Elovauvat 2014 <3 *toukokuussa*

Jee, kivasti tullut viestejä! :) Hyvä Pinsuli kun vähän potkit meitä. ;)

Toukokuuta mennään jo, huhhuh. Eipä siinä, kyllä tää mahakin kasvaa mullakin ihan silmissä! Joka aamu tuntuu että jopa se on taas eilisestä kasvanut. Hirvittää tosissaan jos kasvu on tällaista loppuun asti... Sanokaas kokeneemmat, kai se kasvu hidastuu vielä loppumetreillä?

Makeanhimon jaan teidän kanssanne. Mä voisin syödä lähes pelkkää makeaa, kun yleensä suolainen on mulle suurempi herkku. Pääasiäinen, mökkeily, vappu ja arkipäivien puute on ajanut ruokavalion ihan kuralle. Pisteet teille jotka ootte pystyneet pitäytymään vain yhdessä päivässä viikossa herkkujen kanssa! :) Vaikka kyllä mä tykkään herkutella normaalistikin jotain pientä hyvää useammin kuin kerran viikossa.

MiNalo mulla on myös suonenvetoa öisin, muttei ihan mahdottoman hankalia kuitenkaan. Joka yö jokatapauksessa tuntuu.

Mulla on hemoglobiini ollut ihan ok neuvolakäynneillä, mutta nyt on epäilys josko ois alkanut laskemaan, väsymystä on ollut. Viimeksi oli kyllä neuvolassa puhetta että mustalla makkarallakin on saatu hyvin hemoglobiini nousemaan. Miksei siis muutkin verivalmisteet, veriletut jne toimisi jos rautavalmisteet ei jollain auta. Toki kaikki ei noista verivalmisteista välitä, mutta mustamakkara onneksi maistuu mulle tarpeen tullen. :) Toivottavasti arvot pysyis kuitenkin kunnossa.

Pahoinvointi on uudelleen nostanut päätään, mutta ei ole onneksi tarvinnut oksentaa vielä. :/ Alun jälkeen myös happamia röyhtäyksiä on alkanut tulla. :/

Saanuska83 mä alun pahoinvoinnin vuoksi sairauslomailin ja sen hoidin työterveyden kautta ainakin ihan hyvin.

Ja taas viikonloppu koittaa, hyvää sellaista kaikille! :)

Hobla ja ihan mahdottoman reipas potkija 26+1
 
Toukokuu ja minä poksun tänään 27+0 :) Hurjan nopeaan menee nyt viikot. Tasan kahdeksan viikon päästä vietän äitiysloman ensimmäistä päivää! Sijainen aloittaa maanantaina eli perehdytyshommia on töissä tiedossa.

Neuvola oli maanantaina ja siellä oli kaikki hyvin. Hemoglobiini on taas laskenut 118 vaikka oli jo nousussa tuossa välissä eli otan edelleen lisärautaa joka toinen päivä tms. Onneksi se ei ole aiheuttanut mitään sivuvaikutuksia niin ei haittaa. Lähinnä kun sen muistaisi ottaa. Minä otan aina illalla ennen nukkumaanmenoa kun tuosta ajankohdasta oli täällä puhetta ja Retafer käytössä. Verenpaineet oli vähän korkeammat kuin aiemmilla kerroilla joten terkka kehotti mittailemaan välillä kotonakin niitä. Ainakin eka kotimittaus oli ihan hyvä tulos. Viime raskaudessahan paineet nousi vasta ihan viimeisillä viikoilla. Painoa oli nyt 26+3 +9 kg. Eli vähän enemmän kuin edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa mutta koska lähtöpaino oli nyt alhaisempi niin tällä hetkellä painan itseasiassa emlkein täsmälleen saman kuin tuolloin samoilla viikoilla. Mutta kokonaispainonnousussa mennään varmaan yli viime raskauden 13 kg:n jos tämä sama tahti jatkuu. Seuraava neuvola on 26.5.

Herkut maistuu myös täällä. Jotenkin tuntuu että joka viikko on joku juhla tms. miksi niitä herkkuja taas on tarjolla. Nytkin pääsiäinen vasta oli, heti perään vappu, ensi viikonloppuna äitienpäivä, sitten yhdet häät jne. Väleissä sit tietysti jäätelöä kun on ollut lämpimät ilmat :D

Hankinnat on tällä hetkellä hyvällä mallilla kun turvakaukalo ja imetystyyny ovat kotiutuneet ja manduca ja hoitolaukku tilattu. Isommista meillä puuttuu siis enää pinnasängyn patja. Vaatteitakin on ihan tarpeeksi, mutta niitä tulee vaan aina hommattua lisää. Eilen aloitin pienten vaatteiden pesun :) Olen yrittänyt malttaa mieleni jo kuukausikaupalla ja nyt ei enää pystynyt. On ne vaan ihania :heart: Viikonloppuna voisi käydä ostamassa kankaat äitiyspakkauslaatikon tuunaamiseen. Vaikka olen kyllä ihan käsittämättömän huono ompelija niin pakko yrittää :)

Täällä tuntuu liikeet kyllä ihan missä asennossa vaan. Tällä hetkellä tyyppi yrittää tunkea kantapäätänsä kyljestä läpi. Ei mikään ihana tunne edes enää kun alkaa olla niin iso ja vahva. Ei mistään pienistä hipaisuista ole enää kyse :D

mariet ja pieni 27+0
 
Huhhei! Täällä on työkuviot selvillä vihdoin! :) yt-neuvotteluiden lopputulos oli se, että tämän kk jälkeen jään kesälomalle ja sen jälkeen varhennetulle äippälomalle ja sitten kun olen palaamassa töihin niin katsotaan mitä on tarjolla. :) kävin tänään siis töissä ekan kerran saikun jälkeen ja aamulla vielä ajattelin et hyvinkin oon loppukuun töissä tuolla vielä. Noh, loppupäivästä meinas epätoivo iskeä, että pääsenkö edes kotiin kun kävely oli yhtä tuskaa. Sovittiin sit pomon kanssa et vielä maanantain kärvistelen ja tiistaina siirryn loppuajaksi toimistohommiin! Hyvä näin! :)

Täällä on tänään tullu massuun sähköiskuja vähän väliä. Siis ihan tuossa vatsanahkassa on tuntunut semmoisia repäisyjä kun liikkuu. Tosi inhottavaa.. :/

Ainiin ja oon valmis! :cool: kävin just kattoo, niin nyt on viimeisetkin kurssit hyväksytty! Kaikin puolin hyvä päivä siis tänään! :heart:

mammuttisi ja Helmi 23+1 vieläkin. :)
 
Hobla, mulla on ainakin kokemusta että se masun kasvu vaan nopeentuu ja nopeentuu… :D Mut sf laskee siinä vaiheessa kun vauva laskeutuu lantioon.

mammuttisi, onnee valmistumisesta! :flower:

Fiinaliina, nauti nyt sit vielä täysin rinnoin jos ei ole vaivoja! :D

Mä luin viimeksi, että kaikki kannattaa olla vauvalle valmiina kuukautta ennen laskettua aikaa! Kaikki lähtien hoitopöydästä, sängystä ja sairaalakassista.

Täällä oli viime neuvolassa hb 104. Oon ottanut Floradix rautalisäjuomaa, ei oo tullut vatsavaivoja ja on vienyt väsymyksen ja pääkivun pois. Paitsi nyt, kun en ole eilen tai tänään sitä ottanut. Täytyis käydä ostaa lisää...

(.) Täällä yksi vaivainen. Kaikki vaivaa. Kaikki. Iskias, pääkipu, suolistokivut/vaivat, närästys, alavatsakivut, supistukset, kohdun kasvukivut, jalkojen puutuminen, väsymys, ärtyneisyys, pahoinvointi. Yleinen epätoivo. En käsitä miten voin jaksaa vielä AINAKIN 13 viikkoa. Usko loppuu D:

Mulla oli viimeraskaudessa kans suonenvetoja öisin. Joka yö loppuraskaudessa heräsin niihin ainakin kaksi-kolme kertaa :/ Nyt ei ole näkynyt, mutta ne olisi vaan pieni lisä tähän kamalaan olotilaan.

Pinsuli ja Himpula 27+1 <3

Päivitetty.
 
Viimeksi muokattu:
Jee, paljon tullut kirjoituksia! Täytyy kai itsekin aktivoitua..

