**ELOVAUVAT 2006**

Hei! :wave:

Meilläkin vietettiin eilen tytön ristiäisiä ja nimekseen pikkuinen sai Emilia Alexandra :heart: Päivä oli hieman itkuinen ja pikkuiselle rankka, mutta onneksi nukuttiin sitten pitkät yöunet ja tänään on taas parempi päivä =)

Wilhelmiina & Emilia 5vk 4pv :heart:
 
Moikkista kaikille taas!
Ihania nimiä on taas lapset saanut. =)
Meilläkin oli 1.10 ristiäiset ja pojasta tuli Lenni Elo Oliver :heart:
Päivä meni hyvin ja poitsu nukkui koko ajan. :D
Samaan aikaan oli myös siskoni tytön ristiäiset joten juhlat olivat hieman suuremmat kuin tavallisesti.

Keskiviikkona on taas neuvolakäynti. Outoa kun on ollut näin pitkä tauko, yli 3 viikkoa, kun alussa sai rampata kaksikin kertaa viikossa kun paino ei meinanut pojalla nousta. Nyt kuitenkin kaikki on ollut hyvin ja päästiin normaaliin neuvolarytmiin mekin.

Ylihuomenna on itselläni jälkitarkastus. Vähän jännittää onko kaikki hyvin. toivottavasti.. Vähän on alavatsaa jomotellut menkkamaisesti vaikka jäkivuotokaan ei ole kokonaan vielä loppunut. tiedä sitten mistä johtuu. Petipuuhiin ei olla vielä ryhdytty lainkaan. Itellä mielenkiinto aika nollassa.. Loistava ehkäisykeino tämä imetys. :whistle:

Olen antanut poitsulle d-vitamiinina nyt Dee-tippaa ja on sopinut ainakin paremmin kuin muut. Nyt on ollut ensimmäistä kertaa koko aikana kaksi iltaa peräkkäin että Lenni ei tahtoisi nukahtaa. Tähän asti nukahtanut kuin saunalyhty kun olen vienyt pimeään makkariin peiton alle tissitteleen. Mutta yöt menee edelleen mallikkaasti, Lenni vain syö ja jatkaa unia. Nyt onkin nukkunut sitten vastaavasti aamuisin sitten pidempää. jopa kymmeneen! :D

Mutta nyt muut hommat kutsuvat!
~Tuisku ja Lenni, huomenna 8 viikkoa~

P.S Päivitin profiiliin hymykuvan Lennistä.. :heart: <br><br>
 
Meitin "justiina" sai tänään kasteessa nimen Eevi Helmiina :heart:

Tyttö käyttäytyi hienosti, nukkui koko seremonian ajan =) Nukahti jo kun olin saanut kastemekon päälle, oli sylikummilla helppo pideltävä :D

Joku kyseli puklauttelusta... Eevi on todella kova pukluamaan, etenkin kun likka syö enemmän kun napa vetää. Sitten saattaa puklu tulla jo ennen röyhyä. Yöllä on onneksi aika "kuiva" ;) Meillä onkin tuo ylensyönti vähän ongelma, kun sitten masua koskee ja paukkuja pääsee kovasti :/

Eipä tässä enempiä tällä erää :wave:

P.S. Hienoja nimiä ovat elovauvat saaneet, paljon onnea kaikille jo nimen kasteessa saaneille =) :flower:

Ukkis ja Eevi 1kk2pv :D
 
Onnea Isabella, Riina, Veeti, Lenni, Emilia...(jäikös joku vielä)...hienoista nimistä!!!!! :flower:

Pissatulehdus on ehkä hieman antanut Luukaksella periksi, kun ei enää tuoksu niin vahvalle. Viikko vielä antibioottikuuria ja ihan mielettömiä pieruja... Raasu paran masu on vissiin vähän kovilla, mutta onneksi ei valita ja pierut tulee ulos... :whistle: :D

Tissiraivarit on alkanut täällä tällä viikolla ja poika huutaa ihan mielettömästi aina silloin kun on väsynyt. Eli pääasiassa silloin kun on menossa yöunille. Iu iu iu iu hokee itkien tissi suussa kun niin suututtaa. Välillä ihan itse meinaa itku päästä kun toisella on niin vaikeaa. Se helpottaa sitten onneksi kun antaa hetken pullosta ja sitten taas tissi suuhun. Ei varmaan lähe maito herumaan tarpeeksi nopeaa ja eikä luultavasti alakaan herumaan enää kun poika huutaa aivan älyttömän lujaa ja nää tilanteet on aika stressaavia. Tänään tuli ensimmäisen kerran päivälläkin tissiraivari ja sain jotenkin pojan rauhoittumaan niin sitten huomasin kun maitoa alkoikin tulemaan.... elikäs siitä, että Luukas alkoi nielemään ja huuto loppui.

