Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

kassuharmailee
Kirjoitampa minäkin äkkiä pääsiäiskuulumiset,kun mies on töissä ja keskimmäinen kuumeessa sängyssä.Kuopus ja esikkokin lepäilevät.

Eilen kun oli taas niin kova ja kylmä viima niin ajateltiin ajella Ikeaan.Sanoin miehelleni,ettei kukaan varmaan viitsi kahden pyhän välissä pääsiäisenä Ikeaan vääntäytyä.... :LOL: Eipäs meinattu parkkipaikkaa löytää!!!Noh,ihan mukava reissu ja jotakin piristystä tarttui mukaankin.

ON:liikkeet ovat selvästi lisääntyneet ja potkuja satelee tuon tuosta.Hyvä niin.Synnytysvalmennuksen eka kerta oli keskiviikkona ja siellä oli ihan mielettömästi porukkaa!Mukavalta tuntui kun viimeksi meitä oli ehkä neljä äitiä,jotka eivät olleet kovin aktiivisia ja niin se lopahti koko juttu jo muutamaan kertaan! Vähän niitä muita nauratti kun aika moni oli kuitenkin ensisynnyttäjä ja kun kerroin,että neljättä tässä varrotaan :snotty: Heinäkuisissa tällä palstalla pyörivä Allunmammakin on samassa ryhmässä:terkut :wave: :wave: :wave:

Väsyttää ja vähän harmittaa kun lupauduin vetämään illalla kuudelta yhden jumpan tänään....mutta ajattelin,että pyhäkorvaus ja kun mieskin on töissä niin samapa tuo. :wave:


[/b]Milana:pukamat vaivaa jo kolmatta raskautta tässä:( Mulla ei kyllä ole kovin "pullollaan" mutta kipu on aika kova ja verta tulee kun käy kakalla.

Minä sain joululahjaksi veljeni vaimolta sellaisen mamaliciousin turkoosin topin ja sen on MELKEIN AINA päällä!Ihana kun venyy pyllyn ja mahan yli ja on niin mukavaa materiaalia.Käy sekä jumppatunnille että arkeen ja miksei juhlaankin jonkun alle tai asusteilla koristettuna!


Oikein mukavia pyhienjatkoja ja hyvää vointia!


Kassu ja Alma
 
Soippa harmaana
Hyvin pikaisesti kirjoitan!

Kiitos 77mm, koetaan löytää ensi lauantaina Jumalniemeen!

Augustman, kyllä se vauva vaan niin matalalla on. Juttelin asiasta mun äidille tänään ja hän kertoi meidän olleen myös tosi matalalla. Sukuvika kuulemma. Äidin 5 sisaruksella kaikilla oli ollut samoin. Helpotti omaa hätää, mut aika hankalaa housujen käytön kannalta :whistle:

Kassu, onnittelut että selvisitte hengissä lauantain ikean reissulta. Kaverit olivat myös käyneet ja tunnelma oli aika kireä kun nähtiin heidät illalla. Ei ollut ollut niin rentouttava reissu :LOL:

Oltiin eilen kavereiden kanssa isolla porukalla syömässä raflassa ja mä sitten aloin pääruoan jälkeen oksentamaan oikein kunnolla. V...U , otti hieman päähän!!!! Sinnittelin pöydässä hetken aikaa, mut jouduttiin lähtemään heti mun muut olivat syöneet jälkkärit. Kerrankin kun oli tosi kivaa tiedossa niin laatta taas lensi oikein kunnolla. :$

Mukavaa pääsiäisen jatkoa!
 
metsätähti harmaana
may86 me hankittiin esikoisen aikaan tavaroita pikku hiljaa ja rv35 kaikki tavarat oli valmiina. Halusin hankkia tavaroita pikku hiljaa just siks et kerralla ei välttämättä oo laittaa rahaa niin paljon kaikkiin hankintoihin ja mun kaverille kävi esikoista odottaessa niin ettei ollut vaunuja, pinnasänkyä eikä kaukaloa valmiina ja kaikki vauvanvaatteet oli pesemättä kun vauva päätti syntyä rv36 kesken neuvola reissun. Kaveri vaan sanoi että ikävintä oli sitten ihan pienen nyytin kanssa kierrellä pitkin kauppoja ja vertailla tavaroita ja hintoja, sanoikin että tuli hankittua paljon "turhaa" tavaraa ja "huonot" vaunut vaan siks että sai halvalla eikä jaksanut enään etsiä. Otin opikseni toisen "virheistä".
 
