**ELOVAUVAT 2006**

tervehdys :wave:

Meillä tyty on keksinyt nukkumisen ihanuuden nukahti eilen yö unille joskus puolen yön aikoihin ja heräsi ekan kerran syömään puol ysiltä ja sitten jatkoi uniaan vielä 4 tuntia. Sen jälkeen oli pari tuntia hereillä ja sitten nukkui 3 tunnin päikkärit vielä.. Muutenkin on koko viikon nukkunut hyvin. Viime viikkolla nukkuikin kyllä huonosti..

Suosikki leikki on meillä kanssa lentsikka. Emppu on myös ihan rakastunut laulavaan lumiukkoon, tuli mahtava huuto kun se hyytyi kesken laulun kun patterit loppu :LOL:

Ollaan kanssa menossa tammikuussa alkavaan vauvauinti ryhmään, toivottavasti pitäisi neiti siitä touhusta.Anna karenina
teidän poju kyllä näyttää oikein vesi pedolta..

Emppu on saanut nyt kanssa muutaman kerran kauhean raivarin tissillä. Ensin oikein hyökkää kiinni ja sitten ottaa muutaman imun ja sitten päälle kauhea huuto. Aina ei edes saa otettua kiinni tissistä ennen kuin alkaa huuto. Huuto loppuu aika nopeasti sen jälkeen kun nostaa ylös tissiltä, sitten kun vähän ajan päästä koittaa uudestaan niin sitten tissi kyllä kelpaa..

eeve ja emppu 10 vko

Juu, taitaa tulla vesipeto isäänsä, joka on entinen uimari. :D

Juksu: meillä on Pentaxin kamera, ostettiin se joskus vuosi sitten. Hyvin toimi veden alla, vaikka vähän epäilyttikin, että mahtaako se pitää vettä. Siellä vauvauinnissa oli juuri edellisellä viikolla ollut valokuvaaja, mutta onneksi meillä on tosiaan omakin kamera, niin ei harmita että missattiin se!

Nään tästä pinnasänkyyn ja siellä poika näköjään potkii reunapehmusteita, vaikka nukkua pitäisi. :snotty: Ihan poikittain on sängyssä. Yllättävän hyvin viihtyy itsekseen, taidankin mennä katsomaan vielä nelosen leffaa!

Anna K ja poju 3kk6pvää

Hip hei!

Kun entiset itkut ovat lähes historiaa, nyt Elsalla on uusi kiukuttelun ja itkun syy. Näyttäisi olevan yläkulmahammas tulossa! Ainakin ien on siitä kohti paisuksissa ja kovasti nyrkkiä siihen jyystetään. Hassua :)

Niin se aika sitten rientää. Maissivelliä meillä syödään aamu- ja iltapalaksi maitoon lantrattuna. Parin viikon päästä kokeillaa varmaan vähän bataattia tms.

Memmu ja Elsa 3,5 kk

Huomenta!

Heffalump: just sellanen olo mullakin oli, etten hallitse kroppaani hevosen selässä :ashamed: Samalla tuli myös todistettua kuinka huonoon kuntoon on selkä päässyt ja vatsalihaksetkin taitaa piilotella itseään :whistle: :snotty: Kiva, että täällä on toinenkin kopottelija! Tosin itse olen ihan aloittelijatasolla vasta (taas...) :D

Käytiin sitten eilen siellä mummolassa ja kirjoittelinkin tuossa aiemmin, että neiti onneksi nukkuu hyvin autossa. No, eipä olisi pitänyt, sillä nyt meni sekä meno- että paluumatka kitistessä ja parkuessa \|O Piti 1½h molemmilla matkoilla viihdyttää pientä, että jaksetaan matkustaa... Tulipahan muutama laulu laulettua ja onneksi olin ottanut pari helistintä mukaan ;) En kyllä ymmärrä mistä nyt oli kysymys, mutta toivottavasti ei jää tavaksi...! Voitte siis kuvitella, kuinka neiti oli väsynyt kun päästiin perille :headwall: No, tänään normipäivä tiedossa :D

Yöt meillä menee jo paremmin, muutamia kertoja tyttö herää syömään, ihanaa kun saa taas nukuttua paremmin!

