**ELOVAUVAT 2006**

No hei taas pitkästä aikaa!

Täällä ei oo tämä mami kerennyt niin kauoksi aikaa istua koneelle että olisi kerennyt lukemaan/kirjoittamaan :ashamed: Koitan parantaa tapani. :D

Neidillä ikää nyt reilu 2kk. Hymyilee paljon ja katselee aktiivisesti esim. leluja. Kerran on ollut 1 päivän hoidossa, yöksi en ole vielä antanut vaikka mummi on kovasti pyytänyt.

Meillä neiti nukkuu jo täysiä öitä. Siis 7-8h yössä, ei herää yöllä ollenkaan, vaan vasta aamusella. Tosin aikaisin, mutta aamulla kuitenni. :)

Joulu tulee, mitäs ostatte uusille vauvoille joululahjaksi? :D

Syysflunssa löysi tiensä myöskin meillä :snotty: Tänään ollaan vielä sinne joulukortti kuvaankin menossa että oikein hyvän päivän löysi :headwall:
Viime yö neidillä menikin melkein kokonaan tuhistessa, nyt sitten nyúkkuu päikkäreitä kaukalossa partsilla. Itsekin on ihan naatti kun ei ole kahteen yöhön kunnolla nukkua saanut, mutta onneksi tulee viikonloppu ja isi saa hoitaa neitiä ja äiti nukkua. :)

Meille kanssa vauvauinti infossa sanottiin, että uimapuku vaan. Ei tarvita mitään uimavaippaa kun vaikuttaa lapsen liikkumiseen niin paljon.

Joululahjaksi neidille ollaan mietitty että voitaisiin ostaa duplo lego tynnyri. Olen kyllä katsellut kaikki nalle puh jättipehmojakin.. Se voi kyllä olla että saa enemmänkin lahjoja kuin pelkät legot, on tyttö meinaan sellainen isin lellivauva :D

Nyrkkiä meilläkin syödään niin että oikein maiskutus kuuluu:LOL: , mikäs sen parempaa.. Lelukaaren tarkoituskin ollaan pikkuhiljaa tajutta ja nykyään alkaa lelut saamaan jo ihan kunnolla kyytiä..

kai sitä pitäisi siirtyä kotihommien pariin, kämppä on kuin olisi pommiräjähtänyt..

hyviä viikonloppuja kaikille :wave:

eeve ja emppu 10+5

Meillä alkaa onnex jo vähän nuha helpottaa!

Riina käänty eilen ekaa kertaa selältä masulle!!! Ensin käänty tossa sohvan divaanilla ja aattelin et ei se lattialla onnistu, mutta niinpä neiti vaan käänty! Sain onneksi isiä varten videollekin! Pitänee tänään katsoa onko jo unohtunut...!

Eipäs muuta. Pitänee syötöpuuhiin joutua!

Emppu & Riina

*päivitin profiiliin kuvan minäkin! Meidän neiti näpsä "lukemassa"*

Meille se flunssa ei sitten lopulta kunnolla ehtinytkään =) Eilen illalla oli vielä melko karsea olo, mutta tänään ihan normaali! Toivottavasti ei enää tulekaan :\|

Käytettiin kissaa tänään eläinlääkärillä kun se on ollut hieman apea ja syönytkin huonosti. Kaikki on kuitenkin ok ja lääkäri kehui, että hyvin ollaan hoidettu :/ :saint: Hyvä näin. Samalla rauhotettiin se ja ajettiin takkuja pois mahan alta. Nyt se rassukka on vessassa toipumassa, kun siellä saa olla rauhassa ja on lattialämmitys. Niin ja tuleehan siltä pisutkin vielä alle, kun on ihan pökkyrässä. Ei tarvi koko kämppää sitten kuurata. Jospa kuitenkin iltaa kohti toipuis. On se raasu :heart:

Anna K. : Millaisen hääpuvun ostit? Milloin meinaatte häitä viettää? :flower:

eeve: Meillä neiti keksi leikkikaaren lelut 7 viikon iässä ja nyt reilu 12 viikkosena ei enää niistä kiinnostu... Pitäis varmaan ostaa siihen jotain uusia, jos nuo vanhat kyllästyttää :snotty: Alkaa muutenkin nän muutamat lelut menettää mielenkiintonsa...

