Noppis: Omatunto-ongelmia varmaan monella johtuen tuosta imetyksestä. Mullakin aikoinaan kun en halunnut imettää ja sitten kun olisin voinut jatkaakin, niin maito loppui. Silloin kävi sääliksi pikkuista kun hamusi kokoajan ja tiesin että nautti olla niin lähellä. Mutta se meni ajan kanssa ohi. Yritti vaan olla mahdollisimman paljon vauvan kanssa muuten, niin omatunto helpotti. Ja tuo on muutenkin typerää, tuo imetykseen painostaminen ja siitä paasaus. Kyllä mulle ainakin kerta riittää siihen että tajuan että se on lapselle parasta. Noh, kaikki siihen ei pysty.
Olen sitä mieltä että jos tahdot imetyksen lopettaa, onhan teidän tyttö jo puolivuotias, on sinulla siihen täysi oikeus. Ei niitä kipeita ja tursuavia rintoja tarvitse kestää, korvike ajaa asian ihan hyvin. Olethan sinä myös sinä itse, et vain äiti. Jos suositus oli aiemmin 6kk, nyt sitten 12kk, mitä seuraavaksi? Vuoden kuluttua 24kk? Kyllä tyttösi kasvaa silti, ilman rintamaitoa. Tämä on mun mielipiteeni.
Ja nyt antamaan puuroa Nellalle :wave:
Olen sitä mieltä että jos tahdot imetyksen lopettaa, onhan teidän tyttö jo puolivuotias, on sinulla siihen täysi oikeus. Ei niitä kipeita ja tursuavia rintoja tarvitse kestää, korvike ajaa asian ihan hyvin. Olethan sinä myös sinä itse, et vain äiti. Jos suositus oli aiemmin 6kk, nyt sitten 12kk, mitä seuraavaksi? Vuoden kuluttua 24kk? Kyllä tyttösi kasvaa silti, ilman rintamaitoa. Tämä on mun mielipiteeni.
Ja nyt antamaan puuroa Nellalle :wave: