Elovauvat 2014 <3 *tammikuussa*

Join tänä aamuna kupin kahvia! Halleluja... :D Kylmä on kokoajan, eikä nämä pakkaset paljon auta asiaa. Esikoinen on kuumeessa ja vaikka huomiseksi olis varattuna terveystarkastuksia, niin en rehellisesti sanoen yhtään pane pahakseni ylimääräistä kotipäivää.

Turvakaukalo hommataan uusi, esikoisen oma on kuitenkin jo 5 vuotta vanha, eikä siinä ole jalustaa. Varastossa meillä on olemassa Emmaljungan Cerox yhdistelmärattaat ja niillä mennään, ovat hyvät täällä maalla kun ei tarvi paljon kaupoissa niiden kanssa kulkea. Vähän isothan ne on, mutta muuten tukevat ja toimivat. Uudet matkikset ajattelin katsella, sellaiset, jotka sopii kaukalon kanssa yhteen.

Toisaalta on edelleen niin epävarma olo koko hommasta, vaikka kaikki vaikuttaisikin etenevän hyvin ja sykkeet on ultrassa nähty, että ei oikein kauheasti uskalla vielä tulevaisuutta suunnitella...

Kaisa-Tuulikki ja kakkonen 8+3
 
Täällä oli perjantaina eka neuvola ja ihan kiva käynti oli. Suurelta osin se kyllä johtui siitä että terveydenhoitaja on ihan huippukiva =) Kerran aikaisemminkin olen hänen luonaan käynyt esikoisen kanssa, mutta luulin että äitiysneuvolat pitäisi eri henkilö kuin lastenneuvolat. Näin meillä oli nimittäin edellisessä terveyskeskuksessa, jonka alueelle kuuluin ekassa raskaudessa. Kiva ylläri että yksi ja sama henkilö hoitaa sekä äidin että lapset =) Lähetteet verikokeisiin sain ja np-ultraan tulee kutsu postissa. Sokerirasitukseen en joudu (onneksi!), koska ekassa raskaudessa täällä joutuu kaikki ja myöhemmin vain jos on riskitekijöitä, esim.paino, ikä jne. Ekassa raskaudessa kaikki oli ok, joten nyt vältyn siltä =) Oli myös helpottavaa kun sain tietää, että tämän raskauden aikana minut tutkitaan tarkasti (todennäköisesti kuvataan), että onko minun edes mahdollista synnyttää alakautta. Ettei käy niin kuin ensimmäisellä kerralla, että sairaalassa menee 10 päivää ja silti vauva tulee kiireisellä sektiolla. Mielellään synnyttäisin alakautta, mutta en halua riskeerata mitään. Viime kerta oli jo ihan riittävää jännitystä ja monen ammattilaisenkin mielestä hieman turhaa pitkitystä ja riskinottoa. Luottavaisin mielin kuitenkin olen nyt kun sain tietää, että syitä yritetään etsiä ennen toista synnytystä =)

Oloista, täällä edelleen kuvotusta 24/7 ja välillä oksentelua. Lisäksi väsyttää aivan mielettömästi ja palelua on edelleen. Ja ne kaikki hajut, yök! Haistan kaiken niin voimakkaasti että kaikki hyvätkin tuoksut muuttuvat pahoiksi, kun ne tuoksuu niin voimakkaasti. Voimat menee arjessa selviämiseen (töissä pahinta) ja kaiken ylimääräisen ajan vain lepään. Onneksi mies on niin ihana, että kotona olessaan hoitaa kodin ja esikoisen tällä hetkellä suurimmaksi osaksi. Odotan kyllä niin kovin että helpottaisi tämä olo ja "saisin oman elämäni takaisin". Painajaiset ovat muuteen loppuneet ja muutenkin nukun yöni taas kuin tukki. =)

Turvakaukalo myös täällä hankintalistalla, koska esikoisen kaukalo on 3pistevöillä ja nyt hommataan kyllä ehdottomasti 5pistevyöt. Olisi pitänyt olla jo ekalla, mutta jotenkin ei silloin osannut huomioida kaikkea ja myös myyjä, joka esitteli kaukaloita oli huono. Tyyliin "nää on kaikki hyviä, mikä laitetaan ?":(
Vaunuja ei tarvita koska esikoisen Emmaljungat aivan loistavassa kunnossa. Pojan vaatteita on myös valtavasti, liikaa! Joten jos sieltä poika tulee niin mitään vaatetta ei tarvita, mutta en tiedä miten maltan olla ostelematta!?
Äitiyspakkauksen otamme todennäköisesti tälläkin kerralla, vaikka ei välttämättä tarvitsisi. Makuupussi, haalari ja peitto mielestäni kuitenkin tosi hyviä =) odotan kuitenkin ensin että julkaisevat sen...saisivat julkaista jo!

Erityistä tyttö- tai poikaoloa minulla ei vielä ole. esikoisesta alkoi aika pian tuntua pojalta ja poikahan sieltä tuli, mutta nyt en kallistu vielä kumpaankaan suuntaan. Onko muilla olot pitäneet paikkansa aikaisemmissa raskauksissa? Omassa ystäväpiirissä olot ovat kyllä monesti osuneet oikeaan.

Kertomisesta, Pomolle joudun todennäköiseti kertomaan jo puolentoista viikon päästä, kun tapaan hänet palaverissa ja sen jälkeen en tiedä koska tapaan hänet seuraavaan kerran. Vähän ahdistaa kertoa, kun ei ole ollut vielä ensimmäistäkään ultraa. Mutta onpahan se sitten alta pois ja saa pomo rauhassa suunnitella kesälomia, mahdollista sijaista jne.

Kiva muuten kuulla teistä ulkomailla odottajista ja sittä miten siellä on järjestetty esim. raskauden seuranta =)

Mabirris 9+1
 
Mäkin join kahvia. tosin närästys on koko ajan läsnä joten uskalsin tehdä sen vasta hetki sit :D

Hitto kun mua risoo. Mullahan alkoi ennen raskautta selittämätn hedari joka siis on nyt vaivannu päivittäin yli 2kk. Pään ctnkin kävin ja se oli puhdas, eli hoito palaisi takaisin lähettäneelle työterveyslekurille. Oon käyny kahdesti jo kiropraktikollakin joka on sitä mieltä et ongelma ei oo niskassa vaan ylempänä :/. Nyt sit näkö on alkanu kaiken lisäks reistaan niin etten näe kunnolla tai valo on perseestä silmien mielestä. Tiedä mikä ms tauti tässä on, mutta sitä ei kai voi tutkia/kauheesti hoitaa niin kauan kun vauva on mahassa.

Jos ei närästystä laskis ja tätä päänsärkyä mikä on aina niin en edes tietäis vieläkään olevani raskaana. Tulispa mun tilaama doppler jo postiin kiitos :D

Anne+ Toivo Onneli 8+6
 
Mulla myös jatkuvaa pääkipua. Eilen olin aivan koomassa, kun päätä takoi ja oksennus oli senkin takia herkässä. Eilen hain uuden tyynynkin, jos sen takia niskat oireilevat. Ruoka ei maistu. Para-Tabsia olen koittanut minimimäärään ottaa. Paljonko olette uskaltaneet ottaa? Itse mieluummin oon ottamatta ja koitan sitkuttaa... Hermothan siinä tietenkin menee..
Kuitenkin rauhoittaa, että pääkipu on hyvin yleinen raskausoire.

Mites hiustenvärjäys? Oletteko uskaltaneet laittaa tököttejä päähänne raskausaikana?

Sipuri 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä poksui tänään 11+0 ja koko viikon ollut sairaslomalla. Oltiin viime viikonloppu reissussa ja oli aika raskas viikonloppu ja koko viikon lopun oikealla puolella niin kovat kivut ja veristä vuotoa vähän taas maanantai aamuna niin menin hakemaan saikkua. Nyt kyllä on tosi hyvät olotilat ja reippaana huomenna töihin.