Hyvät viikonloput kaikille :wave:

W & Emppu kohta 3kk

Ai niin, ootteko huomannut, että tuonne odotuspuolelle on jo alkanut muodostua uusi elokuisten ketju?? :eek: Juu myönnän, kävin siellä haikailemassa... :whistle: :D

Käytiin eilen neuvolassa. Minsku painaa 5680 g ja on 59,5 cm pitkä. Kaikki oli ok. Oli venäläinen lääkäri ja osa sen puheesta meni ohi. Neuvolakorttiin kirjotetusta tekstistä saan ensimmäisestä ja viimeisestä lauseesta selvän. Onneksi hän puhui samalla ääneen lauseet, kun kirjoitti. :kieh: Muutenkin hän koko ajan, kun tutki ja testasi Minskua, sanoi "Hyvä. Hyvä"

Kun Minsku sai rokotuksen, hän vähän itkaisi, mutta rauhoittui melkein heti. Sitten kun istuttiin odotustilassa ja mä imetin Minskua, hän päästi tissin irti monet kerrat ja moittivaan sävyyn jutteli mulle ja rypisteli kulmiaan. Äidistä taisi tuntua paljon pahemmalta kuin tyttärestä. :(
Minsku sai myös Rotavirus-rokotteen. Onneksi sitä ei pistetty.

Illalla Minsku oli väsynyt ja vähän lämmin. Annoin supon vaikka ei varsinaista kuumetta noussutkaan. Hän oli kuitenkin jotenkin levoton. Ja tänäänkin on ollut vähän vähemmän iloinen kuin tavallisesti. Ja väsynyt.

Miamis. Kävin katsomassa teidän kuvia. Kivoja kuvia. :) Yhdessä luki alla, että syötät itse tekemääsi maissivelliä. Miten teet vellin?

Anna Karenina. Ja muutkin. Sillon, kun kävin mun pojan kanssa vauvauinnissa, häneltä pääsi aika montakin kertaa kakka vedessä ollessamme. Sitä varten ne uikkari on tiukat ja lahkeelliset, ettei kakka pääsisi veteen. Tosi hän oli jo sen ikäinen, ettei kakka ollut enää tuota maitokakkaa vaan kiinteempää. Ja se ei päässyt karkuun. Hipsin sitten hiljakseen altaasta pois ja kävin pesemässä pyllyn. En tiedä vaikuttiko tähän se, että pojalla oli aika kova vatsa ja vesi painoi mahaa niin, että vatsa toimi. Ja vaikutti varmaan lämpö ja liikkuminenkin siihen.

Meillä myöskin tytti syö nyrkkejään. Ja ihan selvästi on alkanut hahmottamaan kätensä. Osaa jo kokeilla leluja käsillä ja ottaa kiinnikin tavaroista. Lempilelu on Nasu, joka on pehmeä ja "lättänä", niinkuin unirätti. Pää on tavallinen. Kädet ja jalat ovat solmuja ja vartalo on lättänä. Siitä saa hyvin kiinni ja sitä on kiva puristaa. Ja maistella.

Ajattelin aloittaa joulukuun alkupuolella kiinteiden antamisen. Ellei nuo yöunet pysy yhtä hyvinä kuin nyt on ollut melkein viikon ajan. Taidan aloittaa perunalla ja lisään sitten porkkanaa. Maissivellin ajattelin aloittaa 4 kk:n ikäisenä. Mutta katsotaan nyt.

Täytyy mennä imettämään. Kutsu kuuluu.

:wave:

3kk neuvola oli tänään ja tytön mitat 52cm ja 6,2kg. Neuvolatädin helistimistä ja pehmonalleista meidän typy ei paljoa innostunut, sehän nyt on huomattu kotonakin. Eiköhän se niitäkin kerkeä ihmetellä vielä, mutta nyt on kiinnostuneempi liikkumisesta ja äipän ja iskän katselemisesta ja esim. aktiivinen keittiöapulainen seurailijan muodossa :D Massultaan on mennyt selälleen jo pitkän aikaa ja nyt selältään viskoo itseään kyljelleenkin :heart:

Huomenna on eka vauvauinti :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 16:05 wilhelmiina81 kirjoitti:
Ai niin, ootteko huomannut, että tuonne odotuspuolelle on jo alkanut muodostua uusi elokuisten ketju?? :eek: Juu myönnän, kävin siellä haikailemassa... :whistle: :D
Juu huomasin... :whistle: Piti kaivaa esiin viime vuoden kalenteri ja katsoa päivää jolloin itse plussasi. Se oli 8.12... Eli näihin aikoihin viimevuonna on meidän neiti alkunsa saanut :heart: . Toisaalta haikailee kauheesti raskaus ajan perään, mutta pitää yrittää muistaa sit niitä hieman vähemmän ihaniakin puolia...

Onko muilla päiviä et vauva söis tosi vähän? Musta tuntuu et Riina ei oo syöny tänään oikein mitään. Meni nukkumaankin vaan hetken tissillä oltua kun normaalisti menee ainakin tunti nautiskellessa.. Kummalista.. Muutenkin tuntuu että neiti hoitaa suurimman osan päivän ruokailuista aamuyöstä...

No joskos menis sohvalle löhöön ja kattoo maikkarin uutta sarjaa..

Emppu & Riina

Pakko tulla hehkuttaan että tuli aivan ihania joulukorttikuvia. Emppu hymyili ja naureskeli oikein kunnolla. =) ei paljon nuha haitanut.

Anna K.: millaisen puvun ostit? Itse ostin hääpuvun kanssa tuossa syksyllä, 3 päivää ennen Tytön syntymää.. Sisko sai toimia koe kaniinina kun silloin ei itselle sopinut päälle mikään :kieh: Sitten olikin kauhea halu kokeilla pukua kun tytsi oli syntynyt..

Kanssa haaveilen tuonne odotuspuolelle takaisin menemisestä.. mutta ehkä sitten joskus keväällä..

juksu06
heips!

kävinpä sitten salilla ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen. viimeks olin käyny kesäkuun lopussa, jolloin olin vielä raskaana. tuli sitten siellä mieleen raskausmasu, kun sen ison mahan kanssa siellä olin viimeks käyny. tulipahan sitten ikävä sitä mahaa :'( niin ja wilhelmiina81 kävin kattoon sitä uusien elokuisten ketjua ja tuli siitä mieleen, että kohta siitä on vuosi kun positiivisen testin tein, nimittäin 30.11. On se aika vaan kulunu nopsaa! Ois se kyllä kiva olla taas raskaana, oli se maha niin ihana :heart: Vaikka lopussa ei ihan samalta tuntunu :whistle:

Ihanaa Topias nukahti jo vähän jälkeen yheksän. Ja tänään nukkui yhdet päiväunet peräti 2,45 h. On aika harvinaista, että nukkuu yli kaks tuntia. yleensä semmosia vähän vajaan 2 tunnin unia ja sit illempana tunnin. Tänään kyllä heräs jo 6.15 ja viime aikoina on useamminkin heränny kuuden aikoihin, ei reppana enää saa unta, ku on ilmavaivoja. millähän sitä sais sen nukkumaan pitempään. tuntuu, että on ihan sama nukahtaako 21 tai 22 ja syökö yöllä kerran vai kahdesti ja syökö kolmelta vai viideltä, ni kuitenkin herää hirveen aikasin. ei kyllä tietenkään aina. no mutta meen kyllä itekin nukkuun aamulla uudestaan, kun Topiaskin ja se nukkuu aamulla yleensä sen vajaa 2 tuntia, ni iahn kivasti saa itekin sit nukkua.

On muuten nyt Topias alkanu syömään paremmin. välillä pitää kyllä houkutella harson kans ja joskus maha on niin kovana, että ei siks pysty syömään. mutta nyt en enää ite siitä niin stressaa. pitää kattoo alotellaanko nyt vielä niitä soseita...

Jennyli sä kyselit aikasemmin niistä cuplatonin ym. lopettamisesta. meillä on nyt käytössä vielä rela-tipat, ostin just uuden purkin. ne oon todennu hyväksi, sillä kokeilin kerran jättää pois. cuplaton on jätetty kans pois, kun kokeilin oisko maha parempi ilman niitä,ku alko tulemaan uudestaan massukipuja ja ilman tosiaan oli parempi. No nyt tänään sit alotin uudestaan disflatylit, joita otettiin ihan aluksi. pitää kokeilla auttaisko ne, kun sillä on nyt nuo mahakivut palanneet. Neuvolassa sanoivat aikasemmin, että rela-tippoja voi käyttää kuinka kauan haluaa, kun niiden pitäis olla hyväks vattalle ja cuplatonin voi kokeilla jättää 3kk iässä pois. Onko teillä muuten mahavaivat loppuneet?

Revontulien tyvär kyselit joululahjoista. me ollaan ostettu topiakselle vauvapulkka, vaikka ei vielä sillon ihan siinä voi vielä olla, mutta kyllähän tuota talveä riittää vielä senkin jälkeen täällä pohjosessa. kunhan vaan tulis lumet takas, suli nimittäin melkein kokonaan nytkun tuli lauhaa. enpä tiiä ostetaanko muuta, kun ei se vielä niistä niin ymmärrä ja kyllähän niitä lahjoja tulee sit muiltakin.

Mites muuten teillä kellä ei syödä tuttia, ni lutkuttaako teidän vauvat nukkumaan mennessä jotain? Topias aina päivällä imee hihaa, ku menee nukkuun vaunuihin ja sit ku heräilee ni sama juttu, hiha on aina ihan märkä ja jo nukkaantunu (kevyttoppapuvun) :LOL: myös päivällä jos on nälkä ni alkaa syömään kaikkea, etenkin harsoa on kiva imeä. pistää kyllä muutenkin kaikki suuhun, mutta etenkin, kun on nälkä niin alkaa oikein hanakasti imemään, joskus yrittää puskea paidan läpi!

