**ELOVAUVAT 2006**

Kiitos onnitteluista :flower: Ennen joulua on eka neuvola mulla. Hassua. On pahoinvointia jonkun verran ja tuntuu niinkun menkat alkais ihan kohta. Niitä tavallisia.. Kyllä te tiedätte :D Hyvin jaksan lapsien kanssa. Onneksi Danielista on tullut nyt rauhallinen lapsi,ainakin toistaiseksi.. Danielilla on nyt ensi kuussa aivojen ultra ja kasvu- ja kehityskontrolli. Eiköhän kaikki ole kuitenkin hyvin. Mun mielestä D on ihan normaali vauva :)
 
Onnea Ricalle!!! :flower:

Voi vitsi... meiltä juuri eilen työkaverini kyseli että teettekö heti sisaruksen niin katsottiin vähän hölmönä toisiamme, että jaa-a... toisaalta halusisin kyllä kovasti yrittää vielä lasta mutta toisaalta meillä on jo 4 että... ja en ole ollenkaan varma että jaksaisin olla raskaana ja hoitaa taaperoa samalla, mun raskaus meni niin paljon pötkötellessä. Eikä nytkään enää tosin mahduta kaikki yhteen autoon. Toisaalta olisi niin hienoa että Aarolla olisi leikkikaveri ihan kotona. No eipä tässä mitään e:kään käytetä että katsotaan... =)

Meillä Aarolla oli kans sitkeä flunssa, kk:n päivät ainakin meni ennenkuin helpotti! Suunnittelin jo homeopaatille menoa mutta nyt tuntuis poika parantuneen.

Vauvauintia ei ole vieläkään aloitettu koska oli se nuha ja lisäksi tuo toisen silmän kyynelkanava ei vieläkään toimi eli silmä vetistää, sitten rähmii ja lopulta tulehtuu. 3 kuuria jo siihen laitettu! Nyt kyllä (kop kop!) vaikuttais jo hieman paremmalta... toivotaan että lähtis itsellään toimiin ettei tarvitsisi sitten myöhemmin sondittaa auki.

Mulla ei olisi muuten kiire aloitella kiinteitä muuten kuin tuon erittäin runsaan pulauttelun takia, refluksioireitakin on, mutta epätyypillisesti yöt menee ilman mitään pulauttelua, oksentelua tai muuta vaivaa, vaikka Aaro syö monta kertaa. Jotkut päivät on pahempia kuin toiset. Onko kellään tietoa mitkä äidin syömät ruokaaineet pahentaa refluksia?

Meillä on myös 3 kk iässä alkaneet rintaraivarit... :headwall: Hitsin hitsi! Niin hienosti meni siihen saakka, nyt on iltaisin kauhea huuto ja kiukuttelu. Ei se mitään mutta kylässä ollessa ihmiset on kummissaan, mikä sille tuli? Semmoisia ovat leijonanpojat... :D
 
Ricalle paljon onnea plussasta :flower:

Jandhe meillä on vähän sama homma eli hirveä talokuume. Tää kerrostaloasuminen tympäsee ja kaipaisi omaa pihaa jne. Onhan siinä omakotitalossa paljon paljon enemmän hommaa mutta olis se vaan niin kiva. Mä olen suurimman osan elämästäni asunut omakotitalossa ja maalla ja todellakin kaipaan sitä omaa pihaa ja rauhaa. Me ollaan kateltu vanhoja taloja sellasia mihin ei nyt ihan järkyttävää remppaa tarvitsisi tehdä.

Vauvakuumetta ei ole mullakaan pahemmin vielä ollut. Eilen oli tosi huono päivä Alexin kanssa kun se ei suostunut juurikiaan nukkumaan päivällä. Koko päivän aikana nukkui 2 h eli voi sitä kitinän ja huudon määrää. Sitli nukahti vasta 21.30. Eilisen päivän jälkeen oli kyl sellanen olo että meille ei hetkeen tule vauvaa.

