Onnea vauvan jo saaneille! Ihanaa kuulla myös vauva-arjesta, täällä ehkä vähän kateellisenakin. Tosin tuntuu, että raskaus on mennyt niin nopeasti, että mietityttää miksi en nauttinut tästä ajasta enempää tai lähinnä nautinko riittävästi..
Olen ollut viime päivinä niin "kiireinen" että lueskelukin täällä on jäänyt. Mukavasti on keskustelua ollut!
Lapsiluvusta Meillehän tulokas on ensimmäinen, mutta ollaan molemmat sitä mieltä, että toinenkin tahdotaan, jos se vaan on mahdollista ja kaikki nyt menee riittävän hyvin. Onhan meidän uusi kotiin mitoitettu kaksilapsisen perheen käyttöön
Itse olen kyllä niin lapsirakas ja toisaalta raskaus on sujunut niin hyvin, että haaveilen vähän jopa kolmesta lapsesta. Elämäähän ei voi ennalta suunnitella, joten tämäkin jää nyt nähtäväksi.. Ja pitää kait se mieskin saada samoille linjoille asiasta
Pikku-uikku Tuo suoliston toiminta on ainakin täällä lisääntynyt kummallisesti, joten ehkä se tosiaan jotain ennakoisi. Uskon siis vankkumattomasti tietolähteeseesi
Eilen oli neuvola ja kaikki kunnossa edelleen. Paino oli noussut vain 350g, mikä oli helpotus, koska muutamina viikkoina on tullut se melkein 2kg! Ehkä nousu alkaa nyt taittumaan. Turvotusta on lähinnä jalkapöydissä ja varpaissa. Sopivien kenkien valitseminen on jo vaikeaa. Pari vaihtoehtoa on enää käytettävissä, ei kiva. Verenpaine pysynyt lähes samana jo monta viikkoa, onneksi ei ole ollut koholla! Hemoglobiinia ei enää mittailla, kun se on niin hyvä ollut kaiken aikaa. Sf-mitta on nyt pysynyt samana, 33,0, pari viikkoa. Lohduttavaa ajatella, että juniori ei ainakaan hurjasti enää kasva. Keskikäyrällä siis mennään vahvasti
Juniorin syke on ollut oikein hyvä ja tasaisen vaihteleva. Terkkari oikein kehui sitä! Muutenkin hän oli siirtynyt vähän alemmas, mutta ei ole kuitenkaan kiinnittynyt vielä. Itsellä tuntemuksia synnytyksen käynnistymisestä ei vielä juurikaan ole. Vähän on ollut alavatsalla jonotusta ja painetta, mutta ei mitään normaalielämää häiritsevää. Lonkassa on ollut ulkosyrjässä aivan jäätävä viilto/repivä kipu sängystä tai sohvalta noustessa. En oikein tiedä mihin se liittyy, mutta vaikeuttaa siis kohtuullisesti nousemista. Valkovuotoa olen havainnut nyt enenevissä määrin ja teidän juttuja lueskeltuani on lohduttavaa ajatella, että sekin voisi viitata lähestyvään synnytykseen. Toivon itseni ja muidenkin saavan vauvat aivan luonnollisella käynnistyksellä, joten varsinkin Pinsulin tilannetta täällä jännätään!
Sain vielä yhden neuvola-ajan varmuuden vuoksi
19.8, jos ennen sitä ei ole mitään tapahtunut. Toivotaan, että on! Täytyy lueskella noita akupisteitä ja kokeilla onko niillä vaikutusta. Viikonloppuna mökillä tuli saunottua, kotona ei näillä helteillä ole lainkaan huvittanut! Myös seksiä on kokeiltu, mutta ei sentään joka päivä.. Eilen lisäksi touhusin aivan hullusti koko päivän. Siivoilin ja silitin vauvan vaatteita, joita muuten on aivan tolkuton määrä nyt sitten! Eilisen rehkiminen näkyy tänään, olen nyt aivan loppu! Tänään pyrin lepäilemään, sitä en oikein ole ennättänytkään tehdä vielä mammalomalla ihan kunnolla. Olen vähän kateellinen teille, jotka olette kävelyille päässeet. Omat jalkapohjat on niin hellänä, että en ole uskaltautunut lenkeille. Ehkä sitäkin voisi vielä koettaa, jos änkisi ihan lenkkarit jalkaan.
Tsemppiä kaikille, joilla on jo enemmän synnytyksen merkkejä ollut! Pian on jo vauvat sylissä <3 Itsellä vielä n. 2,5vkoa maksimissaan.. Kyllä helteet on ihania, mutta kun en minäkään enää uskalla uimaan ja toisaalta paahteessa ei jaksa kauan olla, niin haittaisiko tuo mitään, että helteet vähän väistyisivät jo..
Eläytyi aja juniori 39+2