Huh, ku tuli paljo tekstiä :eek:
Nyt syömään vähän jätsiä, ettei vaan pääse lahtuun, ku kävin salilla ;)

äiti & Topias

p.s. onneksi kopiottin tän tekstin ennen ku yritin lähettää, nimittäin pidin välillä taukoa kirjottamisessa ja aattelin jos ei teksti meekään perille. no niinhän se teki, virhe tuli lukeen. kyllä ois v....tanu jos teksti ois hävinny, ku kirjotin niin paljon. nyt kokeilen uudestaan...<br><br>

Uusille elomammoille + vauvoille tervetuloa mukaan.

Meillä on Alexin päivärytmi menny ihan uusiks. Ennen nukkui hyvin 3-4h puolenpäivän aikoihin. Nyt on hyvä jos tunnin nukkuu ja toisen tunnin saa ehkä nukkumaan kun käy vähän väliä laittamassa tuttia suuhun. Nyt nukkuu sitten kolmet lyhyet päiväunet. Yöunet on onneks pysyneet ennallaan. Edellisyönä söi vain kerran ja olikin sitten toinen tissi ihan räjähtämispisteessä aamulla kun poika heräsi. Meillä herätää myös aikaisin eli 7. Samaan aikaan poika heräilee vaikka olisi syönyt yöllä kerran tai viisi kertaa.

Nyrkki on täälläkin pop. Sit lutkutetaan innolla. Mitä kovempi nälkä niin sitä ahnaammin lutkuttaa nyrkkiä. Alex myös yrittää nälkäisenä syödä tissiä paidan läpi :LOL: Puklurättiäkin on kiva tunkea suuhun. Leluihin ei vielä itse tartu mutta kovasti niitä jo katsellaan. Meillä ei Alex vielä kääntyile. Alex kun ei viihdy makuuasennossa ollenkaan. Heti tulee huuto jos laittaa lattialle leikkimatolle. Sitterissä sentään viihtyy mutta siinä kun ei voi kääntyilyä harjoitella.

Mäkin olin tällä viikolla ekan kerran salilla synnytyksen jälkeen ja viimeks olin myös kesäkuussa pallomahan kanssa. Ai että tuntui ihanalta päästä vähän treenaamaan. Mä pelkäsin että olisin ollut ihan hirveen kipee ton treenin jälkeen kun oli niin pitkä tauko mutta en mä sit loppuen lopuksi niin hirveen kipee ollut. Spinningiin pitää mennä seuraavaksi hikoilemaan.

Tänään pääsen vähän tuulettumaan. Menen työpaikan pikkujouluihin. Olis kyl niin ihana nauttia alkomahooliakin vähäsen mutta taitaa jäädä väliin. Onko teistä monet olleet jo viihteellä niin että ootte alkoholia nauttineet? Kauanko olette olleet imettämättä jos olette nauttineet alkoholia? Mulla meni omat polttarit ja häät ihan selvinpäin ei sillä että hirveesti olisin niissä muutenkaan juonut mutta vähäsen kuitenkin =) . Vähän uskalsin häissä viiniä maistella ja siinä se sitten olikin. Siinä mielessä olisi ollut kiva mennä naimisiin sillon kun toi pikkumies ei enää ole niin kiinni äidissä niin olisi itsekin voinut juhlia häitä vähän enemmän. Hyvin ne kyllä noinkin meni mutta loppu vaan aika lyhyeen meidän osalta kun piti pikkumies viedä nukkumaan.

Nyt täytyy lähteä vaipan vaihdolle.

Mimmi78 + Alex

Käytiinpä sitten polskimassa uimassa ja voi jee kun oli kivaa, etenkin tytöllä :D

Näppärästi sujui käytännön puolikin hallilla (enpä ole käynytkään uimahallissa sitten.. öö, lapsuuden) ja typy oli niin iloinen altaassa - kuten on muutoinkin yhtä aurinkoa koko lapsi :heart:

Äippäkin vähän innostui, että siinähän oli oiva harrastus kun kävis itsekin uimassa hallilla.. on vaan vähän huono tuo uimatekniikka itsellä, ajattelin käydä ihan jollain kurssilla itsekin että oppis mahdollisesti vähän parempaa uimatekniikkaa ja pääsis vähän nopeammin eteenpäin :whistle:

Memmu harmailee
Me käytiin tänään vauvauinnissa ensimmäisen kerran ja laitoin varuuksi sen uimavaipan uikkarin alle, koska meidän neitillä on niin kapeat reidet että kaikki sovitetut uikkarit oli isoja. Jos kakka olis tullu, se olis livahtanut iloisesti altaaseen =) Vähän Elsaa aluksi pelotti ja hämmästytti, välillä vähän itkettikin, mutta kyllä sitten naurettiinkin... Harjoittelu tekee mestarin!