Niin joku kysyi mistä huomasin pissa tulehduksen. Luukaksen pissa alkoi haista ihan älyttömän vahvalle ja unissaan sai itkukohtauksia. Aivan selvästi oli jostain kipeä. Muuten ei pojasta ole huomannut mitään, ei lämpöä, eikä muutenkaan olisi uskonut kun poika on ollut hereillä ollessaan niin kuin aurinko. :D

Pitää tästä taas mennä, poika nukkuu ja pitää varmaan herättää kun ei saa sitä muuten yöunille.

Profiilissa on uutta kuvaa Luukaksesta..."minullako muka pissatulehdus?" :D
 
Taas onnistui tuhoamaan pitkät sepustukset :kieh:

Onnea kuitenkin kaikille nimensaaneille :flower:

Meillä on ristiäiset ens viikonloppuna. Täytyy varmaan etukäteen sovittaa kastemekkoa, että mahtuu päälle, kun tyttö on niin paljon kasvanu :whistle:

Mulla oli jälkitarkastus tiistaina ja kaikki oli kunnossa. Mä sain kans minipillereitä, kun en niitä tavallisia saa syödä. Painoa olis tosi n vielä semmonen 7 kg pudotettavana :eek:

Vauvakuumeesta joku kyseli...mullakin on jokin asteista, mutta tuo loppuraskaus kaikkine särkyineen on vielä vähän liian tuoreessa muistissa, mutta miehellä on kyllä vauvakuume :D meillä on niin päin että mä saan olla toppuuttelemassa.

On tuo pikkuihminen kyllä vallottanu mut ihan totaalisesti. Miksi kukaan ei aikasemmin kertonu että vauvat on noin ihania :D
Meilläkin puklaillaan ahkerasti. Johtuu varmasti osaksi siitäkin että Papu hotkii välillä hirveesti maitoa ja hetken päästä se sit tuleekin ylös... Papu on kerran vahingossa kieräyttäny itsensä mahalta selälleen, mutta toista kertaa ei ole vielä tullu. Hymyjä satelee paljon ja yrittää välillä ääneenkin nauraa, mut ei vielä ihan onnistu.

Mut nyt täytyy lähtee hoitaa hevoset, kun tytsy nukkuu :wave:
 
:flower: :flower: PALJON ONNEA NIMENSÄ SAANEIlLE :flower: :flower:

Meidän poitsu sai tänä viikonloppuna nimen.... Johan Rafael Gabriel... nimi on pojun faijan tilan perustajan mukaan 1700- luvulta =) Saa kaiken kaiketi anteeksi kun enkeli nimiä on tuplaten :kieh: Ristiäis tilaisuus meni huutaessa, mutta sen jälkeen poika nukahti sitteriin. Ennen ristiäisiä piti saada peruna+porkkana velliä ja tilaisuuden jälkeen tisua ennenkuin uni tuli... Tilaisuus oli herkkä.(isä, suomenruotsalainen ja kotona puhutaan molemmilla kielellä).

Meidän poika se pistelee jo vellejä aamuin illoin ja perunaa päivisin tisumaidot päälle :p Ja hyvin maistuu. Osaa vaatia jo aamuisin ja iltaisin sekä päivisin tuhdimpaa sapuskaa, koska maito ei kelpaa kun on ruokailu ajat... Johan on kyllä kasvanut kovasi, ensi viikolla neuvola.

Ilmavaivat väheni ja yöunet piteni pojulla kun iltavelliä alkoi saamaan. On muutenkin tyytyväisempi eloonsa sekä Johan että mammakin =)

Ett tämmöstä tällä kertaa :whistle: ILOISIA HETKIÄ VAUVELEITEN KANSSA :hug: T.elomamma ja Johan 8vko
 
Onnea kaikille uusille nimensaaneille...todellakin yhdyn edellisiin,että todella hienoja nimiä elokuiset saaneet =)

Ja ihania hymykuvia olette vauvoista profiiliin laittaneet:) en tiedä miksi tuo kuvaaminen onmeillä niin hankalaa etten millään saa sellaisia hymykuvia...muutenki meidän digikamera on jotenki hidas,ihan surkee:/

Lellu1 puhalluksia teidän pikku Luukakselle :whistle: onneksi tulehdus alkaa olla ohitse.
Kyselit kuinka pärjään poikien kanssa :D Todellakin olen päivällä yksin poikien kanssa...kerran viikossa käy perhetyöntekijä 4h. Täytyy sanoa että välillä on hiki otsalla :whistle: Meillä isäntä tekee onneksi nyt lyhennettyä päivää mutta jokapäivä odotan kuumeisesti koska hän palaa kotiin =) Poikien kanssa on sinäänsä jo helpompaa koska he jaksaa seurustella eikä itke enää esim. nälkää kuten ennen. Viihtyvät jo paremmin sittereissä ja lattialla eikä tarvii salaman nopeasti sitä ruokaa saada vaan jaksavat odottaa. Pojat ovat paljon samantahtisesti hereillä...laitan ne sittereihin ja pullot suuhun ja tyynyä alle. Röyhtäytän vuoron perään. Päivällä mennään myös ulos (katkaisee hyvin päivää) ja pojat nukkuu 2-3h päikkärit...kuten nyt ovat ulkona =) Mutta onhan heissä hommaa,en sitä kiellä ollenkaan mutta ihan pirtsakkana olen silti pysynyt...eli ei tässä missään sumussa olla niinkuin monet kaksosten äidit sanovat ;)