Multa on mitattu vain kerran hb! Se oli silloin 120 eli kai ihan hyvä. Ensi viikolla on taas neuvola, täytyy pyytää, että ottaa sen.

Vauvavakuutus otettiin mekin. Pohjolasta, ja hinta oli siinä 300 euron kieppeillä. Vertailtiin, ja meidän mielestä siellä oli parhaat ehdot.

Maha kasvaa, todellakin. Näyttää kuin olisin 8. kuulla! Vertasin mahaani esikoisen raskausaikana otettuihin kuviin, ja kyllä vain, näillä viikoilla mahani on ollut huomattavasti pienempi! Sf on otettu kerran, se taisi mennä yläkäyrällä. Mutta sf ei kyllä kovin paljoa kerro vauvan todellisesta koosta, kun mun maha-asukki on alakäyrällä vaikka sf on yläkäyrällä. Kerroinkin jo aiemmin siitä, kun käytiin yksityisellä 4d-ultrassa ja siellä tuli löydöksenä kysta aivojen plexuksessa ja hidastunut kasvu. Nyt sitten kävin kontrolliultrassa, ja pikkuinen oli ottanut kasvuspurtin ja kystaakaan ei saatu näkyviin, saattaa olla kadonnut kokonaan! Kyllä nyt on niin helpottunut olo :heart:

Joku kyseli 4d:stä. Mä siis oon nyt joutunu kahdesti käymään yksityisellä 4d:ssä, ja yhteensä on palanut 500 e rahaa... : /

Herkut maistuu täälläkin, ai-van lii-kaa! Painoa on tullut jo 10 kg, ja neuvolatäti sanoi viimeksi, että jos painonkehitys ei hilliinny, niin lopputulos voi olla 30 raskauskiloa. Gulp :O Mutta en vaan osaa hillitä aamupäivän ja alkuillan karkkihimoani! :ashamed: Kertokaa vaan, jos jollakin olis tähän joku vinkki!

Elaisah 26+jotain
 
Fiinaliina päädyttiin sitten Brion Go 2013 yhdistelmävaunuihin. Ne vaikutti meidän käyttöön sopivilta:) Tosikäytössähän se sitten mitataan:)

Vaivoista mä oon vielä (kop kop) säästynyt vaivoilta. Tuntuu aikas normaalilta olotila, paitsi tietenkin heiluva masu:) Välillä jos syön tyhmästi niin närästää. Mutta jos syö fiksusti niin siltäkin välttyy. Pitää siis nauttia kun ei sitä tiedä mitä vaivoja seuraavat viikot voi tuoda:)

Paitsi joo semmosta vaivaa on välillä että samasta yhdestä varpaasta vetää suonta aina välillä:D

luna 24+4
 
Kyllä mua ärsyttää, täytyy varmaan alkaa jo hautomaan ajatusta että insuliinin joudun ottamaan aikaisemmin käyttöön kun viimeksi. Tänään siis söin aamupalaksi kaurapuuroa ja sokeroimatonta mehukeittoa ja tunti syönnin jälkeen verensokeri oli vielä ihan liian korkea, jos tämä tätä menoa jatkuu niin en pysty kyllä mitään hiilareita syömään ilman verensokerin nousua. No täytyy huomenna testata nostaako pari palaa ruisleipää sen kans jo liian korkealle. Peruna, riisi ja pasta ovat jo raskauden alkumetreillä jäänyt pois ruokavaliosta.

Muuten olen säästynyt kaikenlaisilta vaivoilta, nukkuminen ja liikkuminen vielä onnistuu hyvin eli taistellaan nyt vaan näiden sokereiden kans...

Meillä on phil&tedsin rattaat käytössä ja niihin olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen, normaalikäytön lisäksi on hyvin toiminut juoksurattaina. Ainut miinus on ettei istuin mene ihan kokonaan makuuasentoon, mutta kyllä niissä pystyy vauva nukkumaan. Hyviä kokemuksia myös Emmaljungan rattaista. Teutonian yhdistelmävaunuja ollut kahdet, joista toiset oli niin huonot, mutta toiset taas todella hyvät. Ja jos nyt olisin ostamassa vaunuja päätyisin ehdottomasti uudelleen noihin Phil&tedsin rattaisiin.