Moi taas!

Meilläkin on nyrkiT kova sana...Emmi-Lotta kun pistää kätensä yhteen nyrkkiin ja sitten lutkuttaa :LOL: Pikkasen putoilen kun on niin loistavan näköinen. Meillä olisi ensimmäinen rokotus edessä 18.12.06, eli samana päivänä kun likka tulee 3kk.

Enpäs ole huomannut että on tullut uusi elokuisten pino... kyllä sitä muistaa kun itse testasi, minä tosin testasin vasta tammikuussa, 7.päivä. Mutta kyllä oli odotusaika niin rankkakin että ei ihan vielä ole sitä ikävä.

Mutta mun vastasyntynyttä alkaa olla ikävä...joku on varastanu mun nyytin ja tuonu tuon vauvan tilalle... \|O :LOL: Niin ne kasvaa...tuo ekakin vastasyntynyt on jo 2,5 vuotias.... :) Eilen tuli tippa linssiin kun pläräsin pojan vanhoja vaatteita...mun vauva on jo iso poika. :'( :) Emmi-Lotankin ensimmäiset bodyt ja puvut on jo pienet, ja minun ensimmäiset sille ostamat housut jää ihan just pieneksi.

Btw, mie olen kattellu Emmi-Lotalle sellasta jumppakaarta. Testattiin naapurissa sellaista jossa vilkkuu valot ja soi musiikki, neiti oli ihan innoissaan.

Mutta tämä tällä kertaa, neiti haluaa syliin. :wave:

Revontuli ja Emmi-Lotta 2kk ja 1vko vähän päälle. :D

meiltä flunssa ei ole lähtenyt vielä minnekään :snotty: Itse alan sentään jo olla paremmassa kunnossa, mutta Lumi on vieläkin kovin tukkoinen. Eilen ennen kuin meni nukkumaan sai aivan kauhean raivarin, huusi varmaan melkein tunnin putkeen. Ei auttanut mikään ei syli, tissi eikä tutti. No sitten kun nukahti niin nukkuikin 6 h putkeen ja sen jälkeen vielä 3 tuntia.
Toivottavasti pian paranisi...

Nyt paketoimaan joululahjoja kun neito nukkuu päikkäreitään, tosin nuo katit on oikein mukavia apureita..

Vielä sen verran että joku on sen meidänkin pikkuvauvan hakenut pois ja tilalle on tullut iso tyttö..

:wave: hei taas pitkästä aikaa

Me ollaan vihdoin päästy flunssasta voiton puolelle. Mulla on vieläkin limaa poskionteloissa, mut Ronja on jo terve. Muuten ei mitään ihmeitä ole tapahtunu....

Vauvauinnista ei ole mitään kuulunu, pitää varmaan soitella perään. ois kiva päästä pikkuhiljaa alottelemaan.

Joululahjoista joku kyseli. Oon ajatellu ostaa Ronjalle Stockalta flanellipyjaman. oli tosi söpön näkösiä ja siinä ois lämmin nukkua talvipakkasilla. Meidän talo kun tuppaa olemaan vähän viileä kovilla pakkasilla. Sit näin cittarissa ihanan jättikokosen möhköfantti pehmon... tekis mieli ostaa :D luulen että kuitenkin paras huvi tulee olemaan ne kaikki värikkäät lahjapaperit :LOL:

meillä on kans nyt ollu välillä sellasia päiviä että Ronja syö tosi vähän ja välillä ois kokoajan syömässä. eilen Ronja oli ekaa kertaa ravintolassa syömässä, tosin tytöllä oli omat eväät mukana :D mut tosi hienosti jaksoi olla mukana ja seurustella muiden kanssa. Sen aikaa malttoi olla turvakaukalossa että äiti sai syötyä.

Tulis vaan se talvi takasin. rupee tuo vesisade vähän tympimään :headwall:

Niin ja tervetuloa kaikille uusille mukaan :flower:

Moikka :wave:

Pitkästä aikaa minäkin pistäydyn =)
Meillä elämä menee samaa tasaista rataa poikien kanssa. Kotona raikaa nykyään iloinen kikatus ja kova jokeltelu :LOL: Kovasti pojat treenaa reisilihaksia jumppaamalla ja melkein saadaan varpaista kiinni =) kyljelle käännytään mutta ei ympäri. Lelut saa kovaa kyytiä lelukaaren alla :LOL: Revontuli meillä on juurikin sellainen soiva ja vilkkuva lelukaari ja se on ollut kyllä kova juttu :D

