Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

Löytyihän se uusi ketju! Liian hyvälle opetettu kun odotin vanhaan ketjuun ilmoitusta uudesta ketjusta.. :ashamed:

Täällä ei siis mitään uutta. Miehen kesäloma loppuu ja tytötkin menee eskariin/hoitoon ensi viikolla jo! Minä sitä sitten yksinäni aamupäivät ihmettelen ja ODOTAN. Huoh. No vajaa 6 viikkoa enää korkeintaan. Eihän tässä ootellessa kun vaan nuo helteet helpottais niin jaksais tehdä jotain muutakin kun maata sohvalla ja syödä.. :headwall:

mammuttisi ja Helmi 36+2
 
mammuttisi linkkiä en saanut koneen jumittamisen vuoksi lisättyä, mut laitoin kyllä kommenttiin siellä ketjussa, että teen uuden ketjun nyt :D Mutta jooo, pitää varmaan koittaa uudestaan.

Mäki haluisin kysellä onko Taysissä kuuma, vai toimiiko ilmastointi?

Mulla jäi kaikki turvotus ja maha synnärille, lähdin 1,5vrkn jälkeen. 16kg:stä oli tippunut lähes kaikki. Saa nähdä mitä nyt käy, nyt on tullu vasta 11 kiloa.

(.) Täällä ei vieläkään niin MITÄÄN. Eilen tuli muutamaan otteeseen vessassa käynnin jälkeen haaleaa verta paperiin, mutta eipä tuo mitään nähtävästi merkinnyt. Myös limavuotoa tuli (ei veristä limavuotoa kuitenkaan), mutta sitäkinhän on tullut multa välillä jo vkoilta 17 asti.
Siivosin eilen meidän kodin aika kovalla kädellä, saunassakin pyörähdin... Kolmatta ässää ei olla kokeiltu kun ajatus tuntuu mun mielestäni epämukavalta, varsinkin sen eilisen veren jälkeen. Ehkä lähden kävelemään Siperiaan.

Pinsuli ja Himpula 40+3 <3

Ps. FB-ryhmä odottelee uusia jäseniä :) Mulle täällä viestillä nimi ja kuvaus profiilikuvasta!
 
Mammuttisi, et ole ainut joka oli tottunut Pinsulin "passaukseen", pari kertaa kävin vanhassa ketjussa ihmettelemässä, etteikö tosiaan ole uutta ketjua tullut ja eikö kellään muka ole mitään kerrottavaa ollut :D

Täällä vietetään tänään ensimmäistä hääpäivää ja vielä uskaltaa elätellä toivoa, josko Sintti päättäisi syntyä tänään sen kunniaksi :) kaikenlaisia kepulikonsteja olen kyllä yrittänyt: kävelyä, kolmea ässää. Illalla supisteli pari kertaa, mutta siihen se sitten jäi. Tänään aamulla saattoi irrota limatulppa( sellainen molskahdus kuului pöntöstä), joten nyt vaan odotellaan. Toisaalta ihan typerää odotella jo tässä vaiheessa, kun la on vasta perjantaina ja senkin jälkeen voi mennä vielä parikin viikkoa ennenkuin sintti on täällä. Mutta minkäs teet kärsimättömälle luonnolle :D

Tatjanal + Sintti 39+2
 
TatjanaL: meillä onkin sama LA! Limatulppa täälläkin lähti valumaan pari päivää sitten, ja mitään ei oo sen jälkeen tapahtunut : / Jotain satunnaisia supistuksia tullut ja sellasia puukolla pistoja ihan ihan tonne alas, jotka muuten sattuu niin pirusti!

Mä olen ollut molempien lasten kanssa jo näillä viikoilla kotona, joten kärsimättömäksi tässä hiljalleen muuttuu! Huomenna olis neuvola, jonne viimeksi vakuutin että en varmana tule enää :) Näillä näkymin sinne on nöyrästi mentävä!

Kävin koiran kanssakin aamulla 3vartin reippaan lenkin ja olisko nyt yks suosituksen tapainen tullut sillä reissulla, plääh! Anteeksi tällainen valituspainoitteinen viesti, mutku, mutku... Ja uus helleaaltokin kai tulossa!
 
Ohoh, tulipas hölmö olo nyt kun en saanut sitä linkkiä laitettua :D Soriiii.... Pitää koittaa uudestaan vielä esikoisen nukahdettua.

Täälläkin on nyt koitettu 24h sisään kolmea ässää, kohta suuntaan kävelylle. Toiveet on korkealla, vaikka limatulppaakaan ei oo näkynyt.
 
Hyvää elokuuta täältäkin. Yhdessä koossa edelleen ja sekös ahdistaa. Olo on hyvä eikä mitään vaivoja edelleenkään ole, mutta tämä helle kyllä tekee elämän vaikeaksi kun ei ulkona oikein pysty olemaan. Ja esikoiselle kuitenkin pitäisi joka päivä jotain tekemistä keksiä ettei tulla hulluiksi. Taas uusi viikko alkamassa enkä tiedä mitä yhtään mitä tehdään. Hänelläkin lomaa päiväkodista vielä kaksi viikkoa ja varmaan venyy pidemmälle jos tämä vauva ei kohta synny että saa sitten olla kotona kun isäkin on isyyslomalla.

Supistuksia on edelleen paljon ja eilekin oli monta tuntia sen jälkeen kun olin puurtanut koko aamupäivän vauvan häätö mielessä. Mutta taas ne lopahtiavat ja tällä kertaa jo ennen iltaa. Yöllä muutama hassu supistus ja parin tunnin valvominen ärsytyksen kourissa. Vannoin vielä etukäteen mielessäni että en ota mitään stressiä vaikka menisi yli lasketun ajan mutta helpommin sanottu kuin tehty nyt kun ollaan tässä tilanteessa. Ainakin sen eilisestä opin että ihan mahdoton tätä on ulos saada jos ei halua vielä syntyä. Syntyy sitten joskus jouluna. Toivottavasti ei ihan minään jättiläisenä sitten kun suvaitsee saapua.

Seuraava neuvola on perjantaina ja torstaina pitäisi kuulemma jo soitella äitiyspoliklinikalle yliaikaiskontrollia, joka on sitten seuraavalla viikolla eli 41+ mikäli tarvitaan. En ole tänne neuvolakuulumisia jaksanut käydä pitkään aikaan päivittämässä kun ei siellä oikein koskaan mitään erikoista ole. Yhtä odottelua muutenkin tämä elämä tällä hetkellä.

Onnea kaikille vauvatuneille! Jänniä aikoja kyllä monella kun on vauvat jo saapuneet tai juuri saapumassa :) Tsemppiä kaikille helteisiin. Elättelen vaan toiveita että nyt tämän lämpöaallon jälkeen tämä loppuu. Pakko kai sen jo on kun elokussa kuitenkin mennään! Syksyä odotellessa :)

Tulipas positiivinen viesti :D

mariet 40+2
 
mariet, hyvin tutuilta kuulostaa noi sun fiilikset! Mitään tekemistä ei ole, on tuskasen kuuma, vähän jotain naurettavia supistuksia - that's it. Mulla on huomenna neuvola, ja sieltä laitetaan lähete sairaalaan että ottavat yliaikaiskontrolliin. Viimeistään on kuulemma otettava 41+5, eli varmaan sille päivälle tulee kutsua kun on pieni sikiö kyseessä. Mä ainakin yritän aatella tässä vaiheessa vielä positiivisesti - kunhan ei käynnistykseen asti joutuis. Siihenhän meillä on kuitenkin vielä hetki :) Ja kanttii muuten touhuilun vastakohdaksi rentoutua ja levätä niin paljon kun pystyt! Kehon rasittaminen vaan väsyttää, ja saattaa jopa hidastaa synnytyksen käynnistymistä.
 
Täällä on tänään kotiuduttu ihanan pienen miehen kanssa ?. Voi että nämä hormoonihuuruiset tunnelmat ovat mahtavia! Voisin vain istua päivät pitkät ja tuijotella nukkuvaa vauvaa (hän siis tosiaan vain syö ja nukkuu). Fiilikset on tosi erilaiset kuin esikoisen kanssa. Hankalan synnytyksen takia kiintyminen kesti aika pitkään mutta nyt olen aivan myyty tästä pienestä. :)

Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä muille viimeisiin hetkiin!

-tiiti-& poika 3 pv
 
  • Tykkää
Reactions: Sammi ja Elovaavi
Täällä edelleen...