Onko kellään kokemusta lämpöpusseista? Ootteko kokenu hyödyllisinä vai ajaako tavallinen makuupussi saman asian? Kuulin vaan, että lämpöpussin alle ei tarviis laittaa mitään ulkovaatetta edes kun se lämmittää niin kovin. Onko totta?
 
Soippa:toivotaan,et vauveli nousis hiukan ylemmäs raskauden edetessä.

Itse en oo nyt vielä kovinkaan paljoa hankkinut,yhden takin,bodyn,lankoja neuleita varten,harsovaippoja.Oottelen 4d-ultraa,jolloin selviää kaiketi sukupuolikin ja sit ostelen enemmän vaatteita.

Ostetaan vielä Gracon turvaistuin,tuplavaunut,näiden oston jätän takuun takia viime tippaan.Sit kestovaippoja on vielä ostettava.

Muissa raskauksissa kaikki on ollut valmiina n. kuukautta ennen,paitsi esikoiselta,joka syntyi kk etuajassa,siitä viisastuneena oon laittanut kaiken suht hyvissä ajoin valmiiksi.

Huomenna mennään äidin kans veljeni entisen tyttöystävän luo viemään vauvalle vaatetta,jonka ois määrä syntyä n. parin viikon kuluessa.
Äiti on onnessaan,kun hänestä tulee nyt 7. krt mummo,sit kun tämä meidän vauveli syntyy,niin hän on jo 8:lle mummo =) Ja meitä lapsia ei oo kuin me kax,siis veli ja minä.


Nyt köllimään sohvalle miehen viereen :heart:
 
Ajattelin minäkin mennä 4D-ultraan, kun se saapuu tännekin päin !! Olisi ihanaa jos saisi sukupuolenkin selville, toisaalta taas jännittäisi niin hirveesti, kun sen saisikin etukäteen selville :) En tiedä onko järkevää selvittää etukäteen ;) Mies on ihan 100 % varma meinaan että "POIKA SIELTÄ TULOSSA!" ... Ja minulle se ei ole vieläkään selvää... Toista poikaa olisi kiva kyllä hoidella, mutta jos se on sittenkin tyttö ... ? Ainakin kaikki tähän astiset vaatteet melkeinpä ovat poikavauvalle, vaaleansinistä olen ostanut PALJON enemmän kun vaaleanpunaista. Vaaleanpunaista ei ole kuin pari vaatetta+yksi myssy. Vaal.sinistä on paljon.

Painonnoususta: tasan 1kg tullut tähän mennessä lisää. Toivon, että paino nousee yhtä vähän, eikä olisi pudottamista synnytyksen jälkeen... muutenkin ylipainoa riittävästi. Painoindeksini on tällä hetkellä 29.

Vauvatavaroista kyseli joku; milloin on hankittuna. Kannatan myös sitä että ei jättäisi IHAN loppuun kaikkea hankkimista, vaan sitten sopivasti tuossa "riskiviikkojen" jälkeen alkaisi ostelemaan vaunuja+ sänkyä jne. Eli ne viikot olisi jotain 26-30? Ei sitä ikinä tiedä, milloin päättää syntyä, kuten edellä joku mainitsi... :attn:
Että olisi varmasti sitten valmista. :)

Esikoisesta hankin aika loppuvaiheessa, taisi olla jotain 1-2kk ennen L.A:aa.

Voi olla, että pinnasänkyä ei tarvitsekaan ostaa, isosiskoni on luvannut että saisin Brion:n sängyn lainaksi, joka heillä oli viimeksi tytöllä joka nyt jo täytti 3v ja siirtyi jatkettavaan sänkyyn aikaa sitten.


Ps. Masukuva 16+2 profiilissa.<br><br>
 
inom nopsaan
Huomenta!