Meillä tosiaan on imetys ja lopulta pumppauskin historiaa ja nyt mulla on tissikriisi :eek: :ashamed: :whistle: :LOL: Kamalat läpyskät :LOL: Muuten kyllä stressi loppui kun päätös tuli tehtyä että lopetan sen pumppaamisenkin...se oli jo minulle riesa kaiken muun työn ohessa :whistle:
Vellikokeilua meillä oli kanssa että illat olis rauhoittunut mutta Jimin masu ei velliä vielä kestänyt joten en nyt sitten ole antanut kummallekaan,odotellaan vielä jokunen viikko.

Tuleeko muiden vauvoilla vihreää kakkaa? Meillä Jimin kakka on vihreää...hänellä kyllä masu toimii vieläkin huonosti ja kitinääkin on vielä jonkun verran mutta helpottanut jo on (kopkop). Lucalla onkin jo hienosti alkanut masu toimia ja vellikin hänelle sopi.
Cuplatonit lopetin ja otin taas Disflatylit käyttöön...tuli niin paljon puklua cuplatonista...nyt tuntuu että Disflatyli olisi parempi vaihtoehto.

Onko kellään yliväsymystä ilmassa...siis vauvalla? meillä Jimi saattaa iltaisin kiukutella :ashamed: meillä menee illat aina siten että klo 19-22 välisen ajan pojat tankkaa,seurustelee ja saattaa torkahtaa ihan hetkeksi...lopulta kait sitte ollaan jo yliväsyneitä koska itku ei mielestäni ole vatsavaivaa ja välillä se kuulustaa ihan tekoitkulta. Oltiin paripäivää avokin kans ihmeissään mutta sitte tuli mieleen että olisko yliväsymistä????

Mulla on jälkitarkastus keskiviikkona...en tiedä onko mulla alkanu jälkivuoto uudestaan :eek: vai voisiko nämä olla jotkut niukat menkat??? vähän tulee veristä tuhrua :whistle:
Ja vauvakuumeesta...täytyy sanoa että täällä puhutaan jo sujuvasti seuraavista vauvoista :whistle: :D ilmeisesti siis meillä ei ole rankkaa poikien kanssa ;) mutta kuitenkaan aika ei ole ihan vielä...ehkäpä sitten kun pojat ovat jonku 2vee vois alkaa harkitsemaan vakavasti. Töihinkin haluan tässä välissä.
Koska muutes muut ootte ajatellu mennä töihin? itse menen äitiysloman jälkeen joka loppuu kun pojat ovat 1vee.

Jaahas vaunuista kuuluu itkua...pitää mennä :wave:

P.s Meillä käännyttiin kans viimeviikolla masulta selälleen...en tiedä kyllä oliko vaan vahinkoa ;) <br><br>
 
Heippa taas!

Elomamma mä olen tässä itse odotellut, että sais alkaa antamaan velliä pojalle, niin varmaan rauhottuis nuo illat. Aloititko ihan omatoimisesti vellin antamisen vai juttelitko asiasta neuvolassa? Minä kun olen ymmärtänyt, että suosittelevat jopa kiinteän ruuan antamista myöhemmin kuin ennen :/
Jennyli ompa hauska, että pojat ovat identtisiä, tosiaankin voi tulla hauskoja kommelluksia elämän varrella ;) Meillä tulee pojan vatsanväänteiden jälkeen joskus myös vihreää kakkaa. Edellen käytössä 2 kertaa päivässä disflatyl ja silti illalla kitistään ja välillä saa ihan melkoisia "hepakoitakin".
Mutta kyllä on ihanan antoisaa aikaa olla pienen lapsen kanssa kotona :heart: tosin minä olen suunnitellut hakevani ensi syksyksi kouluun, vuorotyö on minun osalta taakse jäänyttä elämää.
 
Jennyli meillä on useinkin iltaisin ihan yliväsynyt vauva. Väsyttää, muttei malta ruveta nukkumaan. Sit kun on yliväsy niin maitokaan ei kelpaa ja kun lopulta nukahtaa yö unille (usein noin 2 aikaan) niin herää sit parin tunnin välein syömään kun illan tankkaus on kiukutellessa jääny väliin :headwall: välillä taas simahtaa tosi nopsaa yö unille ja sit saattaa nukkua 7 tuntia putkeen.