Tänä aamuna ja nyt illalla oli suppareita n. 10 min ajan. siinä kaikki :stick: :LOL:
voi että mä niin odotan että pääsee tästä tuskasta eroon. alan olemaan jo niin kiukkunenkin... :ashamed: poika sanoi tänään että "kyllä se vauva jo aattelee että tänään mä synnyn" :D olispa isoveli oikeassa. no noyränä tosiaan huomenna neuvolaan vaan, ei kait siinä muukaan auta. huomenna onkin sitten 40+3 jolloin esikoinen tuli maailmaan. tästä kakkosesta on vielä povattu n. 4kg:sta että siksikin saisi tulla jo. tänään oon tehny puutarhahommia ja pyöräilly,, mut noi naurettavat supparit loppui ihan liian lyhyeen. niin tosiaan vauva on möyriny aika paljon taas ajoittain kylläkin. mua on pistäny vasempaan kylkiluuhun melki koko päivän...se on inhottava tunne, pakko vaan huilia vaikka kai pitäis liikkua :( kärsimättömyys palkitaan kai jossain vaiheessa. mä en vaan nyt osaa ottaa rennosti. palaan huomenna kertomaan mitä sanottiin neuvolassa. enkä oo miehelle mitään pakannu mukaan, tai siis yhteisiä eväitä otettiin (mehuja, suklaarusinoita, keksejä, hedelmiä...). saispa vaan jo kaapata sen kassin mukaan :D huomenna alkaakin sitten mun äidin työt (jonka piti hoitaa esikoista)...seki vielä..onneks on noita varoja mutta niillä on paljon pitempi matka! jippii :) no, mitähän tässä nyt alkais jumppaamaan sit..niinjoo sitä yhtä ässää on kokeiltu..ei mitään....;)
 
Voi Tiiti, vauvan tuijotus on ihanaa! Kunpa tästä itsekkäin saisi tuijotettavan jo kainaloon!

Elovaavi: samoja fiiliksiä täällä! Suppareiden odottelu alkaa pitkästyttää, kun ei paljon mitään kuulu eikä näy! Selkäsärkyä ja jomottelua kyllä on ja niitä puukoniskuja! Iskis nyt kerran oikein silleen että lapsivedet menis :) niin tulis jotain valmista!
 
  • Tykkää
Reactions: Elovaavi
Onnea Tiiti!!

Ja kärsivällisyyttä teille jotka ootte jo ylittäneet lasketun ajan.. Huoh, voi vain toivoa ettei itsellä mene sitten kovin pitkään. Pinsulilla on kyllä ylihieno massu!!! :)

Mä sain lisää virtaa noina viileämpinä päivinä ja nyt nää helteet ei tunnu muutenkaan niin pahalta kun tuulee mukavasti. Kävin neuvolassa tänään ja neuvolantätikin ihmetteli mun hyvää vointia :) Mä nukun hyvin, mulla ei närästä eikä ummeta, turvotusta on vain varpaiden juuressa ihan pikkiriikkisen ja alakerran kivuilta pystyn hyvin tekeen vielä pitkiä kävelylenkkejä. Matkaa ei niinkään kerry, mutta aikaa saa kulumaan puolitoista tuntiakin kerralla. Painoa viimeisen kuukauden aikana on tullu vaan 200g, verenpaineet aina vaan hyvät, pissat puhtaat ja hemoglobiinia taitaa olla enää turha mitatakaan kun se on ollut koko ajan niin hyvä. Ai niin ja sf-mitta oli nyt 34 ja tukevasti mennään keskikäyrällä.

Ainoo miinuspuoli tässä on se kun ei voi makoilla selällään eikä mahallaan, niitä alkaa olla jo kova ikävä..

Mä saan varmaan kostoksi tästä helposta loppuraskaudesta ihan kammottavan hankalan synnytyksen.. :p

Amuniina & mukula 37+1 :heart:
 
Amuniina
Eläs maalaile piruja seinille. Synnytys menee varmasti samalla kaavalla kun sun raskauskin eli nopeasti ja kivuttomasti =) Ei oo enää pitkä aika!

Tiiti
Täällä vähän samat fiilikset. Tuijotellaan miehen kanssa kilpaa vauvaa <3 Miten sä oot teidän pikkusta puettanut nyt näillä helteillä? Meillä ollaan oltu melkeinpä päivät vaippasillaan tai ihan kokonaan nakuna. Niskaan on ilmestynyt muutama hikinäppykin :(
 
Haha, kiitos Amuniina :D

Mulla oli tänään vaihteeks neuvola. Ei mitään erikoista, toivotaan vaan, ettei ens käynnille tarvi enää mennä :D Suluissa viikon takaiset (39+4)

Paino 58,9kg (58,8kg)
Hb ei mitattu (119)
RR 108/63 (117/60)
Sf 34 (31,5) en taas luota tähän yhtään... :D
Tarjonta RT (RT)
Vauva oli täysin laskeutunut ja kiinnittynyt. :) !