Nopsasti tulin kommentoimaan tuohon pukama-juttuun. Mulla plumpsahti pukamat esille joskus rv 19 paikkeilla. Tuolloin masu oli tosi kova, ja pukamat tuli kun yritin kovaa kakkaa väkisin ängätä :/ . Mitään verta tms ei kuitenkaan tullut. No sitten otin itseäni niskasta kiinni ja pistin pystyyn ruokaremontin: lisäsin kuitupitoista ruokaa kuten puuroa, ruikkaria, leseitä, mysliä, ja vihanneksia ja hedelmiä aloin popsimaan myös enemmän. Samoin vettä olen yrittänyt juoda niin paljon kuin menee. Sokeripitoista syömistä olen vastaavasti yrittänyt vältellä. Ja niin vain ummetusvaivat ovat helpottaneet ja pukamat pikkuhiljaa vetäytyneet! Eli minun kohdallani noihin vaivoihin auttoi ihan ruokavalion petraaminen.


inom 23+1
 
Moikka kaikille! Jopa pari kertaa päivässä käyn teidän tekstit lukemassa, mut itse en juuri osaa kirjotella..

Supistuksia tulee aika reilusti, pitäisiköhän paikat tarkistuttaa?
Pikku kaveri potkii kovasti ja mieskin tunsi jo mahan päältä. Aika hyvissä ajoin tuntunut päältä, liekkö viikot pitää paikkaansa! No se nähdään pian rakenneultrassa (13:sta perjantai! :/ ) Pitääkö rakon muuten olla tyhjä...?

Peräpukamista: Ummetuksesta aina kärsineenä voisin suositella ennen vessassa käyntiä "reijän rasvausta" ja pyyhkiminen sitten märällä paperilla!
Helpottaa hieman... =)

Nauttikaa vielä tästä yhdestä pyhästä!

T: elo ja pikkukaveri 20+2
 
zamppa
Taas töissä... onneksi sentään sai pitää kolme päivää pääsiäislomaa.
Massuun ei kummempia, iltaisin aina disko käynnissä kun alkaa nukkumaan mentäessä kova jytäys puolelta toiselle :D. Mies on yrittänyt tunnustella kovasti vauvan liikkeitä aina kun sanon et nyt tuntuu ulkopuoleltakin. Tosin vauvalla taitaa olla isiujous, kun lopettaa aina kun käsi tulee vatsan päälle. Mutta ehkä vielä joku päivä ilmoittaa olemassaolostaan isukillekin vaikka mies tuntuu jo hieman kärsimätön olevan, kun vaan äippä tuntee liikkeet :whistle:
Soippa, arvelinkin esittelykierroksen perusteella, että olit siinä eturivissä melko keskellä. Mä olin se kierroksen viimeinen siellä takanurkassa. Mutta keskiviikkoon :wave:

zamppa 21+5
 
Vaunujen takuuajasta ajattelin pikaiseen kommentoida, että me olemme ostaneet esikoiselle yhdistelmät todella hyvissä ajoin ennen laskettua-aikaa ja nytkin on tuplat jo ostettuna. Liikkeessä jossa asioimme on tapana että vaunujen takuu alkaa lasketusta- ajasta, jos niin tahtoo ja ostaa vaunut jo hyvissä ajoin. Eli sen puoleen meillä ei ainakaan ole hätää, vaikka rattaat on jo ostettuna... :) kerron tämän siis sen takia kun joku perusteli ketjussa aikaisemmin ostavansa vaunut lähellä laskettuaikaa, jotta takuu olisi mahdollisimman pitkä.
 
Kiitokset peräpukama vastauksista :) Ei mullakaan verta tullu ku vaan tuli näkösälle :/ Nyt sitte vaan ruokavalio syyniin! Pakko kun taitaa olla kakkosasialla käynti muuten turha kivuliasta..