Hyvä kuulla etten myöskään ole ainoa joka murehtii tissejänsä :D ne on tosiaan nyyään kovin roikkuvaa mallia... :ashamed:

Nyt pitää taas mennä, sängystä kuuluu kitinää :wave:

Heffalump ja Papu 7 vk 2vrk
 
Meilläkin itkeskellään tuota yliväsymystä.. Kun neiti ei välttämättä nuku kuin yhdet parin tunnin päikkärit niin illat onkin yhtä kitinää.. Tosin riippuu aina vähän päivästä, välillä nukutaan hyvinkin ja ollaan vain yhtä auringon paistetta :) . Iltaisin äidin on ihan turha yrittää nukuttaa kun vaan huudetaan naamapunaisena, mutta kun isin syliin päästän niin ollaan ihan hiljaa ja katsellaan vähän maailmaa ja nukahdetaan..
täälläkin jo vähän haaveillaan toisesta vauvasta kun tämä onkin jo niin kovin vanha, äidillä on kyllä vähän ikävä sitä masuakin..
 
Heips!

Omppu oksensi eilen...kiva. Lämpökin nousi, soitin terkkariin ja käskivät antaa suppoa ja juotaa, jos illalla vielä kuumeinen niin lääkäriin. Noh, ei kuume noussut enää takasin ja nyt neiti onkin todella hyväntuulinen ja pirtee, oli siis nopeasti ohimenevää sorttia, ulkona ei tänään kuitenkaan nukuta.

Se olisi sitten 6 päivää ristiäisiin, ja tänään alkaa leipominen. :D Ajattelin testata jotain uutta, www.fantasia.vuodatus.net oli pari hyvää ideaa ja sitten olen noita omia leivontakirjojani katsellut :) Jauhokärpänen on purrut.

Minä nukuin sitten tänään ruhtinaallisesti puoli kahteen... isäntä oli aamulla ollut todella kultainen ja noussut molempien lasten kanssa ylös, tosin omppu oli vaan syönyt ja nukahtanut, ja heräsi samoihin aikoihin mun kanssa. :heart: Ihana mies kun tiesi että olen ompun mahaitkujen takia aika väsynyt, nyt on virtaa enemmän kuin tarpeeksi. :D

Revontuli + Omppu
 
Hepsis!

Juu tutulta kuullostaa tuo väsymyksen itkeminen... Meillä itketään melkein joka kerta ennen unia päivällä... Silmät lupsuu kiinni ja silti pitää vielä itkeä. No yleensä helpottaa kun hetken kanniskelee ympyrää niin johan uni tulee. Muutenkin tuo Riina on todellinen sylilapsi. Ei millään haluaisi viihtyä missään muualla kuin sylissä ja eilen oli vielä semmonen päivä et ei kelvannu ku äidin syli....

Nyt neiti nukkuu vesisateessa pihalla... Katoksessa kylläkin... Hyvin näyttää uni maistuvan. Ollaan taas keskenämme kotona kun mies on iltavuorossa ja kyllä on tylsää....

Lellu - Luukakselle pikaista paranemista! Kylläpä pientä koetellaan... Mäkin tässä jo mietin et onko meilläkin joku piilevä pissa tulehdus kun Riinan pissa haisee melko voimakkaalle... Paljon vanhuksia itse hoitaneena kun on tottunut noita pissoja haistelee :LOL: Mutta nyt taidan olla vaan yliherkkä äiti... :whistle:

Onnea kaikille nimen saaneille :flower:

Mun jälkitarkastus siirtyi 2 viikkoa eteenpäin kun on lääkärille niin kova ruuhka.. Vähän harmittaa kyllä kun oisin halunnu jo ehkäsy asiat kuntoon. Imetykseen en uskalla luottaa ja kumeja inhoon... Toinen lapsukainen on kyllä haaveissa, mutta ei kyllä ihan vielä. Masukuume kyllä minuakin vaivaa....

Nyt taidan mennä tästä syömään... :wave:

Emppu & Riina 7+2
 
Vihdoinkin sain tytön nukkumaan... On kyllä paljon ollut tänään taas hereillä! Lyhyitä päikkäreitä nukkunut vaan ja muuten täytynyt sylissä pidellä hereilläolo ajan :/ Että sellainen sylivauva meilläkin täällä :heart: Mielelläähän sitä sylittelee, mutta kun mitään muuta ei sitten saakaan tehtyä...

Moni vauva täällä on jo aloittanut kääntyilyt! Meilläkin tyttö hienosti jaksaa kannatella päätään jo pitkiäkin aikoja, ja muutenkin hallitsee paremmin sen liikuttamista. Mahallaan ei viihdy pitkiä aikoja (muuta kuin mun mahan päällä nukkuen... :D ), joten kääntymis- ym. harjoitukset on jääneet vähiin. Leikkikaarikin saatiin lahjaksi, mutta ei tyttö kauaa viihdy siinäkään. Ehkäpä kiinnostuu siitä myöhemmin enemmän =)

Kääk! Nyt en kyllä enää muista mitä piti kirjoittaa :whistle: Taisipa väsy yllättää äipänkin... :D No, lisää joskus toiste!

Wilhelmiina & Emilia 5vk 5pv :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 14:34 eeve kirjoitti:
täälläkin jo vähän haaveillaan toisesta vauvasta kun tämä onkin jo niin kovin vanha, äidillä on kyllä vähän ikävä sitä masuakin..
Sama täällä ja luultavasti enskesänä viimeistään alkaa uusi yritys...jos nyt ei sitten mieli muutu... :kieh: IKAVÄ ON MASUA!!! \|O :D
 
Onnea taas kaikille nimen saaneille pienokaisille! :flower: =) Mukavaa, että ihmisillä on erilaisia makuja, ettei tuu kaikille lapsille samoja nimiä!

Meidän poju on kääntynyt mahalta selälleen pari kertaa, mutta ne taisi kyllä vielä olla vahinkoja. Ja alamäkeen on tosiaan helppo kellahtaa. :LOL:
Poika on hirveän utelias, kaikki on tietysti niin uutta ja ihmeellistä. Hän ei viihdy sylissä makuuasennossa alkuunkaan, vaan koko ajan täytyis olla pystyssä, että näkee paremmin. Onneksi viihtyy myös sitterissä.

Syötin muuten tänään ekaa kertaa vauvan pullosta (en raaskinut heittää sulamaan otettua maitoa poiskaan) ja täytyy kyllä nostaa hattua teille, jotka pullosta syötätte!! Tuntui niin kovin työläältä sulattaa ja lämmittää maitoa, mutta kai sekin kätevämmin sujuisi, jos sitä enemmän tekisi.

Jälkitarkastus mulla on ens viikolla ja mulle laitetaan kierukka. Toisaalta tuntuu hassulta laitattaa se nyt jo, kun ei oo menkatkaan vielä alkanu. :/ Saa nähdä montako vuotta sitä pidän... Olis kyllä kiva tehdä pikkukakkonen ykköselle kaveriksi. :whistle: No, voihan ne kaveerata vaikka ikäeroa olisikin pari-kolme vuotta. Mun pikkusisko on mua vuoden nuorempi ja se on ollut meille kiva juttu, ollaan tosi läheisiä. :heart:

Telkkari kutsuu! :D
Anna K ja poju 8+1 (heh, kopsasin heti reiluna Emppu sun idean :D )
 
juksu06
Heips! :wave:

Ihanaa, poitsu nukahti jo 20.50...
Meillä kans itketään väsymystä. Ei sais päästää liian väsyneeksi, ku sitten on ihan yliväsynyt, eikä etenkään illalla meinaa nukahtaa, vaan hirveetä kitinää. Päivällä, ku alan pukemaan vaunuihin, ni itkuhan siinä pääsee, ku puetaan. etenkin lakin laittaminen on pahinta. onko muilla että ei tykkää, kun laitetaan lakki päähän. virkeenä kyllä pukeminen ei tuota hankaluuksia eikä itkua. Miten ja mihin teillä muuten illalla nukahdetaan? meillä yritetään opetella sänkyyn nukahtamista. vähän jännittää sit ku tulee kovat pakkaset, ni pitää nukkua päivällä sisällä, ku topias on nyt nukkunut aina parvekkeella ja nukahtaa vaunuihin hyvin, mutta illalla sänkyyn menee n. 15-60 min että nukahtaa. eli saa nähä miten sit sisällä päivällä nukkuminen sujuu. hirvee ku sekavaa tekstiä.. :whistle:

Anna Karenina meillä kans poika viihtyy sylissä mielummin pystyssä, ku on niin kova seuraileen ympärille. Kovasti viihtyy myös sitterissä ja lattialla ja leikkikaaren alla. On se vaan hyvä, että muukin kun syli kelpaa. Lelukaaren lelut saa nykyään kyytiä ku poika nyrkkeilee niitä =)

Topias ei enää oo kääntyny mahalta selälleen, ku sen se teki sillon kuukausi sitten aina. on vissiin laiskistunu. eikä muutenkaan tykkää olla mahallaan niin paljoo, mutta ei kyllä ala itkemäänkään. päätä vaan kovasti liikuttaa puolelta toiselle ja ylös. pidän kuitenkin päivittäin massullaan, että ilma tulis paremmin ulos.

Luukakselle pikaisia paranemisia!

Jennyli: onnittelut identtisistä! teille tulee kyllä varmasti paljon hauskoja hetkiä poikien kans kun kasvavat.
Meillä kans joskus ollu vihreetä kakkaa, joka ilmeisesti johtuu ilmasta mahassa. ja sitähän topiaksella riittää, kun pierua tulee niin paljon.
Minä oon aatellu mennä töihin tai siis alkaa hakemaan töitä aikasintaan ku topias on 2v. viimestään pitäs päästä töihin 2,5 vuoden iässä, ku mies haluaa olla kans jonkun aikaa kotona. pitää vaan hyvissä ajoin alkaa katteleen ja hakeen töitä.

