Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Meillä 6v. esikoinen odottaa tulokasta innolla, ei jaksaisi odottaa vaan Tiitiäisen pitäisi kuulemma jo syntyä. Esikoisen pikkuserkku (puolivuotta meidän neitiä vanhempi, joten samassa tahdissa tehdään lapsia :D ) sai helmikuussa pikkuveljen ja meidän esikoinen nyt toivoo että meille tulisi tyttö. Syynä tähän ettei meidän vauva leikkisi puolivuotta vanhemman pikkuserkkunsa kanssa, kun meidän neiti haluaa itse leikkiä Tiitiäisen kanssa. Joten pientä omimisen merkkiä näkyvissä. :D Olen yrittänyt selittää että kerkeää kyllä Tiitiäisen kanssa leikkiä ihan kyllästymiseen asti, mutta esikoisen päätä ei käännetä. B)

-Capri ja Tiitäinen 21+1-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 22:52 pietu- kirjoitti:
Lara83: Minä olen ymmärtänyt, että Zyrtec ja sen rinnakkaisvalmisteet ovat sallittuja vain satunnaisesti käytettynä eli ei jatkuvassa käytössä :(
Minä olen tällainen kaikelle allerginen-tyyppi ja moni lääkäri on määrännyt/sanonut että Zyrtec on ihan turvallinen allergialääke raskauden ja imetyksen aikana... Toki pakkausselosteessakin lukee, ettei tulisi käyttää jne. jne. mutta eipähän tuohon esikoiseenkaan ole ihmeemmin vissiin vaikuttanut vaikka lähes koko raskauden ajan söin Zyrteciä. Nyt olen muutaman pilsun joutunut ottamaan tämän ihanan katu- ja siitepölykauden alkamisen kunniaksi, tosin olen yrittänyt kärsiä pienet oireet ennenkuin aloitan taas syömään päivittäin...

Sitten taas omaan mahaan... Mitenkäs asian ymmärrettävästi selittäisi, mutta jo muutaman viikon ajan on tuntunut siltä, että koko kohtu yksinkertertaisesti tippuu pois esim. vessassa käynnillä...Ja jos vatsa sattuu olemaan hieman kovalla, ja joutuu ihan ähistämään, niin ihan pelottaa, et tuleekin kyllä jotain ihan muuta pönttöön kuin mitä pitäisi... Onko kellään vastaavia vaivoja? Hassu juttu mutta tosi outo, sillä poikaa odottaessa ei vastaavaa ollut. Liekö paikat venyneet jo sen verran...

Eipä nyt muuta tällä erää...
 
jonna harmaana
Heissan!!

Nostan meitä, oltiin jo 2 sivulla... HUI!! =)

Tänne ei mitään uutta. Ens maanantaina ois neuvola. Saan ne kelan paperit..Jos ne täyttää ja lähettää heti, niin saankohan vanhan äippäpakkauksen??Haluaisin mielummin uuden..Ootteko jo lähettäneet niitä lappuja eteenpäin, ketkä ootte jo sellasen saaneet?

Jes, huomenna vapaata ja aateltiin kaverin kanssa lähteä ikeaan :D Ostan vauvalle kaikkea kivaa sieltä. Ei tiedä, että jaksaako sitä enään kesällä lähteä sinne ajeleen ja käveleen moneksi tunniksi niin aattelin että nyt vois käydä kattoo,mitä kaikkea sieltä saa vauvalle hankittua.. Huomenna illalla pääsen vielä syömään seisovaan pöytään. Ihana päivä tulossa :D

Mutta eipä muuta tällä erää....

jonna ja möhkis 21+6
 
iltaa eloisat!

saatiinhan se "poika" tänne pohjoiseen! hyvä kärpät!

oma olo alkaa helpottamaan. nenäsuihkeet auttoi parissa päivässä, eikä antibiootteja tarvinnut ainakaan vielä aloittaa. mitä vähempi, sen parempi. hieman on nenä vielä tukkoinen, mutta päänsärky on poissa.