On tainnut Alexn rytmi mennä sekaisin ihan sen takia kun on muutamana aamuna nukkuttu pidempään, mamma on ollut niin väsynyt ettei ole jaksanut nousta :ashamed: ja kun Alexkin on nukahtanut uudestaan unille niin ollaan sit jatkettu unia sinne ysiin asti. Tänään olen yrittänyt palailla siihen vanhaan rytmiin. Noustiin ylös vähän ennen kahdeksaa kai poitsu olis vielä nukahtanut uudelleen jos olisin yrittänyt mutta aattelin nyt yrittää jos rytmiin palaaminen onnistuisi. Nyt on nukkunut kohta 2h päiväunia eli ehkä se auttoi tiedä häntä.

Huomenna Alex saa ensimmäisen rokotteen. Me mennään sinne rokotustutkimukseen. Pitää muistaa käydä ne Panadolit ostamassa kaiken varalta.

Nyt menen tekemään jotain hyödyllistä kun Alex vielä nukkuu.

Mimmi78 + Alex

 
Piti vielä Santa Marialle tulla kommentoimaan. Aika tutulta kuulostaa toi teidän pulauttelu. Meillä myös poika pulauttelee välillä todella paljon päivisin. Öisin tai päiväunien aikaan ei pulauttele ollenkaan. Mua myös kiinnostais tietää että vaikuttaako mun syömiset tohon pulautteluun kun välillä on päiviä ettei pulauttele juuri ollenkaan ja välillä lentää kaaressa joka syötöllä ja runsaasti.

Mimmi78 + Alex
 
ricalle onnea plussasta :flower: teillä tuleekin sitten pieni ikäero? Kyllä sitä jaksaa, meillä on ekalla ja tokalla ikäeroa 1 v 2kk ja vielä olen järjissäni (tai ainakin melkein ;) )

Piti tulla kommentoimaan tota kyynelkanavan ahtautta meillä on myös Ollilla oikea silmä rähminyt 2 viikon iästä lähtien ja 3 antibioottikuuriakin on ollut, viimeksi silmä tulehtui niin että rähmäytyi unilla aina umpeen :/ toivottavasti aukenisi itsestään, harmittaa niin kun silmä koko ajan vuotaa ja nähtävästi tulehtuu toosi helposti.

jennylille tsemppiä vauvakuumeen kourissa ;) minulla ei myöskään ole järkeä päässä, ei sitten yhtään. Kun päivä on mennyt mukavasti ja olen jaksanut hyvin niin johan huomaan illalla miettiväni että jospa vielä se yksi meidän perheeseen mahtuisi :whistle: no, onneksi vauvojen tekoon tarvitaan myös miestä niin meillä hän on se joka pitää järjen ääntä yllä =)
Olen kyllä ajatellut pitäväni ainakin pari vuotta taukoa lasten "teossa", nyt jo tarpeeksi rankkaa kun jokainen lapsi tarvitsee vielä äitin apua. Ja yritän myös hokea itselleni että pitäisi kouluun ja töihinkin mennä. Ja jos olen rehellinen niin seuraavan kerran haluan olla raskaana "rauhassa" ilman siis että joudun vaihtamaan vaippoja taikka pukemaan lasten päälle vaan että kaikki pojat olisivat jo hieman omatoimisempia.

Tein kyllä tuossa yhden testin kun mulla ei ole menkkoja taas näkynyt :ashamed: Onneksi negaa näytti. Ehkäisyä ollaan kyllä käytetty mutta mietityttää vaan että kauankos meinaa menkat olla vielä kadoksissa? Kun en edes imetä. Tulevat varmasti takaisin viimeistään jouluksi \|O

no, nyt pitää mennä vaipan vaihtoon. Olli sai muuten eilen kanssa rokotuksen eikä edes huutanut! Hieman oli kärttyinen illalla mutta luulempa että sekin johtui väsymyksestä.

 
Heip!

eeve ja wilhelmiina: ostin sellaisen klassisen kauniin olkaimettoman puvun laahuksella. Häät on ensi syyskuussa, hetki pitää vielä odotella. :D Saa nähdä miten ison shown poitsu siellä vetää, ikää on silloin sitten 1v1kk...

