamassa pakkaseen ruokaa ja kuopukselle varmuuden vuoksi purkkiruokia,jos vaikka käy niin että huomenna en enää pääse sairaalasta kotiin. Ei tarvii mummin niin paljon ruokia kannella.
Mulla on pullahtanut puoli napaa :D Muutama päivä sitten.

Rica 34+1
 
Tänään sit tuli tehtyä ostoksia. Saatiin Graco Autobaby -kaukalo + jalusta 80 eurolla. Kokeiltiin autoon niin eipä voi muuta sanoa kuin, että täydellinen kapistus. Ei meinaan voisi olla näppärämpää ja nopeampaa laitosta tuohon tarkoitukseen. Ja onpahan turvallinenkin (eikä tarvitse pitkiä vöitä :LOL: ).

Navasta:
Minulla ei varmaan tule pulpahtamaankaan tuo napa. Sen verran on iso jo maha, että olisi tuo tiennyt tulla ulos. Toisaalta.. Oli tuo napa syväkin ennen tätä odotusta :D

Huomenna varmaan lisää.. Olisi taas neuvola. Tällä kertaa iltapäiväaika (tuntuu hassulta mennä, kun tottunut käymään aamuaikaan).

:p
 
Pakko tuplata.. Pitkästä aikaa lueskelin kotipiha.netin elokuisten ketjua niin tulipa pieni yllätys vastaan. Eräs, jolla oli laskettu aika 4.8., oli saanut pojan 17.6. :eek: Voi vitsi! Nyt oikeesti aukes silmät, et hui kauhistus.. Sitä ollaan jo näin lähellä :snotty:
 
Anteeksi kannasisaret, ei ole ehtinyt olemaan koneella ja käymään täällä enää ollenkaan. Tajusin vasta että onkohan siitä jo pari kuukautta aikaa kun viimeksi kirjottelin!? :headwall:

No, mutta jos jaksaisi lukea nämä sadat viestit edes osittain jossain vaiheessa (taitaa olla mahdoton tehtävä?) ja kirjoitella omia juttuja edes jonkunverran nyt kun ollaan jo näinkin "lähellä" loppua .... *snif* Kohtahan, 9 vko:n päästä sitä ollaan jo kaikki varmaankin synnyttäneet... Melkein. Oma laskettuaika on meinaan vasta 30.pv (elokuuta).

Monet ovat keskustelleet viimeksi näköjään supisteluista/ kohdunkaulan valmistautumisesta ja huolistaan onko vaavi tulossa etuajassa ulos. No, minulla ei ole vielä mitään sen suuntaista KEHITYSTÄ tapahtunut, ainoastaan ne ovat "omassa pikku päässäni" ;) Eli siis, olimme nyt Eestissä mieheni kotona käymässä, ja sainkin kysyttä sitten, että onko oma mieheni syntynyt etuajassa, hänen äidiltään. Ja kyllä on. Vastaus oli että mieheni siis syntyi 1600g:n painoisena, ja pääsi viikon kuluttua tuolloin sairaalasta kotiin (ihmettelin hiukan!) ja vuosi oli siis -75. Mieheni on syntynyt siis viikolla 36. Kuukautta ennen laskettua-aikaa. Ja "terve kun pukki ollut" ainaki tähän asti. Eli älkäähän nyt niin paljon murehtiko ? :heart:
Minä itse olin täysaikainen, ja olin 3300g. syntyessäni. Nyt olen vain itse ollut sitä mieltä että tämä poika saattaisikin tupsahtaa ennen aikojansa, joten siitä tuo epäilys mieheni keskosuudesta (en tiedä miksi) minulla alkoi jo muutamat viikot sitten... ja oli pakko tarkistaa pitikö tämä "vaisto" paikkaansa hänen äidiltään. :)
Ja 4D:ssä käytyäni vahvistui mieheni jatkuva varmuus siitä, että POIKA on mahassa. Kyllä, poitsu siellä on!!! :xmas: :saint: Olin sitä niin miettinyt kun miehen itsevarmuus alkoi käymään jo "hermoille" että pakkohan se on selvittää; kun mahdollisuuksia nykyään on, ja ultrassahan se sitten näytettiin...
Ja jos te olette nyt kovin kiinnostuneita, voisin tähän liittää linkin noihin 4D-ultran kuviini jos haluaisitte vaikka uteliaisuudesta edes käydä vilkaisemassa :whistle: Eli tässä on linkki:

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/kbtbe+milla-vaavi.html

Vaunutkin tuli ostettua Eestistä. Ostettiin ne sinne odottelemaan, koska mukaan kyytin eivät vielä mahtuneet, mutta ensi kuussa mieheni matkustaa sinnepäin jälleen niin saa tuoda mukanaan sitten. Ovat yhdistelmät, ja Disney baby-mallistoa; maksoivat 189?, mutta saimme alennusta hinnasta koska olivat viimeinen kappale mitä kyseisessä putiikissa (Beebimaailm) oli, ja hinnaksi tuli n.160?. Ne on tummansiniset/limenvihreetä ja teemana Nalle puh. Taidanpa lisäillä kuvaboxiin kuvia niistäkin, siellä kun ei tarpeeksi vielä mitään vaavin liittyvää ole, ja olin sellaista suunnitellut noista sivuista tekeväni, Baby-sivut :)

Painoa on tullut jo 8kg lisää, kohdunpohjan korkeus oli viimeksi vko sitten 31cm. Vaavin painoarvio oli 4D:ssä kesäkuun alussa 1360g. Aika rauhallinen on liikkeiltään, yhtenä pv:nä ei liikkunut kuin muutaman kerran niin että tunsin sen liikkeet.
No, tässä on vielä paljon puuhaa ennenkuin esikoispoitsu heräilee, jos ehtisi jotain vielä tehdä ennen sitä: esmes suihkussa käydä. Kirjoittelemisiin!

 
Navasta Mulla ei ole napa pullahtanut, vaikka välillä aina näyttää, että meinaisikin pullahtaa. Todella pintaan on siis napa noussut, mutta voi olla, ettei minun kohdalla sitten missään vaiheessa pullahda kokonaan.

Supistuksia on alkanut tulla yllättävän paljon lähipäivinä. Eilenkin supisteli noin 10-15 kertaa päivän aikana, muttei mitenkään säännöllisesti. Pitänee neuvolassa perjantaina jutella noistakin vähän, kun en tiedä, onko ne aivan kivuttomia. Koskaan en ole huomannut, että maha vaan kovettuisi vaan kyllä siihen aina liittyy sellaista jomotusta tai lievää kivuntunnetta.

Vilkas on ainakin tämä meidän tuleva vauva =) Välillä mietin, nukkuuko se koskaan.. Tuntuu olevan erittäin paljon liikkeessä. Viime yönkin valvoin, kun oli sellainen meno mahassa ja nyt aamulla taas. Eilen synnytysvalmennuksessa alkoi kamalat potkut ja riehumiset mahassa. Itsekseni ajattelin, että ei kai se ajatellut, että kun tultiin sairaalaan, niin pitäisi pois jo pyrkiä :LOL:

Hemu 34+1
 
Hei vaan kaikille...

supistuksista ja liitoskivuista on kyselty. Näin ensikertalaisena on tietysti hieman vaikea ja tietää mikä vihlaisu milloinkin on menossa, mut itse luulisin et liitoskivuista en ole myöskään joutunut kärsimään. Eli ei mitään havaintoa miltä ne tuntuvat... Samoin supistusten kanssa on ja vähän niin ja näin. Tullut niitä on, sen tiedän, koska neuvolassa pariin otteeseen sf mittaa otettaessa on odoteltu, että masu "pehmenee". Itse en ole mitään tuntenut tai huomannut, eli kivuttomia ovat olleet.

