Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Vauvamaha82
Heips kaikki!

Täällä jaksellaan suht hyvin, selkä vaan on edelleen kipeä ja yöt ei oo niin kivoja ollenkaan, kun uni on niin katkonaista..

Sellainen juttu olisi, että en aio ottaa käyttöön äitiyspakkauksen kestovaippoja. Kuitenkin tuntuu tylsältä jättää ne käyttämättä, koska varmasti käyttöä löytyisi muualta. Haluaako joku ne? Sain siis 2006 vuoden pakkauksen.

Kirjoitellaan ahkerasti kuulumisia! Kiva lukea!
:)

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 27+4
 
may -86 : Turvotukseen vettä ja suolaiset pois.. Ja rintapumpusta oon kans kuullut että ois ehdoton hankinta joten ostin käsikäyttöisen jo valmiiksi..

Oon alkanu nukkua paljon paremmin ja pari vessäreissua yössä riittää..Tämä tuo mukanan sen, että herään kans selältään monta kertaa yössä (tuntuu pahalta asennolta)..Oikealla kyljellä nukkuminen ei onnistu kun vauva jotenkin painaa kylkiluita..

Pietu-: Muistelinki että tuosta oli aiemmin puhetta.. Onko löytyny helpotusta kipuihin?

milana ja iita-aatu 29+3 (ultra 30+1)<br><br>
 
Heippa.

Nyt olisi neuvolassa taas käyty.
Sf-mitta oli 27 cm
painoa oli tullut viikossa +250 g eli nyt yhteensä tullut tasan 5 kg.
hemppa oli vähän laskenut, 122 nyt. pitää kuulemma ruokavaliolla kokeilla saada sitä nousemaa. Rautaa ei vielä halua määrätä.
Verenpaineet oli hyvät, 114/72
pissa oli puhdas.
vauva liikkuu hyvin. :heart:
Mulla on maha ollut välillä kosketuarka jostain kohtii ja neuvola täti löysi heti sen kipeän kohdan. Auts!
Ei kuulemma tarvitse olla huolissaan. Joku kiristää siitä kohtaa.

Seuraava aika olisikin jo kolme viikon päästä. :)

Ihanaa kun on lämmintä ja saa olla vähissä vaatteissa! =)

Neiti-84 ja iikka 29+1
 
Pikaisesti ennen töihin lähtöä kommentoin rintapumpusta ja painosta. Minulla esikoisen kohdalla ensin kaverilta kokeeksi lainassa Ainun käsikäyttöinen pumppu. Se oli ihan ok. Sitten kun erinäköisistä syistä johtuen tarvin pumppua enemmän niin hankin Ainun sähkökäyttöisen ja se oli muuten mielestäni erittäin loistava, mutta valitettavan meluisa.

Painoa minulla on nyt myös tullut noin 7 kg, ja kaikki viikon 18 jälkeen, eli aika vauhdilla. En vaan käsitä kuinka sitä tulee noin paljon kun en ole juurikaan turvoksissa ja töissä vedän kuitenkin jumppia edelleen 3-6 tuntia viikossa enkä muutenkaan persiilläni juuri ehdi istumaan. Tosin täytyy myöntää että herkkuja uppoaa kotioloissa aika paljon.. :ashamed: .

77mm ja Minimi rv 27+3
 
heipsan vaan.

Eipä ole aikoihin tullu käytyä lukemassa juttuja. Masennus iski ja kaikki tuntuu niin vaikealta. Ihan ku eläisin yksin. Mies on kovin paljon omissa oloissaan. viimeksi ollaan yhdessä vietetty aikaa silloin ku veeti-irina pistettiin alulle. ei vaan jaksa. onneksi mulla on edes yks mistä voi olla onnellinen ja sehän on tuo pikkuinen.

pakko purkautua.

