Elovauvat 2014 <3 *tammikuussa*

Pikamoikat töistä!

Mä väitän että tunsin kun meillä pienet kiinnitty, se oli noin viikko oletetun ovulaation jälkeen. Yli kaksi vuotta kun lasta yritettiin niin siinä ajassa oppi kuuntelemaan kroppaansa. Enhän mä toki uskaltanut ajatella että olisi silloin vihdoin onnistunut. Vaan kuinkas kävikään.

Ps. Väsyttää ja huono olo. Pitäiskö pyytää miestä laittaa mulle tänäänkin jalkakylpy kuten eilenkin.
 
Heipä hei pitkästä aikaa!
Täällä on nyt menossa 8+3, jee. Mulla oli siis 8.1. ultra, jossa vihdoin saatiin mitta meidän pikkuisesta. Siellä se killuskeli ja pieni sydän löi. LA. 22.8..
Tuntuu hiukan hassulta, että 2 kuukautta on takana, ja se meni ihan huomaamattani, kun ei ollut mitään tietoa miten ja milloin tää sai alkunsa.

Olin tänään neuvolan ensikäynnillä ja oli kyllä niin turha reissu. Tosi nuori tyttölapsi, sano ettei käy alkuraskautta läpi kun se on mulle jo tuttua, otti verenpaineen ja anto seulalähetteen... ihan positiivista ettei punnittu. Painoa on tullut 1,5 kg... ja ylipainoa on, joten olin jo ihan varma, että tulee saarnaa painosta. No ei tullut. Tuntu tosi tyhmältä koko käynti, kun ei siitä jäänyt mitään käteen. No seuraava on sitten vasta rv.18 eli 2. neuvola 21.3..

Kovasti odotan lähetettä äippäpolille, toivottavasti tulisi pian aika lankakonsultaatioon ja tällä kertaa lääkärit ne laittais niin olis mahdollisuus saada tämä lapsi syliin asti.

Peloista: Täytyy tunnustaa, että kaksi edellistä keskiraskauden keskenmenoa aiheuttaa ahdistusta ja pelkoa... Ei tässä mitään voi, paitsi elää päivän kerrallaan... tuli vaan konkreettisesti tänään taas mieleen kun neuvolalääkäri on kuulemma rv 26. Mietin siinä sitten että tuskin sitä tarttee, kun se menee kesken ennen sitä... Se olis toukokuun puolivälissä... Tällä hetkellä ei suunnitella tulevaa, molemmat vaan toivotaan kovasti, että päästäs pidemmälle eli yli huhtikuusta, se tuntuu kuin tuomiolta koko kuukausi, kun molemmat pojat on menetetty huhtikuussa.

Shuri: mulla on ollut noita supisteluita edellisissä (meni kesken paikkojen aukeemisen ja tulehtumisen takia) ja nyt meinas lääkärit, että voisin saada progesteronipistoksia suppareita hillitsemään... ehkä sunkin kannattais kysyä, josko vaikka saisit niistä avun!

Kertomisesta: meillä ymmärrettävästi ei ole inspistä kertoa tästä vielä kenellekään, eikä varmaan kerrota ees nt-ultran jälkeenkään, yritetään pitää salassa niin pitkään kuin mahdollista. Tosin sitä salailua hiukka taitaa vaikeuttaa se, et maha on ihan järkky iso. Turpoaa iltapäivästä ja illalla se on ihan käsittämätön. Taitaa olla isompi kuin viimeksi puolivälissä... Mihin telttaan sitä itsensä tunkisi? Töissä asia ei missään nimessä saa paljastua, ne alkaa mun savustamisen ulos välittömästi. Niin ja kun ei tästä tiedä tuleeko sitä vauvaa kuitenkaan...

Varasin yksityislääkärin ens maanantaiksi. Sellaisen joka on näihin asioihin perehtynyt, jospa sieltä sais jotain tukea ja tietoa langoista ja muista.

