ELOVAUVAT 2007 VOL. 4

Tankki: Oletko kokeillut 8kk ruuista spagettia ja jauhelihakastiketta? Meillä Minea ei syö muita 8kk ruokia kuin sitä. Muut oksentaa ulos tai kieltäytyy syömästä. Puuroakaan ei syö.

Meille ei mitään ihmeellistä kuulu. Tänään vihdoin valmistui kylppäri/sauna remppa ja kohta pääsee taas omaan saunaan :D

jonna ja Minea
 
lara83 ihania uutisia =)

lauri on kipeä, keuhkoputkentulehdus tuli ja toivottavasti myös menee pian. reissu meni todella hyvin. oltiin kotona ma illalla vasta puolilta öin, mutta lapset jaksoivat pitkän automatkan (7h) hienosti.

muutoin ei mitään uutta ja ihmeellistä, nauttikaamme kaikki ihanasta kesän lämmöstä!
 
Meillä opittiin nyt vasta viikko sitten ryömimään (tyttö 7.6 10kk.) ja voi sitä äidin ja isän riemua kun aattelin, että eikö meillä ikinä lähdetä liikkumaan... Tosin edelleen ryömii vain "pakon" edessä, kun jotain kovasti tavoittelee, eli huvikseen ei lattialla liikuskele. Tukea vasten seistään ja puita pitkin kävellään, mut itse ei osaa vielä lattialta istumaan saatikka seisomaan nousta.
Meillä ja aika ajoin noita syömisongelmia jotka välillä kovasti rassaa etenkin minua... Maitoa juo nyt tuttipullosta hikisesti 2x päivässä 50-100ml, eli päivän maitomäärät on huimat 1.5-2dl päivässä, silloinkin tuttipullon saa suuhun työnnettyä vasta kun on nukahtanut... Kiinteitä meillä syödään ja aika laajasti, vaikka alussa näytti että enemmänkin epäsopivia ruoka-aineita olisi. Mistään en ole 100% varma onko allergisoivaa vai ei, mut en enää kaikista pienistä oireiluista jaksa alkaa ruokapäiväkirjaa pitämään... Lähinnä meillä enää oireillaan pieninä lehahteluina poskilla ja atopialla. Tosin ruokahalu ei ole sitten ruokien laajentumisen myötä yhtään herännyt, eli hirveä show koko ruokailu useimmiten. Keittiön pöydän saa täyttää leluilla, sormiruuilla ym. että edes jotenkuten saa lusikan huijattua suuhun... Huokaus! Taitaa olla meidän tyttö sitten viimeisen päälle ronkeli, mut huono olin kuulemma minäkin pienenä syömään ja pelkällä lehmänmaidolla elellyt... (nyt on ruokahalut kun norsulla) Painokontrollissa varmaan saadaan käydä vastakin, vaikka neuvolakäynnit vissiinkin muuten harvenevat tässä 1 ikävuoden tienoilla.
tankki Onko teillä käytössä jo rasvalisä? Minä lisäilen joka ruokaan nokareen sinistä keijua ja sen avulla varmaan meillä ei mitään kovia notkahduksia painoon ole tullut. Ja 10kk iästä huolimatta annan niitä 5-6kk lihasoseita johon sekoittelen omia soseita ihan vaan sen takia, kun kokkareisemman ruuan yökkii ja kieltäytyy syömästä. Ihan sama, pääasia et jotain syö...
 
Meillä lisätty suolatonta voita jo pitkään aamu- ja iltapuuron sekaan, sekä perunasoseeseen. Ja kaikenlaisia vauvanruokia kokeiltu. Nyt keksin muussata perunaa 6 kk:n lihasoseeseen. Eilen laitoin perunan sekaan kananmunaa ja voita. Yksi asia tietty voi olla laihuuden syy, Kaisa aika innokas vedenjuoja. Maito ei niin mieluista. Yritän toki tarjota maitoa joka aterialla
ja puurot teen maitoon. Ranskanleipää söisi itse vaikka kuinka paljon. Mutta kun siinä on sitä suolaa. Jotenkin minusta tuntuu, että kun vain itse jaksaisi kokkailla, sapuska kelpaisi paremmin. Olen ollut vähän laiska, kun tämä keli ja raskaus väsyttää. Ja Kaisa heräilee öisin monta kertaa. Haluaisi viereen nukkumaan, mutta kun minä en sitten nuku, jos tyttö vieres. Oppi nukkumaan vieressä, kun imetys päättyi. Ainut tapa saada tyttö unten maille. Ja sitten varovainen siirto omaan petiin. Herätessä protestoi tietty.
Iloista ja aurinkoista päivää kaikille!
 