Nyt pitää mennä, vaunuissa heräillään :wave:

W & Emppu 11+5 :heart:

myy
En olekaan kirjoitellut aikoihin, lukenut olen teidän juttujanne :)

Mies oli viime yön Kaapon kanssa, kun mä olen flunssassa, toi vaan vauvan imetykselle. Mikä ihme siinä on, kun mies hoitaa yön vauvaa joskus harvoin, vauva herää pari-kolme kertaa yöllä? Kun olen itse vauvan kanssa, se herää kerran tai ei sitäkään. Nukkuu siis välillä läpi yön syömättä. Korvikkeella tosin, kun iltaisin tankataan korviketta.
Vaistoaakohan se jotain ja tarkistelee tiuhemmin, kun mies hoitaa?

Mulla on muutenkin maidon tulo vähentynyt tosi paljon viime viikolla. Mammateetä ja kotikaljaa (ja pari kolmosoluttakin) olen juonut urakalla, viime viikolla söin paremmin kuin hyvin, kun oli meidän äiti mua passaamassa. Silti maito tuntuu olevan ihan lopussa. Melkein 2kk mentiin niin, että sai vaan illalla viimeisen sapuskan korviketta, mutta muuten pärjättiin tissimaidolla. Nyt olen joutunut antamaan korviketta päivälläkin, vaikka olen yrittänyt imettää päivällä tiuhempaan. Yöllä en vauvaa ala herättelemään enkä päivälläkään unilta. Hereilläoloaikana sit olen yrittänyt tarjota tissiä tiuhempaan. Taitaa alkaa olla meidän tissittely kohta ohi :'( Voisiko olla, että nuo läpiyön nukkumiset vaikuttavat maidon tuloon? Millähän voisin sitä vielä lisätä? Onkohan maidontuloon olemassa mitään lääkettä tms.? En millään haluaisi vielä lopettaa.

Kaapollakin alkoi viime viikolla kova nuha. Vieläkin on jonkin verran räkäinen, mutta kuumetta ei ole ollut, eikä ole onneksi haitannut pahasti öisin nukkumista. Yhtenä yönä vain oli tukkoinen ja itkuinen.

3kk neuvola meillä on vasta ensi viikolla. D-tippoja ei olla Kaapolle annettu "ollenkaan". Pari kertaa on Jekovitiä kokeiltu, mutta ilmavaivat ovat olleet pahoja. Deetippoja ostin, mutta ei olla niitä vielä kokeiltu.
Vellin antamista olen harkinnut, mutta kun yöt menee korvikkeellakin max. yhdellä syötöllä, niin ei ole ollut tarvetta vielä. Ja parempihan se on mitä pitempään pärjätään ilman.

Myy ja Kaapo 12vkoa

maviks harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 11:04 Myy kirjoitti:
Voisiko olla, että nuo läpiyön nukkumiset vaikuttavat maidon tuloon? Millähän voisin sitä vielä lisätä? Onkohan maidontuloon olemassa mitään lääkettä tms.? En millään haluaisi vielä lopettaa.
Kävin kerran paikallisen imetystukiryhmän kokouksessa. Siellä vetäjä tiesi kertoa, että jonkun tutkimuksen mukaan yöimetyksen aikana äidin elimistö tuottaa 10 -kertaisen määrän sitä hormoonia (mikä sen nimi nyt olikaan :kieh: ), joka saa elimistön tuottamaan maitoa. Olipas tosi selvästi sanottu :LOL: . Lisäksi opin OT, että yöllä äidinmaitoon erittyvä melatoniini auttaa vauvaa (ja kaiketi äitiäkin :LOL: ) nukahtamaan uudelleen.

Meille ei kuulu sen kummempaa. Turvaistuimen hankintaa suunnitellaan, kun tuo kaukalo jäi pieneksi. Ajateltiin veronpalautuksista ostaa, mutta vielä ei ole päätetty uuden ja käytetyn välillä. Liekö sellaisia käytettyjä mistään saakaan, joissa olis kunnollinen kaltevuuden säätö (4kk->) ja kävis molempiin suuntiin.

Heips!

Meillä ollaan flunssassa... Tai siis Riina on ja me muut ollaan vielä toistaiseksi terveitä... Mistä liene lentsun itselleen saanut... Harmittaa vähän kun huomenna on 3kk neuvola ja pitäis rokotus saada... No kuumetta ei kyl oo et eiköhän me rokotus saada.

