Elovauvat 2014 <3 *tammikuussa*

Pitkästä aikaa kirjoittelen. Lueskelen kyllä ahkerasti, mutta ennen tiistaita en uskalla vielä hirveästi innostua ennenku näen jotain siellä mahassa.

Pari pv ennen joulua alko jäätävä paha olo. En oksenna, mutta koko päivän on se olo ku kohta tulis oksu :S tää vie multa niin voimat. Oon ihan tosi väsynyt... :-( pelottaa ihan että onkohan kaikki hyvin ku tää olo on jotai ihan kamalaa... tietysti koetut keskenmenotkin vaivaa mieltä..

Zemar - pahoittelut keskenmenosta!

Sunshine ja toukka 7+0
 
Voi ei Zemar mitä uutisia :( Paljon halauksia!

On tämä ketju tavallaan aika piinaavakin, kun kuitenkin nipusta osalle tapahtuu keskenmeno ja on ties mitä ongelmia. Sitä on vaikea uskoa, että omalle kohdalle ei mitään ikävää tapahtuisi. Itsehän olin jo varma, että en voi tulla raskaaksi, kun olen pitkittänyt yrittämistäkin jo lähelle tuota 30 vuoden ikää. Kuitenkin toisella yrityskierrolla tärppäsi, että eiköhän kaikki ole kohtuullisen hyvin kuitenkin. Nyt vaan toivon, että omat ruokavalio ym. hairahdukset ei ole aiheuttanut suurempaa haittaa. No enpä usko, että ovat, mutta aina sitä miettii.

Kiitos Linduuu tuosta vitamiini vinkistä! Täytyykin käydä hakemassa. Itse olen syönyt kohta paketillisen Femibion raskaus 1 vitamiinia, jota on suositeltu raskautta suunniteltaessa ja 12 viikolle saakka. Aloitin tosin vasta plussauksen jälkeen. D-vitamiinia olen syönyt aktiivisesti koko ajan, nyt plussauksen jälkeen vaihdon Möllerin Tuplan taas pois toiseen ja samalla vahvempaan valmisteeseen. Tykkään Mölleristä ja harmittaa, että taas A-vitamiinin takia täytyy pitää siitä taukoa. Möllerin tupla auttaa kasvojen ihon tasapainoon, nyt olen käyttänyt voiteita, mutta se ei ole sama. Kasvojen iho on melko huonona tällä hetkellä ja kaikki vinkit otetaan vastaan raskasuajan aknen hoitamiseksi. Niinkuin jo aiemmin sanoin, niin jos muistan ottaa tuon vitamiinin aamulla, pysyy olo kohtuullisen siedettävänä koko päivän. Mies väitti kyllä placebo efektiksi, mutta olkoon mitä on jos pahoinvointi pysyy tällä tasolla näin helpolla :)

Pahoinvointi ollut nyt lievempää kuin jouluviikolla. Väsymys on tosin ollut aivan karseeta, jos on tullut valvottua, kuten uuden vuoden yönä. Huh, en tee enää tätä valvomisvirhettä, niin saan ehkä jotain aikaiseksi töiden lisäksikin! Eilen kävin jumpassakin. Meillä käy jumpassa pari odottajaa, jotka on jo pidemmällä ja yritän tiirailla, että millaisia liikkeitä tekevät, kun tehdään sellaisia liikkeitä, missä ollaan vatsallaan tms. Toistaiseksi tuntui kaikki liikkeetvvielä melko ok:lta. Yksi vatsalihasliike tuntui vähän alavatsassa, joten jätin sen sitten vähemmälle. Hyppiminen ja sykkeen nousu ei tuntunut pahalta, hyvät urheiluliivit kunniaan!

HANKINNOISTA:
Olen Amuniinan kanssa samoilla linjoilla, vaikka ei olekaan ollut ongelmia nyt alkuraskaudesta. Esikoista odotellessa meidän täytyy hankkia ihan kaikki alusta alkaen. Vasta kerrottaessa muille saa tietää liikeneekö tutuilta jotain tarvikkeita käytettynä. Ajattelin nyt aktiivisesti säästää ja vähentää omia menoja ja tehdä hankintoja sitten lähempänä kesää tai kesällä. Aika hinnakastahan se tulee sitten olemaan, mutta tiedossahan tuo oli. Asuntoakin pitäisi kaksiosta suurempaan vaihtaa. Ajateltiin katsella sellaista asuntoa, johon mahduttaisi vielä vaikka tulisi toinenkin lapsi. Mutta saa nyt nähdä miten asunnon vaihdon kanssa käy. Autoakaan ei meillä vielä ole, että katsellaan tässä senkin hankkimista samassa yhteydessä. Olisi sitten vauvan kanssa helpompi liikkua eri paikkoihin omalla autolla. Julkiset kulkee kyllä hyvin, mutta PK-seudullakin on yllättävän huonot poikittaisyhteydet, kun kaikki ystävät ei kuitenkaan asu kätevän matkan päässä.