Vakuutuksista oli mielenkiintoista lukea, pitää kattella itsekin. Tosin se tuntuu niin kaukaiselta vielä. Mietin sitäkin kun mulla on kaikenlaista kremppaa et mitenköhän ne mahtaa vaikuttaa lapsen vakuutukseen... mutta luulenpa että sellaista ainakin yritetään saada.

Riittäisiköhän tää nyt tältä erää? No jos vielä muutama sana oireista: väsyttää... ihan kamala ajatuskin et pitää mennä toimistolle olemaan 8 h... mä en kestä. Mulla meni viime viikolla selkä sijoiltaan ja sain siihen saikkua (oli ihan kamala lääkäri terveyskeskuksessa...) ja olen tehnyt etänä töitä nyt kun se selkä lunksahti paikalleen... kiva että näin aikaisessa vaiheessa alkaa nivelet löystyä entisestään. Pahoinvointia on edelleen, nyt vaan vaikuttas et enemmän iltapäivä/ilta-aikaan... ennen on ollut koko päivän. Mahaa särkee ja vihloo mutta onneksi ei joka päivä. Maha on sekaisin. Muuten menee ihan kivasti :)
 
Hip hei! Tänään vihdoin saatiin sydänäänet kuulumaan kotidopplerilla! Mites te muut, jotka ootte sydänäänet jo saaneet kuuluviin, niin kuulostiko se noin kaks kertaa nopeemmalta kuin oma syke, ja oliko saundi sellanen ikään kuin junan puksutus? Meillä ainakin kuulosti ihan siltä :) ja kyllä löi paljon nopeammin, kuin esim istukasta kuulunut syke.

Candy&Napoleon 9+2
 
Hei te muut tulevat ja olevat sankarittaret!

Täällä voisi ilmoittautua 21vuotias ensimmäistä odottavaa nuori naisen alku.

Laskettuaika lääkärien mukaan on 28.8 :)

Ensimmäisen kerran menin päivystykseen kipujen takia tarkastamaan, mutta normaalia oli kuulemma. viikkoja oli silloin 5+5 ja näin jo sydämmen sykkeen, pienen mutta havaittavissa <3
Ensimmäinen ultra on perjantaina eli 17päivä klo 9.00 ja jännittää.

Oireita on ja ärsyttävimmät ovat ilmavaivat ja väsymys. Teen yötyötä hoitoalalla 4-5 yötä viikossa ja nyt kun väsy painaa ja ilmavaivaa pukkaa.. ihan hävettää.
synnytän seinäjoen sairaalassa <3
 
Yyyh meidän esikoisella on ensimmäinen vatsatauti :s Eilen aamulla alkoi ripuloimaan ja iltapäivällä ja illalla tuli sitten oksennukset...Yöllä ei onneks tarvinut vaihdella vaippaa tai siivota oksennuksia, mutta nyt tänä aamuna on tullut taas parit löysemmät kakat (itseasiassa ihan samanlaiset ku pikkuvauvojen maitokakka), mutta kakka ei kuitenkaan oo ripulimaista tai vetistä. Sydän kurkussa saa koko ajan olla että lentääkö vielä oksu vai ei... :/ Voi minun pientä.

Päivitän nyt kuitenki uudet :) Tervetuloa vaan!

Pinsuli ja himpula 11+4 <3
 
Eilen kävin lääkärissä mahakipujen takia ja näin vilauksen meidän pienen pienestä sintistä :) sydän pamppaili hienosti :) ihana! Vauvalla oli kaikki hyvin onneksi.