tänään käytiin koeajamassa paria autoa. iskällä tulee työsuhdeautossa kilsat täyteen vuoden vaihteessa ja kovasti jo kuumeilee uudesta. mietitään isoa katumaasturia tai isoa farmaria. nyt on volvon v70 ja sen pienempi ei meidän auto saa olla. hirveän pieniä autoissa on kontit, vaikka muuten autojen koko on kasvanu hurjasti.

muuten ei mitään raportoitavaa... kaikki ok. kuulumisiin taas huomenna!

jari-maija 23+4
 
Tänään oli neuvola neljän viikon välillä. Painoa oli tullunna sen 1kg verran, hemoglobiini oli sormenpäästä mitattuna 136, eläjän sykkeet 135 tienoilla, verenpaineet 78/120 eli ihan ok. Pissa puhdas =)
Sf-mitta oli nyt mennyt käyrien ulkopuolelle.. paukutti semmosta 24 cm :)

Antoivat uuden ajan 2 vkon päähän :eek: Aikaa nopealla tahdilla. Sanoivat, että tästä eteenpäin tulee olemaankin tiheään tahtiin. Vissiin tuon neuvolan jälkeen lääkärin aika ja kohdunkaulan ym. tarkistus...

Mutta joo.. Näin siis pietu- pikaisesti B)

rv 23+6 ...tosin kello on jo rv 24+0:n puolella :D :heart: <br><br>
 
Kiitokset joogainfosta, taitaa mulle olla myöhäistä tälle keväälle aloittaa. Harmi, kun monet ryhmät jäävät kesäksi tauolle ja oma olo alkaa vasta nyt olla sellainen, että kykenisi liikkumaan.

Allergialääkkeiden syömisen suhteen olen minäkin hieman pihalla. Toinen lääkäri sanoi, ettei mitään nieltäviä tabletteja tosiaan saa ottaa ja toinen puolestaan sanoi, että Heinixiä (ent. Zyrtec) saa syödä ihan levollisin mielin. Kertokaa, jos saatte vielä kirjavampia ohjeistuksia... :)


Lämmintä viikonloppua!

t. Pellava ja agentti
 
Moikka pitkästä aikaa!

Mullakin neuvolakäynti takana, ja vähän hätkähdyttäviä tuloksia sieltä tuli. Eli Hb oli laskenut viime mittauksen 133:sta 102:n ! Rautaa siis ja peukut pystyyn, että maha ei mene junkkiin... Paineet oli kans aika alhaiset, 90/58. Painoa eka neuvolakäynnistä kertynyt vasta 1.1 kg. Vauva piti kovaa vauhtia ja sykkeet oli 150-158. Sf- mittakin otettiin nyt eka kertaa ollen 22cm.

Väsyttänyt on viime aikoin anormaalia enemmän, johtuneeko sitten tuon hemoglobiinin laskusta.

Tällainen pikaraportti tällä kertaa! :wave:


inom 23+5
 
Nostelen ettei aivan tiputa ja samalla vähän kuulumisia.

Kävin eilen neuvolassa hb:n mittauttamassa, oli nyt 99. Joten vähän noussut, mutta toisaalta voi päivän aikana heitellä kymmenellä. Sunnuntaina loppuisi saitsu, mutta soitin tänään töihin, että menen maanantaina lääkäriin. Nyt on tullut iskiaskivun lisäksi inha selkäkipu. Mulla on selän kanssa muutenkin ollut ongelmia, joten täytyy toivoa ettei ole loppuraskauden kipeä.

Tänään oli niin mainio ilma, että oli aivan pakko pikkuisen pihalla touhuta. =) Himppusen haravoin ja öljysin pihakalustoa. Tosin öljyäminen piti jättää kesken, kun alkoi supistelemaan sen verran paljon. Nyt loppuilta meneekin lepäillen, mutta tuli hyvä mieli kun sai vähän tehtyä.

Unohdin aiemmin ultrauutisia kertoessa kysyä, että onko teillä kenelläkään tutkittu kohdunkaulan tilannetta? Mulla se supistelujen vuoksi tutkittiin ja oli lyhentynyt neljästä kahteen senttiin. Mietin vain että onko toi normaalia? Neuvolantädille kun mainitsin, niin näytti vähän huolestuneelta. Mutta toisaalta lääkäri joka tutki, totesi vaan, että hyvin on paikat vielä kiinni. Ota noista nyt selvää!