Koottiin äsken uusi pinnasänky peipelle. Käytiin ostamassa se lauantaina samoin patja ja verhoteline. :)

Vaunujen hankinta kannattaa jättää aika viimeiseksi kun eikös se takuu ala juosta ostopäivästä? Samoin auton turvaistuin :)

Annoin muuten isyyspakkauksen jo! :D Se sisälsi:
- hierontaöljyä (minua ajatellen)
- maailman paras isä -t-paidan
- haisuhousu -bodyn
- minä <3 isi -bodyn
- Vauvanhoito-oppaita neuvolasta
- Pyllyn pyyhkimis savetteja
- Bepanthenea
- Harsoja
- Vaippoja
- Ensitutteja
- Kumihanskat
- Vauvan kylpysaippua ja -öljy
- Teho-energiajuomaa
- Dumle suklaata
- Kumiankkoja
- Pussiruokaa
- c-vitamiiniporetabletteja
- Nenäliinoja
- Äidinmaidonkorviketta
- Frezza kahvia
- 2 kynttilää
- Konjakkia
- Vauvan kampa ja harja
- Vauvan purulelu
- Nötköttiä
- Särkylääkettä
- Sisuja
- Tuttipullo
- Muumi laastareita
- 2 paria korvatulppia
- Pyykipoika
- Kuohuviinipullo

En malttanu oottaa enää että saan antaa :D

milana ja iita-aatu 24+1
 
Vauvatarvikkeita aloin esikoista odottaessa hankkimaan rakenneultran jälkeen pikkuhiljaa. Sairaslomalle jouduttuani viikolla 25 ostelin ja laittelin sitten kaiken pikkuhiljaa valmiiksi. Synnytyksen alkaessa 38+1 olikin sitten kaikki valmiina paitsi oma sairaalakassi pakkaamatta. Samalla lailla aion tehdä nytkin, että teen omista tavaroista listan jonka mukaan pakkaan sitten synnytyksen alkaessa, kun ei se vie kuin sen 5 min. Vauvan kotiutumistavarat oli valmiina turvakaukalossa odottamassa ehkä viikolta 35 ja samoihin aikoihin laitoin hoitopöydän yms. valmiiksi. Samalla tavoin aion tehdä varmaan nytkin. Nyt olen ostanut Minimille yhden bodyn ja housut sekä hankkinut tuplarattaat ja kantokassin. Hoitopöydän (jota meillä ei esikoisen jäljiltä ole tallessa) hankimme vasta lähempänä kun tiedämme missä silloin asumme (talo myynnissä ja uusi suunnitteilla), turvakaukalon saamme kesällä siskoltani, ja liivinsuojat sekä vaipat yms. ostan sitten äitiysloman alettua.

77mm ja Minimi rv 21+3
 
metsätähti harmaana
milanalle pikaseen me ostettiin esikoiselle vaunut aika raskauden alussa ja siellä liikkeessä laittoivat takuun alkamaan vasta lasketusta ajasta eli jos ostaa liikkeestä eikä tilaa netistä tai postimyynnistä yms. niin uskon että takuun saa alkamaan vasta lasketusta ajasta. Kannattaa ainakin kysyä ennen kuin ostaa=)
 
heippa pitkästä aikaa!

pääsiäinen alkaa olla loppusuoralla, mutta meillä onneksi loma jatkuu vielä tämän viikon. iskä pitää talvilomaa ja lapsoset on hössöttämässä mummuloissa. eilen tultiin iskän kanssa kotiin hämeestä ja tänään on sitten opeteltu olemaan kahdestaan, pitkästä pitkästä aikaa. aamulla askartelin #&%?$!* muutaman taulun, iltapäivällä käytiin lenkillä ja äsken pesin osan ikkunoista. ihanaa, kun saa aika rauhassa hommailla, ei tarvi miettiä lasten syömisiä ja nukumisia. vaikka kyllä sitä meinaa ikäväkin väliin riipaista rintaa.

omassa navassa ei kummia. jari-maija muljauttelee itseään jo voimakkaasti. kauheen vilkkaalta kaveri ei tunnu, mutta liikkuu kuitenkin. liikkeet tuntuu myös jo vatsan päältä.

peräpukamista: mulle sellaiset tuli ekan synnytyksen jälkeen, mutta paranivat ajan kanssa itekseen. itse asiassa en edes tajunnut niiden olevan pukamia, kuin vasta jälkeen päin. naureskelin vaan että kummastako reijästä tyttö maailmaan putkahti, kun peppu reikäkin oli niin vietävän kipeä. mutta niinkuin jo on mainittukin, niin paljon kuituja ja vettä ruokavalioon, noin niinkuin ensiavuksi.