Olo alkaa vähä tasaantua, ei okseta niin mutta väsy on kylläkin. ja kylmä aina välillä. Ulkoilua ja lenkkeilyä pitäis ny alkaa jatkamaan ku on ihan jääny, jotenki lamaantunu :/

Tuosta Hiivasta oli ollu puhetta, mulla oli kun toista lastani odotin niin hiiva, ihan koko raskauden. Sitä hoidettiin jos jollain lääkkeellä. Se on inhottava vaiva!!!! Kuulin sitten lääkäriltä että se pitäisi saada pois koska jos se on kokoajan niin se laittaa limakalvot niin huonoon kuntoon että voivat synnyttäessä revetä pahoin kun eivät veny niinkuin pitäisi. No hei kiva, esikoinen painoi 4030g ja mitä toinen ku se oli vielä poika tulossa.... huhuhh nosti vähä sykettä kun kuvittelin nämä repeämät silmissäni... Sain onneksi sitten hiivan pois lopuksi ja poika syntyi ilman puudutuksia synnytyksen kesto 2tuntia ja ponnistuvaihe alle minuutti. Eikä revenny. ei haavoja ei mitään :)

Neuvola olis 20. päivä, mä oon nii täynnä tätä odottamista.....
 
meiju meilläkin sai jonkin aikaa haeskella :D
pinsuli voimia, ei oo varmaan kiva kattoa ku oma rakas kärsii ;/
ellu mistä tunnistit hiivan? Mulla on mielestäni ennen raskautta ollut monesti hiivaa, silloin oireena ainakin sietämätön kutina. Nyt viime päivinä ollut sellaista lievää kutinaa, ja eilen oli valkovuotoa pikkareissa jonkin verran. Onkohan tää hiivaa ja meneeköhän se ohi itekseen?

oireista: pahoinvointia ja oksentelua ollut nyt kolme viikkoa. Oon viettänyt lähes koko tän ajan sängyssä:/ Sunnuntaina se alkoi kuitenkin vähän helpottaa, et päivisin ei tuu enää oksua jos osaa syödä strategisesti oikein ;D eli eilen sitten pääsin kouluun jo :) ei se vieläkään kivaa ole, mutta uskoisin, että voiton puolella ollaan :) Nännit on kanssa ollut ihan jäätävän kipeät..

Candy & Napoleon 9+3
 
Valkovuoto on kokkaremaista raemaista, kellertävää, kutinaa, kirvelyä. inhottava olo alapäässä. Neuvolas/Lääkäris kannattaa käydä jos ei oo varma, ne voi ottaa mun mielestä jonku testinki jos ei oo ihan varmaa, mutta kyllä sen itekki aika hyvin tietää. Nykyään saan sen heti jos joudun syödä antibioottikuurin, ostan aina samalla hiivalääkkeet samalla. Raskaana muutenki valkovuoto runsaampaa mutta kyllä sen huomaa jos siinä jotain vikaa on..
 
Mä kävin siellä ultrassa myös. Tunteet vetää rallia tuhatta ja sataa. Siellä se oli. Pieni ihminen. Viikoiksi saatiin 8+1 eli hypättiin kolme päivää eteenpäin ja laskettu aika olis 25.8.

Meidän pieni ihme. Mehän ollaan neljä vuotta toivottu tätä toista ja käyty kaikki raskaat hoidt tuloksetta läpi. Tästä tuli sitten ihan oikea luomu ihme <3 Olo on aika sekaisin :)

Eli mut voi nyt sit lisätä listaan:

tarantellah / 28v/ 2.lapsi /TAYS / 25.8

:heart:
 
Miramannalle pidetään hurjasti peukkuja!

Pinsuli, on muuten aivan kamala tauti! Esikoinen oli vähän alle vuoden, kun tauti alkoi - junassa matkalla lentokentälle. Täällä on kanssa taas liikkellä (sitä kutsutaan muutenkin talvioksennustaudiksi Ruotsissa), ääk. Tsemppiä!!!!

Ihanaa tarantellah! Luonto on kerrassaan kummallinen. :heart:

Kerroin sitten eilen pomolle. Näin jo naamasta, että se tiesi - ihme tyyppi. Oli ihan positiivinen ja veikkaili, että poika sieltä varmaan taas tulee. Edellisestä veikkaili tyttöä, ja poika tuli... ;) Onpahan aikaa järjestellä asioita eikä tarvitse salailla.
Pojalle ei olla kerrottu vielä, ehkä sitten kun saa ensimmäisen ultran. Yhtäkkiä se on kuitenkin alkanut puhumaan isoveljeydestä, voikohan tuolla tavalla aavistella :O Tai sitten kuuluu vaan ikään.