Aurinkoista viikonloppua elomassuille! :wave:

-Capri ja Tiitiäinen 21+2-

 
Mukavaa viikonloppua elomassuille minunkin puolestani!

Taas yksi viikko takana ja viikonlopun saa levätä. Hirmuinen halu olisi taas jostain syystä lähteä jonnekin pikkureissuun huomenna, kun mieskin on vapaalla. Toisaalta olisi paljon kotonakin puuhaa.

Kävin tänään ostamassa suolaliuosta.. Pitää kokeilla helpottaisiko se yhtään noita öitä, jolloin nenä on aivan totaalisen tukossa, enkä saa sen takia nukutuksi. Vertakin on alkanut vuotaa lähes joka päivä nenästä, joten limakalvot on kai aika kuivatkin. Jospa tuo nyt vähän helpottaisi tilannetta. Toisaalta en tiedä, kannattaako edes toivoa helpotusta, kun siitepölyaika sen kuin pahenee.
 
Moikkelis kaikille!


En oo pitkään aikaan käyny tääl kirjottelemassa, kun en oo vaan saanu aikaseksi...

Meil oli ultra viime viikolla eli rv.20+3 ja painoa pikkusella oli 374grammaa millaisia painoja noilla viikoilla teillä muilla??

Voisko joku viisas vähän sivistää ja kertoa mitä noi muut mitat on
HC 182,5
AC 154,8
FL 34,7 ???? :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 18:09 ehlk kirjoitti:
Voisko joku viisas vähän sivistää ja kertoa mitä noi muut mitat on
HC 182,5
AC 154,8
FL 34,7 ???? :wave:
FL on reisimitta, AC on vartalon ympärysmitta...

http://www.tekay.fi/raskauskalenteri/kiekko.html
Tuonne laskuriin kun laitat lasketun ajan, niin tulee linkki: Yleistietoa sikiöstä tällä viikolla. Siellä myös taulukoita, joihin voit verrata teidän mittoja!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 16:13 Capri kirjoitti:
Unohdin aiemmin ultrauutisia kertoessa kysyä, että onko teillä kenelläkään tutkittu kohdunkaulan tilannetta?
Minä pyysin ajan neuvolalääkärille, että tutkii, kun supisteluja on ollut, sekä viiltelyä/pistelyä kohdunsuulla. Mitta ei ollut minulla lyhentynyt, mutta ulkosuu sormelle auki. Tämä on kuulema ihan normitilanne uudelleensynnyttäjälle tässä vaiheessa. Lääkäri sanoi, että tuskin minulla syytä pelätä ennenaikaista synnytystä, kun kaksi reilusti supistellutta raskautta mennyt täysiaikaiseksi. Ilmeisesti on vain supistusherkkä kohtu... mutta tilannetta kuulema pidetään silti varmuuden vuoksi silmällä. :)
 
Capri: Mulla myös kohdunkaulan tilannetta katsottu suppareiden vuoksi. Viikko sitten oli aikaistettuna lääkärineuvola. Sitä ennen kävin jo päivystyksessäkin supistelujen vuoksi, jossa myös kurkkasivat tilannetta.

Täällä muuten supistelut vähentyneet uuden kuurin myötä. Tämä menee suun kautta. Olen näin ollen saanut hieman mielenrauhaa. Ei tarvii mietiskellä koko ajan että onko paikat alkaneet avautumaan ja syntyykö vauva ennenaikaisesti.

Eilen minäkin innostuin haravoimaan pihamaalla. Ensin aamulla tyttären kanssa ulkoillessa ja sitten menin vielä iltapäivällä aivan yksin nautiskelemaan haravoinnista. Ajattelin että kuinkahan paljon illalla supistelee mutta ei supistellut oikeastaan ollenkaan. Ihanaa! Saisi edes muutaman viikon olla rauhassa näiltä supisteluilta. Eihän ne sitten tuolla rv:n 30 jälkeen enää niin haittaisi kun alkaisi olla turvalliset viikot lähellä.
Muistaako kukaan millä viikolla menee keskosuuden raja? Mahtoiko olla rv 34?