Rica, onnea kovasti!!! :flower: Ootkos sä imettänyt vielä, en muista yhtään? Ajattelin vain, että reagoiko Daniel jotenkin siihen maidon makuun.

Mulla ei oo varsinaista vauvakuumetta vielä näkynyt, mutta kaikkia muita kuumeita kyllä on... Häitä suunnittelen ja haaveilen omakotitalosta ja valmistumisesta yms. Pitäis vaan osata keskittyä tähän hetkeen. :ashamed: Mä oon kyllä aina ollut kova haaveilemaan ja etenkin suunnittelemaan tulevaisuutta.. Vaikka suunnitellahan ei kyllä saisi, ettei sitten pety.

Meilläkin on nyt tullut pojalle välillä kiukku tissillä. Joskus iskee ilmeisesti niin kova nälkä, että menee pojalla hermo totaalisesti kun ei saa heti tissiä suuhun ja sit suututtaa kun ei alakaan heti tulla maitoa. :snotty: Mutta onneksi noin käy vain silloin, kun en oo tajunnut ennakoida.

Nyt on pakko mennä pelaamaan yhtä peliä, kun poju nukkuu. Oon ihan jäänyt koukkuun sen pelaamiseen, ihan kuin ei olis muutakin tekemistä.. :LOL: :ashamed:
 
Hei!

Onnea Rica tätäkin kautta!!! :flower:

Juu vauvakuume on täälläkin ihan hirmuinen, vaikka yritystä ei olekaan. Mulla on ollu yhdet menkat jo 2kk (olisko kp75) sitten ja nyt sitten odottelen seuraavia. En ole uskaltanut testata.... :whistle: . No uskon tuon kierron venyvän ihan tuon imetyksen vuoksi. Pillereitä en aloittanut ja sovittiin miehen kanssa, että en aloitakaan. Mennään nyt jonkin aikaa sitten "aikuisten ihmisten seurusteluvälineillä :LOL: ". Juu en tiedä. No viimestään muutaman kuukauden päästä aloitellaan yritys... nyt ainakin tuntuu siltä. :kieh: Pitäähän tuolle meidän Luukakselle olla kaveri. :D

Mukava kun on paljon muitakin jotka aloittaneet vauvauinnin. Odotan jo lauantaita, että päästään uudelleen. Poika riehaantui aivan punkassakin kun tajus, että tässähän ainessa pystyy hielumaan niin kuin heinämies. :D

joo-o menis lukemaan tuota uutta kaksplussaa joka tuli juuri muun postin seassa.

Lellu ja Luukas


 
Jennyli harmailee
Levoton strutsi sama täällä...haluan että pojat olisi jo jokseenkin omatoimisia kun seuraava vauva tulisi. En välttämättä myöskään halua kolmea vaippaikäistä samaan aikaan ;)
Haaveena olisi myös että josko saisi vakityöpaikan ennen kuin raskautuisi, olisi sitten työpaikka mihin palata =)
Monet ovat kehuneet 3vuoden ikäeroa hyväksi ja pojista kun on toisilleen se leikkitoveri niin eipä tässä kiire ole...mutta silti kuumeilen,nytkin ajattelen olisiko mukava olla raskaana :LOL:

Minä en myöskään imetä ja kuukautiset on tehnyt tuloaan jo monta viikkoa...eilenillalla sitten alkoi ja kylläpä tuleekin :eek: 2kk meni imetyksen lopettamisesta kun alkoi ja saas nähdä kuinka säännöllisenä nyt alkaa tulemaan. ehkäisynä meillä on kondomi kun mitään hormonaalisia en nyt halunnut ;)

Ohhoh olen ihan poikki \|O \|O pojat meni eilen nukkumaan Klo 21-21.30 välillä ja Luca heräs 1tä ja Jimi 3.30 ja ylös noustiin 6.30 :eek: en tiedä onko nyt sellainen vaihe menossa että unet on levottomia?!!? Nytkin oli ekapätkä vain 4-5h kun aiemmin tosiaan 8-10h :whistle:
Koko aamupäivän sitte kuuntelin natinaa :ashamed: parit 30min torkut ottivat ennenkuin lähdettiin ulos ja nyt nukkuvat vaunuissa kolmatta tuntia. Luulis tänään unen tulevan ajoissa kun kerran 6.30 herättiin \|O \|O

Neuvola meillä onkin jo huomena vaikka toitotin että torstaina eli huomena tulen kertomaan niitä kuulumisia :D

Ja Rica onnea plussasta :hug: jaksuja myös sinne arkeen ;)

Heippa :wave:
 
Kiitos kiitos vielä kaikille :D Tuosta pulauttelusta on ollut puhetta. Danielkin on nyt alkanut pulauttelemaan tosi paljon! Välillä tuntuu ettei sinne masuun jää mitään ruokaa.. Ja kuola valuu. Nyrkit suussa koko ajan. Terveydenhoitaja sanoi että ikenet on kyllä turvoksissa,että hampaita on tulossa,mutta siihen voi mennä vielä parikin kk.
En imetä enää,maito loppui kun D oli n. 3 kk. Eli kuukauden ollut nyt pelkällä korvikkeella ja tietysti soseella. Joka lapsen kanssa on näköjään sama juttu,3kk tulee maitoa vaikka muille jakaa,ja sitten loppuu kun seinään :/ No,saa olla tyytyväinen siihenkin..
 
juksu06
Hei!

Meillä on nyt alettu päivällä nukkumaan kunnolla, tai siis pitempään. Eilenkin nukkui 3h15min. Nytkin edelleen nukkuu ja on jo nukkunu kohta 3 tuntia. Edelleen kyllä itkee siinä 30-60min päästä nukahtamisesta, mutta lopettaa kyllä heti kun vaunuja käy heiluttelemassa. Muutenkin jaksaa valvoa hieman pidempään, eli joskus pari tuntia. ennen valvo 1-1,5 tuntia... no nyt se itkee...tuun jatkaan kohta...jatko vielä unia... mites muuten kauan teidän vauvat valvoo päivällä? tuntuu, että Topias valvoo aika vähä, välillä edelleen 1tunti riittää, ni on väsyny.

Onnittelut Ricalle! Pitää kyllä hattua nostaa sulle kun teit toisen heti perään! Oishan se ihanaa, mutta itse en kyllä jaksaisi kahden pinen kans, tai no mistä sen tietää. joka tapauksessa itse haluan vähän isomman ikäeron... mutta oikein paljon onnea, kyllä varmasti on ihanaa olla taas raskaana ja odotella mahan kasvua! =)

no nyt se Topias heräs ja onneks mieskin tuli just kotiin, ni saan kirjotettua loppuun... nukku siis 2h 40min.

Topiaksella on kans vuotanu ja rähminy silmät pari viikkosesta asti. aluksi käytettiinki silmätippoja, mutta nyt ollaan vaan putsattu. välillä rähmii vähä enemmän, mutta ei enää niin paljoo ku sillon ihan pienenä. kuitenkin kokoajan on sellaset vetiset ja vuotaa. neuvolan täti sano, että kyynelkanavat ois tukossa.

mutta nyt täytyy mennä!

äiti & topias (viikon päästä jo 4kk!)

<br><br>
 
Heips!

Vaihdoin nimimerkkiä, eli olen entinen juksu06 ja nykyään siis hansu. Piti vaihtaa, kun tuo juksuhan oli Topiaksen työnimi raskausaikana, niin se ei oikein enää passannu...
Voisikohan tuonne etusivulle juksun tilalle vaihtaa hansun? oliko se emppu joka niitä oli laittanu?

Eipäs täällä muuta tällä kertaa...topias nukkuu... käytiin rintarepun kans kävelyllä entisen työpaikkani (päiväkodin) puistossa. siellä topias jakso jonkun aikaa ihmetellä sylissä lasten melskettä ja kun laitoin vaunuihin, niin nukahti heti kun laskin alas. Oispa aina noin! Pitää vissiin aina käydä ulkoilemassa ennen päiväunia, ilmeisesti se väsyttää kummasti!

