Elovauvat 2014 <3 *toukokuussa*

Mammuttisi, heh, joo ehkä mun selkä on suhteessa jalkoihin hivenen pidempi mutta on mulla kyllä pienet kädetkin :) Eikä noihin kylkiluihin ole enää monta senttiä, tänä aamuna kun mukula oli vatsan vasemmalla puolella ja tuli napakka supistus, ei kohdun ja kylkiluiden väliin olis mahtunu kun sanomalehden sivu...

Pinsuli, onneksi pääset kontrolliin :)

Oma vatsa tuntuu kasvavan ihan silmissä! Ja pelkästään tuo vatsan koko on töissä jo todella hankala. Kyykkiessä meinaa hengitys salpaantua ja jos on syönyt parin tunnin aikana jotain, meinaa sekin tulla ulos.. yök.

Mukula on mahdottoman kova mönkijä ja potkiskelija :heart: Se saattaa monta tuntia putkeen ähertää niin että koko vatsa heiluu :) Välillä mä toivon että aika menis tosi nopeeta että saatais vauva syliin ja välillä pelottaa se vauvan tuoma elämänmuutos ja menetetyt yöunet ja muut. Yleisesti kuitenkin mun mielialat on yllättävän tasaiset..? Mä oon enimmäkseen tosi hyvällä tuulella ja pahatkin tuulet saan helposti taltutettua, tää on kyllä kivaa :)

Amuniina & mukula 24+3 :heart:

Muoks: Olihan mulla asiaakin, mulla on alkanu tihkua maitoa!! :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mammuttisi
Heissan kanssa sisaret! :)

Pinsulille tsemppiä kontrolliin, aivan varmasti kaikki on hyvin. :)

Omaa napaa sen verran että sairausloma sai jatkoa kesäloman alkuun, joka sitten taas loppuu mammalomaan. Jotenka en tajua yhtään että nyt ei enää töihin mennä. :O mutta kaipa se jossain vaiheessa kolahtaa. :)
Kovaa selkäkipua on ollut ja alamasu alkanut kipuilemaan kovin, jolloin kävely tms on lopetettava siihen paikkaan. Soitin tänään neuvolaan ja pyysin päästä käymään neuvolalääkärillä. Huomenna nyt sitten on aika. Muutenkin kiva tietää että kaikki on kunnossa ja kun viimeksi tutkittu tammikuussa.

Eilen hain meidän yhdistelmävaunut ja ah kun ne on ihanat!!! Asutaan vielä tosi pienellä paikkakunnalla ja maanantaina kun kävin paikallisessa siwassa näin ihan samallaiset vaunut. Mikä prosentuaalinen mahdollisuus että ensin en näe missään tai kellään tutulla ja sit ilmestyy katukuvaan aivan samallaiset. :D

Täällä ei ole kyllä mitään mielialan muutoksia ollut. Ehkä alkuraskaudessa, mutta muuten ei mitään.. hermot on kun lauhkealla lampaalla :D Toivottavasti tää on vaan jatkuva olotila. :D

Saanuska & Sixten 26+3
 
Täältä keskusteluun osallistuu pitkäaikainen sivusta seuraaja. Juttujanne olen käynyt lukemassa aina kun olen kerinnyt, mutta en ole vielä uskaltanut aiemmin mukaan kirjoitteluun ryhtyä.

Perheeseemme kuuluu minä 28 v, mieheni 32 v ja kolme koiraamme. Ensikoisemme laskettuaika on elokuun 14. . Rakenneultra oli muutamia viikkoja sitten ja siellä kaikki oli kohdillaan. Huomenna menen sokerirasitukseen sekä siinä samalla otetaan RhD-veriryhmätestit.

Kovasti minullakin vaunuhankinnat mielessä, joten täytyy ruveta lukemaan tarkemmin aiempia kirjoituksianne.

_mai & Apina ;) 25+6
 
Voi tsemppiä huoliin Pinsulille! Toivotaan että huoli osoittautuu kuitenkin turhaksi. Milloin pääsetkään kontrolliin?