Kivitasku 26+3
 
Mun maha on kans ihan valtava ja kylkiluissa alkaa jo kivasti tuntua. En käsitä miten tää lapsi mahtuu tänne loppuun asti?! Sf mitta oli keskikäyrillä ja samoin sikiön koko rakenteessa mutta vatsa on samaa kokoluokkaa kuin viimeksi rv 30.

Kaisa-Tuulikki 23+2
 
Täällä masu otti vähän samankaltaisen kasvuspurtin yöaikaan kuin Pinsulilla. Pikkasen kiristi masua - onneks P oli täällä infonnu omista tuskistaan niin ei tarvinnu olla yhtään huolissaan :) Hyviä siis nää forumit ^^.

Ja täällä oli myös toissailtana vauvalla ekaa kertaa hikka :D Hihi, olipas hauskan tuntuista ja kestikin yli 3min putkeen. Ja sama toistui vielä aamulla. Siellä se muru tekee hengitysharjoiuksia :heart:

Olin muuten kapphallissa perjantaina shoppailemassa - siellä oli tosi hyvät tarjoukset. Ja paljon normivaatteita jotka on aivan ihania masun kanssa. Muutama mekko jäikin sit käteen, kannattaa mennä katsoon :)

Saanuska, mä sain sairaslomat alkuraskaudessa ihan vaan soittamalla neuvolaan ja sit ne lähetti postitse mulle saikkulapun. Neuvola on ihan tossa vieressä mut niiltä oksennuksiltä ei paljoo kyenny sinne ''asti'' lähteen.

Miten muuten Hkeiju voi?

Elaisah, ompas siellä kallis 4D, jos 2x maksaa 500e! Huhhuh, vaikka eihän sitä voi rahassa mitata, jos täytyy selvittää vauvan vointia.

Luna, onks niissä brioissa kääntyvät etupyörät?

Vaunuista,
Meillä on noi Emmaljungan duo edget sport rungolla. Ensin halusin ihan välttämättä kääntyvät etupyörät kun ovat niin näppärät, mutta meidän arki tuli sit vastaan ja noiden emmaljungien kanssa päästään paremmin lenkkeilemään maastoon kun maastoon. Pian aloitetaankin koiran kanssa harjoittelut, että osaa sit kävellä vaunujen vierellä :heart:

Sitkun vauva vähän kasvaa ja osaa istua, niin ostetaan erikseen semmoset cityrattaat kääntyvillä pyörillä. Kauppa- ja shoppailureissuja varten.
 
luna kunne brionpyörät vaihtaa niin jääkö ne etupyörät kääntyviks vai onko ne sit ikäänkuinperusvaunut? Meillä on nyt 3-4 vaihtoehtoa vaunuiks/rattaiks ja keskiviikkona mennään miehen kanssa katsomaan tarkemmin. Nyt vaan googlettanut vaihtoehtoja. Mietittiin Fiinaliina samoja yhdistelmävqunuja, kun meilläkin kaks koiraa ja pitäis olla tukevat. Sit on ne brion go tai go nextit, phil&teds tai sitten mutsyt. Noissa kahdessa viimeisessä nyt on muutamia kysymysmerkkejä, kuten se tukevuus P&T:ssä, niihin saa kuitenkin koppaosankin hankittua. Mutsyt on poistanut valikoimista kokonaan urban riderin, jotka mun kaverilla oli aikoinaan. Niissä on siis kaikki pyörät kääntyviä ja koki koiran kanssa lenkkeillessä ne ihan älyttömän hyviks, just kääntyvien pyörien ansiosta.

Saas nähdä mihin päädytään. Mietinnässä on kuitenkin se toinen lapsi suht nopealla aikataululla. Miten nyt sitten onnistaakaan, niin ois varmaan melko kätevää, että sais jonkun sisaristuimen siihen samaan vaunuun. Kauheen vaikeeta. :)
 
Fiinaliina joo! :) Varmasti on monta hyvää vaihtoehtoa ja just riippuen vähän millaiseen käyttöön tulee. Ja kaikissa omat plussat ja miinuksensa.