Juu, mutta nyt syömään!

hansu & topias
 
niin... sellaista mun piti vielä kysyä, että milllon teillä nukutaan viimeset päiväunet tai etenkin millon herätään viimesiltä unilta? ja millon sitten nukahdetaan yöunille? meillä ennen oli jopa 19-20 aikaan, mutta nykyään siinä 18-19 aikaan, eilen kyllä nukku jostain kumman syystä 15.30-18.45. yöunille menee 21-22. yleensä lähempänä 22. niin mietin vain, että onkohan tuo aika myöhään nuo viimeset unet, jos ne oiskin aikasemmin, esimerkiksi nukkuisi 17-18, niin nukahtaisikohan yöunille aikaisemmin. mitenhän sitten aamu menisi... no mutta meillä on menny näin ihan rytmin vuoksi joten on ollu aika vaikee, että nukkuis esim 17-18, mutta mietin vain... pitää tänään kokeilla miten menee jos nuo tänhetkiset unet nyt kestää vaikka tuonne 18 saakka, että miten ilta menee. nimittäin tuntuu, että topiakselle alkaa rytmi vähän muuttumaan, kun nykyän valvoo vähän pitempään ja myös nukkuu päivällä pitempään. alkaa vissiin siirtymään kolmiin päiväuniin. yleensä nukkuu neljät päiväunet, joskus viidet. monetko päiväunet muilla nukutaan?<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2006 klo 10:42 Rica kirjoitti:
Kiitos onnitteluista :flower: Ennen joulua on eka neuvola mulla. Hassua. On pahoinvointia jonkun verran ja tuntuu niinkun menkat alkais ihan kohta. Niitä tavallisia.. Kyllä te tiedätte :D Hyvin jaksan lapsien kanssa. Onneksi Danielista on tullut nyt rauhallinen lapsi,ainakin toistaiseksi.. Danielilla on nyt ensi kuussa aivojen ultra ja kasvu- ja kehityskontrolli. Eiköhän kaikki ole kuitenkin hyvin. Mun mielestä D on ihan normaali vauva :)
En jaksanu rueta selaa juttuja ni utelen nyt suoraan et miksi käytte kontrollissa?
Meillä meni aleksin synnytys hätäsektioon kun sydänäänet romahti,eloton poika oli synytessään mutta nyt on voimia senkin eestä.vuosikkaaksi asti käydään kontrolleissa,huomenna ollaan menossa taas yhteen. Kontrolleissa ollut kaikki ok,sydämestä kuuluu sivuääni mut ei oo ollut hälyttävä eikä sitä oo ainakaan vielä ruettu isommin tutkimaan.
 
Onnea onnea Rica! :flower:

Meillä oli 3 kk neuvola viime torstaina. Sen jälkeen Minsku on ollut koko ajan hieman kipeän oloinen. Hän on väsynyt ja nyt hän on nuhainen ja välillä yskii. Rokotus varmaan laski hieman vastustuskykyä ja hän sai sitten flunssan isommilta lapsilta. He olivat kaikki viikonloppuna nuhaisia. Rotavirusrokote sai vatsan hieman sekaisin.

Olin eilen vauvauinti-infossa. Olin muuten ekan kerran pidempään poissa vauvan luota. Hyvin oli isukilla mennyt. :) On vauvauinnin puhtausvaatimukset muuttuneet aika paljon siitä, kun vanhempien lasten kanssa uimassa käytiin. Ja muutenkin oli aika tiukat säännöt. Kaikki on tietysti vauvojen parhaaksi.

Kävin sitten minäkin kurkkimassa uudella elokuisten-listalla odotuspuolella. On kyllä aika haikeeta. Mä tein 15.12.05 plussan. Päivä on mun äidin syntymäpäivä. Ei kyllä sillon vielä kerrottu heille. Kyllä mullakin on ollut pienoista vauvakuumetta, mutta järkevästi ajatellen on meidän lapsiluku täynnä. Miehelle tulee varmaankin pian kutsu vasektomiaan. Hormonaalinen ehkäisy, kun ei sovi mulle. Eikä kierukka.