Tein eilen sen himoitsemani sitruunakakun... söin pienen viipaleen ja alkoi ällöttää. Nyt tekee mieli vain inkivääriä (esim mehussa), mutta siitä kuulemma kauheasti varoitellaan.

Ihmeellistä vihlontaa tuolla alakerrassa. Pysyisi nyt vaan iisisti siellä!

milkei + ~<3 7+5
 
Bonjour!

Sokerirastiuksesta
Lisään tuohon vielä, että siihen joutuu myös jos aikaisempi lapsi on isokokoinen, synnyttäjän ikä vaikuttaa, painoindeksi, Pco, sukurastius. Itse esikoisesta pääsin/jouduin tuohon koska mulla todettu aikoinaan Pco.. Poikahan oli sitten syntyessään sen 4,61kg että sokerirastiukseen vie tieni tässäkin raskaudessa, joka on 6.2 :) Esikoiseta kävin siinä rv 25 paikkeilla tuossa sokeritestissä ja sain puhtaan paperit. Nyt kuitekin tosi vahva olo että saan sen perkeleen. Toivon etten saa |O ...nyt menen siis alkuraskaudessa jo (rv15) Saa nähdä ennätänkö lentämään Suomeen myös tuohon myöhäisempään..

Raskauden aikanan Hiivaan voi kokeilla myös Canestenin voidetta ulkoiseen kutinaan. Myös niitä sisäisesti laitettavia puikkoja saa käyttää MUTTA ILMAN ASETINTA. Nimimerkilllä Hiiva ollut 100 kertaa. Itse jos huomaan että alakerta kutisee epämääräisesti niin laitan pari päivää tuota voidetta ja oireet lakkaa sillä. Kamala vaiva.

ON
Vointi alkaa paranemaan. Phv poistunut melkein, välillä saattaa tulla hetkeksi huono olo, mutta 24/7 yökötys lakannut. Väsymyskin alkaa hieman väistymään. Oi sinä ihana keskiraskaus tule jo :D

Mahan kasvu
Äippähousut kaivettu. Turha toivoakkaan että normi housut mahtuis, tai jos menis niin hetken on hyvä olo jonka jälkeen vatsaan alkaa koskemaan.. Not nice.

Oon menossa Suomeen 26.1 ja ollaan pojan kanssa kolme viikkoa, tuona aikana siis Np ultra/seulonnan 2.vaihe 10.2, ensimmäinen neuvola 5.6 ja sokerirasitus 6.2 niin ja lääkäri 11.2.. Tuolloin menen jo rv 15-16 viikoilla. HUI!!

Liikkeistä
Muutamana päivänä olen tuntenut pientä kuplintaa/poksahtelua alavatsalla.. Aika jännä että jo nyt :heart::heart: Esikoisesta tunsin rv 17 kuplat ja kunnon potkut vatsan päältä rv 22 eteisistukan takia.. Oman suoliston toimminnan tunnen niin hyvin että mitään sisäisiä pieruja nuo ei ole ;)

Kiinnittymisestä
Mää tunsin n.1viikko ovulaatiosta törkeän pistoksen ja kivun tuola kohdun tienoilla. Silloin tuli hetkellisesti ajatus että "olikohan tuo nyt se..?" ja luulen että kyse oli siis kiinnittymisestä :) ...On se jännä miten oman kropan tuntemukset tuntee niin paljon vahvemmin näin toisella kiekalla :D

Niin ja nyt perjantaina meillä on täällä Ranskassa rv12 viikon ultra, mieheni työpaikkalääkäri halusi minun menevan siihen joten miksipäs ei :)

Hemutus ja Pallero 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas pitkästä aikaa, oon aika pahasti jumittunut tuonne elovauvojen face ryhmään :D Mutta joo ei ole vielä tarvinut äippävaatteita ostella tai ees katella mahtuu hyvin omat vaatteet päälle, tosin farkkuja en oo käyttänyt aikoihin! kotona vaan lököhousut jalassa :D

Pahoinvointi jatkuu edelleen luulin sen jo helpottaneen mutta ei tänään sai taas käydä pönttöä halaan onhan sitä jo jatkunutkin joulukuun alusta asti:$

Onko muita joilla valkovuoto on tosi nestemäistä, oon vähän huolissani kun sitä tulee paljon ja on tosi nestemäistä ja melk kirkasta ... ?