Ootteko muut huomannu semmosta et kun just oppii lapsen sen hetkisen rytmin niin kaikki menee taas uusix? Meillä ainakin elellään semmosissa 2viikon pätkissä ja sit taas vaihtuu rytmi.
Edellinen jakso meil oli tosi helppo ja nyt onkin sit taas tosi hankala saada tyttö unille, syömisestä puhumattakaan... Riina on nyt päättänyt huutaa joka kerta kun rintaa tarjoo ja niinpä mä imetän nykyään joko ihan pilkkopimeässä makkarissa tai kävelessä.... Ei kivaa... Toivottavasti tää menee pian ohi. Alkaa omat hartiat olla kovilla.

Nyt ruoan laittoon. Likka nukkuu turvakaukalossa kun siinä on hengittäminen helpompaa..

Emppu & Riina 3kk+1päivä

Piti vielä lisäämäni..

Myy - jos vaan jaksat niin pumppaile maitoa rinnoista yöllä! Mun on pakko välillä öisin käydä rintoja tyhjentelemässä kun pukkaavat täyttyä liikaa ja sillon maitoa tulee tosi paljon ja helpolla. Tällä voisit saada rintoja huijattua tuottamaan lisää maitoa! :heart: <br><br>

Juksu06 meillä Jonne on kans aivan innossaan, kun iskän kanssa jumpataan käsistä istuvilleen ja siitä seisomaan. Aivan selkeästi on kyllä oivaltanut, että pystyssä on mukavampaa ja näkee tietty paremmin. Huvittaa, kun poika itsekseenkin yrittää sitterissä punnata ylös samoin jos on sylissä liian vaakatasossa ;)

Me ajeltiin viikonloppuna savoon katsomaan kummipoikaa ja matka meni ihan mukavasti. Kaksi kertaa pysähdyttiin syömään, osan ajasta nukkui ja mukana olevat lelut olivat mainio apu, kun poikaa alkoi kyllästyttää matkustaminen.

Meillä taas jälleen kerran nukuttiin päikkäreitä vain reilu tunti, ei auttanut vaikka yritin vähän vaunuja keinuttaa parvekkeella. Vaikuttaisko pitkät yö unet asiaan vai eikö "tissimaito" pidä näillä isommilla vauvoilla nälkää, kun heti kyllä hanakasti syömään alettiin?!? Meillä taidetaan alkaa kyllä maistelee soseita, kun riisivelli ei oikein pojalle maistunut. Tuttelia olen ihan satunnaisesti antanut yö unille lisänä, kun tuntuu, että poika tankkaa tissit tyhjäksi illan aikana :whistle:

myy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 12:11 eeve kirjoitti:
myy:lle sen verran, että maito voi nousta uudelleen jos annat vauvan imeä tissiä vaikka ne olisi "tyhjät". Tai sitten pumppaamalla..
Imetänkin päivällä tiuhaan poislukien päiväunet, mutta vauva ei kauaa jaksa "tyhjää" rintaa imeä. Imee niinkauan kun hyvin tulee, mutta lopettaa siihen. Pumppaamista en ole yrittänyt. Täytyy varmaan koittaa yöllä pumppailla, mutta kurja sit jos vauva herääkin syömään, syöttää pullosta, jos on juuri ehtinyt pumpata.

Ilmoittelen minäkin meidät tänne vihdoin ja viimein
Tyttö syntyi tuo serkkupojan (Lennin) kanssa samana päivänä 14.8. Meillä nähtiin päivänvalo klo:8.51. Painoa löytyi 3760g ja pituutta 52cm. Nimenkin he saivat samana päivänä. Meidän neidistä tuli Petra Elli Josefiina.

Kaikki on sujunut muuten hienosti tähän saakka, mutta masu on vaivannut kovasti. Vieläkin vaikka kolme kuukautta tuli juuri täyteen. Pullo ei meillä kelpaa eikä myöskään tutti... Ei tarvi iskän huolehtia syötöistä =)
Nyt taidetaan vaunuissa heräillä..