Hankinnoista Olisin halunnut uudet vaunut,mutta miehen siskolla on vaunut vielä tallella, joten otetaan ne nyt käyttöön. Onhan se hirveä raha minkä niihin olisi saanut laittaa. Tänään olen katsonut kaukaloita ja haluaisin niin että kaukalon saisi vaunuihin sitten kiinni niin olisi helpompi kaupassa käydä ym. Ja muutakin tavaraa ollaan saamassa niin ei tarvi hankkia. en vain tarkalleen tiedää mitä. Pari viikkoa vielä pitää odottaa,että voi hakea tavarat sieltä kotiin.

Me ei olla vieläkään kerrottu kenellekkään (paitsi minä töissä ja treenikaverille kun treenaa mun koiran kun en itse saa juosta) np-ultran jälkeen sitten kerrotaan kaikille.

Mathilda 11+0
 
Minulle tuli myös ultra-aika. Eli 28.1. on nt-ultra. Mieskin pääsee tällä kerralla mukaan! Viime raskaudessa kun ei polonen päässyt osallistumaan mihinkään kun meillä oli välimatkaa 600km.

Ostin eilen ekat äitiyshousut. Ihan vielä ei välttämätöntä tarvetta olisi kun tuo turvotuskin hävisi mutta housutilanne vain on tällä hetkellä tosi huono enkä tavallisiakaan enää viitsinyt ostaa. Kun siitä valitettavasti ei ole takuita mihin mittoihin raskauden jälkeen päätyy...

Pahoinvointi ei näytä vielä mitään laantumisen elkeitä. Välillä on vähän vähemmän huonoja päiviä mutta sitten taas koko homma räjähtää käsiin. Mietinkin että kehtaisiko sitä pyytää s.lomaa ensiviikon neuvolalääkärissä. Toisaalta jotenkin omatunto soimaa kun eihän raskaus ole sairaus...

-tiiti- 11+4
 
Tilattiin vaunut mypram.comista. Kaikki sujui hyvin ja suosittelen firmaa. Mm. kuosivalikoima oli laajempi kuin suomalaisissa kaupoissa. Ja tosiaan hintaero useampi satanen. Mutta tilauksessa kannattaa olla tarkkana, että onko esim. kantokoppa hinnassa mukana, vai pitääkö tilata erikseen.

Noita Hartaneita pitää vielä sen verta kehua, että niissä lapsi on korkeammalla kuin esim. Emmaljungissa tai Teutonioissa. Lapsi näkee paremmin ja vanhempien on kivampi nostaa lapsi kyytiin, kun ei tarvii niin alas kurkottaa.

Jos mun pitäis valita adapterit rattaisiin tai telakka autoon turvakaukalolle, niin niistä ehdottomasti telakka! Vauvan ja kaukalon kanssa kulkee paljon muuallakin kuin pelkästään kaupassa, niin käyttöä tulee enempi telakalle.
 
Hiustenvärjäyksestä. Itse pohdin samaa aiemmin, monelta suunnalta kysyin ja netistä lueskelin. Sisko sanoi myös että on värjännyt aiemmissa raskauksissa joten tuikkasin eilen sitte värin 2 cm juurikasvuun, johan piristy ilme ja mieli :). Kampaaja sanoi myös että raskaana olevia käy kyllä jatkuvasti asiakkaana, totesi vielä että kyllähä sitä varmasti on tuomitsijoita jollain kaksplussan palstoilla :). No jokaiselle suotaakoon mielipiteensä.
 
Mun kampaaja ei suositellut värjäämistä. Viime raskaudessa laitoin kerran raidat (olin 12 viikkoa raskaana kun oli meidän häät!) ja sit en loppuaikana värjännyt. Enkä usko, että tälläkään kertaa värjään. Mutta mulla onkin tällänen tosi helpon värinen tukka, eli luonnostaan blondi, missä on eri sävyjä, eli näyttää raidoitetulta, vaikka ei mitään olisikaan! Tilanne olis varmaan eri jos olis mustaksi tai punaiseksi värjätty tukka ja kauhee juurikasvu.
 