Mä kun toivoin että olisitte lohduttaneet että se mahan kasvu vähän helpottaisi loppumetreillä... :p No, mutta hyvä on syy mahan kasvulle. Painossa ei ole nyt onneksi tapahtunut nousua kun ruokavalio on taas normlisoitunut. Se on itseasiassa (hyvin vähän) ollut laskusuunnassakin. Kaveri masussa kyllä jaksaa potkia, ja kovaa. :D

Tervetuloa _mai! :)

Viikonloppuna suoritettiin kunnon perusteellinen asunnon siivous. Kyllä nyt kelpaa. Mutta kyllä sen homman kropassaan tunsikin. Ihmetyttää miten jotkut pystyy käymään kovin fyysisissä töissä vielä näillä viikoilla ja myöhemminkin. Mutta kylläpä kaikkien raskaudet on niin kovin erilaisia monessakin suhteessa, että ei kai kannata lähteä vertailemaan sen enempää. Että nauttikaa te joilla ei mitään vaivoja ja rajoitteita ole! :) Pitkät kävelylenkitkin selvästi alkaa rasittaa jo alaselkää ja nivusia. Toivottavasti kesäaika ei ole meille mammoille kamalan tuskainen... :/

Ensi viikolla on sokerirasitus edessä, mikä tietenkin vähän jännittää. Tietenkin jo testin tulos jännittää ja samoin paasto ja pitkä odotus. Ettei vaan paha olo tulisi kesken touhun. :/

Hobla 26+6
 
Mitä kuuluu muille KAKSissa synnyttäville? Ei oo kuulunu vähään aikaan..

Täällä pötkötellään kotona vuodelevossa ja koitetaan vältellä supistuksia. Ensi maanantaina on äitipolilla käynti kohdunkaulan kontrollissa. Kai sitä saa varulta pakata jonkinlaista kassia mukaan, jos vaikka joutuukin osastolle lepohoitoon. Toivottavasti ei hirveetä muutosta olisi tapahtunut! (Kaksi viikkoa sitten oli siis puolipehmeä, kiinni ja ultralla mitattuna 2,5cm.)

Miehellä onneksi loppuu työt, niin jää meidän kans kotiin. Helpottaa, kun on toinen auttamassa nuiden tyttöjen hoidossa, saan keskittyä pötköttelyyn.

Väinö potkii ja pyörii ihan mahottomasti! Liikkeitä tuntuu ympäri mahaa. Välillä toisessa kyljessä tuntuu kova pallo, liekkö peppu?
Eipä tänne sit oikein mitään muuta ihmeellistä kuulukkaan...

Pink ja Väinö 25+2
 
Pinsuli Halaus<3 Toivottavasti kontrolli pian ja saat sieltä mieltä huojentavia uutisia. Itekin huolestuin siitä sf-mitasta mutta moni on lohdutellut että se voi riippua vauvan asennosta ja mittaajasta jne. Hyvä kun asia tarkistetaan mutta todennäköisesti kaikki on hyvin. Oot ajatuksissa!

Pink89 kovasti tsemppiä lepäilyyn! Varmasti raskasta, jotenkin kun mennään samalla päivällä niin tuntuu hurjalta miten erilaisia tilanteet voi olla. Voimia!
 
Hei, pitkästä aikaa! Päivittäin tulee kurkittua tänne, mutta kirjoittaminen on jotenkin vain jäänyt...

Mulla mitattiin sf-mitta ensimmäistä kertaa viime neuvolassa(rv 25) ja se mitta oli alakäyrällä. Neuvolantäti kyllä sanoi, että kohtuni on hyvän kokoinen, se vaan sattuu leviämään sivuille eikä eteen. Kohdun rajat menee aika lähellä lantioluita :D jospa pinsuli sinullakin on vaan kohtu joka kasvaa eri tyylillä kuin keskivertokohtu ja siksi mitta on pieni? Hyvä kuitenkin että pääset kontrolliin ja saat mielenrauhan :)

Muuten olen päässyt nauttimaan nyt siitä energisestä keskiraskaudesta, pahoinvoinnin on tiessään ja virtaa riittää taas esimerkiksi lenkkeilyyn. Herkuteltua tulee kyllä aivan liikaa ja pelkääkin narahtavani sokerirasituksessa... Pitäis vaan ottaa itseään niskasta kiinni!

Hullua muuten, että itselläni on enää 3.5 viikkoa töitä jäljellä, kesäkuun 1 alkaa kesäloma ja 4.7 sitten äippäloma. Tuntuu hassulta ajatella, että vietän ainakin seuraavan vuoden kotona sintin kanssa :)

TatjanaL & Sintti 26+5
 
Kiitos taas kaikille tsempanneille <3 Sain tänään ultra-ajan, se on maanantaina 12.5.. Mun esikoisen sf meni keski- ja yläkäyrän välissä kokoajan, joten olis vaikea kuvitella, että sama kohtu vois levitä johonkin eri suuntaan yhtäkkiä... :D Mutta en tiiä. Mun mielestä vatsa on kasvanut, mutta jostain syystä sf ei paria senttiä enempää. Pitää myös muistaa, että Himpulan koko menee oikeasti viikkoa myöhempänä, joko myöhemmän hedelmöittymisen tai pienen koon takia. Yritän nyt olla ajattelematta asiaa, koska liikkeitä tuntuu monen muun tavoin tosi paljon!

Tervetuloa _mai! :flower:

Pink, kuulostaa kyllä tosi rankalta toi vuodelepo... :( Onneksi miehes jää kuitenkin kotiin! Se varmasti helpottaa kovasti!

Hyvä, että kaikille tuntuu kuuluvan suht hyvää ja rentoa! Niin pitääkin :)

Päivitän ihan juuri. Ja laitoin kans tän päiväisen masukuvan tuonne ketjuun, se on taas ihan erimuotoinen...!

Pinsuli ja Himpula 28+0 *poks* :heart: !!
 
Heipsun kaikille!

Pinsulille ensin peukkuja kontrolliin!!

Mä olen kanssa vaunuasioita pohtinut melkein päivittäin, mutta katsomaan mennään vasta ehkä heinäkuussa. En halua niitä tohon pölyttymään montaa kuukautta aikaisemmin! Koirakin ehtii kaluta ne ja kissa koenukkua sen sata kertaa ennen kuin saadaan niihin asukas :) eilen mulle kävi ihan pikku repsahdus kun lähdin kirpputorille aikaani kuluttamaan ja sieltä lähti mukaan yksi tyttömäinen 50cm body ja yhet pöksyt ja yökkäri! Mä en ole kahden aikaisemmankaan kohdalla halunnut hankkia mitään ennen äloman alkua, taikauskoa tai jotain :) Tyttö 7v sitten totesi ilokseen että sieltä tulee siis tyttö! Ultrassahan sukupuoliveikkaus perustui täysin mutuun! Mutta kyllä täälläkin pinna on sen verran lyhyt ja kokoajana kireellä, että jos se antaa myös viitteitä!

Allergia vaivaa edelleen ihan kamalasti eikä selkäsärkykään ole helpottunut! Ja mahassa ollaan oltu hipihiljaa nyt pari päivää. Piti eilen oikein töniä mahaa useamman kerran että tunsin jotain. Kait siellä yritetään kasvaa aktiivisemmin aina aika ajoin, koska nyt aamulla on kyllä sellaset zembalot taas käynnissä :)

Meillä äitienpäivää juhlitaankin jo huomenna kun olen viikonlopun aamusta iltaan töissä. Ja lasten lahjat polttelee niin niiden käsissä!