Kuukkuja Lenniserkulle!! :heart:

Sanna-mamma
Myy: Mullakin on ihan hirveesti vähentyny maidontulo... :/ Eetu on ollut pelkällä rintamaidolla reilun 3kk (ainoastaan illalla annettu rinnan lisäksi korviketta). Ja koko viime viikon ihmettelin miten on niin kiukkuinen koko ajan. On syönytkin varmaan viimeiset 3vko 2 tunnin välein (paitsi yöllä 1-2 kertaa). Sitten annettiin korvikkeen seassa maissivelliä, niin on helpottanu... =) Haluaisin kyllä vielä kovasti imettää... :heart: Toivottavasti onnistuu.

Meillä on muutto edessä lauantaina. Kaikki tavarat on melkein pahvilaatikoissa ja jätesäkeissä... \|O Stressaa!!! :attn:

Pitää mennä tekemään ruokaa..

Voi että tuo meidän tyttö on alkanut juttelemaan. Juttua tuntuu riittävän vaikka kuinka paljon. On kyllä puheliaampi kuin isosisko ja -veikka olivat vauvoina. Välillä syödessäkin pitää keskenkaiken alkaa jutella ja hymyillä. Ihanan hento ja vieno ääni.

Myy. Luin jostain jutun, jossa sanottiin, että olut lisää aluksi maidon tuloa, koska se poistaa nesteitä muutenkin. Mutta sitten maidon tulo alkaa vähentyä, kun olutta on jonkin aikaa juonut. Mä olen juonut Stillteetä, joka on luontaistuotekaupan myyjän mukaan "imetystee". Ja juon tietysti paljon vettä.

Meillä alkaa vauvauinti 2.12. Kovasti jo odotellaan sen alkua. Olen käynyt molempien vanhempien lasteni kanssa vauvauinnissa ja se oli tosi kivaa.

Minja tykkää kovasti peiliin katselusta. Aina pyllynpesun yhteydessä katsellaan tyttöä peilissä. Eteisessä meillä on tosi iso peili ja siitä on myös kiva katsella itseään ja äitiä. Sitten kun tytti oppii nousemaan ylös, on eteisen peli varmaankin kovassa "käytössä". Sen edessä on kiva tanssia ja ilmehtiä. Ja leikkiä prinsessa-leikkejä. Jos nyt sellaisia tulee. Isosisko ei ole ollut koskaan prinsessa-tyylinen. Alle 2-vuotiaana hän tykkäsi pukea vaatteita päälleen ja monesti oli monet vaatteet päällekkäin. Mutta sitten se loppui eikä prinsessamekot ole sen jälkeen olleet kiinnostavia.

Kokeilin meidän laulavaa lumiukkoa ja Minskulta meinasi päästä itku. Myöskään helikopteri /lentokone-leikki ei ole kiva. Sen sijaan Minsku tykkää kovasti, kun äiti jumppaa käsilihaksiaan ja nostelee Minskua ylös ja alas. On muuten tehokasta jumppaa käsivarsille.

Nyt kuulu itku, täytyy mennä.

:wave: <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 13:49 severiina kirjoitti:
Ilmoittelen minäkin meidät tänne vihdoin ja viimein
Tyttö syntyi tuo serkkupojan (Lennin) kanssa samana päivänä 14.8. Meillä nähtiin päivänvalo klo:8.51. Painoa löytyi 3760g ja pituutta 52cm. Nimenkin he saivat samana päivänä. Meidän neidistä tuli Petra Elli Josefiina.

Kaikki on sujunut muuten hienosti tähän saakka, mutta masu on vaivannut kovasti. Vieläkin vaikka kolme kuukautta tuli juuri täyteen. Pullo ei meillä kelpaa eikä myöskään tutti... Ei tarvi iskän huolehtia syötöistä =)
Nyt taidetaan vaunuissa heräillä..

Kuukkuja Lenniserkulle!! :heart:
:D Moipsii!!! Sait sit vihdoin ja viimein itsesi tänne! Nyt en kyllä ehdi kirjotella enempiä kun täytyy lähtee suihkuun

Mutta kirjoittelen myöhemmin lisää 3kk neuvola kuulumisia!!

