Mäkin kävin eilen neuvolassa. Kaikki kunnossa. SF-mitta pompsahtanut 34 senttiin, mutta välissä oli kaksi eri mittaajaa. Ei mulla sellainen olo ole, että maha ois nyt mitään kasvupyrähdystä ottanut.
Eikä mitkään poppakonstit tunnu auttavan... Ei käärme, ei shoppailu, ei sauna. Seksiä ei oo tehnyt pitkään aikaan yhtään mieli. Eilen sain laitettua hoitopöydän ja pinnasängyn makkariin ja esikoisen huoneessa ja yhdessä toisessa huoneessa tein totaalisen huonekalujen järjestyksen vaihdon YKSIN. Neljä tuntia roudasin huonekaluja ristiin rastiin, mutta mitään vaikutusta ei ollut mahaan. Selkää vähän alkoi jomottaa. Ja siirtelinkin huonekaluja sillä ajatuksella, että aivan sama, vaikka synnytys käynnistyisi, nyt ne siirrän. Vähän on vaikeeta ottaa kiinni mistään, kun maha on tiellä... Mies varmaan vähän yllättyy, kun tulee esikoisen kanssa mökiltä tänään kotiin.
Fiinaliina: Kiitos TYKSin kuumuusvaroituksesta. Niin vähän arvelinkin... Hormoonihuuruissä vielä kun hikoilee alkuun kuin pieni possu, niin olen varmaan koko sairaalassaoloajan ihan tukka märkänä koko ajan...
Fiinis ja Tiiti: Älkää vaan pitäkö vauvoja vedossa/tuulettimen edessä! Alasti ja vaippasillaan toki voi pitää ja pienissä vaatteissa, mutta vastasyntyneillä on tuo ääreisverenkierto vielä niin kehittymätön, etteivät varmasti siedä vetoa! Mä pitäisin harsoa peittona esim. imettäessä, jos itsellä on siedettävämpää olla tuulettimen edessä. Tai pelkkä lakana peittona. Ja kannattaa vaihdella vauvan asentoa edes vähän kyljeltä toiselle laittamalla pyyherulla selän taakse. Näin saa vähän tuuletettua selkää/niskaa, ettei tulis hikinäppyä.
Lapsiluku: Mulle sopiva lapsiluku on 2-3, miehelle riittäis 2. Johtunee varmaan siitä, että miehellä on yksi sisarus ja mulla kaksi. Käytännöllisyyden kannalta kaksi ois sopiva, mahtuu mm. autoon hyvin kaksi turvaistuinta. Kolmea sinne joutuu oikein sovittamalla sovittamaan. Ja kaksi lasta sopii paremmin samaan huoneeseen asumaan, kuin kolme... Sopivana ikäerona pidän tätä 2,5vuotta, mikä nyt tulee. Esikoinen osaa olla jo itsenäinen: pukea, syödä, päiväkuiva, lähes yökuivakin... Mutta jos meille kolmas joskus tulee, mietin sitä, jaksanko kolmea alle kouluikäistä, jos samalla ikäerolla kolmas tulis... Ehkä sitten ois sopiva hetki, kun esikoinen menee eskariin tai ekaluokalle. Eli lasten syntymävuodet ois -12, -14 ja -18-19. Viimeinen ikäero ois siis 4-5v... Kaukaisia ajatuksia... Ainahan sitä voi haaveilla. Sitten kun odotetaan tätä iltatähteä, selviääkin, että meille tuleekin kaksoset! Hui kauhistus...
Syntyis nyt ekaks tää toinen...
sushen 38+2