Suklaarusina 26+6
 
Heippa

Minä kun muutama päivä sitten puhuin, että olo on kun lauhkealla lampaalla niin nyt muuttui suunta hetkellisesti. :( Kävin neuvolalääkärissä ja kaikki oli hyvin. MUTTA painosta ja mun kasvissyönnistä jaksettiin kitistä. Kuin oli lukenu jotain artikkelia, mitä tapahtuu jos ei syö lihaa jne.. argh.. :x Luulis että kun hb ja verenpaineet sun muut on ok, niin se laitanko suuhuni porkkanan vai lihanpalan ei ole väliä.
Anteeksi tämä avautuminen. Alkoi vaan niin ahdistaa ja masentaa tämä tilanne. Ja lääkäri vertasi painon nousua siihen painoon minkä olin summamutikassa sanonu olevani ennen raskautta, eikä siihen mikä oli ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Tuskin kuitenkaan olisin lihonnu kauheesti siinä ajassa. Kun vielä kärsin jatkuvasta pahoinvoinnista, eikä sikiökään nyt suuria kasva marraskuusta tammikuuhun. :(
Ressaa jo nyt ensi viikon neuvolakäynti ja mitä laitan suuhuni.. huoh. :( :(
 
Saanuska, tsemppiä <3 Muista, että loppupeleissä se olet sinä, joka tietää parhaiten mitä syöt ja miten syöt. Jos sun vointis on hyvä ja vauva kasvaa, niin mikäs siinä sitten! Joillain neuvolantädeillä on vaan tapana pitää kiinni tietyistä periaatteista, ja saattaa siinä sitten samalla satuttaa odottajaa :/ Ja joidenkin paino ei vaan nouse niin paljon ku toisten!

Mun pissa oli puhdas! Jee! :)
 
Anteeksi nyt kun ei ole tullut kirjoiteltua...menee näet vaan valivali-linjalla.. Oon ollut pahalla päällä pitkään..kaikki ärsyttää ja stressaa..Vointi: väsyä! ja mulla kans tuota outoa oloa josta täällä jo puhuttiinkin(eka kerran tuli viime raskaudessa kun lykkäsin tuplavaunuja kera kahden lapsen,kirjaston kirjapinon ja kauppaostosten, juu oli vissiin vielä hellettäkin, luulin kuolevani,tuli yhtäkkiä täyslamaus,ei senttiä jaksanu liikkua ja piti vetää henkeä,mutta ajattelin että johtuu rasituksesta).
Nyt tässä raskaudessa vaikka olisi kotona vaan ollut niin muutaman kerran tuntunut että "rintaa puristaa" ja pulssi hakkaa..semmonen happi loppuu olo..oon miettinyt onko jotenkin sydän peräistä..tai hapetukseen liittyvää..menee kuitenkin ohi itekseen..mä en omalla kohalla kovin helposti lähe "valitteleen"vointiani toisin kuin lasten.. Viime raskaudessa oli pulssi aina norm.korkeampi, liekö se silloin syynä tai nytkin.. Onhan se sydän nyt kovemmalla ja keuhkotkin..

Vauva aika kivasti liikkuu,kohtu rupee oleen kylkiluissa kiinni ja masu on suuri pallo jo :) Navan kohdilta ympärysmitta 96cm :O

Pink89; niin,aika hiljaista(ja vähissä)KAKSissa synnyttävien suhteen.. Mä oon ruvennut jännään kun synnytys käynnistyy/käynistetään sairaalaan menoa(meiltä hiukka alle 40 km)että sais jäädä eikä ees taas ajella.. Mietityttää että kerkiiköhän ne tilat vaihtua takas omille paikoilleen vai onkohan evakossa heinä-elokuussa..muutenkaan en kovin hyvin rakennusta tunne :) eli taidan synnyttää tyyliin silmäpolilla :D täytynee kysellä tutustumiskäyntiä synnäri tiloihin..

