**ELOVAUVAT 2006**

Piti pikaisesti tulla kuulumiset lukaisemaan kun sekä mies että tyttö nukkuu... tai siis tyttö jotain itsekseen touhuaa sitterissä :whistle: tarkoitus kyllä oli, että nukkuisi kunnon unet, mutta eipä tuo taida.

Meillä on pisimmillään nukuttu öisin 4,5-5h pätkä. Näyttäisi tyttö ajoittavan ensimmäisen syöntinsä klo 4 aikaan. Nukkumaan mennään yleensä 21-23. Päivisin nukkuu noin kolmet tai neljät päikkärit ½-3h kerrallaan. Tänään on kyllä nukkunut vaan 1+½h... täytyy varmaan kohta sitä alkaa hyssytellä uneen.

Onko teidän muiden vauvoilla kylmät kädet/jalat? Meidän neidillä kun on melkein aina kädet ihan kylmät ja koko ajan joutuu sillä tumppuja pitämään. Muuten on kyllä ihan lämmin, joten ei pitäisi kylmä tulla.

Kutsuhuuto tuli, täytyy mennä :wave:

Wilhelmiina & pikkuinen 1kk 1pv :heart:

Heffalump

en minäkään kokonaan vaaleenpunaiseen tyttöä pue, mutta valkoinen-vaaleenpunainen tai tummanpunainen-vaaleenpunainen on aika ihanat yhdistelmät ja sopii meidän "ompulle" (juu, tää on lempinimi ristiäisiin asti, ja ties vaikka jäis elämään) kuin nenä päähän. Tiimarista kattelin likalle sellaista "prinsessakatosta" (eli siis se verkko mikä tulee sängyn ympärille), 12e...haluun sen, halusin itse pikkutyttönä sellasen (mä oon ihan kamala hössöttäjä, anteeksi) ja nyt oon päättänyt että kun likalle on vielä aivan sama mitä mie sille hankin niin toteutan tämän lapsuuden unelmani prinsessakatoksisesta sängystä... ties vaikka tyttökin pitäisi siitä sitten isompana. :D

Olin tänään ahkera, aamulla väänsin innoissani aurajuusto-jauheliha-lasangen ja tuossa pari tuntia sitten väänsin pellillisen keksejä ja iiiiison pannarin... :D Neidillä tuntuu olevan hiukan vatsavaivaa ja toinen silmä rähmii, meillä on huomenna neuvola niin saa terkkari katsoa että onko silmässä tulehdus vai onko ihan normaalia.

Revontuli & Omppu :D

Pikaisesti tulen kertomaan että "Eppu" sai tänään nimen LUUKAS EPPU JOHANNES. Juhla meni mukavasti, Luukas hieman itkeskeli, mutta rauhoittui sitten lopulta. Tulen kertomaan lisää kun kotiudutaan täältä mummolasta.

Lellu ja Luukas

Meidän neiti sai jo nimen pari viikkoa sitten, Maija Kaarina.
Maija on hyvin tyytyväinen vauva, välillä valvoskelee päivällä (ei onneksi yöllä)monta tuntia. Sitten nukkuu pitkään, pitää herätellä syömään välillä, kun terkkarin mielestä ei paino nouse tarpeeksi, synt 2900g, 1kk iässä 3230g. (Lueskelin näitä juttuja, monilla oli kyllä noussut paljon enemmän.)
Annan maitoa myös pullosta, johtunee varmaan, kun pulauttelee välillä aika reippaasti. Onko kenelläkään samoja ongelmia, mikähän siihen auttais???

Heini79
Ripa72:
Meillä myös tuo Oskarin paino nousee hitaasti. Pituutta on kyllä hyvin kertynyt. Syntyessä oli 52cm ja 3530g ja 6 viikkoisena 57cm ja 4030g. Sairaalassa paino laski inan alle 3200g, mut sieltä sit koko ajan tultu hitaasti, mutta varmasti ylöspäin. Meillä myös neuvolassa tuosta painosta sanottu, että tulee liian huonosti. Mä olen ainakin todennut, että kun pissaa ja kakkaa tulee ja poitsu jää syötön jälkeen tyytyväiseksi, niin ruokaa saa tarpeeksi ja kasvaa vain omaa käyräänsä painon kanssa. Neuvolassa ihan liikaa tuijottavat niihin käyriin. Ilkeeltä ne neuvolatädin kommentit tuntuu, mutta pitää vaan osata jättää ne omaan arvoonsa ja antaa vauvan olla yksilö.