Hyvää viikonloppua kaikille elomasukeille!

Edie + pikku-reppuli 24+2
 
Ihanan aurinkoinen viikonloppu on tiedossa!! Ollaan tietty tänään koko päivä autossa, mutta välillä täytyy pysähtyä syömään jäätelöä tai mennä terassille istumaan. Leikkasin Hesarista ison otsikon ja laitoin sen jääkaapinoveen: "ihanaa kun tulee aurinko ja saa jätskiä! "sopii täydellisesti minulle :)

4-päiväiset työviikot sopivat mulle vallan mainiosti, jaksoin koko viikon olla toissä eikä hermo mennyt kertaakaan lapsille! Vasemmanpuoleinen kylki/mahalihas on todella kipeä ja turvonut. Jouduin ottamaan panadolin keskiviikkona ja eilen. Täytyy varmaan jäädä maanantaina kotiin lepäilemään jos on sunnuntaina vielä noin kipeä.

Tiistaina mennään Brunolle ja saadaan tietää sukupuoli ja varmistus että masussa on vain yksi asukki!! hih hii, jännittää!

Meille on tulossa maailman oudoin pinnasänky. Mieheni kävi itse ostamassa materiallit ja ne pinnat ovatkin paksut NELIÖN muotoista puuta. TÄH?!? oli pakko kysyä, et onko hän ikinä nähnyt pinnasänkyä. Meinattiin saada kunnon riita aikaiseksi kun loukkasin hänen visiotaan... Taidan pitää näppini (ja suuni) täysin poissa pinnasänkyprojektista.

Nauttikaa jäätelöstä ja auringosta, viikonloppuja!
 
KASSU!!: Laitoin sulle yv:tä mutta unohdin siihen laittaa, että säästi varmuudenvuoksi näteimmät tyttöjen vaatteet sieltä ruotsista sulle, loput meni keräykseen ;) Jos ei sulla tuliskaan käyttöä niille, niin eiköhän meidän ryhmässä pari tyttöä luulis syntyvän. Saat ne siis ihan ilmaiseksi, olisin vienyt ne muuten keräyksen... Jos siis kelpaa :)

Allunmamma heinämassuista
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 16:54 Hemu2 kirjoitti:
Mukavaa viikonloppua elomassuille minunkin puolestani!

Taas yksi viikko takana ja viikonlopun saa levätä. Hirmuinen halu olisi taas jostain syystä lähteä jonnekin pikkureissuun huomenna, kun mieskin on vapaalla. Toisaalta olisi paljon kotonakin puuhaa.

Kävin tänään ostamassa suolaliuosta.. Pitää kokeilla helpottaisiko se yhtään noita öitä, jolloin nenä on aivan totaalisen tukossa, enkä saa sen takia nukutuksi. Vertakin on alkanut vuotaa lähes joka päivä nenästä, joten limakalvot on kai aika kuivatkin. Jospa tuo nyt vähän helpottaisi tilannetta. Toisaalta en tiedä, kannattaako edes toivoa helpotusta, kun siitepölyaika sen kuin pahenee.
Hengityksen helpottamiseen suosittelen Medisanan ilmankostutinta. Toisin kuin useimmat kostuttimet, tämä puhaltaa viileää ilmaa. Meidän perheessä loistava apu kaikissa räkätautisissa ja allergisissa öissä. Rauhoittaa limakalvoja ja helpottaa hengitystä. Tämä on siis sellainen pöytämalli. Prismassa hinta noin 60 euroa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2007 klo 08:27 Edie kirjoitti:
Muistaako kukaan millä viikolla menee keskosuuden raja?[/b] Mahtoiko olla rv 34?
Taitaapi olla 36.
"eskoseksi määritellään ennen 36. raskausviikon päättymistä syntynyt lapsi. Keskoset ovat tavallisesti syntyessään myös pienipainoisia eli painavat alle 2500 grammaa. Puhutaan erikseen pikkukeskosista, joiden syntymäpaino on alle 1500 grammaa, ja hyvin pienistä keskosista, jota syntyvät alle 1000 gramman painoisina. Suomessa keskosten hoito on korkeatasoista, ja hyvinkin pienet keskoset jäävät henkiin. Noin viisi prosenttia lapsista syntyy Suomessa ennenaikaisina, vuosittain noin 2400 lasta."
Lähde www.kookas.fi
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 18:09 ehlk kirjoitti:
Moikkelis kaikille!