Mimmi78: topias kans pulauttelee joskus paljon. oikeestaan aina jonkun verran. joskus yöllä kans tulee niin, että olkapäät, kaula ja rinnus on puklussa. en tiiä mikä auttais tuohon yöpulautteluun. yleensä syönnin jälkeen pidän jonkun aikaa pystyasennossa. röyhtäystä ei tuu, ku poika on unessa. Pidättekö te yöllä syönnin jälkeen pystyssä vai laitatteko heti takas sänkyyn?

Huh, kylläpäs tuli tekstiä... Ainiin, Onnittelut uusille nimen saaneille! =) :flower: Tosiaan hienoja nimiä on! Mutta nyt iltapesulle ja nukkumaan!

äiti&topias 9+2 (määkin matkin) ;)
 
Tässä näin yöllä olleen liikkeellä :kieh: Johan nukkui loppu illasta aina kahteen asti ja sitten "PIM" herätys :whistle: Vaippa vaihdettu, hieman velliä ahdettu, naurettu mammalle (mä oon niin hassu, varsinkin yöllä kun houtuu heräämään ennen aikojaan, pesin keittiön lattiankin...) ja sitten vielä juteltu vuoroin ja toisin :LOL:

ja vellin syönnistä.... Aloitin ihan viisaiden kertomien kokemusten mukaan. Ennen vanhaan on velliä syötetty jo kaksikuukautisille, jos oma maito ei riittänyt ja oliko silloin korvikkeita, eipä ollut. Voita laitettiin vellin joukkoon kolmikuisille. Ei allergioita ja hyvän kokoista riskiä kansaa on kasvanut =) Sain nykyajan äideiltäkin vinkkejä, jotka ovat aloitaneet vellin syöttämisen kaksikuisille. Joten päätin minäkin ja hyvin toimii :)

Mullapa ei ole baby-kuume iskenyt. Emmekä voisikaan enää saada vauveleita vaikka kuume iskisi :p Laitoin piuhat poikki kun tuo lapsiluku on nyt sitten tääääysi eli viisi muksua saa riittää :) Koira kuume iski ja haluaisinkin sakemannin. Olenkin ihan fanaatikko noiden palveluskoirien suhteen kun niiden kanssa voi harrastaa vaikka mitä, tottista, vepeä, jälkeä jne....

OHO, Johan nukahti sitteriin ihan itse :) Eipä ole ennen tapahtunut moista. Taidampa itsekin mennä tutimaan ja toivotankin kaikille

HYVÄÄ alkanutta tiistaita

t.elomamma ja Johan
 
vaahterapuu
Huomenia :wave: Meillä poitsu täyttää tänään 7 viikkoa :heart: ja kohta tuleekin se 2 kk täyteen.

Tällä kertaa ehdin vähän lukemaan noita teidänkin juttuja, viimeksi vaan äkkiä naputtelin meidän kuulumisia :ashamed:

jennylille onnea identtisistä pojista! Oletko meinannut vielä itse sekoittaa että kumpi on kumpi? =) Entä onko teidän pojilla sellasta "omaa juttua" josta tunnistaa mitä toisella ei ole? Äänistä varmaan jonkin verran erottaa että kumpi äitiä kutsuu?

Ja onnea kastetuille! :flower: Meillä ristiäiset ovat sunnuntaina edessä, saas nähdä miten käy.

vellistä sen verran että kyllä minä olen ajatellut pikkuhiljaa aloitella maissivellillä, maitoa meidän poju vetää nyt jo hurjia määriä. Yöllä herää tosin vain kerran syömään ja toisen kerran aikasin aamulla mutta jatkaa vielä siitä unia.

Ja nyt on pää tyhjä.. mun piti kommentoida vaikka mihin mutta kun ei muista niin :ashamed:

jatkan myöhemmin =) vauvakin alkoi heräilemään, taitaa olla nälkä ;)

vaahterapuu & pikku-herra 7 vko:a :heart:
 
Onnea nimensä saaneille :flower: Ihania nimiä ovat saaneet.

Jennyli Meillä itketään yliväsymystä joka ilta ja kai siinä osaksi on myös masuvaivaa. Yleensä illat menee 19-22 huutaessa ja tissiä syödessä. Yleensä tissille rauhottuu mutta eilen sai ihmeellisen tissiraivarin ja huusi suoraa huutoa tissi suussa ei auttanut tissin vaihtaminenkaan. Päivällä itkee myös väsymystä, mutta ei niin pahasti kuin illalla. Yleensä sillon lähdetään vaunuilemaan ja huuto lakkaa heti kun saa pojalle ulkoiluvaatteet päälle ja pojan vaunuihin. Nukkuu yleensä ennen kun ollaan edes pihalla. Mä en saa poikaa muuten nukkumaan kunnon päiväunia ellei lähdetä pihalle, sisällä nukkumisesta ei tuu mitään en ymmärrä miks ei nuku.
Töihinmenosta myös kyselit. Meillä on haaveissa saada toinen lapsi tähän heti perään, ehkä keväällä alkaa yritys. Eli töihin ei ole tarkoitus vähään aikaan mennä.