Meillä neiti pulauttelee myös aika paljon, mutta johtunee siitä että ei kauheasti röyhtäile. Yleensä myös syö itsensä niin täyteen että pulauttaa heti kun päästää tissistä irti.
Meillä neiti nukkuu myös yönsä ihan kohtuu hyvin, yleensä 3-4 tunnin pätkiä välillä jopa viisikin tuntia. Menee yö unille yleensä 8 ja 11 välillä ja heräilee sitten 7-9 välillä. Mutta päivisin ei nuku yleensä kuin yhden kunnon neljän tunnin pätkän. Muuten sitten vain jotain 10-30 minuutin pätkiä. Sitten kitistään kun väsyttää mutta ei haluttaisi nukkua.
Nykyään meillä viihdytään jo vähän itsekseen lattialla ja imemisen tarve on aivan valtava iltaisin mutta onneksi tuttikin kelpaa ettei tarvitse istua koko iltaa tissi suussa. =) :LOL:
Ja vaaleanpunaista meilläkin käytetään paljon, yleensä sekoitettuna valkoisen tai muun värin kanssa. Mutta kutsu huuto kuuluu jälleen :)
eeve ja "emilia 3vkoa"

Ihania nimiä taas lapsoset saaneet!! :heart:

Meilläkin pulautellaan tosi paljon. Tyttö syö itsensä niin täyteen, et ylimääräset tulee sitten pihalle... Tuo imemisen tarve kun on ihan valtava ja kun tarjoaa tissiä niin johan kelpaa, mut sit hetken päästä tulee takas päin.. Neiti on löytänyt omat nyrkkinsä ja lutkutaa niitä jos ei tuttia tai tissiä oo suussa :)

Meillä on helpottanu masu vaivat tosi hyvin ja meinasin eilen et kokeilempa antaa d-vitskut, jotka on ollu nyt tauolla. Voi itku sitä huutoa..... \|O Annoin yhden tipan ja lähes koko ilta huudettiin... Pitää huomenna mennä apteekista hakee niitä dee-tippoja ja kokeilla josko ne ois parempia ku noi jekovitit...

Wilhelmiina kyseli kylmistä käsistä. Meilläkin on tytöllä kylmat kädet lähes aina, vaikka muuten onkin tosi kuumaverinen. Käsissä en oo silti sisällä mitään pitäny. Verenkierto taitaa olla vielä pienissä sormissa aikas huono.

Mummi teki meille tavea varten tosi söpöt pipon, tumput ja sukat. Tosi vaikee kaupasta löytää noin pienelle sopivia... Mustakin on ihana pukea neitiä tyttömäisiin vaatteisiin. Punaista löytyy paljon...

Pitääpi tästä lähteä viemään tyttö sänkyyn kun nukahti tuohon sohvalle :heart:

Emppu & Iita 6viikkoa+1päivä

Huomenta!

Tyttö nukahti (taas), joten pikaisesti ennen aamupalaa... :whistle:

Meillä on nyt sitten masuvaivat alkaneet vaivata pikkuista :ashamed: Pari iltaa on huudettu enemmän ja vähemmän. Rauhoittuu olkapäälle melko hyvin, mutta muuten hereilläolo on yhtä huutoa ja vääntämistä... Yöt nukkuu todella hyvin, onneksi!! Viime yönäkin tyttö nukahti klo 22, heräsi syömään klo 4 ja nukahti heti uudelleen, heräsi 7.30... :eek: taisi masuvaivat helpottaa ja sai sitten kunnon yöunet... Johan sitä koko päivä valvottiinkin kuten tuolla aiemmin kirjoitin ;)

Olen huomannut, että kakkakin on muuttunut vetisemmäksi ja sitä tulee harvemmin. Samanlaista on muuten väriltään ja hajultaan, joten lienee ihan normaalia kai... Aloitin tänään kuitenkin antamaan pienelle Rela -tippoja, jos niistä olisi apua. Kuinkahan pian se niiden vaikutus mahtaa näkyä? Olen myös yrittänyt tarjota tuttia enemmän, ettei toinen ihan koko ainaa roiku rinnalla, jos sekin vähentäisi mahanpuruja. Saisi syötyä aina kerralla masun kunnolla täyteen.