Niiskuneiti83 ja veeti-irina 30+2
 
niiskuneiti83 :hug: Tiedän tunteen.. Jospa tämä tästä ja toivotaan että sinullakin mies herää odottamaan kanssasi! Voihan se olla että hän vaan sopeutuu omalla tavallaan ajatukseen uudesta perheen jäsenestä? Itse olen edelleen osa-aika yh:na, kun meis armeijassa heinäkuun alkuun asti :(

Rintapumpusta Itse sain sellaisen käsikäyttöisen lahjaksi esikoisen synnyttyä. Onneksi en itse ostanut, olisi nimittäin ollut todella hukkaan heitettyä rahaa! Pari kertaa kokeilin ja totesin että on se niin turha vempain kun olla ja voi.. tai sitten en vaan osannut sitä käyttää. Jos rinnat piti tyhjentää, tein sen käsin lypsämällä ja niin sain ne paljon helpommin tyhjiksi.Sairaalassa olessa pumpusta oli varmaan jonkin verran apua kun maito piti saada nousemaan rintoihin enkä voinut vaavia imettää kohdunsupistajaq lääkityksen takia. Mutta muuten oli aivan turha väline meidän taloudessa.

=)
 

Marsu81 no siinäpä se, kun mies on päivät töissä ja illat touhuilee omiaan. kukaan ei päivän aikana kysy edes että miten on menny tai mites masu. Vanhemmat ja kaikki tutut asuu toisella paikkakunnalla, eikä täällä ole yhtään ystävää tai tuttavaa. eiköhän tämä tästä jotenkin lutviudu.
 
heippa taasen....oli noista hamppilekurikäynneistä puhetta...juu minä kävin viime viikolla ja meikä otti ja pyörtyi...kyl se niin hyvin onnistu painamaan tuolt selästä...kyl siinä sitten virkosin ja lekuri sai paikattua hampaan ja parin viikon päästä seuraava paikkaus :snotty: ...
muuten menee suhtkot eilen sain kylvettyä kasvimaan (saa nähdä kuka sitäkin hoitaa)...
ostin tänään instrumentariumista kunnon tukisukat. voi kääk en voinu millään kyllä uskoa että sukat voi maksaa 64e pari..mul on ollu niitä tavallisia lentosukkia ja tukisukkahousuja mut kun niitten teho on vähän :$ mitä on...
maha kasvaa ja paino nousee kohisten...mun syöntihimot ei oo vähentyny ollenkaan...
nyt pitäs mennä ruanlaittoon...
t. nirzu 26+jotain
 
Kovasti supistelee öisin ja herätessä maha ihan kovana. Onneksi aamulla lääkäri että saa tietää onko pikkuneidillä masussa kaikki hyvin. Ja sitten toivon että neuvolakäyntejä olisi tästä lähin vähän useammin. Tosi kurjaa olisi odottaa taas neljä viikkoa seuraavaa käyntiä.
 
Heips.

Nyt on sitten käyty äitipolilla kontrollissa. Lääkäri ultrasi poitsun ja sanoi että kaikki hyvin... :/
Jouduin sitten itse kyselemään kaiken että sain edes jotain selville. Poitsu oli nyt kilon painoinen eli normaali käyrillä mennään :heart: Mehän käymme siis tarkkailussa juuri tuon kasvun takia... Hän liikkui ihan normaalisti ja kaikki sydämmen läpät löytyi taas. Lapsiveden määrä oli normaali, mutta poitsu oli käännähtänyt istuskelemaan sinne. No onneksi on vielä aikaa kääntyä takaisin. Tai en minä tiedä onko sillä mitään merkitystä miten päin hän siellä on kun leikkaamalla otetaan kuitenkin ulos.
Seuraava kerta on taas kolmen viikon kuluttua. Tosi kivahan siellä on aina käydä pikkuista katsomassa, mutta kun matkaa on kuitenkin 150km suuntaan, niin alkaa vähän tympäistä jo... Tänäänkin ajoin vain tämän takia 300km ja supisteli ihan pirusti koko matkan.
Niistä supisteluista puhuin lääkärille ja muista vihlonnoista ja katsoi sitten ultralla paikat. Kaikki oli ennallaan eli kohdunkaulaa 4cm ja kohdunsuu todella napakasti kuulemma kiinni. Eli ei siis nämä supistukset ainakaan saa mitään aikaiseksi, onneksi. Vaikka enpähän ole edellisiäkään saanut maailmaan alakautta juuri sen takia kun en ole auennut kuin parhaimmillaan kolmelle sormelle, niin mitenpä se tämäkään sitten saisi paikkoja auki :)
Lääkäri kuitenkin sanoi ettei kannata kyllä jäädä siihen uskoon jos supistelut yhtä napakoina tuntuu... No en kai niin höperö ole. Sanoin kuitenkin lähtiessä että tulen kun pää näkyy =) Naurahti vain ja mietti varmaan että taitaa ollä aika höperö :LOL:
Seuraava neuvola on 4.päivä ja sitten taas lääkäri Roissa 14. päivä. Että minua ainakin nyt kontrolloidaan. Mutta senhän tiesin jo entuudestaan ja senpä takia en ole kauheasti harmitellut harvoja neuvolakäyntejä... niihin nimittäin jo kyllästyy loppua kohden!