Hiustenvärjäys raskaana. Ite värjäsin just ennen ovulaatiota ja aion värjätä tyven kun 12 viikkoo on täynnä. Raidoitus (kun värimassa ei osu hiuspohjaan) on raskaana ollessa turvallinen vaihtoehto. Eikä muutamalla värjäyskerralla kerkeä saamaan vahinkoa aikaiseksi. Sit jos alkaa väriä vaihtamaan parin viikon välein.... Raskaana ei kannata mitään radikaaleja värin muutoksia, ihan siitäkin syystä, että hormoonit voi vaikuttaa niin paljon lopputulokseen. Myöskään rajua blondausta (tai permistä) en tekis raskaana olevalle.
Tässä minun mielipiteeni ammattilaisen näkökulmasta. ;)
Raskaana ollessa töissä kyllä suojaan käteni huolellisemmin, ettei kokoajan tarvii olla kosketuksissa värien kans.

T. Parturi-kampaaja Pink ja tirriäinen 10+0 PoKs! :)

PS. Iski hirveen flunssan ja siks täällä valvon. Sitä se mun lauantain kova pääkipee enteili. Höh. Mietin tuossa, kun ajattelin huomenna käydä labrassa niissä sikiöseulan verikokeissa, että eihän tämmönen flunssa vaikuta tuloksiin mitenkään?
 
Hiusten värjäämisestä... Tosiaan tähän on jokaisella oma mielipiteensä (varsinkin täällä kaksplussan palstoilla niitä ihan varmana riittää ;) ) ja mun mielestä jokainen toimikoon omansa mukaan. Ja tutkimuksiakin varmasti tästä aiheesta löytyy ainakin se tusina.
Itse olen jokaisen raskauden aikana hiuksia värjännyt ja värjään jatkossakin, enhän lopeta myöskään meikkaamista tai kynsien laittamista plussaamisen jälkeen... Kuulostaa toki monen korvaan varmasti itsekkäältä tai aivan kauhian väliinpitämättömältä mutta tämä on mun tapa toimia, tuomitkoon jotkut sit jos tahtovat. Nytkin on kirkkaan oranssi ja musta väri purkki odottamassa vaalennettuun tukkaan pääsyä.
Mutta tosiaan tämä oli vain mun oma mielipide/kommenttini asiaan ja oma tyylini toimia ja jokaisella meistä on se omansa ja jokainen tekee asiat/asioita joista itsellä on hyvä fiilis taihi joista se hyvä fiilis itselle tulee.

Tyttö-vai poikaolo, itsellä ei ole vielä oikein kumpikaan olo. Rakenneultrassa kyllä heti selvitetään kumpi on tulossa jos vaan elopeiggo sen näyttämään suostuu :) aikaisemmissakin ollaan kysytty kumpi tulee kun sen verran malttamattomia isännän kanssa ollaan.

Te jotka sydän ääniä ootta kuunnelleet viikoilla 11 ja risat niin kuinka korkealta te ne ootte löytäneet? Eilen isäntä oikeen hätkähti kun löysi pikkasen sydän äänet vajaa 2cm navan alapuolelta, tuumas vaan että herran jestas sehän on jo korkeella. :D
Täällä muutenkin erottuu selvästi jo pieni pömpöttävä vauvamasu joka siis tosiaankin näyttää vauvamasulta eikä miltään muulta pömpöltä. Kovasti tuntuu muljahtelua ja semmosia ihanan veikeitä "sipaisuja" tuolla masussa <3 ja ne kyllä erottaa ihan selkeesti noista suolten muljuamisista. Voi vihna kun ei jaksais enään ens viikon ultraa odottaa. :)

Vaan eikai se auta nyt taas kun päättää pulinat tähän ja alkaa raijjaamaan kaikki petivaatteet patjoja myöten ulos pakkaseen tuulettumaan. Niin sinne kyllä lähtee kaikki sohvatyynyt, matot, päiväpeitot, koristetyynyt, fleecehuovat ja lasten uni- ja pehmolelut. Jos kokeen innostun niin saattaapa sieltä löytyä vaatekaapin sisällötkin. Täytyy ottaa kaikki ilo irti 20 asteen pakkasista! :) ja samallahan tuota siivoo talon lattiasta kattoon ja lipastosta kaapistoon.