No kaikenlaista tässä nyt tuli kertoiltua taas. Tervetuloa vielä kaikille uusille! Ja toivottavasti porukka jaksaa jonkin verran kirjoitella. Minäkin aktiivisemmin luen kuin kirjoitan, mutta näköjään kirjoituksista tulee sitten näitä romaaneja, kun siihen puuhaan ryhdyn.. :ashamed:

Elythia ja (ei vieläkään nimeä...ollaanko me jotenkin outoja..) 8+2
 
Helou. Päivittäminen on kyllä huonoa mulla myös vaikka lukemas käyn usean kerran päivässä.
Mua ottaa niin päähän ku eka neuvola on 20.1 ja mä oon sillon jo jollain 10viikolla... MIKSI? niin myöhään. en ymmärrä.
Verenpaineet seilaa on ollu sellanen tunne, sormukset on pitäny ottaa pois ku turvotta.
Alamaha on kipeä ajoittain. Maha on iso, varmaan löytyy koon mukaan 3sikiötä,pakko...
Oksentaa ei oo tarvinnu eikä vielä ole tullu sitä etovaa oloa mikä muissa raskauksissa on ollut, johtuneeko eri isästä buhahahah :) vitsi,vitsi.:LOL:
voi jeeesuksen neuvola, en jaksa odottaa...........

Esikoista kun odotin niin oli kanssa kolmisen viikkoa vuotoa, abaut 13 rv asti... itku kurkus soitin sillon neuvolaan ja ultrattiin ja kaikki oli hyvin :) se on inhottava tunne kun se alkaa, oikee puristaa rinnasta ja koko kehon läpi menee kylmä aalto :/
 
Mä oon nyt joulun ajan ollu sivusta seuraajana ku en oo kännykällä jaksanu kirjotella :) Mutta ensinnäkin, onnea esikoista vailla, jännäsin suunnilleen sormet ja varpaat ristissä sun puolesta! Zemarille suuri halaus ja voimia yrittämään uudelleen.

Itse olen säästynyt edelleen suuremmalta oireilulta, vastakipuja(menkkamaisia) oli aluksi enemmän, nyt ne ovat lieventyneet, joskin niitä vielä esiintyy. Rinnat vähän kipeät ja lievää pahoinvointia, mutta en enää stressaa asiaa. Olen ehkä niitä onnekkaita, jotka ei niin kovasti oireile ja jos jokin olisikin vialla, ei sille voi mitää. Plussat on vahvistunut kontrolliviivaa vahvemmiksi ja ennen neuvolan varaamista tein vielä toisen digin :ashamed: (en kehdannu sanoo miehelle :D) ja korkeimmat viikot tuli. On tämä alkuraskaus vaan kova paikka ihmismielelle, jotenkin yrittää olla kiintymättä ajatukseen vauvasta liikaa ja silti asia pitäisi huomioida niin monessa arjen asiassa.

Joulun aikaan kävin lautailemassa, vaikka se riskilajeihin kuuluukin. Ajattelin, ettei viikolla 5+ jotain vielä niin tarkka tarvitse olla. Mitään ei onneksi käynyt vaikka jännittikin! Meille on muuten ensimmäinen neuvola varattu 21.1. ja laskettu aikakin hieman aikaistui neuvolan tädin mukaan, mutta antaa olla tuossa ellei sitten tulevaisuudessa np-ultrassa suuresti muutu.