Minsku menee nukkumaan 21.30-22.30 ja aamulla hän nukkuisi yli 10, jos me muut ei herättäisi aikaisemmin. Yleensä hän herää ennen yhdeksää. Parina yönä hän on syönyt ekan kerran n.3.30 ja seuraavan kerran 6.30. Sitten ollaan vielä nukuttu hetken aikaa.

Jandhe. Terkka sanoi mulle, että vellikokeiluja ei kannata aloittaa illalla vaan päivemmällä juuri vatsavaivojen takia. Mä olen muutaman kerran yöllä, kun Minsku herää usein, päättänyt, että aloitan vellit heti seuraavana päivänä. Mutta sitten tulee noita hyvin nukkuttuja öitä ja siirrän vellin aloittamisen taas eteenpäin. Minsku kuitenkin täytti vasta 3kk.

Minskulla on myöskin toisen silmän kyynelkanava ahdas. Se rähmii ja vuotaa. Mutta se ei onneksi rähmi kovin pahasti. 7 vkon iässä se rähmi tosi pahasti ja kävimme sen vuoksi lääkärissäkin. Saatiin antibioottisalvaa. Sen jälkee silmä ei onneksi ole rähminyt niin, että se olisi umpeen mennyt. Silmän rähmiminen niin, että rähmässä on bakteereja, on este vauvauinnille.

Saa nähdä päästäänkö ens lauantaina vauvauintii, jos Minja on nuhanen. Muutenkin joulukuussa on vähän noita uintikertoja.

:wave: Maxine ja Minja 3kk
 
Ricalle Onnittelu :hug: Hattua täytyy nostaa, että jaksat käydä uuteen odotukseen =)

Mie vaan odotan aikaa, kun Eevi alkaa nukkua kunnon pitkiä yöunia ja tää hirveä väsymystaakka alkais pikkuhiljaa helpottaa :ashamed: Eilenkin kun väsy oli kovaa, tuli esikolle purettua kiukkua, vaikkei 2,5 vuotiaalle pitäis suuttua :ashamed: :'( No ehkäpä tää joskus ens vuoden puolella alkaa helpottaa. Ehkä sitten, kun aloitetaan kiinteämpää tissin lisäksi maistelemaan. Tyty on vielä pelkällä tissimaidolla.

Eipä tänne kovin kummoisia kuulu, anoppilasta kirjottelen ja nyt kuuluu taas vaativaa karjuntaa tytön suusta, joten pitää mennä kokeilemaan auttaako tissi vai onko vaan masupuruja :whistle:

Ukkis ja Eevi huomenna 12vkoa :heart:
 
ONNEA RICALLE :flower:

Itsekin tein testin kun oireet olivat samankaltaiset kuin poitsua odotellessani. Vaikka tehtiin steri niin luin, että SEKIN voi pettää :eek: Kauhuissani mietin omaa jaksamistani. Onhan meidän perheessä jo viisi lasta :) eikä enempää toivoisi tulevan. Mies vitsaili, että sittenhän me saadaan klipsilapsi :kieh: Tosi hyvä juttu :LOL: Nooh, onneksi testi näytti negaa ja voimme elää suunitelmiemme mukaan tulevaa vuotta katsellen =) Ratsastaminenkin piäisi aloittaa kunhan saisin itseäni niskavilloista kiinni ja veisin itseni tallille. Talli on ihan naapurissa, joten matka ei ole este.....vaan laiskuus.......

Johan on sitten kova syömään. Sose häviää suuhun melkoista tahtia, joskus menee koko purkillinen vellin kera :p Ja sitä syödään neljästi päivässä. Illalla olen alkanut tekemään bansku puuroa, jotta nälkä pysyisi poissa. Yöllä kuiteskin tisutellaan pari kertaa, hiljaa, ettei ketään herätetä :) Nyrkit maistuvat Johanillekin ja kuola valuu niin, että paita on märkänä.