Aamulla meillä syödään pottuporkkanavelliä mikä onkin poikien herkkua :p ja iltaisin maissivelliä mikä ei uppoa ihan yhtä hyvin. Ehtaa pottuakin on korvikkeeseen muusattuna maistettu sekä luumu ja päärynäsosetta =)

Yöllä heräilevät kerran syömään. Enää ei ole nukuttu 9-11h putkeen vaan melkein maksimissaan 6h. Muutenkin nukkuminen on muuttunut levottomammaksi :/ Kuitenkin saan mielestäni nukkua riittävästi koska jaksan päivän ihan hyvin (tai sitten tähän on tottunut). Ainoa mikä on raskasta niin välillä pitkät illat \|O \|O pojat meni ennen nukkumaan klo 21 mutta nyt useampana iltana vasta 22-22.30 :eek: haluan takaisin entiseen...mitä teen?!!? kuinka teillä muilla mennään yöunille ja heräillään aamulla? Meillä noustaan n. klo 8.00.
Päivällä nukutaan yhä 3-4h päikkärit ulkona.

Minä en ole menossa vauvauintiin...täällä maalla ei oikein ole harrastuksia vauvojen kanssa muuta kuin MLL:n mammakerho ja välillä vauvamuskari. No pelkkä ulkoilu on riittänyt toistaiseksi noiden kahden ipanuuden kanssa ;)
Itse olen kyllä aloittanut jumpalla käymisen sunnuntaisin ja hyvää tekee =) salilla olisi tarkoitus aloitella myös pikapuoliin.

Tuosta vauvakuumeesta...mua on alkanut oikein rasittaa tämä kuumeilu :headwall: miten voikaan olla JO vauvakuume kun sentään on kädet täynnä työtä noiden kahden, kuitenkin vielä vauvan kanssa :eek: järki kuitenkin sanoo ettei ennen kuin pojat on n. 2vee...mutta silti olen kuumeen kourissa :/
Itse plussasin 4.12.05 eli vuosi kohta tulee...silloin tulee myös vuosi etten ole polttanut :D Eniten taidan kaivata sitä masuaikaa ja sitä vastasyntynyttä pientä nyyttiä :heart: :heart:

Joululahjoja olen ostanut jonkinverran...pojille vaatetta ja palikoita sekä sellaisen pinottavan lelun. Tänävuonna en meinaa kauheasti satsata poikien lahjoihin...taitaa tosiaan ne värikkäät joulupaperit kiinnostaa enemmän :LOL:

Torstaina olisi 4kk neuvola...tulen sitten kertomaan mittoja =) sen tiedän että yli 7kg on kumpanenkin ;)

Soon moro :wave:

P.s mullakin profiilissa uusi kuva =) <br><br>

3 kk:den neuvola kuulumiset eli painoa 6790 g ja pituutta 63 cm, mukavasti kasvaa pikku jäbä täälläkin :)
Huolettamaan on alkanut Pojan kuiva ja ihottumainen kasvojen iho, samoin nenän tukkoisuus vaivaa edelleen. Siitä jutusteltiinkin neuvolassa ja kovasti on kuulema lisääntyneet erinlaiset allergiat pienillä lapsilla. Meilläpäin on kunnallisella puolella senverran jonoa, että käymme tällä viikolla yksityisellä, niin saa lääkäri katsoa ja antaa lähetteen allergia testeihin. Olen yrittänyt seurata mikä mahd. aiheuttaa, mutta aika vaikea päätellä ja haluankin varmistaa, että onko esim. kysymyksessä ruoka aine, eläinpöly tms
Onko teillä muilla esiintynyt vastaavia oireita?

Jennyli Meillä pojan unirytmi on alusta alkaen ollut aika sama eli nukkumaan klo 22-23, aamuyöstä tissiä ja unia jatketaan klo 8-9.00. Nyt on muutaman kerran viimeaikoina herännyt syömään jo parin tunnin päästä nukahtamisen jälkeen, toivottavasti jotain ohimenevää :/
Minä käyn myös sunnuntaisin jumpalla ja sunnittelen myös salille palaamista, tekis varmaan hyvää mun selälle ja niskalle.

Heippa!

Meillä on kyllä Alexn rytmi mennyt ihan uusiksi. Nyt menee nukkumaan klo 21 ja heräilee 8-9 aikaan. Ekat päiväunet nukutaan klo 11- 12 ja maksimissaan tunnin nukkuu. Iltapäivällä nukkuu kahdet tunnin-puolen tunnin unet. Musta kyl tuntuu että toi unen määrä ei ole riittävä päivisin mutta minkäs teet kun ei saa poikaa nukkumaan niin ei saa :( . Temppreamenttia pojalta ei ainakaan puutu, pää punasena huutaa kun pitäisi mennä nukkumaan. En tiiä voiko keleistä johtua että nukkuu huonommin, tuntu että pakkaskeleillä nukkui psremmin ulkona partsilla. Täytyi vaihtaa äp kevyttoppapuvusta vielä kevyempään haalariin kun tuntui poika olevan hikipäässä vaunuissa nyt kun kelit on lämmenny niin kauheesti. Vaunuissa meillä on sellanen pehmeä kantokoppa. En tiiä mitä sitä pitäis keksiä että poika nukkuis vähän enemmän päivisin. Iltaisin on hirveen väsynyt mutta silti harvemmin nukahtaa enne ysiä vaikka kuinka yrittäisi.