Juksu Meillä pulauttelua on enemmän ehkä aamuisin ja iltaisin kun tankkaa. Tosi harvoin röytäyttäminen onnistuu. Yöllä nostan syömisen jälkeen suoraan omaan sänkyyn eikä sillon pulauttele.

Tykkääkö teidän muiden vauvat nukkua mahallaan? Meidän poika ei nuku öisin muuten kuin mahallaan. Kyljelleen jos laittaa sänkyyn alkaa hetken päästä kitinä ja vehtaaminen ja poika rauhoittuu kun käy kääntämässä mahalleen. Nykyisin laitan syömisen jälkeen suoraan mahalleen omaan sänkyyn.

Meillä on myös sylivauva. Kauaa ei viihdy itsekseen . Meillä ei vielä ole touhumattoa kun pitäisi tutulta saada se kohta ehkä se helpottaa kun on jotain katseltavaa ja touhuttavaa. Juu sylissä pitää saada olla pystyasennossa että näkee paremmin.

Mimmi78 + poika 6+5
 
Ei ole tullut taas aikoihin kirjoteltua,lukemassa olen käynyt monesti muiden kuulumisia ;)
Aika kiireistä tämä neljän lapsen kotiäitinä olo näköjään...Liinailua ollaan alettu harjoitella kun Aleksi tykkää olla sylissä vähän liikaakin ja kotityötkin pitäs keretä tekee jossain välissä.
Eka kontrolli oli 1kk:n ikäisenä ja saatiin taas "terveen" paperit poitsulle, kontrolleja jatketaan vuosikkaaksi asti koska syntymäpisteet oli niin huonot (2,4,5).
Pulauttelu on välillä tosi runsasta ja joka syötön jälkeen tulee vähän takaspäin, pyykkiä saa pestä sydämensä kyllyydestä.
Ristiäiset on vietetty ja nimeksi tuli Eetu Aleksi joista jälkimmäinen siis kutsumanimi. Nyt mua huudellaan :wave:

Adante ja Aleksi
 
Heissan vaan kaikille! :wave:

Tänään oli meilläkin se 2 kk neuvola. Kyllä on taas tissillä oltu: paino 7015 (4226) g, pituus 62 (56) cm ja py 41,8 (36) cm. Paino huitelee ihan omilla käyrillään, mutta Joonatan ei silti (näin äitin mielestä ;) ) näytä niin pulskalta, koska hänellä on tooodella pitkä selkä. Isäni nauroi ristiäisissä, että muuten on normaali lapsi, mutta ylimääräiset 10 cm pituutta on selkään kertynyt, kun muuten on tuollainen persjalkainen. :whistle:

Jennyli: Meillä on myös ollut kakka vihreää ja limaisen oloista silloin, jos on ollut vatsavaivoja. Samaten tuo iltakiukkuaminen yliväsyneenä on tuttua. (eilen viimeksi... :\| ) Nukahtaa ainoastaan kantoliinaan, mutta herää siitäkin heti, kun pysähtyy. No saapahan ainakin sen aikaa korvat levätä... :whistle:

Juksu: Meillä myö on tuo hatun laitto ihan mielettömän inhottavaa touhua Joonatanin mielestä. Etenkin juuri väsyneenä.

Meillä on viimeaikoina mennyt yöt vähän levottomiksi. Joonatan on alkanut herätä seurustelemaan aamuyöstä ja muutenkin tuntuu syövän useammin yön aikana. Mitäpä minä siitä toisaalta tiedän, kun nukun autuaan tietämättömänä kaikesta poika tissillä. :LOL: Isäntä se sitten valvoo, jos joku. On raukka herkkäunisempaa sorttia. :whistle:

Niin se vaan tuo töihin lähtö lähenee hurjaa vauhtia. Jouluviikolla olis siis edessä. Täytyy jo vähitellen alkaa suunnittelemaan juttuja valmiiksi, joilla helpottaa isän ja pojan yhteiseloa täällä kahdestaan. En kyllä millään tahtois, mutta pakko jonkun on perheessä tienatakin, kun toinen on työtön opiskelija ja omat äpr:t on niin minimaaliset. Sossuunkaan ei kehtais lähteä, kun tämä järjestyy näinkin. Tavoitteena olis, että isännän saatua koulunsa loppuun ja ammatin itselleen (11/07) voisi alkaa yrittää pikkusiskon tekoa =) ja sitten olla kotona lasten kanssa aina sinne asti, kun nuorempi täyttää sen 3 v. No aika sen näyttää, tuleeko siitä mitään, mutta toivossa on hyvä elää.
 