Chevymama ja elopeiggo
 
Itse en värjää raskausaikana, koska hiukset ovat yleensä aika hyvässä kunnossa silloin. Viimeksi olen värjännyt pari vuotta sitten ennen kuin tulin ekan kerran raskaaksi ja silloin jäi yksi paketti väriainetta käyttämättä. Nyt meinasin ennen kuin aloin epäillä raskaana oloa, käyttää sen pari vuotta kaapissa lojuneen värin, mutta en sitten kerennyt. Toivottavasti se on vielä käyttö kunnossa vuoden päästä. :)

Onko teillä tämä raskaus vaikuttanut yöuniin? Mie olen todella huonosti nukkunut viime ajat. Jos ei tyttö herätä yöllä, niin itse herään, enkä sitten meinaa saada unen päästä kiinni. Ja vaikka illalla on väsynyt, uni ei silti meinaa tulla ja tulee vain pyörittyä. Päikkäreitä en oikein osaa nukkua, koska sekin sitten vaikuttaa illan unensaantiin. Tänään meillä alkoi kattoremontti ja heräsin sitten puol kahdeksan, onneksi sentään meidän neiti sai uudestaan unen päästä kiinni yhdeksän jälkeen, vaikka täällä on aikamoinen meteli. Itsekin yritin vielä nukkua, mutta ei siitä mitään tullut. Kuinkahan kauan tätä huonoa nukkumista kestää. En muista oliko viimeksi tämmöistä.

Täällä on vähän olo helpottunut, mutta sitten ehkä unen vähyyden takia on pää kipeä ja huonoa oloa, koska se ei helpota vaikka syökin. Nyt sitä taas jännitetään seuraavat viikot ennen np-ultraa, että onko kaikki kunnossa, kun huono olo ei enää niin paljon vaivaa.

Peppi1981 10+0 (POKS!) :)
 
Päivitetty.

Hiusten värjäämisestä, minä en värjää ihan vaan sen ristiriitaisuuden takia, mikä tässä aiheessa on :D Ja koska selviän aivan hyvin ilman hiusten värjäämistäkin (vaikka vielä pari vuotta sitten värjäsin kerran kuukaudessa ja usein myös eri väreillä). Mun hiukset on nyt niin paljon paremmassa kunnossa monen vuoden värjäysrumban jälkeen, että ajattelin antaa sen vaan olla. Mulla on ihan kivan ruskeat hiukset luonnostaan :) Mutta tosiaan, mäkin oon sitä mieltä että ihan itse saa päättää värjääkö vaiko ei.

Mulla ei onneksi oo hirveästi vaikuttanut vielä uniin tää raskaus. Muistan kyllä esikoisen raskaudesta, että jossain vaiheessa sekin alkaa. Nyt jos herään yöllä niin en meinaa nukahtaa, mutta useammin en herää jos vaan esikoinen nukkuu.

ChevyMama, meidän himpula on roikkunut aika alhaalla, eli ihan tuosta häpyluusta vähän ylöspäin :) Vauvahan voi hengailla missä vaan kohdussa.

Mä en vielä tunne liikkeitä, mutta eiköhän parin viikon päästä jo :) Mun suolisto kuplii ja kurisee niin paljon jo valmiiksi, että on jopa varmasti vaikea alkuvaiheessa erottaa mikä on vauvan liikkeitä ja mikä ei. Vitsi, en malta odottaa niitä ihania muljahteluja ja potkuja sitten puolen välin jälkeen, kun vauva alkaa olla isompi... <3 Muistan, että esikoisesta ensimmäiset liikkeet tuntui semmosina pieninä kutituksina ja vähän niinkuin "hivelöintinä" tuolla vatsassa. Ihan niinku se olis kutitellu mua :D Ja se oli joskus 15. - 16. viikoilla, niin eiköhän se aikaisemmin tunnu nyt.

