Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Pitkät tekstit hävisi :headwall: Ekan kerran en jaksa enään kirjoittaa uudestaan :ashamed: Olen ollut kipeänä ja erittäin väsynyt!!!
Lisäksi eilen supisteli kunnolla ja säikähdin jo että se on menoa!!!

Mutta palaan joku toinen kerta....kun taas jaksan :)
Ja jos silloin tekstit pysyisi tallella :kieh:

Onko muilla ollut supistuksia? Tai muita vaivoja?

Bebes & Masuasukki 27+ :heart:
 
inom: Toisilla menee oikean asennon löydyttyä levollakin ohi. Kaikenlainen ponnistelu kannattaa jättää vähemmälle.. Pitkien kävelyiden lomassa istahtaa välillä lepäämään. Istuma-asentoa kannattaa tarkkailla. Itsellä ainakin parempi esim. autossa noja vähän taaksepäin, ettei tuohon nivusille ja lonkille tule liian tiukkaa kulmaa.
 
Nyt jos tämä kirjoitus onnituisi!!!

Kävin äsken katsomassa postin sivuilta ja jos hyvä tuuri on niin saan vauvan sängyn jo huomenna!!! :)
Haluan tarkistaa että se on juuri oikeanlainen ja kaikki osat tallella!!!
Vaatteita odottaa myös iso pino tuolla vauvan huoneessa!!! :whistle:
Odotan vain että tulisi taas ne lämpöiset päivät ja saisi kuivattua pyykit pihalla!!! Vielä en ole vauvalle mitään uutta ostanut!! Paitsi tuon sängyn!! Gracon matkarattaat pitäisi vielä ostaa!!! Mahtuvat hyvin autoon ja turvaistuimen saa niihin kiinni!!! Hinta oli jotakin 100?!!!

Meillä lapset jo odottavat vauvaa kovin!!! Poika 2 wee pussailee ja silittelee mahaa.... :) Vielä!!! Pojasta tulee aika varmasti mustasukkainen on sellainen äitin poika :whistle: ....

Tytöllä on taas hoivaamis vietti ja pikku veljeäänkin jo paimentaa aika ajoin oikein kunnolla :)

Nyt se on palattava työn tekoon :wave:

Bebes & Masuasukki 27+1 :heart:
 
Omaa napaa luvassa täältäkin.
Tänään oli gynen tutkimus ja vaikkei mitään yllättävää ilmennytkään, tietoa tuli sen verran paljon, että sulattelemaan joutuu.

Aiemmin mulle enustettiin, että tulossa melko kookas kaveri, mutta nyt sanotiin, ettei tästä mitään jättivauvaa olekaan tulossa, keskikäyrillä mennään. Arviot ilmeisesti vaihtelevat ihan lääkärin mukaan?

Peppu edellä on pikkumies tulossa, toivottavasti hän nyt kääntyisi itsestään. Millaisia kokemuksia teillä on kääntämisestä, onko onnistunut?

Vatsalihaksista lääkäri sanoi, että ovat mulla sen verran tiukat, että saattavat vaikeuttaa synnytystä... Oletteko saaneet samanlaisia kommentteja, varsinkin te, jotka olette jo synnyttäneet, onko vatsalihaksista ollut haittaa/hyötyä?

Jaksamista kaikille erinäisten odotusajan kremppojen kanssa, pian se kesä livahtaa ja sitten meidän odotus palkitaan!

t. Pellava
 
Rouva Violetti
Mulla on ens viikolla (rv 29) neuvolalääkäri, Mitäs sen noilla viikoilla pitäs kertoa kun tekee tutkimuksia. Mä en tykkää siitä lekurista, ei paljoa puhu ja on jotenkin "kylmä". Viimeksikin jätti häppäriä väliin tutkimusta tehdessään ja vaikka sanoin siitä ei tehnyt taikka sanonut sen eteen mitään :( Olen tottunut yliopistollisen gyneihin jotka selostaa koko ajan mitä tekevät ja se saa olon rauhalliseksi kun muakin on aikoinaan sörkitty ihan riittävästi :/

 
Moikka!