Muutenhan meillä kaikki onkin ok :heart: Lauantaina tuli pikkuiselle jo 1kk täyteen... HUI! Ja kyllä vaan meilläkin vauvaa vaaleanpunaiseen puetaan ;) Ihana nyt vähän söpöstellä, kun toinen on vielä niin pieni... Olen kyllä nauttinut jokaisesta päivästä pikkuisen kanssa enkä niitä pois vaihtaisi, vaikka välillä onkin raskasta!! Kuinka sitä ikinä malttaa antaa hoitoon...? :eek: :D

Onnea kaikille nimen saaneille!! :flower:

Mutta nyt aamupuuron keittoon :p

Wilhelmiina & pikkuinen 4vk 5pv :heart:

Minäkin pitästä aikaa kirjoittelen tänne. Aika tuntuu menevän todella nopsaa ton pojan kanssa ja se kun ei juuri päivisin nuku tuntia pidempiä pätkiä muuta kuin vaunuissa tai autossa. Eilen olikin tosi tylsä päivä kun ei päässyt vaunuilemaan ollenkaan niin eihän herra nukkunut tosiaan kuin se tunnin maksimissaan.

Meillä iltakiukuttelut jatkuu edelleen. Yleensä alkaa siinä seitsemän aikaan ja siitä asti roikkuu tissillä melkein koko ajan ja nukahtaa yleensä 22-23. Cuplatonia yritin antaa ilmavaivoihin mutta ei siitä tullut muuta kuin pulauttelua niin lopetin. Rela-tippojan olen minäkin antanut mutta nyt en taas pariin päivään, en tiiä onko niistä ollut mitään apua.

Kovasti poika on kasvanut. Posket on pyöristynyt ja masu tullut pulleaksi. Kyllä hän siihen tahtiin syökin että ihme olisi jos ei näkyisi. Meillä yöllä poika nukkuu yleensä ensin 4h ja sen jälkeen heräillään 2h välein. Yhden kerran on nukkunut 6h putkeen ja kyllä oli tissit pinkeänä kun poika vihdoin heräsi syömään. Sillonkin söi nopsaan ja jatkoi unia.

Jaahas nyt poika kutsuu.

Mimmi78 + poju 1kk

Memmu: Oletko sä eteläpohjanmaalta päin. Tuossa vain hokasin, että jos olet niin ollaan oltu samassa valmennus ryhmässä. Kävin tuossa liittämässä Luukaksen Kastetut.fi sivulle ja aloin katsomaan, että ompas tuolla tytöllä tuttu nimi... siis ainakin on sama kuin teidän tytöllä. :D

Lellu ja Luukas

Heippa :wave:

Nopsaa ilmoittelen että eilisistä nimiäisistä selvittiin hengissä =) itseasiassa pojat olivat tosi hienosti koko pitkän päivä...me vanhemmat sitten oltiinkin ihan puhki \|O

Pojista tuli A Jimi Wiljami ja B Luca Julius :heart: :heart:

Pitää mennä...vaunuista huudetaan :whistle: :wave:

Nyt menee jutut navan alapuolelle, mutta pakko on omaa pahaa mieltä ja huolta tulla teille purkamaan. Eilen vietettiin laatuaikaa isännän kanssa vauvan nukahdettua yöunille, mutta pettymys oli suuri. Vaikka synnytksestä on jo yli 8 viikkoa ja jälkivuotokin on jo muutaman viikon ollut muisto vain, niin silti yhdyntä sattui. :'( Missä vika? Jälkitarkastuksessa lääkäri oli sitä mieltä, että paikat on parantuneet hyvin. Kätilön mukaan repeämiä ei olisi tullut (ainakaan mitään isompaa, vain eppari). Tuosta leikkaushaavasta en usko kivun johtuvan, koska kipu tuntuu eripuolella ja todella syvällä. Sanokaa nyt, onko tämä normaalia, vaikkei itsestä siltä tunnukaan, vai mitä? Inhottavaa, kun ei muutenkaan nuo halut ole raskauden jälkeen palautuneet entiselleen. :\|

päivänsäde-79
Perjantaina käytiin 1kk neuvolassa. poika kasvanut hurjasti. painoa oli tullut 5650g (syn.3880g ja 51cm) ja pituutta 56.5. kovasti on poika tissillä ollut. kaikki on kyllä mennyt tosi hyvin. yötkin menee ihan hyvin.pari kertaa herää yössä syömään.täytyy mennä vauva kutsuu...

päivänsäde ja poika 4vko ja kaksipäivää

No niin nyt uudestaan...