Ihanaa odotusta kaikille, toivotaan ettei suru-uutisia tule enää kenellekkään, vaan ultrassa on kaikilla innokkaita sykkeitä ja terhakkaita vauvan alkuja :)

tuun itse fb-ryhmään sitten vähän myöhemmin, toivottavasti keskustelut täälläkin säilyy :)

mimosalaha ja pai 6+2
 
Zemar, osanottoni.

raskausarvista mä käytin viime raskaudessa kookosrasvaa, saa luotaistuotekaupoista ja tänään huomasin saman purkin löytyvän myös Cittarin hyllystä. Tosi rasvasta ja itse säästyin arvilta, vaikka omaan ohuen ihon ja painoa tuli lähes 20kg. NIin ja purkki maksaa vain 9euroa, joka riittää koko raskauden ajaks, vaika päivittäin rasvaiskin. Ite alotin viimeks kait sitten ku maha rupes näkymään.

oireettomuudesta onko täällä muita jotka ovat lähes oireettomia? Mua itteä ihmetyttää kun alamahassa ei oo lähes koko aikana tuntunut yhtään mitään. LUulis kohdun vähän kasvavan ja sen tuntuvan jossain. Tietty tosi alussahan vielä oon, mut silti. En muista miten oli viime raskaudessa.

Tiistaina on alkuraskauden ultra ja sitä ootan mielenkiinnolla. Olo on luottavainen ja ylipäätään oon jo tästä plussasta onnellinen, sillä se merkkaa että oma keho toimii. Eri asia on tietty minkälainen munasolu siellä on hedelmöittynyt. Toivon mukaan terve tarrasukkainen yksilö, joka putkahtaa elokuussa ulos.

t. Venhis & 6+3
 
-j-
Zemar, niin pahoillani sun puolesta.

Ellul, et ole ainoa joka odottelee ekaa neuvolaa i k u i s u u d e n. Mulla on neuvola viikon 9. lopulla eikä ultrasta vielä edes tietoa. Olin päättänyt että julkisen puolen palveluilla mennään, mutta nyt selvästi horjun päätöksessäni, sen verran ärsyyntynyt olen odottamiseen.

Pitäisköhän sitä alkaa ottamaan jotain raskausajan vitamiinia? Tähän mennessä olen koettanut syödä mahdollisimman hyvin ja monipuolisesti ja ottanut lisäksi säännöllisesti D-vitamiinia ja säännöllisen epäsäännöllisesti muita, monivitamiinia ja magnesiumia (jonka väitetään auttavan ummetukseen).

Mulla vihloo välillä molemmilla puolilla lantionsyrjää. Ei sitä kivuksi voi kuvailla, koska ei se satu mutta selkeästi tuntuu kuitenkin ja saattaa äkkiseltään tulla yllätyksenä. Osaako joku sanoa, että onko nyt kyseessä ne paljon puhutut kiinnikekivut vai keltarauhanen vai mikä?

Tervetuloa uudet!
 
Mulla neuvola-ajan varaaminen mennyt näin pitkälle (menee siis vielä yli loppiaisen) kun henkilökunta lomailee. Kiva olisi jo mennä käymään, kun raskauden alkamisajankohta on vähän hukassa ja tietenkin muutenkin olisi kiva päästä ultraan... No, toivottavasti saan ajan parin viikon sisään, koska viikkoja voisi nyt olla jo 8+5... Tai enemmän en tosiaan oo varma! Nyt tuntuu koko ajan pientä kuplintaa alavatsassa... Hitsi jos oonkin ihan väärässä ketjussa ;)
 
Kiitos rasvavinkeistä. Koitan ahkerasti alkaa rasvailemaan, kun maha muodostumaan. :)

Elythia Kärsin itse hormonikierukka-aikana akneongelmasta ja kokeiltuani useita tuotteita päädyin La Roche Posay-sarjaa. Sarjan kasvovesi, puhdistusgeeli ja duo-hoitovoide auttoivat yhdessä pitämään hormoniakneni hallussa.
 
Kellään muulla sitkeää flunssaa päällä? Mulla alkoi joulunpyhinä flunssa, joka ei alkanut puolentoista viikonkaan aikana helpottaa. Kävin eilen lääkärissä ja pientä tulehduksen alkua oli poskionteloissa ja keuhkoissa rahisi. V-Peniä kirjoitti, kun kerroin raskaudestani.
 
Huomenta!

Tänä aamuna on taas pelätty sitä keskeytynyttä keskenmenoa. Aamulla vessassa tuli paperiin joku outo nuppineulanpäätä pienempi punainen piste, joka oli kirkkaampaa kuin veri ja lohkesi vähän samanlailla ku MAALI. Oon ihan pihalla, että mitä helkkaria se oli. Ihan kuivaa siis, koska se lohkesi ja hajoili. Joku roska vaan ehkä? Mutta mitä se tuolla alapäässä teki? :D Kuivunut verihän on tummaa. Mutta heti kun on jotain punaista paperissa niin iskee paniikki, you know.