turvakaukalosta Meillä hankittiin myös craco autobaby ja luotan kovin, että olisi hyvä. Kovasti haluaisin myös siihen kuuluvaa matkaratasta, jota olisi kätevä kuljettaa autossa. Vaikka meillä vaunut (teutonia 3 pyörät) markkinoiden pienimpiä onkin, niin yksin en niitä meidän auton takaluukkuun saa ängettyä. (mies ne sinne kyllä osaa vekslata)

sf mitasta Taidan olla taas sieltä ääripäästä, sillä oma mitta huitelee käyrien alapuolella lähes koko ajan. rv 32+2 oli vaivaiset 25 cm. Mut ultran painoarvio antoi kyllä kohtalaisen tuloksen eli n. 1700 ja risat...

omaa napaa Täällä pikkuhiljaa yritetään toipua juhannuksen sairaalareissusta, joka kyllä ottaa yllättävän koville. Ilmeisesti oma puolustusjärjestelmä sen verra heikoilla, koska nyt iskenyt hirveä flunssakin kaiken päälle. Ihan kuumeinen ja pahoinvoiva olo ja välillä vaan maailma pyörii silmissä... No jos olo tästä kovin heikkenee, eikun ensiapuun vaan. Pelkään vaan, ettei mitään sairaalapöpöä ole tarttunut matkaan, kun tuolla alakerrassa kerkesi muutama lääkäri ja hoitaja hääriä ja letkua ja tähystintä oli rakossa jos jonkinmoista... Huokaus! Välillä tuntuu, ettei enää jaksaisi tätä, kun kaikki mahdolliset vaivat tuntuvat tulevan sitten samaan putkeen. Illalla olisi perhevalmennus: synnytystapahtuma, mut luulen, ettei kunto anna myöden lähteä. Ei kai ne pakollisia ole? Ensikertalaisena olisi tietty hyvä osallistua, mut nyt vaan mielessä oma parantuminen.
Psykologin luennot vanhemmuudestakin jätin väliin, mut ne koin silloin kyllä tarpeettomiksi. Ihan kypsiä tässä äidiksi ja isäksi ollaan oltu jo pidemmän aikaa ja "kotiasiatkin" kunnossa...
hyviä vointeja kaikille elomasuille, koitetaan jaksella paksusti vielä vähän aikaa.. emmasofia ja vauveli 33+3
 
Pauzi
Täällä ollaan palailtu mökiltä, kyllä oli aivan mahtavat juhannuskelit, ei voi muuta sanoa. Siellä saunottiin ja uitiin ja syötiin hyvin :D

Aamulla kävin neuvolassa, kaikki muuten ok, mut joudun tarkkailtavaksi raskausmyrkytyksen varalta, valkuaiset oli yhdellä plussalla, turvotusta ihan sikana, ja verenpaineet kohollaan. Torstaina olisi sitten kontrolli ja lääkärintarkastus. Jos jollain jotain tietoa tai omakohtaista kokemusta tästä raskausmyrkytyksestä, sen kehittymisestä jne on, niin olis kiva jos siitä jotain keskustelua tänne saisi.

Täytyy myös lääkäriltä kysyä sellaista asiaa kun multa n. kolme vuotta sitten murtui häntäluu, ja olin unohtanut jo koko asian, paitsi nyt se aiheuttaa jumalatonta kipua aina ajoittain, että voiko se haitata synnytystä. Mua on alkanut pelottaan et mitä jos vauva on iso, ja jos se häntäluu on luutunutkin ns. väärään suuntaan, että kuolenko mä siihen kipuun... Ja kun niin haluaisin synnyttää alateitse kun mua pelottaa sektio ihan julmetusti....

Sf-mittakin on tainnut hieman tasoittua, rv 34+1 mitta on 34 cm. Vauva on rt:ssa ja kuulemma tosi alhaalla. Hemppa ei raudan syömisestä huolimatta ole noussut kuin 117 -> 118. Voihan kökkö...