Torstaina sitte neuvolalääkäri pääsee varmaan kuulee taas sydänäänet ja viikonpäästä sitten uudestaan np ultraan tällä kertaa saahaan ne turvotruskin mitattua sitten ja mikä parasta näkee pienen :heart:

Nannaa 12+1
 
Moikka!
Teillä joilla hiivaa, voiko syödä niitä tabletteja?? ettei tarvis käyttää puikkoja / voidetta. Vai onko canesten ainut mitä voi käyttää?
Muuten olo ilman hiivaa on huolestuttavan normaali. : /

althema & rutku 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Raskausaikana hiiva pitää ensisijaisesti hoitaa paikallishoidolla. jos jatkuu niin lääkärille juttelee että mitä nappia saa ottaa.. itse olen hoitanut jo kaksi kertaa paikallisesti, tosin mun iho ei kestä sitä rasvaa vaan puikolla mennään. .
 
Tervetuloa uusille!! :heart:

Tänään oli eka neuvola. Kasa lappusia tuli taas mukaan ja jännitysverenpaineet taas sanoin kyllä että oon mä niitä äitillä seurannut ja aina saan siellä huippu lukemat. En vaan voi sille mitään että lääkärissä ne aina tuppaa nousemaan :rolleyes: Sanoin myös siitä lääkäristä alkuraskauden ultrassa ja kovin ihmetteli sitä sen käytöstä. Paino oli -1kg siitä mitä olin puhelimessa kertonut mutta ei ihme näillä kuvotuksilla. :x Sitten kysy, että haluanko että yritetään saada sydänäänet kuuluviin, totta kai halusin koska se ultra aiheutti niin epävarman tunteen. Hetken etsi ja sieltä se jumputus kuulu. :heart: Viikot laskettiin menkkojen mukaan eikä ultran. Sano että np:ssä sitten vaihtaa jos on tarvetta. Eli tänään on 9+3 sano että myös tuon sykkeen kuuluminen oli niin hyvää ettei voi paljoa heittää. mut ne sydänäänet. :heart: melkein pääsi taas itku helpotuksesta. :heart: Miehen tupakanpoltosta jakso taas marmattaa mut totesin et ei ketään voi pakottaa lopettaa, että itsestä se aina lähtee. =)

Mulle voi vaihtaa lasketunajan 16.8. ja neuvolalääkäri on nyt ainakin tällä hetkellä 12.3.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille. :heart:

Daisy ja Spora 9+3
 
Minä kävin alkuviikosta sovitusti ultrassa, syke näkyi, papua ei mitattu vaan sanoi vastaavan viikkoja 5-6.... Upeeta, olisin siis tullut raskaaksi raskaustestiä tehdessäni :)
No koska ei vastattu viikkoja on taas ultra tiedossa 1-2vk sisällä.
Tämä on niin syvältä.
No pitää olla positiivinen, 1cm rakkulaa kohdussa eivät havainneet samaisella ultralla laisinkaan joten tarkkuus ei lienee parhaasta päästä.
Hiiva vaivaa täälläkin, ab kuureja kun on kulunut tappavaan tahtiin, oireet helpottaneet kyllä jkv ihan nyt itsestäänkin.

Jos mentäisiin kuukautisten mukaan olisi lienee jo vk 9? Nyt ties mitä. Itse ajattelisin että 7+ vähintään.
 