Elikkäs onnittelut kaikille nimensaaneille :flower: kauniita nimiä kaikilla =) Taitaa muutes nuo eri versiot Luukaksesta olla nyt muotia ;)

Sekä :hug: kaikille joilla masuvaivaisia vauvoja...täällä kun on ollut masuvaivoja kertaa kaksi niin tiedän mitä se on :whistle:
Pulautteluakin löytyy täältä...mielestäni alkoi kun aloitimme Cuplatonin. En ole kuitenkaan lopettanut sen käyttöä koska toimii muuten ja pulauttelu on aikas vähäistä.

Maviks :hug: varmasti tuntuu kurjalta kun kuitenkin raskauden jälkeen odottaa innolla yhteisiä hetkiä oman kullan kanssa. Itse olen myös huomannut että ei tuo alapää ole entisellään...pientä kipuilua myös minulla ollut :ashamed: itse olen ajatellut sen johtuvan epparista. Hyvin kuitenkin pitäisi olla paikkojen parantuneet ja palautuneet synnytyksestä.

Joku kysyi meitin rotikoista (en muista nikkiä :ashamed: )...hyvin ovat poikiin suhtautuneet ja olen uskaltanut jättää poikia esim sitteriin siten etten hetkeen vahdi. Nyt olen ihan luottavaisin mielin koirien suhteen,huomaan että he jopa vahtivat poikia kun vieraat nostaa syliin ym. Seuraava jännityksen paikka on sitten kun pojat alkaa liikkua...silloin saa kyllä vahtia niin poikia kuin koiriakin :LOL:

Onko muuten muiden tenavat sellaisia vaunuissa että nukkuu vaan liikkeessä ja herää heti kun vaunut pysähtyy? meillä on tälläistä ja pikkuisen raivostuttavaa välillä:/ No kyllä joskus nukkuvatkin kun oikeen pääsevät unenpäästä kiinni.

Ja taas on mentävä :whistle: :wave: <br><br>

Heissan :wave:

Nyt sain kuvankin vihdoin profiiliin, siinä meitin muksut sylikkäin :heart:

Miekin aloin jo odotusaikana jostain kumman syystä pitää itte vaaleanpunaisia vaatteita, ja nyt sit tytylle on tullu vaaleanpunaisia tamineita hommattua :D Ennen en koko väristä piitannu yhtään, mut kait se tupla estrogeeni teki tepposet :LOL:

Meillä edelleen syödään parin tunnin välein ja iltaa kohti jopa roikutaan alvariinsa, yöllä saattaa tulla kolmekin tuntia väliä mut muuten pitää tissillä roikkua ylen aikaa :ashamed: Eilenkin oli ilta viiden ja puol 8 välillä lähes koko ajan tississä. sit sain vihdoin nukkumaan, ja söikin vasta 11 aikaan alkuyöstä. Ihme nälkäkurki tää tytsi :whistle: Toivon todella, että jossain vaiheessa vähän tasaantuis meno :whistle:

Ihania nimiä lapsukaiset saaneet =) Mein tytsi saa nimen tän viikon sunnuntaina, eipä tartte enää pitkästi salassa nimeä suvulta pitää :D Muutamaan kertaan on meinannu lipsahtaa oikea nimi ääneen ;)

No juu, nyt yritän iltapalalle ja sit nukkumaan, jos tyttö näin äitille levon suo :whistle:

Ukkis ja Eevi kohta 1kk<br><br>

äiti kolmelle
Meidän vauva kastettiin sunnuntaina ja sai kasteessa nimen Aatu Emil Kristian. Kiltisti "tollisteli" ja oli hereillä melkein koko juhlan, mutta sitten nukkuikin yön hyvin. Nyt nuha hieman vaivaa, joten yöllä enemmän pyöritään hereillä. Toivottavasti menee äkkiä ohi.