Päivän jatkoja vaan kaikille...
Pauzi ja papunen 34+1
 
Liitoskivut vaivaa sekä häpyliitoksen että SI-nivelten kanssa. Välillä vihlaisee niin että jalat meinaa alta mennä. Ilmeisesti Minimi on myös edelleen perätilassa sillä tuntuu että polkaisee aina välillä jalallaan tuonne kohdunsuulle, mistä AU! myös. Samaan aikaan masuasukkimme on kuitenkin ihan kylkiluissa kiinni, mikä tuntuu istuessa tosi ikävältä. Kaiken kaikkiaan ollut viime päivinä aika raihnainen olo, kun tähän vielä lisätään supistukset.

Manaatille: Liitoskipujen tai ennakoivien supistusten puuttuminen ei ole huono juttu. Nauti ihmeessä kivuttomuudesta.

Navasta: Ei ole pullahtanut, eikä esikoistakaan odottaessa pullahtanut lainkaan.

Huomenna neuvola, sitten uusia kuulumisia.

77mm ja Minimi 32+4
 
Neuvolassa olin aamulla..nyt rv34+3, Sf-mitta 32cm verenpaineet 128/75. Vauveli syke 148 ja raivotilassa makoilee. Neuvolan tädin mielestä mulla alkaa kohtu olemaan jo aika täynnä..tiedä sit mitä tarkoitti mutta luulisin ettei varmaankaan pääse enää takaisin perätilaan kääntymään. Valkuaista oli virtsassa ja käskettiin juoda enempi.Munuaiset kuulemma kovilla. Juon kyllä monta litraa päivässä muutenkin ja vessassa saa vähän väliä ravata. Nyt sit pitäis juoda vielä enempi ja tietää enempi myös vessassa käyntejä. Painoa oli kahdessa viikossa tullut 1,3 kg ja sen verran oli edellisen kahden viikon aikan tippunut joten nyt painoa tullut raskauden aikan yhteensä 8,7 kg
 
Ehei,ei ole (onneksi) vielä vauvaa kainalossa Kassulla mutta synnärillä piipahdin eilen ennen puoltayötä.Kovasti supisteli ja olo oli kovin tukala.Lisäksi ravasin vessassa molemmilla asioilla koko päivän,joten halusin tarkistuttaa tilanteen.Supistuskäyrä näytti,että niitä tulee ja aika koviakin mutta vauvan sydänkäyrä oli tosi hyvä koko ajan.Lääkäri teki alatutkimuksen ja totesi kohdunsuun olevan 3cm auki (!!!!).....kuulostaa hullulta,että siitä on enää 7 cm ponnistamiseen :LOL: No,mutta kuten jo itsekkin tiesin,ei synnytys ollut käynnissä ja vaikka pyysivät jäämään yöksi,tulin kotiin yöksi.Samat olot jatkuu,mutta meili on rauhallinen.Aion pysyä yhtenä kappaleena ensiviikkoon,koska sain eilen sitten tietää,että Tammisaaren lastenosasto on KOKONAAN kiinni nyt pari viikkoa,eikä siellä saa synnyttää ollenkaan ennen raskausviikkoa 36.Ensiviikon lopullahan pyörähtää tuo maaginen 36 viikkoa käyntiin Kassulla,joten sinne sinnittelen TAKUULLA!!!!!

Eipäs muuta kuin voimia siskot!


Kassu ja Alma
 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja Pauzi:
Täytyy myös lääkäriltä kysyä sellaista asiaa kun multa n. kolme vuotta sitten murtui häntäluu, ja olin unohtanut jo koko asian, paitsi nyt se aiheuttaa jumalatonta kipua aina ajoittain, että voiko se haitata synnytystä. Mua on alkanut pelottaan et mitä jos vauva on iso, ja jos se häntäluu on luutunutkin ns. väärään suuntaan, että kuolenko mä siihen kipuun... Ja kun niin haluaisin synnyttää alateitse kun mua pelottaa sektio ihan julmetusti....
Meillä on sellainen kirja kuin Isä syntymässä, ja just lueskelin sitä joku päivä. Siinä sanottiin, että häntäluun pitäisi joustaa taaksepäin(?) synnytyksen aikana, ja että sellaiselta häntäluulta, joka on joskus murtunut, on turha toivoa paljoa joustoa. Muistaakseni siinä sanottiin, että tällaisessa tapauksessa pitäisi antaa sitten mahdollisimman paljon joustonvaraa muihin suuntiin, eli synnyttää mahdollisimman "avoimessa" asennossa eli haarat mahd. levällään jne. Leveät kyykkyasennot ja jakkara oli muistaakseni ne mitä suositeltiin siinä tapauksessa ponnistamiseen.