Mutta tämmöistä omaa napaa nyt ;)

Seriina ja poitsu 26+5
 
Olin tänään lääkärineuvolassa. Kohdunpohjankorkeus oli 27cm, vauvan sydänäänet 145. Itsellä HB 121 ja verenpaineet 113/64. Kohdunsuu oli pehmentynyt muttei hälyttävästi lyhentynyt. Jos supistelut jatkuu niin sitten tarkistetaan vaikka terveyskeskuksessa tai terveydenhoitajan vastaanotolla, seuraava lääkärineuvola vasta rv36. Vauva muutenkin oleillut kokoajan perätilassa ja sitä pitää myös seurailla. Rv35 mennessä pitäisi meinaan saada lähete äitiyspolille jossa ultrataan ja mahdollisesti koitetaan kääntää vauva. No toivotaan että kääntyy ihan itse. Lääkäri arvioi että vauva olisi nyt noin 1500g.
 
Onpas tänään hiljaista elomassuissa. Onko moni alkanut käyttää tukivyötä? Nyt alkanut selkä vaivata ja harmittaa kun sellainen maksaa aika paljon..oisko ollut jopa 50 euroa..ja sitä kuitenkin tarvitsee niin vähän aikaa. Koitan nyt hetken jos ilman pärjäisin.
 
tuleva mami..mulla käytössä semmosia tukihousuja ja oon niistä tykänny muutamat niistä on jo 14v vanhoja..ostin kun esikoista odotin...ollut myös semmosia tukivöitä monia eri merkkejä mutta en tykännyt käyttää...
 
zamppa
Heippa pitkästä aikaa :wave:
Että voi olla kuuma duunipaikalla, hiki valuu koko ajan...
Onkos muilla nuo vauva liikkeet välillä tärinän oloista? Oon muutamana päivänä huomannu että kun sitä illalla liikuskellaan massussa niin tuntuu itsestä kuin pieni maanjäristys iskisi. Ei mitenkään pahalta tunnu mutta ihmetyttää vaan kun on vähän oudon tuntuista, että onhan kaikki vauvalla kuitenkin hyvin.
Ja oikealle puolelle alaselkää on eilen ja tänään sattunut välillä ihan pirusti, yhteen kohtaan tulee aina välillä sellainen inhottava pistävä tunne. Avokki tuossa eilen sanoi, kun viasta mainitsin että siinä kohin on kylläkin munuaiset että oiskohan niissä jotakin häikkää. Toivottavasti ei...
Muuten kaikki on täällä suunnalla hyvin, vauva liikkuu ahkerasti ja välillä tuntuu että yrittää puskea läpi mahasta.

eipä paljon muuta tällä kertaa..

zamppa 27+6
 
Nirzu! Mulla kyl kolmetkin äitiyshousut joissa vyötäröllä korkea resori vai mikä nyt onkin...niitä koitan pitää kokoajan..aika hyvin neikin kyllä tukee. Vauvan liikkeet tuntuu aikamoisena tärinänä myös mulla ja nytkin tuntuu että se koittaa hajottaa mahan :)
 
Zamppa Meidän vaavi kanssa "väristelee"... =) liekö jotain refleksejä tms. Muistelen että myös esikoisen liikkeissä oli samanlaista, en kyllä tiedä mitä se on..josko joku muu tietäsi. kuulluu varmaan asiaan, kun esikoinenkin oihan terve poitsu on...vai pitäsikös anoa jo mies kun täyttää elokuussa 18v!
 