lauantaina on luvassa hemmottelupäivä ja sunnuntaina ikean reissu, ennenkuin lapsukaiset tulee kotiin. sitten koittaakin taas arki ja paluu rutiineihin.

lähen laittaa vielä verhot ikkunoihin ja sitten iskän kimppuun!! oikein ihanaa viikon jatkoa teille!

jari-maija 23+1
 
Feeniks
Ihana pääsiäinen takana mökillä Savossa, lunta tuli! :headwall: mukavaa ja rentouttavaaa silti. Nukuin päikkäreitä kun muut teki puuhommia pihalla. :D

Tälle kesälle kyllä mökkeilyt jää aika vähälllä, sen verran että saadaan maalausprojekti tehtyä. Täytynee selvittää mikä on ensisijainen lähin sairaala jos tarvii sieltä käsin lähteä..

Äitiyspakkauksen suhteen rupesin vähän empimään kun on esikoiselta jäljellä kaikkea.. hmm, ei tiedä mitä tehdä..

:wave: Mukavaa viikkoa kaikille!

22+4
 
Hei,
hetki on taas vierähtänyt, kun viimeksi palstailemaan ehdin. Nyt olenkin lueskellut sivuja urakalla läpi.

Soippa: Missä olette joogailleet? Ennen raskautta kävin paljon astangajoogassa ja pilateksessa, pahoinvoinnin takia on tullut nyt muutaman kuukauden tauko. Olo alkaa jo olla hieman parempi, joten mieli tekisi liikkumaan. Mutta missä on mammajoogaa pk-seudulla? Vinkkejä kaivataan...

Ummetus on ollut täälläkin riesana, samoin mahakivut, jotka tuntuvat vain voimistuvan. Täytyy jättää sokeria vähemmälle, jospa se jeesaisi oloa. Onko kellään tietoa, voiko Levolacia ottaa odotusaikana?

Mahaa ei vieläkään erota, jos ei osaa katsoa. Paino on edelleen -3 kg lähtötilanteesta. Rinnat sen sijaan turpoaa jatkuvasti, jouduin siirtymään D-kupista E-kuppiin ja odotan kyllä pienen kauhun vallassa, mitä sitten tapahtuu, kun maito nousee. Noh, mä yritän työntää sen ajatuksen taka-alalle..

Nyt ruokailemaan,
mukavaa viikkoa kaikille odottajille!

t. Pellava

 
Yök...yök! Menin sitten ahmimaan paketillisen vaahtokarkkeja!!! :\| :headwall: Ja yhtään ei oo nyt paha olo... ÖYK!

Täällä ei uutta omassa masussa...Kovin korkealla tuntuu koko maha olevan, että jos vähänkin lytyssä istuu, ni heti kyllä painaa.

Muuten hyvän olon kausi jatkuu, hyvä näin!

Tuli muutes mieleen (onkohan jo aiemmin olut puhetta, en muista) että kuinka monen neuvolassa on tapana tehdä automaattisesti se sokerirasituskoe? Kun ite ihmettelin viimeksi, että vissiin nyt ensi kerran sitten sitä litkua joudun juomaan...eikä aiemmin ole ollut raskausdiabetestä, enkä ole paljoa ainakaan ylipainoinen, eikä muutenkaan ole mitään syytä ko. kokeelle... Samapa kai tuo jos tutkiivat.

Nyt lähen kaupungille poijan kanssa ostamaan ruokaa!

 
Zamppa : Miellä tuppaa olemaan samanlaista isiujoutta. Vauva lakkaa muljaamasta ja potkimasta kun isukki laittaa käden masun päälle. Onkohan se käsi vaan niin paljon isompi, et Elmeri tietää et nyt tuli isi taas lähelle.

Feeniks : Missä päin Savvoo olitte mökkeilemässä? Me oltiin pääsiäinen Leppävirralla, mun isän mökillä.. Ihanaa oli mut tosiaan nuo kelit vähän hassut. Välillä mollotti aurinko ja välillä satoi lunta vaakatasossa.. :) Tuuli oli sen verran julma että olimme sisätiloissa paljon.. Saunomista, ruuanlaittoa ja lautapelien peluutahan se oli ja tosi mukavata! Lauantaina käytiin kolmisopissa kaupassa ja voi jessus sitä ihmis paljoutta..