Mun esikoiseni ei edes laskeutunut täysin ennen synnytystä, ja tämä sentään jopa kiinnittyi! Kai sen täytyy jotain merkata?

Yksi uusi omituinen "oire" - jatkuva nälkä! Eilen ja tänään. Voisin vaan syödä kokoajan. En uskalla kyllä :D Tänään on myös tuntunut jotain hermovärinää ihan yläkohdussa. Tosi outoa.

Pinsuli ja Himpula 40+4 <3 Taidan painella nukkumaan...
 
Pinsuli
Sori, oon unohtanut kuin vanha se teidän esikko olikaan? Ei varmaan mee enää montaa päivää, kun teillä on kaksi lasta :heart:

Gallup
Nytkun raskaudet alkaa olla turvallisesti loppusuoralla niin ajattelin kysästä teiltä, että minkä verran lapsia teillä on haaveissa? Mikä olis teidän ihanne lapsiluku?
Musta tuntuu vahvasti tällä hetkellä siltä, että yksi lapsi riittäis. Vaikkakin lapsen puolesta haluaisin, että hällä olis sisarus. Miehellä taas on jo vauvakuume ja haluais toisen pienellä ikäerolla.
 
Fiinaliina, meidän esikko on kohta 1v 7kk :) <3

Ja tuosta lapsiluvusta. Hmm. Mä järkytyin esikoisen synnytyksestä niin paljon, että olin pari kuukautta aivan varma, etten halua lisää lapsia. Kuitenkin aika nopeesti nousi paha vauvakuume ja tajusin, että haluankin kokea kaiken uudestaan, ja etenkin halusin pojalle sisaruksen. Mies olis halunnut vähän pidemmän ikäeron (totta puhuen niin mäkin, mutta päätettiin aloittaa yrittäminen ajoissa, jos vaikka kestääkin... No ei kestänyt, tärppäs ekasta yk:sta :D), mutta saimme kuitenkin sovittua yhteisen sävelen. Olin myös ihan varma et kolmatta en enää halua, mut... Tää kakkonen ei oo ees vielä syntynyt, niin SILTI takaraivossa kummittelee mahdollinen kolmonen! Ei ihan heti, mutta ehkä viiden vuoden päästä. Ehkä. En tiedä :D Riippuu tietty miehestäkin!
 
Fiinaliina: Tosi hankalaa on kyllä arvioida paljonko vauva tarvitsee vaatetta. Itse istun sohvalla tuulettimen edessä ja tuntuu että tässä ilmavirrassa kuitenkin pitäisi vauvalla olla vaatetta. Nyt hällä on pipo, body ja harso jaloilla. Päivällä oli vaippasiltaan peittokäärössä. Oletko muuten miten itse päässyt liikenteeseen? Mä olen tänään yrittänyt vähän vähentää särkylääkettä mutta kyllä vielä seisomaan nouseminen vähän pistää puhaltamaan. Mutta joka päivä on aina parempi.

Minä luulen että meillä alkaa lapsiluku olemaan täysi. Ikääkin kun jo alkaa olla. Tosin taisin eilen kuulla miehen mainitsevan että jos kaikki lapset olisivat näin helppoja, niin kai niitä voisi enemmänkin tehdä ;).
 
Tiiti
Mä en oo oikeastaan kipeä ollut ollenkaan sen leikkauksen jälkeen. Hakaset oli ainoat mitkä vähän häiritsi olemista ja kiristi ikävästi, mutta heti kun sain ne pois oon pystyny liikkuun ja oleen ihan normaalisti. Pitää välillä ihan muistuttaa itteensä, että ottaa rauhaksiin kuitenkin iso leikkaus takana. Toivottavasti sunkin kivut pian heltiää.
Onks sulla vielä tullu jälkivuotoa? Mulla on jälkivuotokin jo loppunut, mutta ilmeisesti sektion kohdalla se ei kestäkään kauheen kauaa...
 
Suuret onnittelut kaikille vauvelin saaneille, hiljalleen tuntuu lisää tupsahtelevan :).