Tänään oli neuvola ja sieltä hieman kuulumisia. Ensiksikin että olen sekoillut noiden raskausviikkojen kanssa. Luulin että tänään tulee rv 31 täyteen mutta tulikin vasta 30! Eli nyt juhlitaan pyöreitä lukemia!

Tässä niitä muita neuvola kuulumisia:
HB 126
RR 119/83
paino 133g/vko (YES!)
sf-mitta 28 cm
tarjonta raivotarjonta
pissa valkuaista +/-
Liikkeet ++
sydämen syke 138-150

Nyt näyttäisi vauveli kääntyneen raivotarjontaan. En vielä kuitenkaan luota siihen että pysyy siinä asennossa. Saattaapi hyvinkin vielä käännähtää kun on kova melskaamaan.

Vähänkö olen tyytyväinen kun paino oli noussut noin vähän! Niinhän tuo kätilökin sanoi että saan olla tyytyväinen itseeni ja niin olen!

Onko muilla ollut mielialan vaihteluita? Viime päivinä tuntunut että maailma ahdistaa ja pienimmätkin asiat saavat itkemään. Tiedän että nämä kuuluvat asiaan mutta siitä huolimatta nämä tunteiden vaihtelut häiritsevät minua. Välillä olen niin kiukkuinen että kuka tahaansa joka on tulilinjalla saa tuta minun vihani ja välillä taas itken valtoimenaan.

Viime aikoina olen ollut melko kiireinen. Harrastukset lähinnä ovat pitäneet kiireisenä. Minua on alkanut huolestuttamaan että ennätänkö muodostamaan vauvaan henkisen yhteyden. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Kuopusta odottaessa kaikki oli selkeämpää. Minulla oli aikaa masulle enemmän. Jonkin verran juttelin masulle, silittelin ja elin enemmän asian ympärillä. Nyt kuopus vie oman aikansa, samoin esikoinen. Lisäksi kodinhoito ja tämä kyläyhdistystoiminta jossa olen mukana. Illalla on ainut tilaisuus helliä masua. Onhan tässä vielä runsaasti aikaa mutta on jotenkin alkanut huolestuttamaan että ennättääkö sitä vielä muodostamaan oikeanlaisen suhteen masuun. Miten teillä joilla on enemmän lapsia? Onko masulle aikaa? Toivottavasti joku ymmärsi tästä sekavasta tekstistä jotakin!

Näin täällä

Edie + pikku-reppuli rv 30 (nyt siis oikeasti)
 
Ihaa Tervetuloa mukaan! :flower:

Anteeksi olen laiminlyönyt teitä!! En ole moneen viikkoon jaksanut kirjoittaa mitään.. silloin tällöin olen käynyt lukemassa juttujanne!
Mutta eteenpäin porskutetaan.. väsyneenä mutta onnellisena odotusajasta!

Aurinkoista kesänodotusta elomassukoille! :hug:


t. Marisk 27+6
 
Pellava:mulle on ainakin ollut joka raskaudessa ja synnytyksessä hyvistä vatsalihaksista ollut vain hyötyä.Ainut mikä on hankalampaa,niin kohdunpohjaa on terkan vaikeampi erottaa(näin on sanonut kyl joka lääkärikin joka multa on sf-mitan ottanut)

A-Mam ja Lahja 29+6 :heart: Huomenna tulee jo 30 :heart:
 
metsätähti harmaana
MOI!