Pahoinvointi nostelee taas päätään jos on ollut pidempään syömättä.

Niin ja lisäksi tässä on ollut alavatsan kipuilua ja selkäkipuilua, jopa alapäähän sattuu välillä. Tosi epäluottavainen olo taas...

Pinsuli ja himpula 10+2 <3
 
Viimeksi muokattu:
Voi Pinsuli sinuu. Ihan varppina se vauva on siellä turvassa! Ehkä turvotus on vaan hävinnyt kun alkaa kroppa hiljalleen tottua raskaanaoloon! :heart: Tsemppiä, äläkä murehdi liikoja, vauva ei tykkää jos mamma voi huonosti!

Mut voithan sä sit aina mennä päivystykseen tarkistamaan tilanteen, jos siltä tuntuu. Helpottais varmasti ainakin oloa, kun sais tietää että kaikki on kuin pitääkin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Pinsuli, rauhallista mieltä sinne, kaikki on hyvin.

Hieman asioiden edellä olen, mutta milloin vakuutusasioita pitää alkaa miettimään? Ahdistaa koko asia. Pelkään, että jokin oma juttuni estää vakuutuksen saamisen.. Tai unohdan jotain tärkeää sanoa hakemuksessa ja siitä tulee jälkeenpäin ongelmia... Tiedäm, vakuutusyhtiöstä on kasvanut aika peikko mulle...
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Zemar: :'(

Pinsuli: täällä olot vaihtelee kans päivittäin, joten älä huoli sitä. Joku päivä tuntuu, että tissit on palautuneet entiselleen, mutta esim. viime yönä niihin sattui taas hemmetisti ja tuntuivat painavan kilon. Mulla ei ole ollut koko aikana mitään alavatsan viiltelyä tai muitakaan tuntemuksia vatsassa, joten jos en olis käynyt jo pariin otteeseen ultrassa, epäilisin kyllä kovasti onko tuolla mahassa ketään. Kirjoitit, että sulla on pahoinvointia, jos on syömättä pidempään. Se pahoinvointi on hyvä merkki! Täällä kans nyt alkaa nälkä itseasiassa iskeä ja huono olo, joten suunta jääkaapille. Rauhassa vaan, kaikki on varmasti hyvin!! =)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Isot pahoittelut zemar :hug:

Tervetuloa uusille :wave:

Kaikki on Pinsuli varmasti ihan kunnossa. Näillä viikoilla kai alkaa muutenkin jo oireet vähän vähenemään. Tai kannattaa ajatella, että on hyvä onninen jos alkaa ;) Minulla on pahoinvointi vähentynyt ihan minimaaliseksi. Eilen illalla ja tänään on ollut vähän eli ei siis kokonaan kadonnut. Eilen juuri mietin, että kun mahakin on ihan littana, että minne se turvotus katosi niin sieltähän se taas myöhään illalla saapui ja karkoitti kaikki epäilykset :)

Minä en rasvannut mahaa edellisessä raskaudessa mitenkään kummemmin eikä yhtään arpea jäänyt. Eli en usko, että niillä on suuremmin vaikutusta vaan ennemminkin sillä, minkälainen ihotyyppi on. Toisille vaan tulee helpommin vaikka mitä tekisi ja toisille ei ollenkaan vaikkei tee mitään. Ainahan sitä voi tietenkin yrittää. Onpahan ainakin kaikkensa yrittänyt niin ei voi jälkikäteen voivotella :)

Me ei varmaankaan saada taas vauvalle vakuutusta ennen syntymää. Poikakin sai vasta 6kk ikäisenä kun oli yksi juttu testattu kun on suvussa. Eli enpähän ala sen kanssa stressaamaan tällä kertaa. Vähän mietityttää tuo pojankin vakuutus. Helsingissä oli niin hyvät yksityiset palvelut, että vaikka sunnuntaina illalla pääsi lääkäriin, mutta täällä peräkylällä yksityiselle pääsee silloin kun kunnalliseenkin ja iltaisin ja viikonloppuisin on joka tapauksessa mentävä jonottamaan päivystykseen. Eli vähän turhasta nyt kyllä maksetaan.

mariet ja pieni 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Pahoittelut zemarille keskenmenosta! :hug: Todella paljon voimia suruun teille!