Täällä tuli vauvalle tänään ikää neljä viikkoa, aika menee aivan liian nopeasti. Meillä haalin kaupasta muutaman päivää sitten pienelle parit hihattomat ja lyhythihaset bodyt sekä shortsipukuja muutaman. Tuntui vaan olevan jo 50cm loppu, kysyin niitä niin myyjä kertoi että ennenaikaisia synnytyksiä on tullut helteiden takia ja heillä kävi viime viikolla kuhina hyllyjen välissä ja pienet koot menivät. En sitten tiedä että onko näin todella.

Meillä on oltu siis vaippasillaan sekä lyhythihasissa bodyissa, viileämpinä päivinä on menty ihan pitkillä vaatteilla.

Niin ja teille jotka tuskastelette masujen kanssa niin oletteko kokeilleet painaa akupunktio pisteitä, siis niitä jotka vaikuttavat synnytyksen käynnistymiseen, löysin ne Googlesta tuossa aiemmin. Osalle ne on vaikuttaneet käynnistymiseen, jotkut käyvät ihan varta vasten akupunktio hoidossa. Eihän ne varmastikaan kaikilla toimi, mut ainahan sitä voi yrittää :)

Lapsiluvusta: meillä on ollut toiveissa kaksi lasta. Ja tämän ensimmäisen synnytys oli helppo ja vauva vaikuttaa helpolta joten mitään negatiivisia tuntemuksia ei mistään hetkestä ole.

Täällä koostuu päivät edelleen vauvan tuijottelusta ja yhteisistä päiväunista. Elämä ei voisi olla ihanampaa :).

Paljon jaksamista kaikille masuja kantaville, näillä helteillä on varmasti raskasta :)
 
Fiinaliina: Mulla kesti ekasta jälkivuoto varmaan toista kuukautta. Nyt on ihan eri luokaa. Haalin kauhean kasan megapaksuja siteitä mutta ihan tässä pärjäisi pikkuhousunsuojilla. En siis usko että kestää kauaa enää jos tätä vauhtia vähenee. Muutenkin toipuminen mennyt niin paljon nopeammin nyt kuin viimeksi kiireellisestä sektiosta.
 
Jennii-- vinkkaa ihmeessä, missä moiset taikapisteet sijaitsee, jo tässä joutais kohta itsekin synnyttämään, keskiviikkona tulee 37+0 täyteen. :D Mä just lainasin jonkun vyöhyketerapiakirjan ja ens viikolla alan tosissaan häätää tätä mukulaa ulos. Menee hermo näiden helteiden kanssa.
 
Babyidea - lapselle ja Tuolta ainakin löytyi akupunktiopisteitä, mitä mä olen jynssännyt parina iltana. Ei taida baby vaan olla vielä valmis, kun ei mitään vaikutusta oo näkyny :)

Olo alkaa olemaan melko paksu ja kankea! Jokapaikkaa vähän niinku kolottaa, mut ei mitään supistuksia silti oo! No mä olen ajatellut nyt ottaa rentoutusvaihteen päälle ja jätän kaikki siivoushullutukset ja muut ässät. Oon vaan ja köllöttelen, kun en muutakaan voi :)

SR 39+3
 
Neuvolassa käyty ja vkoja 40/3. Vp parempi 120/82. Pissa puhdas. Ainut tosiaan toi pistävä kipu vasemmas kylkiluussa. Meinas et suoli puristuu...kiva! :D keskiviikkona äippäpolille ja terkka puhui jo ballongin majdollisuudesta..onko täällä kokemuksia siitä? Kuulostaa tosi nihkeelle mitä lueskellu, voi olla et kieltäydyn jos tarjotaan...vaikka kyllä täs kaikki houkutukset hutsis ottaa vastaan! Kyllä niin tuskasta ja painavaa meno alkaa olla :( tänään ei suppareitakaan, mutta joku ihmeen 4 h jumppa vauvalla oli! Onkohan se menossa ees oikeeseen suuntaan? :D
Jaa lisää lapsia? Heh. Kiitos joo jos mun ei tarvi olla raskaana ;D
Pitää muuten kokeilla noita pisteitä..kiitti vinkistä :)
 
Mäkin kävin eilen neuvolassa. Kaikki kunnossa. SF-mitta pompsahtanut 34 senttiin, mutta välissä oli kaksi eri mittaajaa. Ei mulla sellainen olo ole, että maha ois nyt mitään kasvupyrähdystä ottanut.

