Onnea onnea Rica! :flower:
Meillä oli 3 kk neuvola viime torstaina. Sen jälkeen Minsku on ollut koko ajan hieman kipeän oloinen. Hän on väsynyt ja nyt hän on nuhainen ja välillä yskii. Rokotus varmaan laski hieman vastustuskykyä ja hän sai sitten flunssan isommilta lapsilta. He olivat kaikki viikonloppuna nuhaisia. Rotavirusrokote sai vatsan hieman sekaisin.
Olin eilen vauvauinti-infossa. Olin muuten ekan kerran pidempään poissa vauvan luota. Hyvin oli isukilla mennyt.
On vauvauinnin puhtausvaatimukset muuttuneet aika paljon siitä, kun vanhempien lasten kanssa uimassa käytiin. Ja muutenkin oli aika tiukat säännöt. Kaikki on tietysti vauvojen parhaaksi.
Kävin sitten minäkin kurkkimassa uudella elokuisten-listalla odotuspuolella. On kyllä aika haikeeta. Mä tein 15.12.05 plussan. Päivä on mun äidin syntymäpäivä. Ei kyllä sillon vielä kerrottu heille. Kyllä mullakin on ollut pienoista vauvakuumetta, mutta järkevästi ajatellen on meidän lapsiluku täynnä. Miehelle tulee varmaankin pian kutsu vasektomiaan. Hormonaalinen ehkäisy, kun ei sovi mulle. Eikä kierukka.
Minsku menee nukkumaan 21.30-22.30 ja aamulla hän nukkuisi yli 10, jos me muut ei herättäisi aikaisemmin. Yleensä hän herää ennen yhdeksää. Parina yönä hän on syönyt ekan kerran n.3.30 ja seuraavan kerran 6.30. Sitten ollaan vielä nukuttu hetken aikaa.
Jandhe. Terkka sanoi mulle, että vellikokeiluja ei kannata aloittaa illalla vaan päivemmällä juuri vatsavaivojen takia. Mä olen muutaman kerran yöllä, kun Minsku herää usein, päättänyt, että aloitan vellit heti seuraavana päivänä. Mutta sitten tulee noita hyvin nukkuttuja öitä ja siirrän vellin aloittamisen taas eteenpäin. Minsku kuitenkin täytti vasta 3kk.
Minskulla on myöskin toisen silmän kyynelkanava ahdas. Se rähmii ja vuotaa. Mutta se ei onneksi rähmi kovin pahasti. 7 vkon iässä se rähmi tosi pahasti ja kävimme sen vuoksi lääkärissäkin. Saatiin antibioottisalvaa. Sen jälkee silmä ei onneksi ole rähminyt niin, että se olisi umpeen mennyt. Silmän rähmiminen niin, että rähmässä on bakteereja, on este vauvauinnille.
Saa nähdä päästäänkö ens lauantaina vauvauintii, jos Minja on nuhanen. Muutenkin joulukuussa on vähän noita uintikertoja.
:wave: Maxine ja Minja 3kk