Nyt tuli pieni paniikki kun noita kivuliaita supistuksia tullut parin tunnin aikana useampi..neuvolassa vaan sanoivat ettei vaarallisia mutta kun olen monta tuntia ollut ihan rauhallisesti, vaan istunut ja välillä maannut sohvalla. Jos jatkuu kauan niin kai sitä kehtais äippäpolille soittaa. Neuvolalääkäri sanoi että kohdunsuu pehmennyt mutta ei puhunut muuta kohdunkaulasta kuin ettei hälyttävästi lyhentynyt..mitä sitten tarkoittaakin. Vauva kyllä perätilassa mutta noi supistukset ihmetyttää..on niitä kivuttomia tullut jo kauankin muttei näitä jotka sattuu.
 
Mulla kans vauva "väristelee"mahassa ja varsinkin iltasin, vatsanahka hypähtelee vähän joka suuntaan ja tosiaan ihan kuin tulisi ulos mahasta :LOL: kuuluisko tähän vaiheeseen ja siihen että on jo yli kilon painonen ja aika voimakas jo :heart:

Ihanaa kun on ollut lämmin päivä, kesää se tietää: )
 
terve pitkästä aikaa!

ristiäisreissu hämeessä onnellisesti takana. raskas oli, mutta hyvin meni. luin pikaisesti viestit muutaman päivän takaa. milana ainakin kyseli liitoskivuista. mulla niitä on, jos liikun tai istun pitempään. meillä on nyt takana tuhannen km autoloma, ruusupuskien istutus, pari mottia klapeja pinottuna ja pieni kävelylenkki. liitoskipuja ei vielä ole, mutta koko alapää on turvoksissa. suonikohju häpyuulessa pulloottaa kuin vesi-ilmapallo ja vasenpuoli karvojen alta on ihan turpeena. kipuja ootettavissa siis huomenna.

mulle on muutenkin kävely jostain syystä tosi epämielyttävää. jo lyhyt matka saa puuskuttamaan ja alavatsa painaa ilkeesti. muuten voin ja jaksan hyvin liikkua ja kyykkiä pihahommissa ja lasten kanssa.

may-86 ostin kakkosta oottaessa avantin käsikäyttöisen pumpun ja pidin siitä. mulla maitoa onriittänny molemmista pakkaseen asti ja sairaalasta kotiutuessa rintatulehdukset, joten hyvä pumppu oli meillä hyvä hankinta. esikkoa imettäessä mulla oli sellainen eestaas nylkytettävä putkilo, jolla ei saanut kuin hartiansa kipeiksi. sähkökäyttöisistä ei ole kokemusta.

vauvamaha82 olisin kiinnostunu niistä kestovaipoista/harsoista. jos ne vielä ylimääräisenä pyörii, niin laita vaikka spostia (osoite profiilissa), niin sovitaan niistä enempi.

painonnoususta: mulla on nyt n. +8-9kg, neuvolassa ei kommentoitu mitään, enkä itekkään ole huolissani, kun samaa tahtia on paino noussut aiemminkin. molemmissa tapauksissa lopuksi +12kg.

tässäpä komentit muutamiin kyssäreihin. omassa navassa ei kummoista edelleenkään. liiketä on ja tuntuu niin mojovasti tuolla kylkikaaressa, että uskoisin jari-maijan matkaavan pää alaspäin. lääkäri ei saanut viimeviikolla asentoa tunnusteltua.

lähen suunnittelemaan nukkumaan menoa. huomenna pitäis varmaan jaksaa leipasta jotain pientä, kun tytöllä on nimpparit ja iskällä synttärit+oman iskän synttärit sitten toisaalla. samalle päivälle monta juhlan aihetta, pakko vähän juhlistaa!

öitä kaikille!

jari-maija 29+2
 
tuleva mami mä tarkotin tommosia pöksyjä...itsellä tosissaan monta paria..käytän päivittäin..jopa jumppapuvun alla...toivottavasti linkki toimii..


http://www.kenguruu.fi/product_info.php?manufacturers_id=22&products_id=45&osCsid=79eb92c043b2f40417cd0087f755ad6f
 

Yhteistyössä