En oo pitkään aikaan käyny tääl kirjottelemassa, kun en oo vaan saanu aikaseksi...

Meil oli ultra viime viikolla eli rv.20+3 ja painoa pikkusella oli 374grammaa millaisia painoja noilla viikoilla teillä muilla??

Voisko joku viisas vähän sivistää ja kertoa mitä noi muut mitat on
HC 182,5
AC 154,8
FL 34,7 ???? :wave:
Mulla oli rakenneultra myös rv.20+3.
Pikkuisen painoarvio oli 351 grammaa.
Muut mitat
BPD 47,7
HC 178,9
AC 151,8 ja FL 33,1.

Luulen että HC on kokonaismitta mutta muista en tiedä, korjatkoon joku jos on väärin! Ja olisi myös kiva tietää mitkä noi muut mitat on. Olen koittanut netistä etsiä muttei löydy.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 10:02 tuleva mami kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 18:09 ehlk kirjoitti:
Moikkelis kaikille!


En oo pitkään aikaan käyny tääl kirjottelemassa, kun en oo vaan saanu aikaseksi...

Meil oli ultra viime viikolla eli rv.20+3 ja painoa pikkusella oli 374grammaa millaisia painoja noilla viikoilla teillä muilla??

Voisko joku viisas vähän sivistää ja kertoa mitä noi muut mitat on
HC 182,5
AC 154,8
FL 34,7 ???? :wave:
Mulla oli rakenneultra myös rv.20+3.
Pikkuisen painoarvio oli 351 grammaa.
Muut mitat
BPD 47,7
HC 178,9
AC 151,8 ja FL 33,1.

Luulen että HC on kokonaismitta mutta muista en tiedä, korjatkoon joku jos on väärin! Ja olisi myös kiva tietää mitkä noi muut mitat on. Olen koittanut netistä etsiä muttei löydy.
Melkein väittäisin että tuo BPD olisi hatun koko, AC se vartalon ympärysmitta ja FL reisiluun mitta, korjatkoon joku viisaampi jos meni ihan metsään! Mulla ei tuota HC-mittaa ollut lainkaan! Liekö meillä tulossa pulska kaveri kun viikolla 21+2 oli painoarvio rakenneultrassa 466gr, onko tuo reilusti? Miten muilla?
 
Aurinkoista sunnuntaipäivää eloveenat!

Soippa: minusta kuulostaa ihanalta tuo miehesi pinnisprojekti! ;) Onpahan rakkaudella valmistettu sänky.

Oma pyöristyvä ) .): Olo on ollut viime aikoina muuten loistava, mutta ajoittain maha kovettuu. Esimerkiksi sohvalta noustessa näin käy, ja kovetus kestää muutamasta sekunnista n. minuuttiin. Nämä kai lienevät niitä harjoitussuppareita ja ovat ihan normaalia? Oon yrittänyt sitten tahtia vähän rauhoittaa. Muuten pikkuinen pyörii ja liikkuu paljon massussa, vähän väliä tuntuu liikkeet!


inom 24+0
 
neiti-84 harmaana
Heissan.

Eilinen päivä.. Ohho.
Siis vauva liikkui ihan koko päivän tosi kovasti.
Eilen oli sitten ensmmäisen kerran ihan tukalaa. Yritin ottaa päiväunet ja vauva potki ja hakkas kylkii ihan koko ajan. En olisi uskonut että nyt jo tuntuu tukalalta, mutta niin se vain oli.