Helminni mieheltä vielä varmistin niin hänkin muistelee että myyjä sanoi että ne isot etupyörät ei oo kääntyvät. Meillä siis vaunut on vielä myymälässä, niin en voinut varmistaa:)
Ainoat miinukset mitä tuli itelle mieleen oli että jousitus ei niin mukava kuin "ei kääntyvissä", eli ei oo niin joustava ja ns. tuuditusliike jäykempi.
Tuolla on niistä arvostelu Recension av Brio Go | Barnvagnsblogg jos ruotsia ymmärtää, itse pistin google translaterin päälle ja suomennoskin oli aika takkuavaa:D
 
Neuvolassa käyty! Kaik oli mallikkaasti, hb oli tipahtanut 119, mut ei vielä tarvetta rautalisälle.. kohdunpohjan korkeus meni nätisti keskikäyrää, 20cm sai täti mitaksi. :) hyvät sydänäänet oli ja kelan paprut sain mukaan. Seuraava neuvola 17.6. Ja sokerirasitus 10.6. lääkärinla on sitten kunhan neukkutäti saa lääkärille kesäkuun ajat. :D

Kävin eilen siskolta ison läjän 56-68cm vaatteita, mukaanlukien toppapuku ja fleecepuku. :) lisää saa kuulemma hakea sitä mukaa kun heidän 6kk tyttöseltä vapautuu!

mammuttisi ja Helmi 23+4
 
Moi! Olin viime viikolla sairaslomalla supistelujen takia. Käytiin myöskin tyksissä tarkistamassa, että kaikki on hyvin. Ei ollut saanut aikaan vahinkoa. Mulle tuli täysi nostelukielto ja imuroinnit ym. kielletty. Sokerirasitus 20.5 ja tälläviikolla alkaa synnytys/ perhevalmennus. Jännää! :)

Caro_ 23+3
 
No niin, täällä narahdettiin sokerirasituksesta. Paastoarvo oli 0,1 yksikköä liian korkea. Sain sitten mittarin matkaan ja ei kun seurailemaan. Jotenkin on tosi pettynyt ja kumman epäonnistunut olo. Yritän nyt vaan tsempata itseni tästä eteenpäin.

Huomenna pitää vielä mennä käymään nlalääkärillä näistä supistuksista. Huhhuh, nyt on kyllä sellainen olo etteipä olisi kannattanut tähän hommaan enää näin vanhana ryhtyä...

Oliko sulla Caro paikat pehmentynyt supistelusta? Ilmeisesti kaikki on nyt kuitenkin hyvin?

Joo, eipä täällä muuta tällä erää... Jos vaikka huomenna lisää paremmissa tunnelmissa.

-tiiti 26+5-
 
tiiti85 ei ollu paikat pehmentynyt. Kävin ensin terveyskeskuksessa päivystyksessä. Siellä sanottiin että ois pehmentynyt, mutta laitettiin lähete tyksiin. Tyksissä todettiin ettei ole pehmentynyt ja ultrattiin myös. Pienellä näytti kaikki olevan hyvin. :)
 
Caro_ nyt vaan nautiskelemaan olosta ja levosta. Ja mies imuroimaan ;)

Tiiti, voi harmi, että siellä jäätiin kiinni sokereista, vaikkakin olipas tuo pieni ''ylitys'' ja jos vaan paastoarvossa.

Joku kyseli niistä kaarituellisista imetysliiveistä - niitä ei tehdä kauheesti sen vuoksi kun edistävät kuulema rintatulehdusta. Näin luin juuri vauvalehdestä.

ON
Laitoin taas masukuvaa :)
 
Päivitetty.

(.) Eipä ollutkaan vissiin maha kasvanut täällä ihan hirveästi. Neuvolalääkäristä kotiuduttu, sf-mitta alakäyrän alapuolella/tuntumassa edellisen keskikäyrän sijaan. Mitta oli 22,5cm. Joudun taas kontrolliultraan :'( En kestä tätä huolta... Lääkäri kyllä sanoi, että ihan vaan varmistuksen vuoksi (ja koska olin itse juuri ennen sf:n mittaamista sanonut olevani välillä huolestunut vauvan kasvusta), hätää ei ole. Mutta totta kai mulla on hätä! Tarvii vaan ajatella, että vauva oli eri asennossa viimeksi ja sen takia mitta näytti nyt niin pieneltä. Välillä maha törröttää ihan kunnolla, tänään Himpula tuntuu olevan vähän tuolla selän puolella. Ja nyt oli eri mittaaja, silläkin on varmasti merkitystä. Viimeksi tais olla opiskelija. Jos viimeksikin mitta olis mennyt alakäyrillä niin todennäköisesti mulla ei olisi nyt paniikki.
Kaikenlisäksi mulla oli leukkarit plussalla. Huomenna viedään pissanäytettä labraan ja aletaan mahdollisesti hoitamaan tulehdusta... :( Verenpaineetkin oli korkeemmat ku yleensä! Siitä ei kyllä sanottu mitään.