Pinsuli Täällä toinen, jolla oireet tuntuu kaikonneen jonnekin kauas pois! Epätoivo nostaa päätään, itkeskelin eilisen illan, kun olin varma ettei pikkuinen enää ole voimissaan. Rinnat tosiaan tuntuvat normaaleilta, turvotus on kaikonnut ja pahoinvointia ei juurikaan enää ole ollut. Kyllä tämä on raastavaa! Ja minä kun en ole vielä edes käynyt vu:ssa. Se koittaisi nyt tiistaina 7.1...pelottaa että tulee huonoja uutisia. Ei auta kuin hillitä itsensä siihen saakka. Huoh. Voimia sinullekin! Ei auta kuin uskoa ja toivoa, että kaikki olisi hyvin! :heart: Sulla viikkoja onkin jo sen verran enempi kuin mulla et uskoisin oireiden lievenemisen olevan ihan normaalia.

MiNalo 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Pinsuli: Varmasti kaikki on hyvin. Ja niinkuin mariet sanoi että varmaankin osa oireista vähenee jo noilla viikoilla. Itselläni ainakin tuntuu että on vähentynyt toki voi sitä takapakkiakin tulla.

Neuvola: eli ekassa neuvolassa tuli eilen käytyä. Ilokseni ne ultras. Yritti ensin mahan päältä mutta ei niiden laitteilla hyvin näkynyt niin kokeili sitten alakautta. Ja sielä rutku voi hyvin :D sydän löi ja järkytyksekseni rutku myös liikahti. Mitä en uskonu vielä tässä vaiheessa näkeväni. :D olin kyllä eilisen päivän niin onnessani. Tokikin palautin itseäni maanpinnalle että viikkoja vielä pitää tulla ennenku voi olla rauhallisin mielin. NL olisi 13.2 ja verikokeisiin meen 8.1 (eli mitä ny alkuraskaudessa otetaan, myös downin seulonta? viralllista nimeä en tiedä)kaikki on niin uutta ja kun on eka raskaus niin oon aivan pihalla kaikista maailman testeistä. Sokerirasitus testiin pitäis mennä niin kuin arvasinkin. Mutta kun neuvolas sanottiin että heti kun pystyy ja sitten kun soitin labraan niin sanoivat että se otetaan vasta viikolla 20??? Onko kellään tietoa???

althema & rutku 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Olikos kukaan vielä testannu doppleria??
Mä koitin äsken. Sydänääniä ei vielä kuulunut, mutta istukan äänet taisin saada kuuluviin. Ainakin muistelen että istukka ääntää "viuh-viuh-viuh"??

Pink ja tirriäinen 7+5
 
Althema
Mäkin joudun sokerirasitukseen ja se on mulla kanssa viikolla 20. Eritoten sen takia kun mulla on ollu niin vaikee tää alkuaika tän huonon olon kanssa, että pistävät mut sinne vasta sitten ääriviikoilla. Ja kiva juttu että neuvolassa ultrattiin ja sieltä pikkutyyppi löytys virkeenä ja vahvana :)

Vakuutuksesta
muistaakseni meidän vakuutusyhtiöllä oli n. 3kk ennen vauvan syntymää kun suositeltiin vakuutus ottamaan. Me otetaan ehdottomasti. Tosin mä olen aikamoinen vakuutusnatsi, meillä on vakuutukset ihan vimosenpäälle kaikki :D Sen takia ihmettelinkin, että miksi Sipurilla on noin negatiivisia kokemuksia vakuutuksista?

Vitsit mä olen kateellinen teille joilla pahoinvointi on jo alkanut helpottaa. Älkää pelätkö vaan nauttikaa olostanne!! Oikeesti. :heart:

Minalo
Tsemppiä varhaisulraan. Varmasti siellä pienellä kaikki on kunnossa!
 
Tuli tuossa himot saada mäkki sapuskaa ja oli sitten pakko lähteä hakemaan luukulta. No, kotiin päästyä ei enää niin tehnytkään mieli, mutta kun oli sapuskat haettu, oli pakko vaan syödä. Puolet kanawrapista ja muutamat ranskalaiset sain alas, kunnes tuli olo, että o-ou...nyt muuten oksettaa. Siinäpä tuli sitten koko satsi ylös. :$ en ole oksentanutkaan viikkoon... on nämä mieliteot omituisia...