Muuten olen voinut hyvin. Vauvalla ei vain ole minkäänlaista rytmiä.
Se liikkuu nykyään vähän väliä ja tosi kovaa!
Mutta hyvähän se on että vauva liikkuu. :heart:

Ihana katsella mahan päältä sitä möngerystä kun maha puljahtelee hurjasti. =)

Neiti-84 24+0
 
Capri Ja muut kohdunsuuntilannetta mietiskelevät......mulla on aina tarkoittanut synnytyksen lähestymistä se jos itse kohdunsuu on alkanut enemmänkin aueta kuin sormelle.Kuitenkin juuri sen sentin-kaksi olen saattanut olla kauankin auki (noin kuukauden ainakin).Mutta kohdunkaulaa sen sijaan on aina ollut jäljellä ihan kunnon synnytykseen asti.ELI:jos se kohdunkaula häviää kokonaan ja paikat alkaa aueta,niin sitten huolestuisin.Mutta parikin senttiä kaulaa jäljellä on vielä ihan ok:)

Alan tässä tunnustella vaistomaisesti oloani,kun kolmattamme odotin reilu vuosi sitten,niin kunnon supparit alkoi noin viikolla 27 ja viikolla 29 jouduinkin sitten yöksi tarkkailuun ja nitropiikkiä sain peppuun supistuksia estämään sekä sitten pillereitä jouduin popsimaan tuonne viikon 35 loppuun.Nyt siis en ole vielä supistuksista kärsinyt mutta odottelen tässä että alkaakohan samat hommat,kuin edelliskerralla........ei muuten,mutta kuten tiedätte,niin poitsuhan kurvasi maailmaan heti sitten viikon 36 alettua ja VAUHDILLA!!!!!!Että jos samat merkit alkaa ilmetä niin voinen varautua heinäkuiseen synnytykseen sitten.....Hmmmmmmmm....


Joku muuten KESKOSUUDEN rajasta kyseli ja täällä meidän pienellä synnärillä ei saa synnyttää ennen viikkoa 35,koska keskolaa/tehohoito-osastoa vauvoille ei löydy.Hkiin joutuu sitten piipaa-autolla kurvaamaan jos synnytys sitä ennen käynnistyy.Eli kai se siellä jossain huitelee se raja. Tosin tiedän kaksikin viikolla 34 syntynyttä vauvaa jotka olivat ihan ponnekkaita ja pontevia eivätkä juurikaan poteneet mitään keskosille ominaista.


Allunmamma:KIIIIITOSSSS!!!!Otan ilolla vastaan jos tyttö tulee!!!Ja sinä saat sitten meidän poitsujen pienenpienet vaatteet,jjotka ovat vielä tallella.Osan olen heti silloin Topiaksen vauva-ajan jälkeen myynytkin jo eteenpäin tilansäästämiseksi!Tehdään vaihtarit:)


K ja A

 
pikainen moi ja nosto!

meillä meni kauan ja hartaasti odotetu hemmottelupäivä ohi, kun serkku sairastui :'( tehtiin sitten iskän kanssa yhden yön pikareissu keski-suomeen ja saatin lapset kotiin. nekin nenät räkää täynnä molemmat. kyllä on taas viikon jälkeen mukavaa, kun talossa on elämää. ajatukset varmaan muuttunee taas viikon jälkeen...

oma olo ihan ok. hieman on kurkku ja korva taas kiusana, mutta toivottavasti ne on ärtyneet vaan tuulesta. en millään viitsisi ruveta sairastelemaan.

mulla sormet syyhyää pihahommiin, esteenä on vaan vielä jää. meillä nurmikko alkaa nyt vasta olla näkyvillä, osin on vielä jään alla. keleistä riippuen saan vielä haravointi puuhia ootella viikon-kaksi. ruusupenkkiin iskä teki meille reunukset, pääsee sitten heti istutus puuhiin, kun taimet kesäkuun alussa saapuu. olo on silloinkin toivottavasti vielä yhtä hyvä.

mulla kohdunkaulan tilannetta ei ole tutkittu, mutta ei ole kyllä varsinaisesti ollut syytäkään. ei ole siis supistellut tms. kai se sitten seuraavassa nlalääkärissä katotaan.

nuo ultrasta saadut mitat oli mullekin ihan hepreaa, kiitos teille asiaa hieman valaisseille.

ei kummempia tällä erää. mukavaa ja lämmintä viikkoa kaikille!

jari-maija 24+0
 

Yhteistyössä