Nyt 27+5 (suluissa 23+4)
Paino 54,4kg (52,3kg)
RR 122/63 (105/56)
HB 111 (104)
Sf 22,5 (20)
Tarjonta RT (?)
:heart: 145 (145)

Hyvin omanapaista tällä kertaa, anteeksi...

Pinsuli ja Himpula 27+5 <3
 
Viimeksi muokattu:
Voi Pinsuli, toivotaan, että vauva kuitenki kasvaa hyvin SF-mitasta huolimatta. Koitat ajatella seurantaultraa positiivisesti - pääset katsomaan Himpulan menoa :heart: Millon sulla on se ultra?
Hyvin sulla oli ainakin toi HB noussu!
 
Lääkäristä kotiuduttu. Kohdun kaula oli lyhentynyt kahteen senttiin mutta ei pehmentynyt eikä avautunut. Ei siis kuulemma huolestuttava tilanne. Lääkäri kuitenkin käski loppu viikon lepäillä ja ellei supistukset helpota niin tiistaina katsotaan tilanne uudelleen.

Yritän tässä nyt kuumeisesti pähkäillä mistä saisisin sijaisen itselleni huomiseksi. Loppuviikon olenkin ylityövapailla joten varsinaista s.lomaa ei tullut kuin yksi päivä. Vaan on tässäkin niin paljon päänvaivaa että vähemmällä pääsisi jos vain menisin töihin. Jos en saa sijaista niin joudun siirtämään huomisen asiakkaat ensi viikkoon ja hoitamaan ne ylitöinä, joka ei sekään ihan ongelmatonta ole. Puuh...

Pinsulille tsemppiä! Varmasti kaikki on hyvin ja vauva vain eri asennossa! Itse ainakin olen huomannut että toisinaan vauva "sopii" mahaan paljon paremmin ja välillä tuntuu koko maha olevan aivan halkeamispisteessä.

-tiiti-
 
Fiinaliina ja tiiti, kiitos tsempeistä <3 Lääkärikin tosiaan uskoi kaiken olevan hyvin, ja harmitteli sitä kun huolestuin niin paljon (= aloin itkemään). Himpula kuitenkin liikkuu TOSI paljon, joten ainakaan niiltä osin en ole huolissani. Kyllähän mä kuitenkin sen tiesin, että hän on hieman pienempi...En tiiä vielä millon se kontrolliultra on, saan ajan postissa. Toivottavasti pian!

Ja tosiaan jotenkin tuntui, että siinä kun menin makoileen siihen tutkimuspöydälle, niin Himpula piiloutu jonnekin ihan yhtäkkiä ja maha hävis kokonaan :D Kotiin päästyäni oli taas kunnon kumpu ja melske!

Niin ja mun seuraava neuvola on 26.5. :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas! Lueskellut kyllä olen, mutta tuntunut aina olevan jotenkin liian kiire kirjoittamiselle :(

Pinsuli, kaikki on varmastikin hyvin! Minäkin jouduin esikoiselta kontrollikäynnille sf-mitan takia ja kontrollikerralla sf-mitta olikin palannut normaalikäyrille ja ultrankin mukaan kaikki oli ok. Silloin sanoivat minulle että asento jossa sikiö on voi vaikuttaa tuohon mittaan ja on edellisellä kerralla näyttänyt tavallaan liian pientä mittaa.

Täällä on kanssa himo makeaan!!! Jatkuva ja kova, jota yritän hillitä parhaani mukaan. Hassua, koska yleensä en pahemmin edes väitä makeasta. Nyt menisi kaikki mahdolliset herkut.

Suonenvedoista täällä kärsitään myös öisin, melkein joka yö pohkeet kramppaa ainakin kerran. Onneksi olen saanut ne vielä suht hyvin asettumaan. Aloitin myös magnesiumin ja yritän muistaa juoda vettä enemmän.

Turvotukset ovat myös ilmestyneet kuvioihin. Eli välillä iltaisin nilkat on turvoksissa ja jalat tosi raskaan oloiset. Tämäkin on ihan uutta, kun esikoisesta ei ollut ollenkaan.

Mutta eipä tässä ihmeempiä..armoton väsymys on täällä edelleen riesana ja päikkärit pitänyt välillä viikonloppuna ottaa. Kovasti kesää odottelen ja kesäkuun lopussa olevaa parin viikon kesälomaa, jolta jään sitten suoraan äippälomalle :) Pinnikseen hankittiin myös uusi patja, että on varmasti puhdas ja äitiysvaatteita olen ostanut jonkun verran kesää ajatellen, pari ihanaa hametta ja shortsit :) Aloin myös virkata vauvalle peittoa. Tein sellaisen esikoisellekin..tai oikeastaan kaksi..niin nyt on ihana tehdä uudelle vauvalle oma! :heart:

Mabirris ja Kirppu 24+5
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas!

Pinsuli tsemppiä paljon! Kyllä siellä varmaan kaikki on ihan kunnossa :hug:

Kivitasku tsemppiä sulle radin kanssa, mä en tiedä miten sitä pystyis itseään pistämään vai oliko sulla siis insuliini hoitonen? Menee tässä lukiessa jo ihan sekasin, että kellä oli ja mitä

Oliko sulla Pinsuli myös edellinen tyttö? Mietin vaan just tota että onkohan tyttöraskauksissa herkempi mielialavaihteluille tai siis että ne on hyvinkin rajuja. Musta edellisessä en itkeny kai ollenkaan ja tässä raskaudessa itken vähintään kerran viikossa ja kun alotan niin loppua ei näy... Plus sitten vielä se lyhyt pinna:ashamed: (mulla on siis itellä toooosi vahva tyttöolo).

Olin siis eilen neuvolalääkärillä ja kaikki oli ok :) :) Ihana lääkäri! Totes, että kun ei kerran KHKS:stä ole kuulunut aikaa ylimääräiseen kontrolliin (liittyen siis siihen että edellinen synty keskosena), niin hän ei kyllä anna mun odottaa siihen istukkakontrolliin asti (joka ois siis kuuden viikon päästä) vaan haluaa kontrolloida kohdun tilannetta kuukauden päästä. Ja nimenomaan itse, ettei tule mittausvirheitä siitä syystä että ois eri lääkäri. Täällä meillä kun ei ole itsestään selvyys, että ois aina sama lääkäri kun niitä taitaa kaikkiaan kolme kiertää tän kunnan kouluja ja neuvoloita... :O

Mutta siis kaikkein paras ja ihanin asia tässä raskaudessa on se ettei painoa ole tullut koko aikana kuin 800g :whistle: Wuhuu, mul on niin hyvä olo :) Voihan sitä toki vielä tulla, mutta eipä ainakaan oo niiiiiin kauhea pudottaminen, kun on siis vielä edellisestäkin kiloja jäljellä :(

Hb oli 138 :O Mitä kyllä terkkakin vähän epäili, koska en oo muistanut rautaa tunnollisesti syödä ja viimeks oli 110 muistaakseni... Mut voi johtua korkea arvo myös siitä että en ollu juonu ja syönyt oikeen mitään aamulla. No sittenhän sen ens kerralla taas näkee.

Huomenna saan tuplavaunut haettua ja sittenpä mun hankinnat onkin pulkassa ;)

Mirka J.&Elma 26+3
 
Mirka, mun esikoiseni on poika :) Kyllä mäkin muistan vähän vakaampi olleen häntä odottaessa, mutta kyllä sillonkin varsinkin loppuvaiheessa itkettiin ihan ihmeasioista (muun muassa siitä kun mun mieheni kaveri oli poistanut mut kavereistaan FB:ssä... :D). Muutenkin oon hyvin tunteikas ja alan helposti itkemään julkisillakin paikoilla, etenkin näin raskausaikana. Kiitos kaikille tsempeistä! <3
 

Yhteistyössä