) . ( Mulla on joka aamu heräämisen jälkeen vatsa kipeä. Tätä on ollut joskus ennenkin. En muista milloin, mutta on ollut. Se kipu on aina samanlaista ja häviää hetken päästä. Kummaa :eek: Neuvolassa pitää varmaan tästäkin sanoa.
Lisäksi pukkaa hirveetä stressiä päälle kaikesta maan ja taivaan välillä. En tiiä miten saisin itseni pidettyä rauhallisena, koska stressi ei tee hyvää. Ugh. Harmittaa, ärsyttää.

Pinsuli ja himpula 12+3 <3
 
Mulle tuli taas postissa kutsu, nyt lääkärin vastaanotolle. Onko neuvolalääkärillä käynti maksullista? Kun tuo maksaa mihin oon menossa. Oon ihan sekaisin nyt kaikista ajoista mitä mulla on. Eli mulle voi päivittää lääkäri 12.2
 
Minä pääsen värjäämään hiuksia.
Aamulla ultrassa todettiin sikiö jolta ei enää löydetty sykettä.
Olihan tämäkin 6vk piina. Ensin kohdunulkoista epäiltiin, sitten kesto ei vastannut viikkoja mutta löytyi syke.
Nyt eilen illalla alkoi tulla/tuli useampi kalvon riekale ja veristä limaa. Hetken.
Ultrassa kaikki muu ennallaan, vain syke poissa.
Eli kaikkea hyvää teille.
Meillä yritystaukoa ja sitten toiv. Joulukuun ryhmään ;)
Kiitos seurastanne!
 
Esteri: Olen pahoillani ja voimia tulevaan. :hug:

Mie tunsin viimeksi liikkeet vasta joskus 20. viikon jälkeen. Muistan, kun rakenneultrassa sikiö potki, mutta mie en tuntenut mitään. Istukka oli edessä, joten se saattoi vaikuttaa. Toivottavasti tällä kertaa tunnen liikkeet aikaisemmin.

Huomenna ois labrassa käynti. Pitäisi samalla viedä sinne virtsanäyte ja nyt vain pitäis muistaa aamulla se ottaa. Viimeksi sellaista ei tarvinnut tehdä, joten jännittää onnistuuko se. Onko teillä sellaista pitänyt viedä labraan?

Peppi1981 10+0
 
pinsuli sorry - laskettu aika lienee 22.8.14. Ultraa odotellessa!

puccola muitakin "ulkomaalaisia", jee! Englannissa on kaikki jarjestetty ihan hyvin, mutta kylla oon keveammin mielin matkassa talla kertaa kun oon kerran jo taalla synnyttanyt (ja viela hatasektion kautta - eli kaikki meni ihan pieleen, eli worst case scenario on jo koettu!). Mies on britti...lapsella oli ihanat vaaleat hiukset ensimmaisen vuoden, ja nyt pikkuhiljaa tummuvat. :( Viikon lopulla tulee 10 viikkoa tayteen, mutten vielakaan oo saanut aikaa ultraan. Kestaa....niin karmeesti jengia raskaana koko ajan, sairaalat pursuu liitoksistaan.

Mulla tosiaan tulee 10 viikkoa tayteen perjantaina. Oon jo tuntenut napaytyksia silloin talloin - jannaa. Mites te muut, tuntuuko jo jotain erikoista masussa?
 
  • Tykkää
Reactions: Puccola
Moi!

Esteri76 paljon jaksamisia :hug:

Oloista tuntuisi kovin tyttö ololle. Mies taas veikkaa poikaa. Ja todellakin mä haluan tietää kumpi tulee. Mies ei vielä tienny et haluaako. sanoinkin että saanpa sitte kiusata sitä että MÄÄPÄÄÄ TIEDÄÄN! :p

Hiusten värjäyksestä käyttäny surutta ja aijon käyttää jatkossa. Kunhan sitä ny ei suuhunsa tunge niin en näkisi siinä ongelmaa. mutta mielipiteitä on monia.