*Tuisku ja Lenni*

eipäs tänne kummoisia edelleenkään kuulu, yöt Eevi nukkuu hyvin yhdellä syötöllä mut äippä ei vaan saa kunnolla nukuttua :ashamed: Hittolainen, kun saiskin nukahdettua heti syötön jälkeen mutkun ei niin ei :kieh: No jospas sit vaikka ens vuonna sais nukkua yöt läpeensä :whistle:

Myö tässä odotellaan, että saatais ikää 3kk täyteen ja paino sinne yli 5kg niin voitais aloittaa kans vauvauinti. Pojan kans alotettiin reilu 3kk vanhana ja toukokuun loppuun asti käytiin uimassa. Jätkä tykkäs touhusta kun "hullu puurosta" :LOL: Uskoisin ja toivon, että Eevikin tykkää uinnista, ainakin kylvyssä ja suikussa tykkää olla =)

No juu, iltapalalle ja sit yrittämään nukkumista ;)

Ukkis ja Eevi

Meillä oli tänään 3kk neuvola.Kovasti oli Aleksi kasvanut hirmuisesta puklailusta huolimatta, painoa oli jo 6.675g ja pituus 63cm.
Puklailuun ei ottanut terkkari kantaa vaan käski jutella ens viikolla lastenlääkärin kans kun mennään kontrolliin.
Viikko sit oli fysioterapeutin kontrolli ja poika sai "rennot paperit" eli liikajäykkyys oli hävinnyt :D
Yöt menee edelleen hyvin, iltasyönnin jälkeen herää maitoilee vasta kuudelta.Meillä on ollu kaikilla pojilla sama rytmi yösyötöissä, aika jännää.
semperin lisäksi oon antanu maissivelliä maitoon lantrattuna ja päärynäsosetta.Maitoo menee kerralla n.140-160ml.
Poitsusta on kasvanut puhelias ja nauravainen nuorimies,lelut menee suuhun alta aikayksikön. Mahallaanki on alkanu viihtymään kun fysioterapeutin neuvosta oon kääriny pyyhkeen rullalle ja laittanu sen kainaloiden alle. sitä kannattas käyttää kuulemma kaikilla vauvoilla etteivät joudu liikaa jännittää niskaa.
Dee tipat on meillä käytössä, eivät ota mahaan.
Kantoliinaa ruetaan käyttää kunhan puklailu vähenee.Toivottavasti pian.
Nyt mua huudellaan...

Lissu83
Hei!

Olen jo pidemmän aikaa seurannnu teidän keskusteluja, mut en oo kehannu kirjottaa mitään... paljon oon saanu kyllä hyviä vinkkejä. Kiitos teidän. Itekin tavallaan kuulun näihin elovauvoihin, sillä la oli 25.8, mut ukkeli syntyikin vasta raskausviikolla 42+1 eli 9.9. :heart:

Meillä tosi iso poika 4750g ja 55 senttiä syntyessään. En tiedä paljonko nyt painaa, kun neuvola vasta parin viikon päästä. 2kk neuvolassa paino jo 6860g ja oli 62,5 senttii pitkä. Voitte uskoo, et on kädet kipeenä kun päivät tollasta kantelee...

Meillä on ollu pari viikkoo joka ilta sellasia iltaitkuja, joihin ei auta mikään muu kuin kanteleminen.. pojalla on vissiin masu kipeenä. nyt ostin relatippojen lisäks Disflatyliä. Saa nähdä auttaako se. Oootteko muut antaneet kumpiakin ja onko auttanu? Meillä poika syö siis rintamaidon lisäksi nannia. jo sairaalassa rupesivat antamaan, kun oli suuren kokonsa takia sokeriseurannassa. En ole päässyt siitä nannista eroon, mut onneks sitä menee vain pari purkkia päivässä, joten rintamaidolla pääasiassa mennään.

Täytyy ruveta tekemään jotain hyödyllistä, kun poikakin nukkuu...

Liinos pikaisesti
Elli83 ja Lissu83 tervetuloa mukaan porukkaan!! :wave:

Lucas on edelleen kauheassa flunssassa. Ja eilen iski pöpö myös muhun...
Saas nähdä koska isukki sairastuu...

-Liinos ja Lucas

Liinos pikaisesti
severiina, Elli83 ja Lissu83 tervetuloa mukaan porukkaan!! :wave:

Lucas on edelleen kauheassa flunssassa. Ja eilen iski pöpö myös muhun...
Saas nähdä koska isukki sairastuu...

-Liinos ja Lucas

Pihlasta on tullut kyllä kanssa oikein pikku höpöttäjä :heart: ihanaa kun juttelee vähän väliä ihan tohkeissaan. Toissayönäkin heräsin 3 kertaa siihen kun Pihla veti omassa sängyssään 10min yksinpuhelut :LOL: Ja nyt Pihla on kaksi kertaa kikattanut ääneen, se vasta suloisen kuulosta onkin!