Pellava useissa paikoissa kääntämistä ei enään tehdä ollenkaan koska se ei yleensä tehoa ja voi olla jopa vaarallista (istukan irtoamisriskin vuoksi)

Mä täällä pitkästä aikaa=) Olin hesassa hermolevolla viikon esikoisen kanssa ja todella hyvää teki=) Nyt taas jaksaa tätä elämää yliinnokkaan anopin kanssa.
Mulla raskaus etenee kivasti ja nopeaa vauhtia=) Mitä nyt dösässä alkaa supistelemaan ja jos paljon kävelee nopeasti. Supistukset on onneksi ihan kivuttomia=) Ja nyt pari päivää alkoi liitoskivut, ei onneks yhtään pahat, mut kyllä tuntuu että vauva on pää alaspäin ja tietää mistä pääsee ulos :D
Maanantaina on neuvola ja ens viikolla rupean pesemään ja laittamaan vauvanvaatteita paikoilleen ja haen ensisängyn makuuhuoneeseen=)

Eipä mulla tällä kertaa tän enempää,heipu :wave:

Metsätähti ja möhö 29+3
 
iltaa!

kauheesti kaikki jo laitellut vauvanjuttuja paikoilleen. mistä saisin itsekin tuon inspiksen, mulla tuntuu olevan kokoajan jotain muuta mielessä, kuin kaapin siivous. mulla jää muutenkin kaikki niin viimetippaan, että ei tee poikkeusta tämäkään homma.

rouva violetti mulla nlalääkäri teki sisätutkimusken, kokeili siis kohdunkaulan tilanteen. kyseli yleistä voinnista ja kuunteli sydänäänet. koko toimitus oli ohi varmasti 10 minuutissa. täällä ei ainakaan lääkäriä ole enää ennen synnytystä, jos ei ilmene ennenaikaisia supisteluja tms. multa lääkäri ei saanut kunnolla tunnusteltua kohdunkaulan tilannetta, koska kohtu on niin kallellaan taaksepäin, mutta arveli kaiken olevan ok, koska mulla ei ole ollut supisteluja. itse tyydyin tähän vastaukseen, koska näinhän asia mun kohdalla on. en tiedä mitä lääkärin kuuluisi kertoa, nekin kun ovat jotkin niin harvasanaisia.

edie ei tätä raskautta enää seuraa ja tarkkaile niinkuin esim ekaa, mutta koitan masun hellyyttelemiseenkin löytää aikaa päivisin ja nukkumaan mennessä iskäkin saa kunnon potkut. muuten olen kyllä varsin huomionkipeä ja vatsaa saisi silitellä iskä ja lapsoset koko ajan. meillälapsetkin tykkää kokeilla potkiiko ja sitten ne hoitaa, jos on vatsassa jollakin tapaa huono olo. eiköhän se suhde vauvaan kehity ihan normaalisti, vaikkei masulle joka ilta "lue ja laula". mulla on vieläkin väliin sellainen epäuskoinen olo, että vauvako meille on tulossa. uskon kuitenkin, että vauvaan kiintyy ajan kanssa, ite en ole heti synnytyksen jälkeen hurmiota täynnä (en ainakaan aiemmin), mutta pikkuhiljaa kun oppii tuntemaan vauvan luonnetta ja tulkitsemaan sen tarpeita, niin kyllä se aivan ihana vauveli on.

omasta navasta, tai ennemminkin sen alapuolelta. mulla on virtsan karkailu palannut taas takaisin. hetken oli poissa kokonaan, mutta nyt taas aivastaessa tirskuu. navan yläpuolelle kuuluu myös himpun huonoa, kun viikko sitten alkanut kevätflunssa ei meinaa ottaa hellittääkseen. ja poskiontelot&pää juimii taas siihen malliin, että meinaa röörit pamahtaa tukkon. nenäsuihketta olen suihkinut taas ahkeraan, viimeksi se riiti hoidoksi.

muuten ei ihmeitä tai kummia. kuulumisiin taas huomenenissa.