Vakuutuksista: aion ottaa ennen syntymää vakuutukset molemmille, mutta täytyy vielä kartoittaa vakuutusyhtiöt, jotka myöntää vakuutukset kaksosille+tehdä hieman vertailua. Täytyy ottaa vakuutukset ajoissa, koska neuvolakortti on ainakin näin alkuun varmaan puhdas.

Mulla on doppler lainassa, mutta en ole vielä onnistunut bongaamaan muita kuin oman suoliston ääniä...:D
 
Oireista

Rinnat ei oo täälläkään enää niin kipeät kuin alussa. Mutta aivan armoton pissahätä kokoajan!!! Kai siellä joku turvotus sitten rakkoa painaa ja hormonit hyrrää...

Sipuri 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Ja täällä yksi jolla ei ole MITÄÄN oireita vieläkään (6+1) ja pelkään kans et siellä ei oo kaikki hyvin. vaikka juuri torstaina sieltä luultavasti löydettiin syke. se vääinenkin tissikipu kaikkos vuorokauden aikana ja olo on ihan normaali. Mä kans pelkään koko ajan että tämä loppuu tai on loppunut koska en voi raskaasti millään lailla.
 
Uuh... nyt on pahoinviintia ihan riittävästi, kiitos vaan... Tai siis en oo oksentanu, mutta olo on järkyttävä. Eli kaikesta päätellen raskaus etenee :) Toisaalta rankempi oksetus alkoi vasta näin "myöhäisillä" viikoilla, että tuskin masussa on enempää ku yksi ihmisen slku. Näillä ajatuksilla on vähän sellainen olo, että pitäiskö peru VU... Pitää päättää sit ti aamuna, ku aika ois ti klo 11.

VUTAMIINILISISTÄ
Uskoisin, että jos syö perusterveellistä ja monipuolista ruokaa, niin ei tarvii purkista muuta ku d-vitamiinin, ja ehkä rautaa. Mun mielestä ylipäänsä monivitamiinipillerit on höhlä keksintö, ku eri alkuaineet ja vitamiinit voi estää/heikentää toistensa imeytymistä. Just siksi on hyvä, että ihminen syö vaihtelevaa ruokaa...

VAKUUTUKSISTA
Muistaakseni sillon ku aikanaan esikoiselle haettiin hoitokukuvakuutusta ennen lapsen syntymää, niin Pohjola oli ainoa, joka olisi kattanut myös keskosuudesta aiheutuvat kulutu. Toki ehdot on saattaneet muutta monellakin yhtiöllä sen jälkeen. Niissä kannattaa kyllä olla tarkka ja käyttää aikaa valintaan, koska ovat niin vaikeatajuisia ja monimutkaisia juttuja. Nytkin me aiotaan ottaa tälle kolmannelle vakuutus, mut isommilta lakkautetaan, kun ovat osoittautuneet perusterveiksi yksilöiksi, ja ne vakuutukset on ihan pirun kalliita.

Shuri ja Sankari (juu, ennen hän oli Kingi, nykyään hän onkin Sankari <3 ) 6+jotain (en millään muista näitä viikkoja, enkä vielä tarkkaan tiedäkään, ku ei oo ultrattu)
 
Nuo vakuutukset on kyllä ihan kamalia. Samalla joutuu käymään läpi sitten muutkin vakuutuksensa kun osalla saa alennusta sen mukaan mitä muita vakuutuksia on samassa yhtiössä. Tavallaan helpotus ettei noita tarvitse nyt miettiä kun ei kerta kumminkaan sitä saada. Tuskin on niiden säännöt viidessä vuodessa muuttuneet.

Sorruin tilaamaan kotidopplerin. Vannoin jo pari viikkoaa sitten että en ole hankkimassa mutta niin se vaan alkoi tekemään mieli ja pakkohan se oli samana iltana jo tilatakin :D eipähän tartte olla koko ajan huolissaan :)

Minulla on nyt rinnat pirun kipeät. Poikakin tänään pyöri tuossa päällä niin piti koko ajan kiljahdella ja komentaa kun sattui aina kun osui. Huomenna mennään varmaan uimahalliin. Saa nähdä mahtuuko bikinit päälle vai pitääkö kaivaa kaapista vanha imetysajan yläosa :D
 

Yhteistyössä