Minulla oli tänään ensimmäinen neuvola. Ihan mukavaa oli, vaikka käytiinkin samoja asioita läpi ku ekassa raskaudessa. Terveydenhoitajana oli eri kuin ekassa, niin sen takia käytiin asioita taas tarkasti läpi, vaikkakin hän oli etsinyt minun aikaisemmat tiedot ja kopioinut sieltä osan. Jatkossa pitäisi pääasiallinen terveydenhoitaja olla sama kuin tyttärelläni. Kokeiltiin kuunnella sydämen sykettä, mutta ei sitä löytynyt. Vähän harmittaa, kun täällä on jollain onnistunut jo näillä viikoilla kuulumaan, mutta pakko vain uskoa, että kaikki on kunnossa kuitenkin. Kuukauden päästä saadaan sit varmennus raskaudesta, kun on eka ultra. Onneksi on vieläkin välillä pahaolo, väsymystä ja päänsärkyä, niin luulisi jotain tapahtuvan.

Varattiin aikoja sitten ultraan ja pariin neuvola käyntiin. NP-ultra ois 12.2., LN 13.3. ja voimavaraneuvola 10.3. Sokerirasitukseen ajan saan sitten LN:ssa, onneksi ei sentään aikaisemmin tarvitse sinne mennä, kun en tiedä kuinka kauan pahoinvointi vielä jatkuu.

Peppi1981 9+1
 
KIITOS tsemppailuista kaikille! Ei oo supistanu tuon yhen jälkeen, ja olenkin jo rauhoittunut vähän... En murehi seuraavia suppareita ennen kuin ovat tullakseen :)

MIRAMANNA, en ookaan kuullu niista progesteronipistoksista... Pitää jutella lääkärin kanssa. Mitähän niissä sit olis haittacaikutuksina..? Toivottavasti te saisitte tämän vauvan syliin saakka <3

CHEVYMAMA, mulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta, ja kikemusta erittäin huonosta hoidosta (esim. Käsketty nostaa annosta kunpitäisi laskea,, yks lkr ei ois suostunu kontrolloimaan ku 2 vuoden välein... puhhuh).

Vatsa on valtava, yhdet housut saan just ja just jalkaan, yhdet jo ratkes ku tungin :D Mies tulee huomenna kotiin, sit pääsen ostaa äippähousut :)

Shuri ja Sankari <3 7+4 tai jotain
 
Torstaina eka neuvola. Ja kun esikoisesta on kyse, niin mua jännittää ihan hirveesti se. En tiedä mitä odottaa. Jännittää myös se, että miten tarkasti siellä pitää oma terveyshistoria kertoa. Mitään vakavaa ei ole, eikä tällä hetkellä muutoinkaan mitään kremppaa, mutta joskus ollut. Ei mielellään niitä kaivelisi...

Mitä siellä muuta tehdään? Ilm. pissa ja sydänäänet?

Sipuri 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty ja paljon lappusia saatu :) Oli oikein mukava neuvolatäti ja hänen mukanaan oli harjoittelija joka oli koko tapaamisen ajan. Neuvolatäti laski mulle että olisi menossa 9+3 vaikka ite olin laskenut että oon vasta 9+1.

Sydän ääniä yritettiin kuunnella, mutta niitä ei valitettavasti kuulunut. :( Tottakai iski kauhee huoli että onkohan siellä sitten kaikki hyvin että entä jos saan vasta NP-ultrassa tietää että kaikki ei olekaan hyvin. Pitäisi vain ajatella positiivisesti, mutta jotenkin tuo laittoi mielen hieman matalalle kun tuntuu että kaikilla muilla jo kuuluu tässä vaiheessa sydän äänet.

Sovittiin jo seuraava neuvolakäynti ja silloin olisi myös neuvolalääkäri 19.2. Neuvolalääkärillä multa otettaisiin Papa-koe. Kuinka monelta otetaan papakoe raskausaikana?

Ainiin ja NP-ultra mulla on sitten 3.2. että onneksi sinne ei oo enää pitkä aika :)

Monski ja masukki 9+3
 
Tarkistin laskurilla viikot, onkin jo 7+5, jos mennään sen mukaan, hedelmöitys tapahtu 5.12, kuten ounastelen. Aika hujahtaa ohi vaan...