May : Hienoa että raskaus etenee sinullakin.. Hyvinhän meillä menee! Raskausaika on ollut todella helppoa minulla. Saas nähdä miten etenee.. Laskin eilen, että mulla on tämän lomaviikon jälkeen tasan 2 kk töitä eli 40 työpäivää.. Jee Jeee!!!

Luin äsken nuo teidän pääsiäisen aikaan kirjoittamat viestit ja puhuitte hankinnoista.. Samalla muistin, et mehän haimme kaikkee tavaraa mieheni veljeltä viikko sitten. Nythän mul ois aikaa käydä tutkimaan, mitä kaikkee siel on!! Joooo, ihanaa! Muuten itte ei olla ostettu viel mitään. Mut me tullaanki saamaan kaikkee niin paljo vähän käytettynä, et tarttee ostaa vaan sellassii mitä ei malta kauppaan jättää...

Peräpääjutuista on ollut puhetta. Nyt minäkin kaipaisin tähän arkaan aiheeseen kommenttia.. Mulla siunaantu ihan kummallinen pikkurillin pään kokoinen patti tuonne emättimen ja peräaukon väliin, hieman sivulle ja siis ihon alle. Onko kyseessä pukama???? Tarpeilla käydessä se ei ole kipeä, vain jos alkkarit hinkkaa tai sitä painaa, niin sattuu... Se on ollut nyt viikon verran.. Hämärä homma!! Ennen pääsiäistä kovasti kaivoin kaikki vanhat kirjoituksemme, kun muistin, että oliko nyt Pietulla vai kellä myös jokin pattijutska silloin joulun tietämillä.. mutten löytänyt kirjoitusta..
No, mut toivottavasti vaik menis OHI!!

No, mut nyt vaihteeks pois koneelta..
Elmeri 21+4
 
zamppa
Pellava, vastaan soipan puolesta, kun samassa joogassa ollaan.
Eli tuosta äitiysjoogasta... käydään Helsingissä Zen centerissä keskiviikkoisin mutta taitaa olla tämän kevään viimeinen äitiysjooga (alkoi siis viime ke) ja aika täynnä oli. Voithan vielä kokeilla laittaa vetäjälle vaikka postia taikka soittaa ja kysyä josko yksi vielä mukaan mahtuisi. Nettiosoite on www.sirpakuosmanen.fi.

Eipä muuta tällä kertaa, massuun kuuluu samaa kuin ennenkin eli hyvin mennään. Huomenna neuvolaan. =)

zamppa 21+6
 
Sairaslomalla tämän päivän ainakin. Eilisillalla kipeytyi kurkku ja paleli ihan urakalla. Aamulla olin ihan tukossa ja tosi vetämätön olo. Kävin töissä vetämässä yhden venyttely-tunnin ja siirtelemässä asiakkaat ja tulin kotiin lepäämään. Kuumetta ei näytä olevan vaan itseasiassa 0,5 astetta alilämpöä. Saas nähdä olisikohan tämä sittenkin jotain siitepölyallergiaa eikä flunssaa kuitenkaan. Huilaan joka tapauksessa ainakin tämän päivän Miniminkin hyvinvointia ajatellen. Esikoinen vielä on yskinyt pari viime yötä, joten unetkin on jäänyt aika katkonaisiksi mikä ei ainakaan paranna oloa.

Pellava: Levolacia voi käyttää raskausaikana. Itse olen "elänyt levolacin voimalla" kaikki kolme alkuraskautta, kun maha ei muuten ole todellakaan toiminut.

Kassu: Huomasin että sinäkin vedät jumppia. Mitä tunteja vedät / pystyt nyt vetämään? Minulla on tuntivalikoima taas supistelujen takia kutistunut pilatekseen, Bodybalanceen ja joihinkin peruskuntojumppiin.