 
Tervehdys!
Hui, kun tässä istuessa tuntuu että tuolta kohta mahan läpi pikku-ukko on tulossa, niin venyttelee näyttävästi! =)
Nyt on taas ale-myynteihin saatu rahaa menemään.. Lomarahat palaa ihan huomaamatta! Anttilasta ajattelin ostaa lisä harsoja, mutta ostinkin pari vauvan flanelliliina-pakkausta,5e/5kpl/paketti. Itsellekkin löytyi muutama kesä toppi!
Pauzi Mun työnantaja sai esikoisensa juuri noilla viikoilla (34+), syynä raskausmyrkytys. Meni tarkastuttaa tilanteen kun liikkeet oli selvästi vähentyneet ja muutamien kokeiden jälkeen kiireellä leikkaukseen! Terve lapsi, kovin oli pieni tietenkin.
 
Manaatti mulla pituutta 154 cm.. viikolla 32 oli sf-mitta 32,5 cm mutta tätin mielestä oli reilusti vauvalla vielä tilaa kääntyillä eli että lapsivettäkin oli reilusti.. Sf-mittahan vaihtelee näppituntuman mukaan ja rasvaprosenttikin vaikuttaa tulokseen.Täällä mennään yläkäyrällä ja ylikin siis. Lapsen painoarvio viikolla 29 oli 1,5 kg. Lapsiveden määrä on kaiketi yksilöllistä. Totta on kuitenkin että meillä alle keskipituuden (joilla kohtu on ylimmillään viikolla 36) on kohtu nopeammin kylkikaarissa ja keuhkoissa kun ei tota keskivartalon pituutta ole reilusti.. Me mietittiin työkaverin kanssa (153cm) et joskus kun jotkut naiset sanoo et miten sulla muka niiin tukalaa on kun ei mua ahdista yhtään, et jokainen vois kuvitella synnyttävänsä itseänsä metrin lyhyemmän lapsen.. :kieh:

Liitoskipuja ollut vasta vähän. Onneksi. Selkäkivut pysyy kurissa sauvakävelyllä (vielä kun pystyy) ja miehen iltahieronnalla. Nyt iski taas ihan kauhea jano! menen liimaamaan huulet hanaan kiinni ja päästelen valumaan..

:D

 
Siis tuohon Kassun asiaan yhdyn!!! Ei täälläkään vielä ole synnytys käynnissä mutta hyvin valmistaudutaan koko ajan :) Toivottavasti Kassu saat pitää pikkuista vielä vähän aikaa massussa!!! :hug:
Taidat olla eka tästä pinosta joka nyytin pyöräyttää!!!!

Talo projektista sen verran että se menee jäihin!!!
Rempataan tämä meidän rivari loppuun ja sitten joskus muutetaan kun on sen aika!!! Yksi suuri syy miksi muutin mieleni näin nopeasti on varainsiirto vero jota meidän olisi pitänyt maksaa heti 5800?!!! :eek:
Ennemmin laitan sen tämän kodin remppaan ja vauvan tavaroihin!!!
Loppujen lopuksi ehkä kaiken oli tarkoitus mennä näin!! :)

Bebes & Muru 31+6 :heart:
 
Pauzi
Täytyy myös lääkäriltä kysyä sellaista asiaa kun multa n. kolme vuotta sitten murtui häntäluu, ja olin unohtanut jo koko asian, paitsi nyt se aiheuttaa jumalatonta kipua aina ajoittain, että voiko se haitata synnytystä. Mua on alkanut pelottaan et mitä jos vauva on iso, ja jos se häntäluu on luutunutkin ns. väärään suuntaan, että kuolenko mä siihen kipuun... Ja kun niin haluaisin synnyttää alateitse kun mua pelottaa sektio ihan julmetusti....