Ja tervetuloa munkin puolesta uusille!

Sipuri, ei sitä ekaa neuvolaa tarvii jännittää :hug: :) Ne kyselee raskauden kannalta oleellisia asioita, onko ollu pissatulehduksia ja muuta vastaavaa. Eikä ala poliisivoimin selvittää, jos et jostain halua kertoa. Koko neuvolahomma ja raskauden seurantahan on äideille täysin vapaaehtoinen!

Monski94 Muistaakseni mulla ei esikoisesta kuulunu vielä noilla viikoilla... Tai sitten se oli toisesta... Tai sitten se oli niin, että luultiin mun olevan pitemmällä ku olin, eikä kuulunu sen takia... Öh, en tiiä onko tästä jorinasta nyt tsemppailuksi :ashamed: Mutta anyway, ei niitä sydänääniä välttämättä kuulu vielä 9+! Saattaa johtua istukasta etuseinässä, tai siitä että kohtu on kaksinkerroin taipunu ja vauva majailee siellä syvemmällä, tai sitten vain siitä, että se ihmisen alku on kuitenkin niin pieni sintti vielä tuossa vaiheessa, että on vaikea saada osumaan siihen anturin alle.

Niin ja Miramanna, mitä ne puheet jostain langoista oli?

Hiphei, meidän 1 v. on alkanu pyytää potalle! Voi, ois ihanaa jos kävis taas niin onnekkaasti, että ois vaan yksi lapsi kerrallaan vaipoissa.

En ookkaan täällä vielä kertonu sitä, että meidän tytöt on molemmat syntyny samana päivänä elokuun lopussa, että nyt ois saumat hattutemppuun. Ja vaan yks lapsi on ollu suunniteltu, että ei olla tarkoituksella näin tähdätty! Hassua kyllä... Kaverit naljailee, että meillä on kalenterissa ruksi sen yhden päivän kohdalla vuodessa, kun harrastetaan seksiä :LOL:

Urgh, mulla on ihan sikakamala olo... En käsitä, miten pystyin ees näin pitkään jorista tänne. Yleensä pahoinvointi vielä pahenee, kun on koneella... Mutta nyt kyllä häippäsen, eiköhän tässä ollu romaania jo yhdelle illalle :)

Shuri ja Sankari 7+5
 
Shuri, lanka-asiaa... niin siis langalla sitaistaan kohdun kaula suppuun, niin eipä aukea ennenaikaisesti (ellei siitä tai silti tule tulehdusta, silloin se kuulemma voinee revetä sieltä issekseen anyway). Kovasti toivon, että tällä kertaa sellaista kokeiltaisiin.

Mä jo ekassa raskaudessa kysyin et jos sitä vois suunnitella, ei kuulemma voinut (Mun äidillä on ollut lanka ja lopputuloksena olen minä). Kun se eka raskaus meni kesken, kysyin seuraavassa raskaudessa, eikö voisi nyt konsultoida lanka-asiassa. Ei voi, ei niitä laiteta.. ja on tulehdusriski. No sekin meni sitten puolivälissä kesken. Silloin sanoi jokainen siellä päivystyksessä ja osastolla et seuraavassa laitetaan sitten lanka... kai se oli niitten tapa sitten yrittää lohduttaa siinä lohduttomassa tilanteessa.

No nyt ne on jo vetäneet takaspäin et pitää nyt katsoa et voitaisko se laittaa kun siihen liittyy infektioriski jne jne, mutta ilmeisesti nyt ees päästään konsultointiin. Ja mä meen ens viikolla yksityiselle vastaanotolle NKL:n "lankatohtorille", josko siitä vaikka olis jotain apua sillä välin kun odotan, että äippäpolille tulis joskus aika.

Aika vekkuli juttu, että lapsesi ovat syntyneet samana päivänä. Olisi aikas hauska juttu, jos tämä kolmaskin osuisi siihen samaan :D
 

Yhteistyössä