Heippa taas ja kiitos kaikille meidän identtisiä poikia onnitelleille =) :hug:

Vaahterapuu kyselit olemmeko menneet pojissa sekaisin...minä olen tainnut mennä kerran,isukki useammin :LOL: Jimin kummitäti luulee aina Lucaa Jimiksi :whistle:
Pojat olivat kyllä syntyessään ihan erinäköisiä ja siksipä olinkin kovin ihmeissäni identtisyydestä. Nyt kun ikää tulee lisää, alkavat he muistuttaa enemmän toisiaan. Kun katsoo suoraan edestäpäin tietää kumpi on kumpi mutta sivultapäin ovat kuin kaksi marjaa =) joissakin valokuvissa on epäselvyyksiä kumpikohan siinä mahtaa nyt ollakaan :whistle:
jimi on hieman isompi kooltaan sekä heillä on erimalliset päät. Lucalla on syntymämerkkiä niskassa ja lempeämpi katse. Luonne-eroakin löytyy...Jimi on temperamenttisempi ja Luca rauhallinen ja yleisesti tyytyväinen elämään. Kehityksessä Jimi on kulkenut hieman edellä. Kovin ovat nauravaisia ja iloisia äidin mussukoita molemmat pojat :heart: :heart:
Niin ja puen pojat erilaisiin tai erivärisiin vaatteisiin...mä en tykkää pukea heitä samanlaisiksi koska ovat kuitenkin omia yksilöitä ;)

Elomamma mulla oli kans kovasti suunnitelmissa se vellin aloittaminen että illat olis rauhoittunu. Mutta jimin vatsa ei vielä kestänyt :ashamed: Suositukset tuntuu muuttuvan alvariinsa ja mun mielestä vellin voi kyllä aloittaa ihan hyvin jo 2 kuiselle jos tilanne niin vaatii ja vauvan masu kestää. Joissakin pinoissa tuota velliasiaa on kauhisteltu tai ylipäätään sitä että yöunia yritetään pidentää. Mulla ei ollu tarkoitus pidentää yöunia vaan saada vaan illat rauhallisemmiks kun pojat vaan tankkaa ja tankkaa :whistle: Ja neuvolantäti antoi luvan aloittaa =) Ja meillä on muutes ruvettu nukkumaan maidollakin (kopkop),Jimi veti viimeyönä 7.5h putkeen :D No joo...Luca heräs sitte senkin edestä \|O \|O

Juksu myös täällä pipon laittaminen kiukuttaa välillä :wave: samoin bodyn laittaminen päänyli harmittaa joskus kovastikin :whistle:

Joko mainitsi että Cuplaton voi aiheuttaa ummetusta...mä vaihdoin nyt takaisin Disflatyliin ja kappas, Jimi kakkas tänään pitkästä aikaa ihan itse ja helpon oloisesti,löysää ja keltaista kakkaa :D Kyllä sitä pienistä asioista on sitte onnellinen :LOL: Toivottavasti olis pysyvä ilmiö ;)

Mummu osti pojille lelumaton kaarella mutta eipä meillä pojat siitä vielä kamalasti välitä,hetken kyllä viihtyy.

Niin ja joku kyseli mahallaan nukuttamisesta??? vai kysyikö? :whistle:
Meillä kyllä pidetään mahalleen...nukkuvat siten paremmin eikä ole niin levottomia. Masuvaivoihin parempi asento...muuten ähkii ja kiehnää sängyssä. Meillä myös pojat on kovia raapimaan naamaa :ashamed: enkä ole sitte tumppujakaan pitäny niin masullaa eivät pysty myöskään niin raapimaan.

Huomena olis sitte se jälkitarkastus...perhetyöntekijällä riittääkin vipinää kun on poikien kanssa sen aikaa :whistle: :LOL: ;)

Jennyli+Jimi&Luca 10+2 ;)
 
Hei kiitti, kun valistitti velli asiassa, taidanpa minäkin kokeilla aikaisemmin kuin on suositus.
Meillä myös illat kiukutaan ja suurinosa ajasta kuluu sylissä, niin ja tietty tissillä. Nukkumaan yöunille "Waltsu" simahtaa klo 23 pintaan, yleensä tissille nukkuessa nostan kehtoon, joskus harvoin nukahtaa itse jäädessään silmät aukinaisena :)
Nyt on jo viikon ajan pidentynyt yöuni eli ennen, kun heräsi klo 02-03 syömään, niin nykyään menee järestään klo 5 ja tänä aamuna jopa klo 6.
Ihanaa, jaksaa itse paremmin, kun yöt menee nukkuen!

Oletteko ajatelleet ottaa pikkuisille sen rotavirus ripuli roketteen? Luin siitä uusimmasta kaks plussasta ja ajattelin soittaa neuvolaan ja pyytää sen reseptin, sehän on suun kautta annettava lääke. Ripuli kun vie niin nopeasti huonoon kuntoon pienen ihmisen :\|

Kotityöt kutsuu..
 

Yhteistyössä