terve pitkästä aikaa!
ristiäisreissu hämeessä onnellisesti takana. raskas oli, mutta hyvin meni. luin pikaisesti viestit muutaman päivän takaa. milana ainakin kyseli liitoskivuista. mulla niitä on, jos liikun tai istun pitempään. meillä on nyt takana tuhannen km autoloma, ruusupuskien istutus, pari mottia klapeja pinottuna ja pieni kävelylenkki. liitoskipuja ei vielä ole, mutta koko alapää on turvoksissa. suonikohju häpyuulessa pulloottaa kuin vesi-ilmapallo ja vasenpuoli karvojen alta on ihan turpeena. kipuja ootettavissa siis huomenna.
mulle on muutenkin kävely jostain syystä tosi epämielyttävää. jo lyhyt matka saa puuskuttamaan ja alavatsa painaa ilkeesti. muuten voin ja jaksan hyvin liikkua ja kyykkiä pihahommissa ja lasten kanssa.
may-86 ostin kakkosta oottaessa avantin käsikäyttöisen pumpun ja pidin siitä. mulla maitoa onriittänny molemmista pakkaseen asti ja sairaalasta kotiutuessa rintatulehdukset, joten hyvä pumppu oli meillä hyvä hankinta. esikkoa imettäessä mulla oli sellainen eestaas nylkytettävä putkilo, jolla ei saanut kuin hartiansa kipeiksi. sähkökäyttöisistä ei ole kokemusta.
vauvamaha82 olisin kiinnostunu niistä kestovaipoista/harsoista. jos ne vielä ylimääräisenä pyörii, niin laita vaikka spostia (osoite profiilissa), niin sovitaan niistä enempi.
painonnoususta: mulla on nyt n. +8-9kg, neuvolassa ei kommentoitu mitään, enkä itekkään ole huolissani, kun samaa tahtia on paino noussut aiemminkin. molemmissa tapauksissa lopuksi +12kg.
tässäpä komentit muutamiin kyssäreihin. omassa navassa ei kummoista edelleenkään. liiketä on ja tuntuu niin mojovasti tuolla kylkikaaressa, että uskoisin jari-maijan matkaavan pää alaspäin. lääkäri ei saanut viimeviikolla asentoa tunnusteltua.
lähen suunnittelemaan nukkumaan menoa. huomenna pitäis varmaan jaksaa leipasta jotain pientä, kun tytöllä on nimpparit ja iskällä synttärit+oman iskän synttärit sitten toisaalla. samalle päivälle monta juhlan aihetta, pakko vähän juhlistaa!
öitä kaikille!
jari-maija 29+2