iltaa!
kauheesti kaikki jo laitellut vauvanjuttuja paikoilleen. mistä saisin itsekin tuon inspiksen, mulla tuntuu olevan kokoajan jotain muuta mielessä, kuin kaapin siivous. mulla jää muutenkin kaikki niin viimetippaan, että ei tee poikkeusta tämäkään homma.
rouva violetti mulla nlalääkäri teki sisätutkimusken, kokeili siis kohdunkaulan tilanteen. kyseli yleistä voinnista ja kuunteli sydänäänet. koko toimitus oli ohi varmasti 10 minuutissa. täällä ei ainakaan lääkäriä ole enää ennen synnytystä, jos ei ilmene ennenaikaisia supisteluja tms. multa lääkäri ei saanut kunnolla tunnusteltua kohdunkaulan tilannetta, koska kohtu on niin kallellaan taaksepäin, mutta arveli kaiken olevan ok, koska mulla ei ole ollut supisteluja. itse tyydyin tähän vastaukseen, koska näinhän asia mun kohdalla on. en tiedä mitä lääkärin kuuluisi kertoa, nekin kun ovat jotkin niin harvasanaisia.
edie ei tätä raskautta enää seuraa ja tarkkaile niinkuin esim ekaa, mutta koitan masun hellyyttelemiseenkin löytää aikaa päivisin ja nukkumaan mennessä iskäkin saa kunnon potkut. muuten olen kyllä varsin huomionkipeä ja vatsaa saisi silitellä iskä ja lapsoset koko ajan. meillälapsetkin tykkää kokeilla potkiiko ja sitten ne hoitaa, jos on vatsassa jollakin tapaa huono olo. eiköhän se suhde vauvaan kehity ihan normaalisti, vaikkei masulle joka ilta "lue ja laula". mulla on vieläkin väliin sellainen epäuskoinen olo, että vauvako meille on tulossa. uskon kuitenkin, että vauvaan kiintyy ajan kanssa, ite en ole heti synnytyksen jälkeen hurmiota täynnä (en ainakaan aiemmin), mutta pikkuhiljaa kun oppii tuntemaan vauvan luonnetta ja tulkitsemaan sen tarpeita, niin kyllä se aivan ihana vauveli on.
omasta navasta, tai ennemminkin sen alapuolelta. mulla on virtsan karkailu palannut taas takaisin. hetken oli poissa kokonaan, mutta nyt taas aivastaessa tirskuu. navan yläpuolelle kuuluu myös himpun huonoa, kun viikko sitten alkanut kevätflunssa ei meinaa ottaa hellittääkseen. ja poskiontelot&pää juimii taas siihen malliin, että meinaa röörit pamahtaa tukkon. nenäsuihketta olen suihkinut taas ahkeraan, viimeksi se riiti hoidoksi.
muuten ei ihmeitä tai kummia. kuulumisiin taas huomenenissa.
jari-maija 29+4