Mukavaa perjantai-iltaa kaikille! :D

Mie oon taas vaan taustaillu. Meille ei mitään ihmeellistä... tai noh, miina alko eilen konttaamaan,potalla käy 3-4 kertaa päivässä ja aina tulee pissa ja/tai kakka. =) , rytmimuutoksia myös ilmassa ja se on hiukka raskasta. Eli siis ....tollasta meille. :)
Sitä tulin ihan täältä utelee, et miten teidän muiden elokuiset,onko rytmiin tullut muutoksia??
Meillä neiti on vaihtanut iltapäivän 3-4tunnin unet aamupvän 2tunnin uniin. Ja iltapäivällä ei nuku kuin tunnin. JAksaa kuitenkin n. neljästä tai viidestä valvoa tonne ilta ysiin asti. Tuntuu et joka päivä on ollut nyt viikon verran erilainen, raskasta kun rytmi on hukassa.:/ Mut jospa se tästä.
Hampaita Miinalla EI ole edelleenkään. Mut eiköhän ne joskus tuu.:)
Kovasti neiti treenaa ylös kipuamista yms. et voipi olla ettei mee kauaa ku lähtee kävelee. Uskomatonta, ku sehän oli melkein eilen ku Miina vasta syntyi!!No melkee joo...kohta 1v sitte.
:whistle: Aika menee ihan liian nopeeta.

No joo, mut nyt tää mamma lähtee untenmaille, et jaksaa taas huomenna mennä neidin perässä. Kivaa viikonloppua kaikille!!

Maypo ja Miina 9kk 1vko
 
Maypo Meil kans kummallista rytmiä... ehkä se kuuluu ollakin välillä erilaista tää lapsen elämä... Kuumetta oli keskiviikko päivän eikä syytä löytyny että miksi, no kiinteä ruoka ei maistu edelleenkään, maitoa ja vettä vaan joisi. Oliko kuume enteilyä hampaista, niitä ei vielä yhtään???

Yöllä jenna hyppii pystyssä itkien, ei tiedetä mikä vaivaa, lääkärissäkin käytiin ja verikoekin otettiin. Ei mitään.

Panadol supolla rauhoitellaan yöksi.

Ehkäpä tämä vielä muuttuu hyväksi... huoh :D
 
TinniPinni Kuume ei ilmeisesti johtunut hampaista, kun ei niitä edelleenkää näy!! En sit tiiä. Meillä myös Miina herää yöllä itkemään, nousee istumaan ja huutaa. Rauhottuu sit ku vähän aikaa tassuttelee. Saattaa tehä tuota muutamia kertoja yössä,,,vaihtelevasti. Ei tosiaan tiietä mistä johtuu.... Liekkö tuo kaikki sit ois niitä hampaita. Jospa neiti tekee hampaat oikeen pitkän kaavan mukaan. :D
 
Moiks moi! Veeti oppi konttaamaan toukokuun viimenen päivä, mut pääasiassa eteneminen tapahtuu ryömimällä. Tukea vasten nousemaan oppi äitienpäivänä (en muista joko kerroin tästä) nyt sit nousee joka paikkaan ja kävelee myös tukea vasten.

10kk neuvola on 11.6, ilmoittelen sitten mittoja, toivottavasti käyrä on lähteny ylöspäin.. kun viimeksi meni alaspäin, pelotteli neukkatäti meitä jo lääkärin tarkistuksella.. ja kun veeti vielä syö niin pirun huonosti. :/
 
Meillä Milo ripuloi nyt kuudetta päivää. Ruoka ei oikein maistu mutta juo hyvin. Sen verran pirteä on poika ollut etten viikonloppuna päivystykseen viitsinyt lähteä viemään mutta päätin että jos huomiseen vielä jatkuu niin varaan sitten aamulla lääkärin.