Kaikille hyviä vointeja!!!

pikku-uikku ja kyytiläinen 25+3
 
Moikka taas, jäänyt kirjoittelu vähemmälle kun tuntuu että aika vaan rientää eteenpäin ja eikä oikein ole kerrottavaa. Käytiin tällä viikolla turvakaukalo ostoksilla, ja nyt onkin aikalailla varmaan kaikki ostettu :). Kävin eilen neuvolassa verenpaine oli kunnossa, hemoglobiini otettiin nyt toiseen kertaan, viimeksi otettu silloin alkuraskaudessa, se oli vähän laskenut mutta ei kuitenkaan niin paljon että rautaa tarvitsisi ottaa, kun ei väsykään vaivaa.

Keskusteltiin neuvolassa mun omasta keskosuudesta, ja sitten neuvolatätiä vähän tuo sf mitta mietitytti mutta sanoi että ei hätää, katsotaan asiaa sitten ensi kerralla. Sf mitta oli 21, ja ihan alakäyrillä mennään, mutta en vielä ainakaan kehitä asiasta stressiä, kun ei neukkutätikään ollut huolissaan. Onko täällä muita jotka ovat itse syntyneet keskosena? :)

Tänään taidettiin poksuakin, 27+0. En meinaa pysyä viikoissa mukana :)
 
Täällä on raskas olo vähän helpottanut. Onneksi. Jalat tuntuivat pari viikkoa sitten niin raskailta ja väsyneiltä, että en jaksanut oikein yhtään seistä missään, istua teki vaan mieli koko ajan. Arvelen tuon vaiheen liittyneen siihen masun kasvuun, kun tuntuu, että sekin hurahti kasvuspurtin samoihin aikoihin.

Närästyksen syytä en keksi millään... voisko se olla ihan vesi?

Unettomuus on palannut. Mutta silti jaksan päivisin olla hereillä suht hyvin. Illalla nukahtaminen kestää vähän normaalia kaemmin ja heräilen helposti. Vauva masussa kyllä mielestäni antaa yörauhan, enkä herää liikkeisiin. Yövuorojen jälkeen saan nukuttua vain n. 4h ja sitten ei uni enää tule millään. Jos tämä meno jatkuu, pitää töissä pyytää vapautusta yövuoroista... Ei tuo 4h vuorokaudessa oikein hyvältä kuullosta...

2-vuotiaan esikoisen kanssa pinna on erittäin kireä usein. Ihana uhmaikä taitaa olla pahimmillaan. Toivottavasti.

Vähän on pesänrakennusviettikin herännyt ja pientä järjestelyä huonekaluissa on suunnitelmissa.

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja tuleville äideille! <3
 
Moi pitkästä aikaa! Eipä tässä ole ihmeitä tapahtunut viime aikoina joten ei ole tullut kirjoiteltua. Enkä ole jaksanit keskittyä kirjoittamiseenkaan. Tänään oli neuvola, käytiin läpi synnytystä ja meidän ajatuksia vanhemmuudesta :) Mulla oli verenpaineet kunnossa ja pissakin oli puhdas. Hb ei katsottu nyt, kun meen ens viikolla labraan, mulla on sen b12 vitamiinin vajaus ja pyysin että katsotaan millä mallilla se on nyt. Samalla sitten katsotaan siitä paremmin hb ja muutenkin verenkuva. Vauvoilta löytyi hyvät sykkeet 145-150. Ja sf-mitta, se on 31 :D Eli vastaa noin viikkoa 34 ja nyt mulla on rv27+2 :D

Eilen kotiutui hyökkäysvaunut, miehen mukaan :D Eli ne bumbleride indie twinit, on ne vaan hienot :) Jospa sitä lähtis laittaa vauvanvaatteita koneeseen ja edelliset pestyt vauvanvaatteet lipastoon :)

Mmaria ja rinsessat
 
Jos sitä taas viikkojen poksumisen (ja hiljaisen työpäivän) kunniaksi kirjoittaisi :) Ainut vaan että taisin kertoa ainoat kuulumiset jo edellisessä viestissä :D Ei vaan oikein mitään tapahdu tällä hetkellä tässä raskaudessa.