77mm ja Minimi rv 21+4<br><br>
 
Aluksi omanapa juttuja:
Vihdoin ja viimein meilläkin rakenneultra takanapäin. Kaikki näytti olevan hyvin. Koon perusteella la olisi 20.8, mutta pysyy virallisesti samana 23.8 kun heittoa noin vähän. Sukupuolta ei saatu selville, kun on niin vilkas tapaus, että pyörii, hyörii ja monottaa alvariinsa. :heart: Lapsivettä on runsaasti mikä selittää mahan koon.

Kätilö pyysi lääkärin tutkimaan kohdunsuun jne tilanteen supistelujen vuoksi. Lisäksi eilen lorahti vähän jotain vaaleanpunaista jota epäilin lapsivedeksi. Paikat oli kuitenkin napakasti kiinni, joten ei hätää. Täytyy vaan jatkaa lepäämistä.

Hankinnoista: Kuten joskus aiemmin kerroinkin, hankittiin jo uudet Emmaljungan yhdistelmät. Takuu alkaa juoksemaan elokuusta, joten se ei ole esteenä uusien hankinnalle. Vaatteita olen jonkun verran ostanut ja ihan pieniä myös serkulta saanut. Hänen vauva syntyi helmikuussa, joten laittoi pieneksi jääneet kiertoon. Myös sitteri ja auton turvakaukalo tulee sitä kautta. Sänky on esikoisen jäljiltä. Oikeastaan hoitopöytä on ainut, mikä pitää ostaa. Esikoisen pöydän lainasin ja sitten se oli lainattu eteenpäin jne. Joten on teillä tietämättömillä. :/ Yritän käytettyä metsästää tai sitten uutena sellainen mistä saa myöhemmin lipaston. Nyt täytyy mennä mittaamaan esikoisen huonetta, niin saa sinne remppatarviketta ostettua. :wave:
 
Milana oli näköjään tehnyt varsin perusteellisen isyyspakkauksen =) Mulla on joitain juttuja siihen ostettuna, kun alkuinnostuksessa etsiskelin kaikkea. Nyt on unohtunut koko asia, kun on niin paljon ollut muuta. Pitäisi taas alkaa etsiskellä sopivaa tavaraa.

Mulle meinasi pääsiäisen aikaan iskeä ihan stressi vauvatarvikkeista, kun me ei olla todellakaan hommattu kuin pari bodya.. Ei siis tietoakaan vielä mistään pinnasängyistä, rattaista, turvakaukaloista.. :ashamed: Ei olla oikeastaan uhrattu niille vielä edes ajatustakaan. Jossain vaiheessa mietittiin, että Gessleinin rattaat voisi olla kivat, mutta sellaisiakaan en ole vielä koskaan nähnyt luonnossa. Tuntuu, että on niin paljon nyt muuta ajateltavaa ja kamala kiire koko ajan, kun yritän saada viimeiset opinnot kasaan ennen juhannusta. Ihana olisi, kun voisi ihan rauhassa alkaa vähitellen kierrellä kauppoja ja mietiskellä tarvikkeiden hankintaa. Nyt tuntuu, että juhannuksen jälkeen mennään varmaan paniikissa johonkin lastentarvikekauppaan ja ostetaan ensimmäiset, mitkä osuu silmiin :(

Omaan vointiin ei edelleenkään kuulu uutta. Välillä tuntuu, että raskaus menee vaan tässä kaiken muun sivussa ja se harmittaa. Tahtoisin enemmän keskittyä tähän ja jättää kaiken muun.

Hemu 23+1 (meniköhän viikot oikein, alan olla niissäkin ihan sekaisin :/ )
 
metsätähti pikaseen
nikideemus meillä neuvolassa sokerirasitus tehdään vaan niille jotka ovat "riskiryhmässä" ja mulle kun pyysin koska neukkatäti sanoi että mulle on iso vauva jo nyt ja mun äidillä on diabeetes niin haluan varmistaa asian.
Jos sun lähisuvussa (siis omalla äidillä tai isoäidillä on diabeetes ja varsinkin jos sun äidillä on ollut raskausdiabeetes) niin tekevät testin myös sinulle koska kuulut ns. riskiryhmään. Näin oon ainakin käsittänyt asian. Tai sit sun neuvolassa on vaan sellanen käytäntö et testaavat kaikki odottajat...
 

Yhteistyössä