Virtaa pojassa tosiaan riittää. On nyt oppinut isoveikan perässä kiipeämään olohuoneen arkun päälle katselemaan ikkunasta ulos ja tuossa yksi päivä nykäisi portaat ylös yläkertaan kun olin ylös mennessäni unohtanut portin auki. Alastulosta ei ole mitään hajua, joten tosi tarkasti saa pojan perään vahtia, ja sitä porttia rappusiin muistaa pitää kiinni. Kontaten ja ryömien menee tosi lujaa. Istumaan sekä seisomaan nousee ja tukea vasten liikkuu jonkin verran.

Hampaita Milolla on kuusi ja alas kaksi ihan tuloillaan. Ruoista (nyt sairastelua lukuunottamatta) maistuvat kokkareisemmat paremmin, hämmästyttävää kyllä. Purkkiruoista suosikkeja ovat Muksun ruoat. Nokkamukista Milo juo itse ruokien kanssa, mutta kaksi kertaa päivässä saa myös tuttipullollisen maitotankkaukseksi, kun ei nokkamukista desiä enempää kerralla mene kuitenkaan.

Alkuyön Milo nukkuu hyvin (käy nukkumaan klo 20-21), harvoin tarvii edes tuttia laittaa. Aamuyöstä n. klo 5-6 herää edelleen maitopulloa vaatimaan, mutta sen jälkeen nukkuukin jopa kahdeksaan. Päiväunia Milo nukkuu yleensä yhdet noin klo 13-16, mutta jos aamupäivällä liikutaan autolla, niin ottaa siinä kyllä tirsat.

Torstaina minulla alkoi viimeinkin ekat kunnon menkat synnytyksen jälkeen (imettänyt en ole enää kolmeen kuukauteen). Kierukka olisi pitänyt laittaa 3. tai 4. kiertopäivä, mutta ne oli nyt lauantai ja sunnuntai, joten ei onnistunut. Toivottavasti ensi kiertoon onnistuu, ei tarvitsisi ehkäisyasioita sitten ihan vähään aikaan miettiä. Enempää lapsia meidän perheeseen ei siis ole enää tarkoitus hankkia. Olen jopa harkinnut sterilisaatiota, mutta olen kuitenkin vasta 30, joten haluan muutaman vuoden pitää vielä varauksen mielen muutokseen lapsiluvun suhteen.

77mm ja Milo 9,5 kk
 
Terveisiä Espanjan lämmöstä matka meni tosi hyvin ja yllätys yllätys kun Suomeen palattiin on neiti taasen kovas kuumees ja räkätaudis näin ilm. alkoi tälläkin korvakierre :( ja pikku miehen kanssa oltiin la yö tikattavana kun jäi sormi oven väliin..täällä ei elämä käy tylsäksi :LOL: .10kk:n neuvolas kaikki tosi hyvin ei uskois sairastelujen takia mut 72,5cm ja 9120g ja likka kävelee kymmenkunta askelta ilman tukea, mut nyt täytyy kiiruhtaa. niin ja joka paikkaan noustaan ja älliä kun ei päässä ole niin tarkkana saa olla heippa hei
 
En tiedä muistaako ua täällä enään kukaan mut tulin kuitenkin vähän kirjoittamaan kun tänne sivustoille pitkästä aikaa pääsin.

Meidän pikku mies nukkuu enään ainoastaan yhdet päiväunet (näin on ollut jo kuukauden verran) elikkäs noin 11.30-14.00 ja sitten se haluaa yöunille vaihtelevasti heti seitsemältä annettavn ilta puuron jälkeen tai sitten vasta yhdeksän aikaan.Useimmiten kuitenkin noin puol ysi ja aamulla herätään nykyjään kuuden ja seitsemän välillä, joten nykyjään äippäkin saa hieman pidempään aamulla nukkua kun esikoinenkaan ei sitä aikaisemmin viitsi yleensä herätä=)Yöllä ei onneksi tällä hetkellä heräillä.Tuossa välissä oli parin viikon jakso jolloin kummatkin pojat heräsi yöllä vuorotellen, mikä lie levottomuus jakso.
Miiko tuossa pari viikkoa sitten rupesi seisomaan ilman tukea (nousee keskeltä lattiaa seisomaan itse) ja nyt ottaa silloin tällöin askeleen ilaman tukea, kun huomaa että siihen kiinnitetään huomiota=)Pääasiassa vielä liikutaan konttaamalla tai karhunkävelyä, sekä paljon myös tukea pitkin kävellen.

Ruoka maistuu jo todella hyvin ja sen kyllä huomaa pojan pyöristyneestä olomuodosta. Hänellä pitää aina itsellään olla lusikka kädessä jolla se sitten yrittää syödä.Aika hyvin se ruoka suuhun eksyykin, mut sitten kun pahin nälkä on ohi niin ruualla ruvetaan kyllä leikkimään ja äiti saa syöttää loput.Sormiruoka on arkipäiväistä ja puolikkaan banaanin syö itse kun se antaa käteen.

Pikku hiljaa ruvetaan totuttelemaan tavalliseen maitoon ja samaan ruokaan mitä muutkin jo syö.

Potalla en käytä vielä.

Sanoja pienellä miehellä on kolme äiti,anna ja poppa.

Allergioita ei oo onneksi vielä ilmennyt mut korvetulehduksia oli tuossa kaks ihan peräkkäin ja luulin jo että nyt se kierre alkoi mut nyt on ollu taukoa joten taidettiin selvitä säikähdyksellä=)Oksutauti oli keväällä ja se oli tosi ikävä kun toinen oli niin säälittävä kipeenä=(

Torstaina pikku miehellä on 10kk neuvola ja keskiviikkona esikoisella 2-v hammalääkärin tarkastus, hui miten nopeasti tää aika on mennyt:O

Mä olin vielä jokunen aika sit ihan vahvasti sitä mieltä et meille ei varmasti tuu enään ikinä yhtään lasta mut nyt kun mies eilen viehjaili kolmannesta niin tänään kaappeja siivotessa laitoin pahvilaatikkoon säilöön vauvanvaatteita ja vauvakuume nostaa päätään, mut ei kuitenkaan jätetä ehkäsyä vielä pois vaan ajttelin et jos yrittäis tähdätä silleen et kävis hoitovapaan päätyttyä töissä vuoden ja sit jäis just sopivasti mammalomalle kun esikoinen aloittaisi koulun ja tää elokuinen eskarin=)

Tällästä tänne=)
Turvaistuinta pitäis ihan tosissaan nyt alkaa etsimään ja meittimään et mikä se ois paras, mielipiteitä,kokemuksia otetaan mielellään vastaan=)

Metsätähti ja 15.8 kymmenkuinen vauva=)
 
Hellouta pitkästä aikaa! Meillä mennään kauheella vauhdilla kävellen tukiavasten ja kontaten lattialla. Välil karhunkävelyäkin herra harrastaa. Aika hupaisan näköistä touhua. :D Kiivetä pitäisi jokapaikkaa. Oskar onkin saanut uuden lempinimen "Apina". :kieh:

Meil muuten putkahti ensimmäinen hammas. :D Onkin viimeyöt olleet vielä normaalia levottomia. Toivottavasti nyt helpottaisi!

Mul alko menkat pari viikkoa sitten. Mielellään minäkin jo masua kasvattelisin. Täytyy toivoa että nopeasti tärppäisi. Aika yksilöllisesti menkat alkaa.. kaveril alko viimeisestä vasta kun lopetti imetyksen lapsen ollessa n. 1,5vuotta. Ja mul alko esikoisesta puolen vuoden maissa, vaikka samalla lailla molempia olen imettänyt. Kerkesinkin jo pelätä et alkaako nyt vasta kun joskus sitten imetyksen lopetan, mut onneks sentään ei!

Ihanaa kesää kaikille! :heart:

-Capri ja Oskar 9kk-
 
Käytin Miroa tänään neuvola lääkärissä koska on ihottumaan pitkän aikaa naamassa, käsissä ja taipeissa. Lääkäri määräs nutrin-soija maitoa ja kielsi nan korvikkeen ja lasten jogurtit ym. tavalliset maidot.Huomenna aamulla mennään sit verikokeeseen ottaan allergia testit.
Toivon vaan että saa otettu terveysasemalla ettei tarvi mennä keskussairaalaan.
 
Heippa, heippa!

hengissä ja hengessä ollaan, vaikkakin koko viikonloppu ja alkanut viikko on mennyt jonkun sortin sairastelun merkeissä. laurin keuhkoputkentulehdus ei ota helpottaakseen. lääkekuuri loppui, mutta vihreää räkää ja rohinaa on silti. kakkonen sairastui samaan myös perjantaina, oksensikin kerran, mutta se rumba jäi onneksi siihen. antibiootit pistivät kuitenkin pojan mahan ihan ruikulille. iskän jalkapohjassa on jokin tulehdus ja räkää röhii hänkin, kuin pahimman luokan korsteeni. esikko ja minä ollaan sentään toistaiseksi terveinä.

etelän lämpöön olis ihana päästä. tuntuu täällä niin kylmältä lämpimän viikon jälkeen. eilen ja toissapäivänä oli vain kuutisen astetta lämmintä ja vettä satoi :(

late vetelee vielä unia. valvoi 4-6 ja tississä oli kiinni 7-8, kyllä nyt sitten kelpaa vedellä. alkaa poikasella olla jo ensimmäisiä vierotuksen merkkejä ilmassa. tissiin tartutaan heti, kun se vähän vilahtaa esim saunassa. maitoa alan kohtpuoleen juottamaan ja vähentämään imetystä muutamaan kertaan päivässä, ennenkuin sitten lopetan kokonaan vuoden tietämisssä. maitotuotteita olen jo pariviikkoa antanut jogurttina ja maitopuurona.

eipä kai tässä kummempia, mukavaa ja lämpimämpää loppuviikkoa!

mirjamic ja late kaksi päivää alle 10kk :heart:
 
Noppis
Voi ei, mä en kestä... että toiset yrittää ja yrittää toista vauvaa, ja toiset tulee vahingossa raskaaksi... |O Kateellinen siis olen. :D Onnea Lara83! :flower: :heart: No, ehkä se meillekin joskus... :xmas:

Sanokaapa, millä tavalla teillä juodaan? Siis nokkiksesta, tuttipullosta, juottaen vai itse? Ja millainen nokkis? Kun meidän tyttö 10 kk juo edelleen tuttipullosta ja niin että minä juotan. Nokkisyritykset on menneet päin honkia aina. Mietin vaan, onko tämä jotenkin epänormaalia. Tyttö menee elokuussa päivähoitoon, niin siis pitäisikö lapsen osata 1-v:nä juoda itse vai onko ne päivähoidossa ihan näreissään jos tätä tarvii juottaa? Outoja kysymyksiä ehkä, mutta kun näin esikoisen kanssa ei tiedä...
 
Meillä juodaan nokkamukista, tavallisen maidon ja korvikkeen sekoitusta tällä hetkellä.Poika on juonut nukkamukista jo ihan itse puol vuotiaasta.
Tuttipulloa jäi meillä oksutaudin ohessa kuin itsestään pois kun se ei siitä silloin suostunut juomaan ja tutin poika jätti ihan itse pois reilu kuukausi sitten.

Mä oon aikoinani (muutama vous sitten) ollut päiväkodissa töissä ja siellä oli muutamalla yli yks vuotiaalla omat nokkamukit joista ne itse joi.Mut en usko että siinä on mitään outoa jos lapsi ei vielä itse suostu juomaan vaan sitä pitää juottaa.Voihan olla että se nopeastikkin hoidossa hoksaa että kun kaikki muutkin juo itse niin kyllähän tää multakin onnistuu ja alkaa juomaan itse=)
Kyllähän moni yks vee joka tulee hoitoon on syötettävissä ja nopeasti alkaa haluta syödä itse koska muutkin syö.
Mun mielestä tuossa ei oo mitään epänormaalia=)Ja kyllähän se ehtii vielä sen taidon oppia ennen hoitoon menoa=)

Täytyy lopettaa kun meillä on uhmaraivari menossa.
 
Noppis
No mikä teidän mielestä on hyvä nokkamuki, mistä on pienen helppo juoda itse? Musta tuntuu, ettei toi tajua, että sitä pitää kallistaa, että se tulee. Tai sit toinen vaihtoehto, et kaikki on rinnuksilla. :/

Olen kokeillut Ainu-pulloihin nokkakärkeä, sit meillä on sellainen perus Orthex-Bunny lastenmuki, ja vielä joku Muumi kaatumaton muki, mutta siitä pitää imeä TOSI kovaa et sieltä tulis yhtään mitään.
 
Noppis: Meillä on Nubyn (Fisher Price) nokkamuki pehmeällä silikonisella imuosalla. Se voi olla ihan miten päin vaan eikä vuoda ellei siitä nokasta ime tai sitä purista just oikein sormilla. Meillä on toiminut. Nyt taas opetellaan juomaan nokkiksesta. Meillä on ollut toi korvikkeen juonti niin heikkoa että ollaan lisätty sosetta pari teelusikallista aina korvikesettiin ja parhaiten meillä uppoaa omena-porkkanamaito :D Tuon nokkamukin ostin ihan S-marketista, sellainen mukavan pulleasti muotoiltu, kahvallinen ja kevyt.


Hinta oli n. 5 euron tienoilla. Mukana on myös kansi.


Nyt on muutto takana! Ihanan iso asunto ja meillä on mm. nukkumisrumba helpottanut. Nellalle vain vellipullollinen ja sen juotuaan kääntää kylkeä ja nukahtaa. Nukkuu jopa 13h putkeen! Uskomatonta. Olkkarissa on tilaa riehua ja sitähän tyttö tekeekin. Kertaheitolla on kadonnut kiukuttelut ja itkut. Kulmahammas alhaalle myös puhjennut.

Mä aloitin maanantaina työt ja ihan hyvin mies ja Nella pärjänneet. Mukavaa olla töissä ja vielä mukavampaa tulla kotiin rakkaiden luo.

Tässä pikaiset, Kirvash ja Nella Vilhelmiina (kolme pvä vajaa) 9 kk
 
Onnea kaikille raskautuneille! Upeeta, mahtavaa! :heart:

Veetin 10kk neuvola oli tänään, mitat 72cm ja 8130gr. Sanoi et hoikka poika mut ei niin hoikka et huoleksi asti. Rypsiöljyä pitää laittaa ruuan sekaan et sais lisää energiaa, ku kuluttaa niin paljon. Jospa se siitä sit. Muuten oli tosiaan kaikki ok. Veeti näytti kaikki temput neukka-tädille, vilkutusta ja muikistelua myöten. Ja Veeti ymmärtää paljon puhetta, näytettiin joitain juttuja mm. missä valo.

Niin se nokkamuki-juttu. Veeti juo ite nokkamukista, ennen olin hörppyyttäny nokkamukista niin kerran annoin sen sit omaan käteen kun halusi sen itelleen. Oli ylläri kun osasi juoda hyvin ite! :eek: En ollu ees tajunnu et se voisi jo osata ite juoda. Välillä menee läntäröinniksi mutta suurin osa nielautuu. :D Tänään annoin maistaa piimääkin. Tykkäsi kovasti! Meitä nauratti kun suu auki lisää odotti. Sitä annoin vaan ihan muovimukista.
 
Olen teitä vakoillut ja taustaillut jo pitkän aikaa, mutta olevinaan ei ikinä ehdi kirjoittamaan. Nyt ehtii... =) Eli meillä neiti syntynyt 10.8.2007 klo 22.47 ja 3585g ja 50cm. Synnytys oli ihana ja helppo(ensimmäinen synnytys oli kamala kokemus) Meillä on siis kaksi lasta, joista isompi on syntynyt 02/05.

Neitimme aloitti konttaamaan 8,5 kuukauden ikäisenä, samalla alkoi nousta seisomaan ja nyt kiipeää joka paikassa seisomaan, pieniä matkoja puita pitkin kävelee.

Puhetta tulee selviä sanoja: pappa, äiti, titi(isi), terve, kiitti, täti ja tyttö. Muutoin puhe melkoista rallatusta. :LOL:

Meillä rytmi on muuttunut kun tuli 8 kk. Sen jälkeen oikeastaan on nukkunut kahdet 1,5-2 tunnin päikkärit. Aamulla 10-10.30 menee ensimmäisille unille, kun herää noin klo 8.30. Herää 12 maissa ja sitten uusille unille n. klo 14. Ja nukkuu tuonne n. klo 15.30-16. Sitten illalla ottaa pienet torkut. Joskus nukkuu myöhemmät unet tuonne puoli viiteen-viiteen ja tällöin ei nuku enää iltaunia vaan 21.30 on untenmailla. =)

Pääsisiköhän mukaan kirjoittelemaan? :)
 
Päiväkotiin meno lähestyy ja mulla pukkaa sellasta stressiä että.. :'( Pelottaa ihan hirveesti et miten poika pärjää, ei edelleenkään konttaa, nouse istumaan kuin harvoin, juo tai syö itse jne. jne.. Huomenna mennään neuvolaan kontrolliin et onko liikkuminen edistynyt, no eipä ole paljon ei! Nokkamukista ollaan myös harjoteltu juomaan, huonolla menestyksellä. Aamulla ja illalla saa pullosta että tulis nyt edes jonkun verran juotua maitoa. Että jos on hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan..

Rytmit on hiukan ollut hakusessa, oltiin viikonloppu reissussa Helsingissä ja poika valvoi tosi myöhään. Nyt on nukkunut yksiä päikkäreitä vain ja tuntuu riittävän. Nukkui yöt melkeen kokonaan meidän välissä niin nyt ei sitten oma sänkykään meinaa kelvata.. *huokaus*

Mites te muut joilla tenavat ei vielä kävele, konttaa- miten olette ulkona? Meillä poika istuu vaunuissa ja katselee mutta puistoon hiekkalaatikolle tekisi mieli. Ja käytättekö kenkiä vaikka ei kävele? Tuntuu et oon ihan kädetön ja aivoton.. :LOL:

Muuten pyyhkii hyvin, sairaana poika ei ole ollut vielä ollenkaan. Pari pikku nuhaa eikä muuta. Siitä olen enemmän kuin onnellinen. Pelkäsin että kun imetyksen lopetin niin aikasin että sairastaa tosi paljon.. "Kokeneemmat" varotteli korvakierteistä jne.. Hampaita on nyt 4 alhaalla ja 3.5 ylhäällä..

Mutta siinäpä sitä oli taas vuodatusta, toivottavasti kukaan ei pilannut päiväänsä! :ashamed:
Heppatytölle tervetuloa joukkoon hurjaan! :flower:

Tea ja Juho kohta 10kk
 
Meillä parhaaksi on havaittu Emman perusnokkamuki, Prismasta saa parilla eurolla. Siitä on molemmat pojat oppineet hyvin juomaan itse. Siitä valuu sen verran että muksu tajuaa että siitä kuuluu juoda, muttei hirveästi lonaa rinnuksille kuitenkaan.

Oltiin tänään Milon kanssa ekaa kertaa minilattareissa. Hauskaa oli ja hiki kyllä irtosi! Nyt kun ei ole vauvajumpille päässyt (esikoisen kanssa kävin) niin on päässyt unohtumaan kuin tehokasta vauvan kanssa liikunta on. Ensi viikolla uudelleen. Taisipa muuten Caprikin olla samalla tunnilla tanssahtelemassa, jos en ihan väärin veikkaa. ;)
 
Meillä juodaan maito ja velli vielä tuttipullosta. Vettä hörpitään nokkamukista. Ei ihan ole neidillä vielä tuo mukista juominen hallussa, mutta eiköhän tuo sen jossain vaiheessa opi..

Olen nyt pari viikkoa antanut Minealle niitä lasten Kidius jogurtteja ja rahkoja välipalaksi. Hyvin maistuu eikä ole aiheuttanut mitään vatsavaivoja tms. Ajattelin tossa juhannuksen aikoihin alkaa totuttamaan tavalliseen maitoon tyttöä. Mitä maitoa te muut juotatte lapsille? Meillä itsellä käytössä rasvaton maito, mutta pitäiskö lapsella olla vähän rasvaisempi maito, esim. se tumman sininen? Onko se nyt sitte kevyt maito nimeltään..??

Minea on nykyään ihan hulluna kaikkiin nappuloihin. Pitää olla koko ajan painelemassa jotain. Hauskinta taitaa olla kun äiti ja iskä kattoo telkkaa niin neiti menee telkan luo ja painaa telkan kiinni. Sen jälkeen vielä nauraa, että siitäs saitte.

Huomenna mennään neuvolaan sellaseen hammasneuvolaan. Hassua mennä, kun ei niitä hampaita ole edelleenkään yhtään... Täytyy kuitenkin tohon huomiseen ryhmään mennä, kun se on kevään viimeinen.

Nyt täytyy mennä. Neiti taas keksii tuolla kaikkea kiellettyä tekemistä..
 
:wave: moikka!
tea84, ja muutkin, meillä kans äitiysloma mennyt hurjaa vauhtia. nyt vuosilomalla(viimeja tämän vuoden) heinäkuun viimesellä viikolla palaan töihin. teen alkuun 5tuntia, eli lyhennettyä per päivä. neiti ja isoveli aloittaa elokuussa samassa päiväkodissa, mutta eri ryhmissä. ja isoisoveli aloittaa koulumaailmaa. eli suuria tunne kuohuja luvassa. vielä viime viikolla kun eskarilaisen lomakin alkoi tuntui haikeelta. mutta jo eilen illalla vaatteita kuivurista ottaessani ja vaatehuoneeseen viikatessa tuli tunne, että kyllä se muutos ihan hyvää tekee, kaikille. uskon ainakin niin. ja jos tulee jotain ongelmia matkaan ne on sen ajan murhe. nyt nautitaan lomasta! poikien kohdalla olen vienyt heitä sen 10kuisina alkamaan pienten ryhmässä pienimpänä, ja eka aamu oli haikea(entä jos ei olisi ollutkaan... ikävöiminen on ihan tervettä!)heitä huomioitiin hyvin niin tädit kuin muut lapset. ulkona saivat joko kontata menemään tai istua rattaissa. kumpikin oppi kävelemään samalla viikolla kun vuoden täytti. tein silloinkin aluksi 5h. eli olivat hoidossa 9-14.00.
nyt neidin kohdalla... neiti vielä tissuttelee, nukkuu puolen päivän unet ja iltap unet, mutta en kiirehdi esim imetyksen lopettamista vielä. vuoden täyttää elokuun puolessa välissä. hampaita 2 alhaalla. meneväinen ja tempperamenttinen pikku myymme. varmasti näyttää tädeille "lelujen paikan!" koen että vaikka etukäteen luulin jaksavani ja tekeväni hyvin kun pidin 3veen kotona ja saatoin päivittäin eskarilaista niin kulunut vuosi oli todella rankka. mies kun tekee niin pitkää päivää, ja lähimmäiset asuu kaukana. mutta asioilla on tapana järjestyä! :hug:

me vaihdettiin tuossa viimeviikon autoreissulla ollessamme isompaan istuimeen(lue:hyvästi vauva kaukalo) ostimme carenan musta punaisen hinta vain vähän toistasataa.
ja kotiuduttuamme hoitopöytä lähti meidän kodinhoitohuoneesta. (lue: sitä ei vielä myyty, eikä pois annettu)
myös matka sateenvarjo rattaat prinsessa sai päivänvarjoineen (pinkit) carena merk. :p
se on näitä elämän tosiasioita... vauvat alkaa olla taaperoita, vaikkakin meidän vauvoja vielä pitkään!
tsau elokuiset,
-mizu ja miisa kymmenen kuukautta 16pvä!
 
Noppis
Tea84 Tiedän tunteen, ihan hirvee stressi tosta päiväkotiin viemisestä. :'( Odotan kanssa kauhulla, osaako tuo neiti edes seisoa kun menee sinne elokuun loppupuolella. :| Olen yrittänyt miettiä miten saisin kiemurreltua ulos tästä hoitoon viemisestä, ja sikäli toivoinkin ihan hirveästi että olisin tullut jo uudelleen raskaaksi, mutta ei, kun tuo paska kierto ei suostunut starttaamaan millään. :( Onhan tässä vielä mahikset ennen elokuuta raskautua, mutta se päätös siitä hoitoon viemisestä taitaa nyt kuitenkin olla tehty, kun olen jo ilmoittautunut kursseihin, ja mies on vähän sitä mieltä, et mun ois parempi mennä opiskelemaan jotta saatais joskus asuntokin ostettua (sit kun valmistun). Ärrrrgh! Miks tää elämä on näin vaikeaa? :headwall: :headwall: :headwall:

Kiitos nokkisvinkeistä, täytyy käydä katselemassa. Tänään koitin taas sitä Orthexin tavallista nokkista, siis kepeesti puoli desiä meni rinnuksille ja lattialle. :LOL: Että varmaan sellainen olisi hyvä, mistä ei niin paljoa tule.

Meillä oli tänään 10 kk neuvola. Pituuskasvu hieman hidastunut mutteivat nyt kuitenkaan vielä huolestu. Kuulemma monilla lapsilla tulee kesällä kasvuspurtti. =)
 

Yhteistyössä