Pinsulille tsemppiä kontrolliin. Hyvähän se on kun pääset jos yhtään on huolta :) Parempi niin päin että otetaan varman päälle. Minulla on kyllä tällä hetkellä sf mitta eri käyrällä kuin viimeeksi eli kyllä se varmasti voi eri raskauksissakin vaihdella samalla henkilöllä. Viimeeksi siis huiteli tässä vaiheessa jossain yläkäyrän yläpuolella ja nyt mennyt nätisti keskikäyrää.

Meiltä puuttuisi nyt enää se pinnasängyn patja isommista ostoksista kun manduca ja hoitolaukkukin ovat kotiutuneet. Viime kerralla meillä ei edes ollut mitään erillistä hoitolaukkua vaan tavallista kassia käytettiin siihen tarkoitukseen. Mutta kyllähän tuo hirmu kätevältä näyttää kaikkine taskuineen tuo ihan oikea hoitolaukku että ehkä se oli ihan hyvä ostos :) Sitten kaikkea pikkukrääsää olisi vielä listalla. Olen yrittänyt malttaa mieleni niiden kanssa kun on mukava sitten joskus heinäkuussa äitiyslomalla ostella vielä vaippoja ja tutteja ym. eikä niin että kaikki on kuukausia etukäteen valmiina.

Tsemppiä kaikille vaivaisille! Erityisesti vuodelepäilijöille :) Täytyy kyllä olla onnellinen että mitään isompia vaivoja ei vielä ole ollut. Eikä kyllä edellisessä raskaudessakaan ollut edes lopussa mitään mainittavaa. Nivusissa kyllä huomaa jos vähänkin pidemmän matkan kävelee. On pari päivää ihan kipeinä, mutta onneksi aina on helpottanut kuitenkin. Kovasti mielelläni olisin töissä sinne äitiyslomaan asti. Seitsemän viikkoa muuten jäljellä :)

mariet ja pieni 28+0 :)
 
Hei kaikille!

Pinsulille kiitos uudesta pinosta ja tsemppiä kasvukontrolliin!

En ole hetkeen kirjotellut, kun ei mitään ihmeellistä kuulu. Hermoja on tässä viime päivinä kiristellyt enemmänkin, mutta toivottavasti menee taas ohi. Olen lopenkyllästynyt aamuyrjöihin ja etovaan oloon. Ei millään enää jaksais. Eka yrjö tuli viikolla 5 ja edelleen jatkuu. Varmaan saan sitte synnärille asti yrjöillä. Verenpaineen laskut, iskias, närästys... Mahakin alkaa olla tiellä. Olis niin kiva, että raskaudesta voisi nauttia, mutta ei onnistu täällä. Nautin sitte, kun saan sen ihanan pienen käärön syliini. Siihen asti vain kärvistelen. No, eiköhän siinä sitä valitusta ollut jo ihan tarpeeksi. Täytyy seuraavalla kerralla kirjoittaa jotain positiivistakin. Tänään ei vaan löydy mitään.

Ihanaa äitienpäivää kaikille äideille ja tuleville äideille! Toivottavasti sunnuntaina edes vähän aurinko paistaisi.

Sammi ja Anselmi 26+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Perjantai-iltaa elokuisille.

Mä olin tällä viikolla monta kertaa lähellä marssia lääkärille, että nyt en enää jaksa, vaan tarvin sairauslomaa. Torstaihin asti sinnittelin ja sitten esikoinen nostatti kuumeen, niin jäätiin täksi päiväksi kotiin. Reppana ollut ihan kanttuvei ja maannut sohvalla lähes koko päivän, mutta sainpa siinä itsekin levättyä sitten. Mulla on ihan törkeä yleinen väsymys päällä ja lisäksi selkä alkaa väsyä puolen päivän jälkeen kun työ on kuitenkin pääasiassa istumatyötä.

Aku oli perätilassa melkein vuorokauden ja alkoi jo ärsyttää tuo jatkuva perseeseen potkiminen sisältä päin :D mutta nyt se onneksi taisi kääntyä.

Ens viikolla olis sokerirasitus numero 2, saapa nähdä kuinka nyt käy. Muuten tuntuu, että loppuraskaus on vaan pelkkää odottelua, kun on kaikki ultratkin käytynä. Neuvoloita nyt toki on silloin tällöin, seuraava tosin vasta kesäkuussa, ja sit joskus loppukesästä se synnytystapa-arvio.

Oli muuten aika reilu kädenpuristus työnantajalta. Mullahan loppuu sopimus elokuun lopussa, eli ei tule täyteen se 72 päivää palkallista äitiysloman alkuun, joka kuuluu meidän työehtosopimukseen. No pomo tuli eilen sanomaan, että mun työsopimusta jatketaan siihen asti, että se 72 pv tulee täyteen, koska se on talon tapa. Olin hieman hoomoilasena, mutta toki se mulle passaa. :D

Kaisa-Tuulikki ja Aku 24+1
 
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja tuleville äideille :) Pian se odotus jo palkitaan <3

Olen ollut laiska kirjoittamaan, jotenkin ei saa aikaiseksi. Käyn kuitenkin joka päivä lukemassa ja ihanaa, kun muut aktivoidutte aika ajoin :) Minäkin parhaani yritän.

Neuvolalääkäri oli viikolla ja siellä kaikki hyvin. Nyt se paino on ottanut harppauksen, kun edelliseen neuvolaan verrattuna kiloja on tullut yli 2! Eli kevyet 600g/vko. No näkyyhän se vatsan seudulla kyllä. Ja osansa on antaneet varmasti pääsiäinen ja vappu :) Toivottavasti tahti tasaantuu. En tosin ole mielestäni syönyt erityisen paljon tai herkutellutkaan ihan liikaa, joten en ole vielä turhan huolissani.

Muuta ihmeellistä ei täällä ole tapahtunut. Potkuja tuntuu jo vähän aktiivisemmin joka päivä, mikä on tietenkin ihanaa <3

Vaunuja ei ole vieläkään hankittu. Piti ostaa nettikaupasta tarjouskoodilla, mutta se ei mennytkään niinkuin ajateltiin ja nyt on tilanne vielä auki. Toivottavasti saadaan vaunut kuitenkin ennen juniorin saapumista. Onhan tässä vielä aikaa :)

Pikkuisia vaatehankintoja olen jo tehnyt <3 ja äitiyspakkaus on matkalla :) Olen tosin ostanut lähinnä 3-6 kuukautisten kokoa. Onko muilla kokemusta, kannattaako ihan pikkuisiakin hankkia? Jotenkin mietin, että mitä jos hän onkin pitkä ja vanttera jo syntyessään..

Nauttikaa päivästä!

Elythia ja juniori 26+5
 
Elythia, meillä ainakin mentiin 56cm vaatteilla muistaakseni kolmisen kuukautta, mikä on pitkä aika! 50cm tais käydä pari kuisena pieneksi. Eli kannattaa varautua myös niillä 0-3kk vaatteilla :)
Sama. 62 senttisiä tuli myös lahjaksi niin paljon että niitä oli liikaakin. 50 ja 56 senttisiä oli hieman liian vähän. Nyt olen hamstrannut niitä enemmän. Meidän neiti oli syntyessään 50 cm ja 3,5 kg eli ihan keskikokoinen ja silti niitä ihan pikkuisia vaatteita käytettiin monta viikkoa.
 
Ihanaa äitienpäivää kaikille! Meikäläinen sai jo tänään aamiaisen sänkyyn <3

Tervetuloa Mai!

Hobla, nythän se vauva vasta alkaa kunnolla keräämään massaa itelleen, mulle sanottiin että 27g voi tulla vauvalle painoa näillä viikoilla lisää.