Yöunet ei normaalit. Näen tosi paljon unia ja heräilen aika monta kertaa yössä ja pari kertaa vessaan.

Hankinnoista en ajatellut vielä hommata mitään. Sitten vasta ku turvalliset viikot takana. Ja kattoa mitä sukulaisilta saa käytettynä lainaan / omaksi / kiertoon. On niin paljon serkuille tullu muksuja ja omille sisaruksille että varmasti liikenee jotain tänne päin.

althema & rutku 11+3
 
Hirveästi tekstiä, ei jaksa näin myöhään enää lukea. :ashamed: Tulin vaan päivittämään kuulumiset.

Kävin tänään neuvolassa ekaa kertaa. Neuvolan täti oli tosi mukava (ja yhteisiä tuttujakin löydettiin, kun hänen isänsä on kotoisin miehen kotipaikkakunnalta :D) ja vaikutti ammattitaitoiselta. Kertoi että täällä terveydenhoitajat on koulutettu tarpeen vaatiessa tarkistamaan kohdunsuun tilanteen ja ultrata hän voi myös jos tarve vaatii ja laitteet on saatavilla. Ainut että mittoja hänellä ei ole lupa virallisesti ottaa. +Tämä täti on kouluttautunut myöskin seksuaaliterapeutiksi! Joten melkein vaivassa kun vaivassa voi hänen puoleensa kääntyä. :)

Täyteltiin papereita, sain opuksia ja juteltiin vähän kaikesta maan ja taivaan välillä. Olis voinu mennä vielä toinen puoltoistatuntinen jutellessa ihan kevyesti! Seuraava neuvola on 10.3. ja ultra-aika tulee postissa.

Sokerirasitus x2 tässä raskaudessa syystä että: kuopuksen synnytyksen jälkeen kuopus joutui sokeritippaan, mun äidilläni on diabetes ja siskolla ollut raskausdiabetes. Eka käynti 12-16 viikolla ja toka 24-28 viikolla jos en ihan väärin muista. Muuten normaali raskausajan seuranta.

Tukivyön saa lainaan tarvittaessa ja luulen sitä jossain vaiheessa myös tarvitsevani seisomatyön takia. Olin jo ostamassa sitä siskon kaverilta, mut jätän kuitenkin ostamatta kun kerta sen saa lainaankin! :)

Ja päivän kruunaa tänään toista kertaa piilostaan kurkkinut Heikki! :heart: Sieltähän ne sydänäänet taas löytyi ja tällä kertaa myös mies pääsi ne kuulemaan. Se saakin sitten vakuutella mulle vähän väliä etten kuvitellut niitä ääniä. :LOL: taas laite liikahti vähän ja sillä välin Heikki meni taas piiloon, eikä enää löytynyt. No ei mitään. Leikkiköön piilosta kun kerta haluaa. Mulle riittää tieto että elossa ollaan. :heart:

mammuttisi ja Heikki 8+4
 
Esterille hurjan paljon voimahaleja ja jaksamista!

Tulin vaan ihan pikkuisen tänne fiilistelemään, kun löysin viimein sydänäänet kotidopplerilla :heart: Etsiskelin kolme-neljä kerta muutaman päivän välein enkä löytänyt. Nyt sitten tästä ketjusta saaduilla ohjeilla etsin vieläkin alempaa ja sieltä löytyi ihan häpyluun yläpuolelta ja vielä alaviistoon painaen. Syke arviolta 130 luokkaa. Tosin tyyppi pysyi aika vähän aikaa kuuluvilla, kun taas piti sitten uudelleen etsiskellä, kova meno! Ihan piti kyyneleitä valuttaa pompotusta kuunnellessa :) Kyllä on jo ostohintansa (5 e) ansainnut!!

Eipä mulla muuta. Perjantaista np-ultraa odotellessa, hiukan rauhallisemmin mielin.

Mussukka82 ja pikkumussukka 11+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli

Yhteistyössä