Joo on todella masentavat kelit kun on niin synkää ja mustaa ulkona. Sais vähän tulla lunta ja muutama aste pakkasta. No hyväpuoli lumettomuudessa on se että vaunuja on kivempi lykkiä kun ei ole lunta. Täälläpäin kun tehdään noi lumityöt niin huonosti.

Me ei varmaan hirveen montaa joululahjaa osteta Alexille. Vaatteita varmaankin ja kylpyankka :D Kai niitä joululahjoja pitäisi kohta ruveta muutenkin ostamaan ettei tule kiire.

Mimmi78 + Alex

p.s. Nyt olen minäkin rekisteröitynyt ja tuore kuva löytyy profiilista :)

heippa vaan pitkästä aikaa :wave:

Olen siis vanha vaahterapuu . Olli täytti jo viime viikolla 3 kk, tänään käytiin neuvolassa ja komeat mitat saatiin pojasta =) 63 cm ja 7985 g :whistle: Kyllä mä todella aion aloittaa jo kiinteitä pikkuhiljaa, maissivelliä ollaan kokeiltu mutta jotenki tuntuu ettei Ollin maha kestä sitä ni on sit jääny aina kokeiluasteelle :LOL:

Meilläkin syödään kovasti nyrkkejä ja eilen sain pojan kikattamaan kun kutittelin niskasta =) tulee itsekin hyvälle tuulelle kun kuuntelee vauvan naurua :heart:
Mitään muuta meillä ei vielä osatakkaan :whistle: mutta mihkä sitä olis kiire, ja veikkaanpa että kun aletaan tuhdimpaa sapuskaa syömään niin alkaa oppimaankin paremmin. Vauva viihtyy hyvin lattialla ja kuuntelee tarkkaavaisesti isompien sisarten aiheuttamaa meteliä =)

Minäkin huomasin uusien elokuisten ketjun, ei se mun mielestä vielä niin haikeaa ole, vasta ensi vuoden elokuussa kun juhlitaan 1-v synttäreitä, sillon varmasti huokailen että viime vuonna tähän aikaan tein sitä ja tätä :LOL: ja minä testasin plussan sillon ihan viimisten joukossa vasta 20.12 kun meillä ei sillon varsinaista yritystä ollut tästä nelosesta... ihanaa kun kuitenkin sellainen saatiin!

Mutta mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

LS & Olli 3 kk :heart:

sitä piti vielä kysyä että onko täällä nan-korvikkeen juojia? Kun meillä vauvalle on sopinut nan standard ja nyt sitte en vuoden alusta sitä ei enää ole myynnissä.. mietin vaan että vaihdanko eka nan 1 ja sitten nan 2 vaiko suoraan nan 2 vai semperiin? no, tarvii pähkäillä ja kokeilla et mikä olis hyvä :wave: <br><br>

Heipä hei! Tulin tässä ilmoittamaan että alan kirjoittelemaan,aina kun jaksan,myös tuonne ELOMASUT 2007.. Tänään tein positiivisen testin B)
Sitten alkaisi meillä olemaan lapsiluku siinä neljässä.. Ainakin toistaiseksi. :D :heart:

Heipä hei!

Tuo meidän ilopilleri tuossa vieressä touhuaa itsekseen tyytyväisenä =) Jokin aika sitten tyttö nauroi ensimmäistä kertaa ääneen ihan kunnolla, kun tiputtelin sellaista pehmoankkahelistintä sen mahan päälle ja sanoin aina "oho" kun ankka putosi :heart: Kyllä oli ihanan kuuloista ja pitkän aikaa tuota sitten leikittiinkin, kun oli niin hauskaa tytöllä :D

Rica: ONNEA!! Toivotaan, että kaikki menee hyvin :flower: Käyhän sitten täälläkin kuulumisiasi kertoilemassa!

Jennyli: Meillä tehdään iltapesut klo 20 ja siitä nukkumaan, nukahtaa yleensä 20.30-21 ja aamulla herätään 7-8. Yöllä syö tällä hetkellä 1-3 kertaa. Olen huomannut, että jos joskus nukutaan "vahingossa" yli 8:n jää tytöllä aamupäikkärit väliin ja päivärytmi menee sekaisin ja muutenkin on sitten illalla paljon väsyneempi. \|O Joten, meillä noustaan aina viimeistään 8! Näin meidän typykällä tapana.. Mulla tulee kanssa vuosi savuttomana :wave: 11.12. kun plussasin.