Eikä mitkään poppakonstit tunnu auttavan... Ei käärme, ei shoppailu, ei sauna. Seksiä ei oo tehnyt pitkään aikaan yhtään mieli. Eilen sain laitettua hoitopöydän ja pinnasängyn makkariin ja esikoisen huoneessa ja yhdessä toisessa huoneessa tein totaalisen huonekalujen järjestyksen vaihdon YKSIN. Neljä tuntia roudasin huonekaluja ristiin rastiin, mutta mitään vaikutusta ei ollut mahaan. Selkää vähän alkoi jomottaa. Ja siirtelinkin huonekaluja sillä ajatuksella, että aivan sama, vaikka synnytys käynnistyisi, nyt ne siirrän. Vähän on vaikeeta ottaa kiinni mistään, kun maha on tiellä... Mies varmaan vähän yllättyy, kun tulee esikoisen kanssa mökiltä tänään kotiin.

Fiinaliina: Kiitos TYKSin kuumuusvaroituksesta. Niin vähän arvelinkin... Hormoonihuuruissä vielä kun hikoilee alkuun kuin pieni possu, niin olen varmaan koko sairaalassaoloajan ihan tukka märkänä koko ajan...

Fiinis ja Tiiti: Älkää vaan pitäkö vauvoja vedossa/tuulettimen edessä! Alasti ja vaippasillaan toki voi pitää ja pienissä vaatteissa, mutta vastasyntyneillä on tuo ääreisverenkierto vielä niin kehittymätön, etteivät varmasti siedä vetoa! Mä pitäisin harsoa peittona esim. imettäessä, jos itsellä on siedettävämpää olla tuulettimen edessä. Tai pelkkä lakana peittona. Ja kannattaa vaihdella vauvan asentoa edes vähän kyljeltä toiselle laittamalla pyyherulla selän taakse. Näin saa vähän tuuletettua selkää/niskaa, ettei tulis hikinäppyä.

Lapsiluku: Mulle sopiva lapsiluku on 2-3, miehelle riittäis 2. Johtunee varmaan siitä, että miehellä on yksi sisarus ja mulla kaksi. Käytännöllisyyden kannalta kaksi ois sopiva, mahtuu mm. autoon hyvin kaksi turvaistuinta. Kolmea sinne joutuu oikein sovittamalla sovittamaan. Ja kaksi lasta sopii paremmin samaan huoneeseen asumaan, kuin kolme... Sopivana ikäerona pidän tätä 2,5vuotta, mikä nyt tulee. Esikoinen osaa olla jo itsenäinen: pukea, syödä, päiväkuiva, lähes yökuivakin... Mutta jos meille kolmas joskus tulee, mietin sitä, jaksanko kolmea alle kouluikäistä, jos samalla ikäerolla kolmas tulis... Ehkä sitten ois sopiva hetki, kun esikoinen menee eskariin tai ekaluokalle. Eli lasten syntymävuodet ois -12, -14 ja -18-19. Viimeinen ikäero ois siis 4-5v... Kaukaisia ajatuksia... Ainahan sitä voi haaveilla. Sitten kun odotetaan tätä iltatähteä, selviääkin, että meille tuleekin kaksoset! Hui kauhistus...

Syntyis nyt ekaks tää toinen...

sushen 38+2
 
Mäkin muistuttelen tuota, ettei pienet vauvat kestä vetoa! Siksi esim. pinnasänkyä/hoitopöytää ei suositella laitettavaksi ikkunan alle.

Eikö muka tosiaan KUKAAN (edes ensimmäisestä FB-ryhmästä!) Ole synnyttänyt vielä elokuussa? Jotenkin vaikeaa uskoa... Toivottavasti myös FBläiset muistaa tulla tänne kertomaan kuulumisiaan, muuten voi jäädä synnyttäneiden listakin vähän lyhkäseks :D

Fiinaliina, sanotko vielä mikä päivä/millä rv:llä synnytit, että saan ne varmasti oikein tuonne etusivulle :)

sushen, muista rentoutua! Liika rasitus saattaa vaan hidastaa synnytyksen käynnistymistä.

Täällä niin huonosti nukuttu yö takana, esikoisen takia. Hän on jostain syystä alkanut kitisemään öisin, ei varsinaisesti ole edes hereillä. Mutta pitää tietty mua hereillä... ugh.

Pinsuli ja Himpula 40+5 <3
 

Yhteistyössä