Kantoliinan otin käyttöön kun ei oikein jaksa kantaa poitsua sylissä. Tosi kiva "rätti". Kävimme kaupassakin poitsu liinassa jakasvot meno suuntaan. Hyvin sujui kauppareissu =) Tädit ne katteli ja hymyili Johanille. On se vaan niin söpökkä höpökkä koko pakkaus :hug:

Ja nyt syömään ennenkuin poitsu herää.........heippa
:wave: Täytyypä käydä viel kattomassa sitä meittin odotuslistaa ja muistella menneitä.........
 
onnea Ricalle :flower:

Me ollaan edelleen kaikki vähän kipeitä, ja nukuttiin nyt sitten kimpassa kaikki 5-8 päikkäreitä, että saas nähdä milloin saadaan tyty nukkumaan :whistle: menee varmaan puolille öin taas, meinasi varmaan aloittaa yö unensa tuolloin viideltä kun en edes meinannut saada millään hereille..
No nyt lussuttaa nyrkkiiään sitterissä...

Meilläkin pieni vauva kuume on ja toisen tekeminen kyllä pitäisi aloittaa joskus ensi keväänä...

nyt täytyy mennä viihdyttämään neitiä kun on niin kovin seurallinen..
 
Elomamma :wave:

Kysyisin sulta noista soseasioista...eli paljonko annat päivässä ja annatko vaan yhtä sosetta vai esim. jtn kasvissosetta aamupäivällä ja hedelmää illalla?
Vähän on hakusessa kun aiempaa kokemusta ei ole :whistle:
Mutta pojat on nyt saanu aamulla pe-povelliä,illemmalla jotakin sosetta (nyt menossa maissi :x ) ja illalla maissivelliä =)
Toi maisiivelli ei ole kovin mieleistä niin olen aatellu josko antais pe-povelliä illallakin.
Tota sosetta annan aina jonki 3pvää samaa laatua mutta määrä on hakusessa ja se voiko antaa esim. kasvista ja hedelmaa samana päivänä?
Olen antanut sosetta enemmän kun pari teelusikkaa mutta enemmänkin varmaan uppois koska pojat syö kyllä mielellään...minä en vaan uskalla :whistle: Lopettavatko he sitten itse syömisen kun ei enää maistu?
Hyviä kysymyksiä :whistle: ;)
 
Aleksilla oli tänään kontrolli lastenpolilla.Kaikki ok :D
Pulauttelusta ja ummetuksesta juttelin lääkärille ja nyt koitetaan 2 viikkoo et auttaako almiron pepti maito,jos sillä ei ole vaikutusta ni sit palataan semperiin ja alotetaan se lääke joka vähentää pulauttelua.
Saa nähdä miten käy. Yskä on pojalla melkonen mut keuhkoista ei onneksi kuulunu rohinaa.
Kyllä se kummasti aina keventää mieltä ku kuulee et kaikki on niinkun pitääkin,jätti nuo ekat päivät jälkensä minuun kun sai pelätä että tuliko pysyviä vaurioita.
Nyt päiväkahville ja pyykin pesuun.Onko kellään kokemusta tosta apteekin maidosta?
 
Heipä hei!

Täällä onkin tänään kiva syksyinen ilma ja käytiin hieman pidemmällä lenkillä tytön kanssa =) Hieman kyllä vaati itsekuria, että lähdin, mutta nyt onkin hyvä olo! Emppukin nukkuu pihalla tyytyväisenä. Eilen temppuili noiden päikkäreiden kanssa, mutta onneksi tänään nukahti melko hyvin!

Kävin kanssa hieman lukemassa sitä odotusketjua ja kyllähän sitä vauvamasua hieman jo haikailee... Onneksi tuo mies pitää minutkin kuitenkin tiukasti maan pinnalla :LOL: Toinen lapsi sitten joskus myöhemmin, ehkä.