jari-maija 29+4
 
pulttis pikana
metsätähti :wave: :wave:

olit tuolla huhuillut, en jaksa sinne kertoa elämäntarinaa- voin sen vaikka näin tehdä.
eli ei olla plussaa vielä saatu, tänään nega tuli ja menkat kadoksissa.
viime kierto (ensimmäinen km jälkeen) oli 35 päivää, nyt olen kp 28 kohdilla (mikä on normaali kiertoni).
mutta koska en tiedä onko tääkin kierto pitkä niin saattaa olla että plussa vasta tuloillaan :D

elän nyt päivä kerrallaan, en liikaa toivoen vaikka sitä parhaillaankin teen :LOL: ;)
joten toivoa ei olla menetetty niin kauan kun täti toisin sanoo-- :saint: toivottavasti ei tulisikaan edes pitkääääään aikaan :whistle:

oireita on vaikka muille jakaa mutta.. no, ehkä tämän viikon aikana nähdään mitä tulevat päivät tuo mukanaan- kova tsemppi päällä kuitenkin ja luovuteta ei :wave:

kaikille ihanaa kesän odotusta pömpän kanssa :hug: :wave:
 
pulttis pikana
vielä jos vaan haluatte auttaa mua tai saada mut vielä luulosairaammaksi niin kysyisin

että oliko teillä ennen plussaa närästystä tai plussan aikaan? entä tuliko valkovuotoa runsaammin kuin normaalisti?

tai onko joillain nuo oireet olleetkin menkkojen alkua?

kiitos jos joku viitsii vastata, mä kuolen tähän odottamiseen- ei luonne anna periksi kyllä ;) :whistle:

kiiiiitoooooos :heart:
 
Pauzi harmaana

Hei taas pulttis!!


Juu, mulla oli närästystä ennen plussaa, enkä edes älynnyt et se voi oire olla raskaudesta. Oli nimittäin ihan yllätys tuo plussa. Valkovuodosta en huomannut mitään erikoista.

Toivotaan parasta sinulle!!! :flower:
 
pulttis pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:19 Pauzi harmaana kirjoitti:
Hei taas pulttis!!


Juu, mulla oli närästystä ennen plussaa, enkä edes älynnyt et se voi oire olla raskaudesta. Oli nimittäin ihan yllätys tuo plussa. Valkovuodosta en huomannut mitään erikoista.

Toivotaan parasta sinulle!!! :flower:
kiitos :hug:
 
Huomenia!

Augustmam:Kiitos rohkaisevasta kommentista! Täytyy toivoa, että hyvistä vatsalihaksista olisi mullakin enemmän hyötyä kuin haittaa.

Metsätähti: Jännä juttu, mulle eilen gyne nimenomaan sanoi, että aina yritetään kääntää, jos lapsi perätilassa! Itsellekin tuli mieleen juuri nuo riskit, mitä siihen voi liittyä sekä se, miten todennäköisesti kääntäminen edes onnistuu. En tiedä, pitäisikö sitten kieltäytyä kääntämisyrityksestä, toisaalta sektiotakaan en missään nimessä haluaisi. Vaan kaipa tämä tavalla tai toisella ulos saadaan, harvemmalla vauvat on mahaan jääneet. :)

Mirjamic: Virtsankarkailu vaivaa täälläkin, ärsyttävää.. Ja gyne sanoi, ettei tässä vaiheessa voi/kannata treenata lantionpohjan lihaksiakaan (neuvolasta sain kyllä erilaiset ohjeet), että tämä nyt vaan kuuluu asiaan. Meillä täytyy varmaan kohta hankkia vaippoja myös äidille. :)

Mukavaa perjantaita!

Pellava ja pikku-ukko 27+1
 
Ekana tsemppiä seuraavaan kiertoon pulttikselle! :hug:

Tänään lähden äipän kans ostaan vaunuja. Ei ihan tarkkaa tietoo oo mitkäs ostan mutta jospas osaan valintani tehdä. Mies ei lähde mukaan, luottaa valintakykyyni kuulemma :) Olin ajatellut tehdä näitä isompia hankintoja kesemmällä mutta äiti patisteli, että nyt on mentävä kun olo on välillä hankala ja vaivainen mutta kumminkin vielä suht ok.

Ja apua, huomenna alkaa rv 30. Aika menee kyllä vauhdilla mutta ihana kun kesä tulee ja masu kasvaa. Hyviä viikonloppuja kaikille ja tämäpäs nyt lähtee shoppaileen! :)

tellervo 28+6
 
Kirjoitan tänne samat löpinät ku kerhoonkin...


Eilen oli neuvolalääkäri, oli sitten mieslääkäri mitä pelkäsinkin ja kaiken lisäksi miesharjoittelija joka oli mun ikäinen ja molemmat ronklasi alapään... kyllä siinä oli naurussa pitelemistä kun sanoin miehelle myöhemmin että kopeloi sinäkin nyt vielä niin sitten onkin kolme ukkoa kopeloinut tämän päivän kiintiön täyteen! :LOL:

Sf-mitta mitattiin eilen ekan kerran ja oli 24cm kun kuukausi sitten mitattiin 16cm eikä sitä merkitty ylös joten opiskelija tyttö mittasi liian pieneksi.

Paino on noussu edelliseen verrattuna 100g/viikko. Joten ei mitään oikeestaan, sitä lääkärikin ihmetteli...

Sokerirasitukseen en silloin aiemmin mennyt, mutta kun neuvolan täti huomasi koneelta etten ole käynyt ja sanoin etten siihen haluakaan niin ei siihen mitään sitten sanonut. Ilmeisesti olo on niin mainio senkin mielestä että ei nähnyt syytä alkaa jankuttaa.

Verenpaino ja pissa edelleen hyvät.

Vauva ultrattiin eilen ja painaa kuulemma kohta kilon, eli ihan käyrillä mennään siinäkin suhteessa.

Kokeilin eilen vanhoja kesävaatteita ja eihän ne tietenkään mahtunut päälle...tosin yksi kokoa 44 hame mahtui mutta siitä oli vetoketju rikki, joten poistin vetskarin ja kävin ostaa resoria ja ajattelin ommella vetskarin tilalle
 
Tervehdys pitkästä aikaa kaikille!

Olen käynyt lukemassa, mutta kirjoittelut on jostain syystä jäänyt vähemmälle. Tässäpä niitä kuulumisia sitten tulee...

Tänään kävin neuvolalääkärillä kontrollissa niitten supistelujen takia. Kohdunkaula oli hieman pehmennyt, mutta ei mitenkään pahemmin. Sanoi että näillä viikoilla alkaa jo hiljalleen pehmenemään. Vauva oli edelleen raivotarjonnassa ja painoa hänellä oli 1400g. Vastasi yhtä päivää nuoremmalta kuin on. Sykkeet noin 150 ja sf-mitta oli pienentynyt 27 cm:stä 25 cm:iin. Alkuunhan meikäläisen sf-mitta huiteli yläkäyrän yläpuolella ja nyt sitten hädintuskin alakäyrällä.

Olen joutunut mittailemaan sokereita kotona ja arvot ovat pysyneet hyvänä jos vaan olen ollut tarkkana syömisten kanssa. Vaaleat jauhot ja sokeri nostaa verensokerin hetkessä yli sallitun. Ehkäpä juuri tästä kovasta ruokavalion tarkkailusta johtuen tai sen ansiosta paino oli pudonnut kilon viime viikosta ja sitä ennen pysyi samana 3 viikkoa. Eli nyt kokonaispainonnousu on 9,9 kg. Nyt sitten toivotaan että paino pysyisi kutakuinkin näissä lukemissa. Onneksi nyt näyttää että vauva kasvaa normaalisti eikä ole tavallista isokokoisempi.

Lääkäri laittoi minusta konsultointipyynnön KYS:n äitipolille eräiden labra-arvojen vuoksi (jos oikein ymmärsin niin veren valkuaisarvo oli liian matala) ja kun minulla nyt oli virtsassakin sokeria. Saa nyt sit nähdä että kutsuuko ne sinne käymään vai kommentoivatko vaan kirjallisesti.

Huomenna tulee tasan rv 30 ja sitten enää 10 viikkoa jäljellä. Huh kun aika menee nopeasti.