Jälkitarkastus oli tänään ja kaikki oli ok. Painoa tosin neuvolan vaaan mukaan oli lähtenyt vain 8 kiloa, joten vielä on jäljellä..
:ashamed: Tahtoisin jo päästä näistä isoista rinnoista eroon ( en tosin uskonut koskaan niin sanovani ;) )

Äiti kolmelle ja Aatu huomenna 7 vkoa

Nostoa... :wave:

Ihania lapsukaisia sulla Ukkis!! On pojastakin varmaan tullut ylpeä isoveli ja haluaa osallistua siskon hoitoon..

Tyttö nukkuu masun päällä :heart: Joka päivä siihen vaan rakastuu enemmän... Ja varsinkin nyt kun itse on saanut hyvin nukuttua ja jaksaa hyvin! Illalla ekaa kertaa jumppaan.. hieman jo jännittää millaiseksi kunto on mennyt ja pysyykö siellä muide mukana...

Voitteko kuvitella, että meilläkin tyttö tosiaan nukkuu melkeen koko yön ja syö kerran, pari välissä!! Viime yönäkin nukahti 22.30 ja heräsi syömään vasta 05.30!! Aivan mahtavaa... Kauankohan tällaista kestää? *koputtaa puuta* :whistle: Itse kyllä herään välillä kattomaan että pienellä on kaikki hyvin kun niin pitkään nukkuu, mutta onhan sillä :heart:

Rela -tippoja ajattelin antaa nyt viikon verran ja jättää ne sitten pois, jos masuvaivaa ei enää ole. Eilen illalla kun ei kitisty juuri ollenkaan :eek: Lienevätkö tipat sitten auttaneet jo nyt vai oliko tämä vaan jotain muuta... Ja tutista on ollut suuri apu! Toisaalta omatunto soimaa, kun toinen tuttia lutkuttelee (syynä varmaan tämä suositus tutittomuuteen :/ ) Onneksi sitä ei paljoa tarvita! Vaunulenkillä ehdoton mukana kun tyttö herää kesken lenkin ja alkaa armoton huuto :whistle:

Voisin kanssa yrittää vihdoinkin päivittää profiiliin uuden kuvan pikkuisesta...

Wilhelmiina & "Emppu" 4vk 6pv

No niin, saimpas minäkin aikaiseksi kirjautua sisään tänne profiilin saadakseni. Yritän päivittää Elsasta uutta kuvaa aika ajoin.

Meillä alkoi kamalat iltahuudot viikko sitten ja onneksi joku täällä jossain kirjoitti että Rela-tipat aiheuttavat joillekin vauvoille ummetusta. Meillä kävi myös näin. Kakka on muuttunut kiinteänpään muotoon ja jätti tulematta. Relat on lopetettu ja nyt tulee kakka noin kerran kaksi päivässä, joskin se on kovan punnauksen takana.

Tänään Elsa on nukkunut koko päivän kantoliinassa ja hyvin on pieruja paukutellut tulemaan.

Onko muilla tullut syömisen kanssa ongelmia? Siis lähinnä tarkoitan sitä, että meillä ainakin Elsa hermostuu heti jos maito loppuu kesken ja kun sitä lämmitetään lisää, huuto yltyy vaan eikä uusi maito enää kelpaa vaikka odottaa hetken ja rauhoittelee... On pakko sitten aina laittaa pulloon 120-140 ml ettei vaan lopu ja ettei maitoa mene sitten hukkaan, kun se toinen satsi ei enää kelpaakaan.

Mä oon ostanut sitä Nan standardia aika paljon kaappiin, kun ne uudet 1 ja 2 Nan on paljon kalliimpia. Halvin mitä standard maitoa oon löytänyt on 35 snt purkki.

Nyt tarvii tän mamman mennä syömään jotakin. Kurja sää pihalla, aina vaan sataa.

Memmu ja Elsa (kolme päivää vaille) 2 kk

Moikka!