Meillä on sellainen kirja kuin Isä syntymässä, ja just lueskelin sitä joku päivä. Siinä sanottiin, että häntäluun pitäisi joustaa taaksepäin(?) synnytyksen aikana, ja että sellaiselta häntäluulta, joka on joskus murtunut, on turha toivoa paljoa joustoa. Muistaakseni siinä sanottiin, että tällaisessa tapauksessa pitäisi antaa sitten mahdollisimman paljon joustonvaraa muihin suuntiin, eli synnyttää mahdollisimman "avoimessa" asennossa eli haarat mahd. levällään jne. Leveät kyykkyasennot ja jakkara oli muistaakseni ne mitä suositeltiin siinä tapauksessa ponnistamiseen.

Siis mitä helv... Nyt mua alko ihan oikeesti pelottaan. Miten mä osaan vaatia siltä lääkäriltä kunnon vastauksia ja pitää puoleni? Mä en ihan oikeesti osaa sanoo niille et tää asia on nyt otettava vakavasti!! |O
Nyt mua vasta alkoikin pelottaa...!! :'(
 
Täällä meikäläinen on jo noussut ylös erittäin huonosti nukutun yön jälkeen. |O Nukkumisesta ei vaan tullut mitään ja tossa puol seiskalta vaavi päätti et nyt ei enää nukuta ja aloitti ankaran metelöinnin masussa. :)
Mieski tossa tuli vasta kotiin yölliseltä palokeikalta ja nyt jo kuorsaus kuuluu. |O :D

Mulla on toissapäiväisestä asti valunut jotain "nestettä" alapäästä vähän väliä. Luinkin tuolta et se saattais olla vaan vetistä valkovuotoa eikä lapsivettä. :/ Mistäs minä tiedän... Täytynee vissiin ottaa yhteyttä neuvolaan. Vai onko jollaikin jotain neuvoja miten ne erottaisi varmasti toisistaan?

Navasta: Mulla ollut syvä kuoppanapa, mut nyt on aivan tossa pinnalla. Veikkaan et pullahtaa vielä ulos oikeen kunnolla. :D

Onkohan Kassulla ollut tapahtumia viime yönä...? Hui, jännityksellä odotan et millon joku saa nyyttinsä kainaloon. :heart:

Nyt aamukahvin keittoon! Mukavaa päivää kaikille!!!

-May ja valtsu 30+4
 
Huomenta.


Yhdessä koossa edelleen vaikka taas eilen illalla laitettiin leffa miehen kanssa pyörimään lasten mentyä unille ja jaksoin katsoa KOKO leffan loppuun (ja sitä tapahtuu HARVOIN) koska supistuksia tuli niin kovin. Ja koska neljäs synnytys on jo kyseessä tämä tuleva,niin en kyllä ihan vähästä viitsi edes miehelleni mainita.Nyt oli olo jo niin tukala,että piti asentoja hakea.No mutta pääasia,että yöksi taas rauhoittui massu ja olen vielä yhtenä kappaleena.Nyt aamupäivällä on neuvola.Katsotaan mitä siellä....palailen.


Kassu ja Alma
 
May-86 sama homma, jotain aika vetistä "nestettä" aina ajoittain valuu, mutta luulen kyllä aika varmuudella että se on valkovuotoa. Mutta silti olisi kiva kuulla kokeneiden mielipiteitä miten sen tunnistaa lapsivedestä..? Mulla tuo on välillä vähän sellaiseen vaalean sävyistä..