Me ollaan edelleen jonossa vauvauinnin tammikuussa alkaviin ryhmiin, toivottavasti päästään. Viime viikolla tuli tekstiviesti että ollaan sijalla 20, enkä nyt tiedä onko se hyvä vai huono sijoitus :/ siis en yhtään tiedä miten paljon niitä vapaita paikkoja tulee.

Mä olen tässä kovasti pohtinu, että pitäisikö alkaa antamaan Pihlalle iltaisin velliä. Kun meillä on edelleen iltaisin 1 1/2-2h imetysmaratoni ennen nukkumaan menoa ja nyt on ruvennut tuntumaan siltä että Pihla jää siltikin välillä vähän tyytymättömäksi :eek: Eikä kyse ole siitä että maitoa ei tulisi tarpeeksi, koska sitä tulee vielä senkin jälkeen puristamalla. Eli voisiko olla että vaatii yöksi vähän tukevampaa ateriaa? Kun muuten tuntuu että tissimaito riittää niin ei viitsisi vielä "turhaan" alottaa kiinteitä. Ainut ongelma tässä on se, että Pihla ei huoli pulloa, mutta ne muutamat kerrat kun olen tarjonnut niin olen tarjonnut imetyksen päätteeksi, jos on jäänyt nälkäisen oloiseksi. Ajattelinkin että jos kokeilisi niin että antaisi eka vellin ja imettäisi päälle... Miten te muut velliä antavat teette? Ja toinen mikä mietityttää on se, että kun kaikki puhuu että lantraa vellin korvikkeeseen ja pikku hiljaa lisää vellin määrää, mutta onko sillä meillä mitään väliä vaikka antaisi suoraan pelkää velliä, koska Pihla ei ole saanut korvikettakaan ikinä?

Me jouduttiin muuten tekemään jo meidän pehmestä kantokopasta lämpöpussi, jotta Pihla viihtyy vaunuissa :whistle: Kun hereillä ollessaan ei siellä viihdy yhtään makuuasennossa, niin olen aikasemmin tukenut sellaiseen loivaan puoli-istuvaan asetoon feecepeiton avulla. Se vaan oli niin hankala aina repiä pois alta kun toista rupesi väsyttämään. Meidän vaunuissa saa sen selkänojankin sellaiseen tosi loivaan asentoon. Eilen kokeiltiin ekaa kertaa ja voi että Pihla tykkäsi katsella ympärilleen :heart: ja sitten kun rupesi silmät lupsumaan niin oli niin helppo vaan laskea se selkänoja alas! Eihän sitä saisi istuttaa, mutta kun Pihla ei muutenkaa viihdy makuuasennossa yhtään niin ei toi minun järjen mukaan voi olla yhtään pahempi kuin istuva asento sylissä tai puoli-istuva asento turvakaukalossa ja sitterissä (siinäkään ei kelpaa enää makuuasento :whistle: )....

Niin on tosta Pihlan tukasta muutakin kuin iloa, Pihlalla on ihan hirveästi karstaa, jonka kanssa saa tapella viikottain. Luulempa että johtuu siitä kun päänahka ei pääse niin vapaasti hengittämään...

Ja vielä tervetuloa uusille mukaan joukkoon, en vaan nyt muista nikkejä :ashamed:

Jandhe ja Pihla-Julia 3 1/2kk :heart:

Ihan pakko tulla hehkuttamaan, kun Emilia kääntyi tänään ensimmäistä kertaa mahalta selälleen!! :D Kerran aiemmin on kääntynyt vahingossa, mutta nyt kääntyi aina uudelleen kun laitoin sen mahalleen, pienen ähinän ja puhinan kera :heart: Ihanaa huomata, kuinka meidän pikkuinen on oppinut uutta... Täytyy kokeilla uudestaan, kunhan heräilee päikkäreiltä!

Uusille tervetuloa mukaan joukkoon!! Meitähän onkin täällä jo aika paljon =)

Ens viikolla 3kk neuvola... :eek: Niin ne vaan kasvaa...

Pitää mennä jatkamaan kaappien siivousta :headwall:

W & Emilia 11+6

Yhteistyössä