Ehdinpä taas käymään täälläkin lueskelemassa. Tytti nukkuu yhdet pidemmät unet päivällä ja sillon on aikaa tehdä kaikenlaista. Mutta yleensä lähden silloin kävelylle/kauppaan, laitan pyykkejä tai teen jotain muuta. Ja niin jää netissä käyminen väliin. Sähköpostitkin pitäisi lukea joka päivä, mutta aina ei kerkeä eikä jaksa.

Maviks. Taitaa nuo yhdyntäkivut olla aika tavallisia synnytyksen jälkeen. Aikaa myöten ne katoaa. Mulla oli ensimmäinen synnytys aika raju ja imukuppi teki pahaa jälkeä. Tikkejä oli paljon ja istuminen pitkän aikaa kivuliasta. Seksi ei todellakaan maistunut pitkään aikaan ja aluksi sattui. Mutta se meni ohi. Maviks, liukastusaineet auttaa. :)

Wilhelmiina. Meilläkin on tytin kakka muuttunut vetisemmäksi ja sitä tulee kerralla enemmän. Ja enää vain yhden kerran päivässä. Ei ole joka vaipassa kakkoja niin kuin aluksi.

Revontulien tyvär. Mä olen kans ihastunut vaaleanpunaiseen. Vanhempaa tytärtä en ole pukenut vaaleanpunaiseen, koska aina oli mielessä se, että osa vaatteista pitää säilyttää seuraavalle lapselle. Nyt ostan vaatteita, jotka ovat selkeästi tytölle. Ja nautin siitä!! :D :heart: Pidän enemmän vaaleanpunaisesta kuin punaisesta. Punaistakin siedän nykyään. Ennen inhosin sitä. Jopa itselle olen ostanut eri sävyisiä punaisia (ei kirkkaanpunaisia) vaatteita.

Heffalump. Musta tuntuu myös, että joka toinen yö menee hyvin ja joka toinen yö huonosti. Nyt on mennyt kaksi yötä hyvin, joten ens yönä tytti nukkuu varmaan sitten huonosti. Viime yönä hän nukkui jopa reilut 5 tuntia ekalla pätkällä ja 3 tuntia seuraavalla.

Meillä on ristiäiset vasta melkein 2 viikon kuluttua. Olisin halunnut pitää ne aikaisemmin, mutta mun vanhemmat ovat pohjoisessa isomummin luona ja haluan, että hekin ovat paikalla ristiäisissä. Harmi, ettei isomummi jaksa tulla tänne. Tytti on hänelle 7. lapsenlapsenlapsi. Mun äiti yrittää kovasti udella tytin nimeä, mutta ei kerrota, ei. Ellei sitten vahingossa. :whistle:

:wave: Maxine ja tytti 5vko5pv

Meidän pikkuinen hymyili tänään ekaa kertaa kunnolla äidille ja isoveikalle :D :heart:
Mut sit tuon isoveikan kans kyllä hymy aina välillä hyytyy kun hän uhman kourissa koettelee äitin hermoja kun isi on töissä :( Poika kun sanoo kaikkeen EI! Ja mitään kun hän ei suostu tekemään (tai tekee mut tosi harvoin) ellen mene ja ota häntä kädestä kiinni ja laita häntä tekemään, esim. pukeminen, vessassa käynti, syöminen jne.
Tänään sain varmistettua ristiäispäivän ja papin, kun vaan vielä se tärkein keksittäis eli nimi.... 6 nimeä on ehdolla, eiköhän niistä joku kiva "yhdistelmä" saada aikaseks.
Onks muilla tämmöstä?...Meidän vauva kun on hereillä niin hänen täytyy saada olla kokoajan sylissä, joskus harvoin saattaa hetken viihtyä esim. sitterissä. On muuten tosi kiva tehdä kotitöitä kun toinen käsi on jatkuvasti varattu :/
Vetääkö muiden vauvat syödessään maitoa henkeen? Meidän vauveli joutuu yskimään ja rykimään vähintään kerran joka syötöllä. Lähinnä silloin kun hän nukahtaa tissille...
Jaksamisia teille kaikille :wave:
t:vilivilpertti ja pikkuinen melkein 5 vk

Huomenta kaikille! Pitkästä aikaa pääsen koneelle ja nikki on muuttunut, olen entinen Sahrami :wave:

Meillä poika on nyt 5viikkoa ja 3 päivää. 1kk neuvolassa oli 55cm ja 4270g (syntyessään 3380 ja 50) eli hyvin kasvaa. Tissin lisäksi meillä syödään tuttelia, mitä menee noin pari purkkia päivässä :eek:

Poika nukkuu tosihyvin yöt, just viime yönä nukkui 8 tuntia. (22-6) Päivisin saattaa olla pidempiä jaksoja hereillä, tosin nukahtaa heti kun lähetään vaunulenkille taikka autolla johonkin.