NuuNuu 29+6
 
Rouva ViolettiTiedä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:35 mirjamic kirjoitti:
iltaa!

kauheesti kaikki jo laitellut vauvanjuttuja paikoilleen. mistä saisin itsekin tuon inspiksen, mulla tuntuu olevan kokoajan jotain muuta mielessä, kuin kaapin siivous. mulla jää muutenkin kaikki niin viimetippaan, että ei tee poikkeusta tämäkään homma.

rouva violetti mulla nlalääkäri teki sisätutkimusken, kokeili siis kohdunkaulan tilanteen. kyseli yleistä voinnista ja kuunteli sydänäänet. koko toimitus oli ohi varmasti 10 minuutissa. täällä ei ainakaan lääkäriä ole enää ennen synnytystä, jos ei ilmene ennenaikaisia supisteluja tms. multa lääkäri ei saanut kunnolla tunnusteltua kohdunkaulan tilannetta, koska kohtu on niin kallellaan taaksepäin, mutta arveli kaiken olevan ok, koska mulla ei ole ollut supisteluja. itse tyydyin tähän vastaukseen, koska näinhän asia mun kohdalla on. en tiedä mitä lääkärin kuuluisi kertoa, nekin kun ovat jotkin niin harvasanaisia.


Mua ihmetyttää kun ei mulle missään vaiheessa oo mitään painoarvioo annettu, että antaako se tässä sen kun köäsittääkseni just se viimenen lääkärintarkastus ja toinen, tai no kolmas jos se rakenneultra otetaan laskuihin - siinäkin oli yhtä "puhelias" lääkäri, kaikki piti itse kysyä mitä älysi ja paljoo ei älynnyt siinä vaiheessa


:\|
 
Heippa Pulttis, ihana kuulla sinusta pitkästä aikaa ! :) :) Ja oikein kovasti onnea yritykseen!

Olin eilen jalkahoidossa ja se oli niiiin rentouttavaa. Olo on kuin uudella ihmisellä, suosittelen pientä hemmottelua kaikille.

Tänään on illalla duunin keväpäättäjäiset henkilökunnalle, pääsee ulos grillaamaan pitkästä aikaa.

Masu voi oikein hyvin ja vauva potkii ihan mielettömästi! Maha on kasvanut tosi paljon ihan parissa viikossa, pitäisi varmaan mitata mahan ympärystä :LOL:

Päiviltä terveisiä! (duunikaveriltani joka nauraa mun masuhössötuksille).

t. Soippa ja Pinku
 
Pauzi harmaana

Pulttikselle peukutuksia!! Nyt vaan uuteen nousuun niin kyllä se sieltä tulee! :heart:

Mä kävin tänään kiertelemässä kauppoja, mutten oikein löytänyt mitään kivaa. Yhdet imetysliivit ostin alennuksesta, kun entiset ovat tod.näk. jo pienet. Jotenkin en osaa ajatella et mitä "pikkutavaraa" sitä vauvaa varten taas tarvitsikaan? Kylpyöljyä? Sinkkirasvaa? Tuttipulloja? Siis mitä kaikkee tollasta sälää te olette ajatelleet hankkia? Mulla on esikoiselta ( 3 v.) jäänyt vauvan talkkia, kai se vielä käyttökelpoista on? Miten musta on tullut näin....tämmönen?

Kuinkas monella lähestyy jotkut juhlat kun koulut nyt päättyvät. Mulla on serkun ylioppilasjuhlat, ja oon miettiny pääni puhki että mitä sinne puen päälleni... Mut jos sitä jotain löytäis... Mulla on yks ihan siisti tunika-mallinen pusero, se on oikeestaan ainoa mitä omassa kaapissa on. Onneks ei muita juhlia ole tähän tietoon.

Ja sitten päiväkahville rauhassa ennen kuin haen pojan hoidosta. Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Pauzi ja papunen 29+4
 

Yhteistyössä