Ai että miten harmittaa lueskella, miten olette käyneet alennusmyynneistä tekemässä kaikkia löytöjä pikkuisille... Itse vain joudun makaamaan kotona ja kaikki tuollaiset menee ihan ohi.. Ja lisäksi se harmittaa, kun koko vuoden olen odottanut että saisi taas tuoreita mansikoita, niin nyt se ei sitten onnistukaan! Mutta onhan tosiaankin tällä makaamisella tärkeä tarkoituksensa, huomenna tulee jo 33 viikkoa täyteen ja pian varmaankin saan alkaa liikkumaan edes hiukan ulos talosta.. :)

Eilen oli neuvola ja kaikki oli siellä kunnossa. Pikkuinen on kovin villi tapaus.. :heart:

Kassu Toivottavasti jaksat käydä täällä sitten kun vauvasi on syntynyt.. osaat niin mielettömän hyvin löytää juuri ne oikeat sanat ja olla muutenkin ihan ihmeellisen tärkeä ihminen meille kaikille vaikka en edes sinua tunne. :heart:

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 32+6
 
May86 ja Vauvamaha 82 Ei todellakaan ole omakohtaista kokemusta, koska esikoista odottelen, mutta juuri maanantaisessa synnytysvalmennuksessa kätilö puhui valkovuodon ja lapsiveden erottamisesta. Sanoi, että kannattaa laittaa side pariksi tunniksi ja seurata, että täyttyykö se. Jos on kysymys lapsivedestä, sitä kuulemma tulee useamman tunnin ajan hiljalleen, joten siteen tulisi täyttyä siinä tapauksessa. Ja lapsivesi on kuulemma yleensä hieman punertavan sävyistä. Tällaiset ohjeet se kätilö antoi meille, mutta ehkä joku tietää täällä paremmin, jolla on oikeasti itsellään kokemusta =)

En ole nukkunut juuri yhtään kahden viime yön aikana. Toissayönä taisin nukkua pari tuntia ja nyt viime yönä tunnin. Alkaa olla aika väsynyt olo |O En vaan käsitä, mikä minua oikein valvottaa. Tunnen aika usein yölläkin vauvan liikkeitä, mutta ei kai se jo estä minua nukkumasta kokonaan. Paljon pitäisi saada aikaiseksi, kun uuden kodin avaimet saadaan jo viikon kuluttua ja meillä on tasan yksi pahvilaatikko pakattuna.. Miehellä on paljon töitä juuri nyt ja minä en saa tällaisilla unilla mitään aikaiseksi. Pitänee taas koettaa, josko päivällä uni maistuisi paremmin. Ehdin kuitenkin jossain torkahtamisessani nähdä unta vauvasta :heart: Se oli syntynyt ja oli ihan pieni ja suloinen tyttövauva :whistle: Mulla oli siinä unessa hirveä hätä imetyksen onnistumisesta ja halusin koko ajan koettaa, osaako vauva imeä..

Nyt taidan heittäytyä sohvalle lepäämään ja kokeilla, saisinko siitä yhtään lisää voimia.

Hemu 34+2
 
Juu siis tänään oli neuvola/lääkäri. Hieman menee taas korkealta ja kovaa. Lääkäri antoi arvion milloin vaavi saattaisi syntyä ja se aika on 2½viikon päästä. Sanoi että laskettu aika olisi katottu väärin ja että kaikki viittaa siihen että vauva syntyisi max 3 viikon päästä.
Supistukset on muuttuneet kivuliaiksi ja niitä tulee usein. Vauva on kääntynyt pää alaspäin ja painunut alas ->masu tippunut, ja onkin paljon parempi hengittää ja olla. Kaikki muuten kunnossa.

Hieman huolettaa tuo että nyt vasta lääkäri sanoo lasketun ajan olevan väärin. Ei kuitenkaan passittanut uuteen ultraan.
No nyt sitten jännityksellä odotellaan koska pitää lähteä synnyttämään.

Että tällaista tänne.

Niiskuneiti83 ja Veeti-Irina 35+4(toistaiseksi)
 

Yhteistyössä