Isoveli on suhtautunut vauvaan ihmeen hyvin, ei ole vieläkään tullut suurempaa mustasukkaisuutta. Alkuunhan sitä pelkäsin eniten miten jaksan noitten kahden kanssa, mutta tosi hyvin on mennyt. vaatihaan isoveikka enempi huomiota kun ennen- ja aina kun alan imettää haluu hänkin jotain. :D Iskää kohtaan on enempi sillain, että jos iskä pitää vauvaa sylissä, niin saattaa änkee siiheen ja haluta myös heti syliin. Jotenkin hyväksyy paremmin että minä hoidan vauvaa, kuin iskä.

Nyt on mies vapailla ja pitäs alkaa vihosta viimein pakkaamaan, kun on se muutto loppukuusta..Meillä mies tekee vuorotyötä 4 aamua, vapaa, 4 iltaa, vapaa, 4 yötä ja 6 vapaata. Kivoja noi pitkät vapaat, vaikka useestihan on viikonloputkin töissä.

Ristiäisetkin on lauantaina ja kummitytön synttärit huomenna, joten kiirettä piisaa. No nyt esikoinen heräs, pitää mennä laittaa aamupalaa B)

TaikaMetsä ja poijaat (1kk ja 6päivää ja 2v 5kk)

Ensimmäinen lääkäri neuvola takana ja terveen ja hienon tytön paperit saatiin!! Valtavasti on neiti kasvanut, 5350g (2914g) ja 55,5cm (48cm). Ja lähes pelkällä rintamaidolla! Tuttelia olen nyt joutunut iltaisin antamaan pullosta kun ennen annoin omaa maitoa pullosta, mutta olen totaalisen kyllästynyt rintapumppuun ja näen punaista jo pelkästä lypsämisen ajatuksesta.....

Neiti nukkui, mutta nyt heräsi... mentävä on...

Emppu & Iita 6vkoa ja 4päivää

juksu06
Heissan pitkästä aikaa! :wave:
Ei oo jaksanu, eikä kerenny kirjotella, mutta lukemassa oon käyny teidän jutut!

Tänään ois Topiaksen 2 kk neuvolakäynti. saa nähdä kuinka paljon on painoa ja pituutta tullu lisää. ainaski poitsu on hirveenä kasvanu ja kehittyny. tuntuu, että se on jo iso poika, eikä vauva enää. Kirjottelen sit myöhemmin neuvolakuulumiset...

Topias on alkanu nyt nukkuun tosi hyvin, myös päivällä. nykyään nukkuu päivälläkin 3 tunnin unia ja yöllä parhaimmillaan nukku sen 7,5 tuntia. yleensä herää kahdesti tai kerran. viimeyönä nukahti 22, söi 2.10 ja 6.10 ja sit heräs 9.15. nyt nukkunu 1,5 tuntia..

ootteko muuten jatkanu massulääkkeiden antamista jos ei maha oo enää vaivannu? aattelin, että vois kokeilla ilman, ku ei enää niin hirveenä vaivaa, mitäs nyt ilmavaivoja on, hirvee piereskelijä tuo poika! meillä on käytössä relat ja cuplaton. en tiiä uskaltaako jättää pois... pitää kysyä terkkarin mielipidettä.

Juups, mut nyt täytyy lähtä, ku pitää poika syöttää ennen neuvolakäyntiä, siis siellä neuvolassa. inhottava, ku pitää aina sumplia tuo pojan rytmi tuohon neuvolaaikaan. siis nyt mietin, että ootanko, että herää kotona vai lähenkö hyvissä ajoin, että voin sit siellä syöttää...

niin, ja onnittelut kaikille uusille nimen saaneille! ihania nimiä on! musta on mielenkiintosta tietää mitä nimiä muut on antanu..

äiti&topias huomenna 2kk :heart:

Yhteistyössä