Pink, onneks ei enää kauaa tartte makoilla. Terassille vaan aurinkoa ottaan, jos kelit sallii =)

Sushen, ompa kurja jos siellä vaivaa unettomuus :(

Elythia, meilläkin perhepiirissä 50-56 cm vaatteita on käytetty hyvä tovi. Ja sitkun niitä saa olla vielä pesemässä tai vaihtamassa jatkuvasti, niin tarpeessa on ollut pienetkin koot.

Sammi I Feel Ya, tää raskaus ei oo yhtään munkaan juttu!!

Saanuska, ihanaa lomanalkua :) en kyl ymmärrä miksi kasvisruokailusta valitetaisiin - jos kerran syä kasviksia niin että saa kaikki tarvittavat ravintoaineet. Todella outoa.
Miten teillä muuten saako lapsi lihaa, vai onko automaattisesti myös kasvis?

Kääkkelis, enää reilut pari kuukautta laskettuunaikaan!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Halaus kaikille niille joilla on jotain huolia, se huoli ei taida koskaan helpottaa. Niin tärkeitä nämä muruset on! :heart: :hug:

Ihanaa äitienpäivää jokaiselle! :heart: Täällä on ollut aika ihana päivä, esikoiselta sain kimpun valkovuokkoja ja kortin jonka oli tehnyt päiväkodissa. Mies yllätti antamalla ruusuja ja sain tulla valmiiseen aamiaispöytään. Olin sanonut etten haluan aamiaista sänkyyn! :D ja sain nukkua pitempään. Hatunnosto koska mies oli kotiutunut klo 4 aamulla. :D sit sain vielä herkullisen pihviaterian, masuasukki kiitti! :p

Täällä on parisen viikkoa sitten alkanut närästys ja alkaa olla jo joka päiväistä. :headwall: renniellä ja ruokasooda+vesilinjalla onneksi vielä selviää. Tiedän et tää sit loppuu vasta kun vauva päättä tulla ulos. Olis voinut vähän myöhemmässä vaiheessa alkaa. Sitten oon varmaan nukkunut tosi huonossa asennossa kun koko viikonlopun alaselkä ollut ihan pirun kipeä. :'( kumarruin pesemään kasvoja lavuaarin eteen ja hyvä kun siihen pysty kumartumaan. Piti venytellä puoli tuntia aamulla ja äsken sama homma + panadol niin alkaa vähän jo helpottamaan. Mies lupasi vielä illalla hieroa sitä. Pitää oikeesti alkaa venyttelemään joka päivä ettei mene pahempaan suuntaan.

Sitten, mulla on enää 3 viikkoa koulua jäljellä! Sitten alkaa loma! Alkoi olla jo pikkaista kisaväsymystä koulun suhteen mutta kyllä noi viimiset viikot jaksaa, jos ei nyt päällä seisten niin hammasta purren ainakin. Esikoisen otin takasin kotihoitoon. Ai että mä odotan että saadan olla kotona vaan. :heart:

Ihanaa sunnuntaita kaikille!

Daisy ja Spora ( tai Borat kuten 2v sanoo xD ) 26+1
 
Hyvää alkavaa viikkoa :)

Fiinaliina: Kyllä pikkaselle aletaan syöttämään lihaa. Meidän perheestä mä olen ainut kasvissyöjä ja miehelle teen innokkaasti aina liharuokia. Mut itselle liha ei maistu. :) Joten lihaa on tiedossa vauvallekkin.

Täällä ollaan pohdittu nyt kans sitä 4d ultraan menoa. Nyt alkaa olla jo rakenneultrasta tovi niin tekisi mieli mennä. Ja jos näkis vielä selvemmin pikkaisen. :)

Täällä ei tajuta edes että muutama kuukausi enää ja sit voi olla jo vauva sylissä.. jännää. Mä en ole halunnu miettiä edes synnytystä tms vielä ja yritän että en mieti ollenkaan. Tulee sitten mitä tulee. Muuten jos alan miettii, mietin sitten koko ajan. :D

Saanuska & Sixten 27+1 :heart:
 

Yhteistyössä