Eilen olin jumpassa ja olikin melko vauhdikas tällä kertaa... Siinä hyppiessä ja punnertaessa tuli välillä sellaisia vihlaisuja tuonne häpyluuhun ja vasemmalle alamahaan :/ Eipä ole aiemmin tullut. Tuntu aivan siltä, ettei tuo häpyliitos olisi ihan "ehjä" (huonosti selitetty, mutta ehkä ymmärsitte). Vähän kuin liitoskipuja?! Onko muut huomanneet tällaista? Perjantaina olisi neuvola, jospa samalla tuosta kysäisen...

Kehtaisikohan sitä jouluvalot jo laitella, onhan se ensimmäinen adventti jo viikonloppuna :xmas:

W & Emilia
 
Onnittelut Ricalle plussasta :flower:

Itsellä ei ole vielä tullut vauvakuumetta. Ei siis ennen kuin tänään :LOL: . Kiitos vaan Rica! :saint: Iski oikein lekalla päähän, kun luin plussastasi. Tuli ihan samanlainen tunne kuin omasta plussasta vuosi sitten. Itse asiassa tänään tuli tasan vuosi ensimmäisestä "haamusta". Perjantaina tulee vuosi varmistuksesta! :eek:
No yritetään nyt kuitenkin kestää. Tarkoitus olisi vasta vuoden päästä alkaa yrittämään toista, kun mies valmistuu.

Meillä on rytmi ihan sekaisin. Joonatan käy nukkumaan vasta puolen yön jälkeen ja nukkuu vastaavasti pitkälle aamupäivään. Ei se vaatinut kuin kerran heräämisen kesken yöunien ennen puolta yötä. Sitten valvottiinkin pikkutunneille ja siitä se lähti. Täytyy varmaan alkaa herättelemään aamusta aiemmin. Ei vaan kehtais. Äitiäkin väsyttää aamuisin kummasti, kun valvoo myöhään. :(

Käytiin eilen ostamassa sit gracon cosmic- istuin, kun ei turvakaukaloon enää mahduta toppavaatteissa. Turhan pystyksi tuo asento vielä jää, mutta ajan kanssa helpottaa. Täytyy nyt vielä yrittää asetella istuinta paremmin...

Nyt vaipan vaihtoon ja vaunulenkille...
 
Onnea Ricalle minunkin puolesta!
Itse aloin miettimään, että mitä sitä pihtaamaan. Miks mun pitäis odottaa vielä pari kuukautta, ennenkun alettas toista odottamaan??? Tosin aloin miettimään myös sitä, että miten nykyistä vauvaa sitten kannellaan, kun raskaana ollessa ei saisi kantaa mitään raskasta???
Meillä unirytmi on tosi outo. Neiti Nukahtaa klo 1 yöllä ja parilla syötöllä seuraavaan päivään eli klo 12.30. (Nukun samalla tavalla itsekin) Päiväunet neiti nukkuu klo 14-17, joskus vain 1h. Siinäpä ne olikin.Itselläni on vaikea totutella uuteen rytmiin, kun olen tottunut menemään nukkumaan viim.klo 23.
Neiti nukahtaa vain tissille. Kamala sitä huutoa, jos tissiä ei saa. Tutti käy vain todella väsyneenä. Yritän vaihtaa tissiä johonkin muuhun nukutustaktiikkaan, mutta kun neiti ei suostu! En viitsi huudattaa neitiä niin myöhään naapurisovun ylläpitämiseksi. Mitä mä teen? Hereille aikaisemmin neitiä ei saa. Nukkuu vaikka hyppisin vauva sylissä(olen testannut).
 
Jennyli harmailee
Pikaiset neuvolakuulumiset :wave:

Pojat olivat...Jimi 7900g/64cm ja Luca 7580g/63cm :D Kaksosiksi siis vallan "isoja" poikia =) Motoriikaltaan ovat kehittyneet kuulemma huisaa tahtia =) Hyvin oli siis kaikki. Soseet saatiin aloittaa ihan luvan kanssa.
Huomena "pikku vauvat" täyttää sitten 4kk :eek:

Wilhelmiina mulla on kanssa jouluvalot jo ikkunalla...tuo aivan ihanan tunnelman :xmas: kynttilöitä kuluu myös paljon =)

Nyt ei jaksa enempiä, soon moro :wave:
 

Yhteistyössä