Nyt taitaa neiti tarvita äitiä :wave:

W & Emppu :heart:

Katselin kans haikeana elovauvat 2007....Kuinka moni on tekemässä nyt uutta lasta? Me ajateltiin joulun jälkeen alkaa toihuilee. ;)
Neitimme on kasvanut kovasti. 3kk tarkastuksessa painoa oli 6080g ja pituutta 61.5cm. Haikeana on saanut laittaa vaatteita varastoon:'( .
Huomasin jostain mainoksesta, että www.rokote.fi on hyvä rokotustodistus vauvalle. Käykääs katsomassa.

Pihla nukkui toissayönä ensimmäisen kerran läpi yön syömättä :D itse oikein pelästyin aamulla että onko kaikki kunnossa kun tajusin että ollaan nukuttu koko yö :ashamed: no viime yönä sitten taas herättiin syömään normaalisti kerran....

Jennyli Pihla menee yleensä nukkumaan siinä 20-21 maissa, mutta parina iltana viikossa nukkumaanmeno venyy sinne 23 asti, en tiedä miksi (siis vaikka päivät olisi ollut "samanlaisia"). Aamulla Pihla herää melkein poikkeuksetta 8:lta, oli illalla menty nukkumaan mihin aikaan tahansa. Yöllä meillä syödään siis normaalisti kerran, useammin jos on vatsavaivoja. Muutenkin meillä päivärytmi tuppaa vielä vaihtelemaan kauheasti, saattaa mennä reilun viikonkin yhdellä tapaa ja sitten mennä taas rytmi ihan päälaelleen.

Meidän vellikokeilut loppui lyhyeen. Neljänä iltana perätysten annoin Pihlalle maissivelliä, tai siis sain tuputettua sitä hurjat max 10ml/ilta. Ja silti siitä tuli aivan hirveät vatsanväänteet :eek: nyt olen taas ollut kolme iltaa antamatta eikä mitään oireita että kyllä se siitä selvästi tuli. Ja kun vatsanväänteet alkoi aina niin että, noin 2h vellin syömisestä Pihla heräsi siihen...
No onneksi muutenkin on taas illat heiman rauhoittuneet, Pihlalla taisi olla vaan joku tiheän imun kausi tai siis varmaan lisäsi illaksi sitä maidontuotantoa, kun nyt taas tuntuu että se riittää ihan hyvin ja syömisaikakin tippui taas sinne lähemmäs 1h kuin 2h :D

Pihlahan kääntyi silloin jo aika aikaisin masulta selälleen, mutta tässä oli välissä pitkä tauko ettei kääntyillyt ollenkaan. Nyt on taas parina päivänä kääntynyt useamman kerran masulta selällee ja kova yritys on kääntyä jo selältä masulleenkin, se vaan ei ihan vielä onnistu itse. Kyljelleen asti pääsee itse ja siitä kun vähän avittaa niin kierähtää mahalleen. Voi sitä ihastuksen ja ihmetyksen ilmettä :heart:

Joululahjoista... Me meinataan ostaa Pihlalle hyppykiikku ja sitten se olikohan se nyt "learning puppy" eli hauva mistä eri kohdista painamalla se puhuu, tulee lauluja jne. ja sitten varmaan jotain pientä kuten vaatteita ym. tai siis katsotaan nyt mitä delegoidaan isovanhemmille ja mitä ostetaan itse :xmas:

Meille ei ole iskenyt vauvakuume vaan talokuume =) kovasti tekisi mieli päästä tästä kerrostalosta omakotitaloon.. Ollaan tässä ihan vakavissaan suunnilteltu ja katseltu vähän tonttien hintoja, josko ihan rupeis rakentamaan. Tai rakentamaan ja rakentamaan, meille se tarkottaisi aika lailla avaimet käteen -talopakettia, kun ei olla oikeen kumpikaan mitään remppaihmisiä :D mutta siinä saisi kuitenkin itse valita pohjapiirustukset, pintamateriaalit ym. No katsotaan nyt mihin päädytään...

Ai niin, mulla tuli vuosi savuttomana jo tossa elokuun alussa, jätin sillon tupakat ja pillerit samaan aikaan pois. Olin kyllä jo pitempään vähentänyt polttamista muutenkin. Parin päivän päästä on minunkin plussauksen vuosipäivä, tein testin 2.12 ja sain silloin "haamun".... ja tässä sitä nyt ollaan :D

Jandhe ja Pihla-Julia kohta jo 4kk, hui :heart: <br><br>

Yhteistyössä