Elotaaperot 2007

Milolla ei ole ollut yhtään korvatulehdusta, mutta esikoisen (nyt 3 v 2 kk) korviin suunnitellaan juuri uusintaputkitusta. Meillä meni niin että ensin oli pari erillistä korvatulehdusta reilun vuoden iässä jotka hoituivat antibiooteilla. Sitten oireilematon korvatulehdus meni niin pahaksi että toinen tärykalvo puhkesi. Sen jälkeen korvat eivät käytännössä parantuneet lainkaan antibiooteista huolimatta, vaan tulehtuivat aina uudestaan ja alkoi kehittyä liimakorvat. Tilannetta seurattiin muistaakseni 4 kuukautta ja sitten putkitettiin. Vuoden ajan olivat putket paikallaan ja ei tulehduksia. Kun putket poistuivat (kuten kuuluikin) tuli yksi tulehdus ja sen jälkeen toinen korva on taas koko ajan ollut täynnä nestettä. Huomenna ollaan menossa taas korvalääkäriin. Jos korvassa on vielä nestettä niin korva putkitetaan uudelleen.

Milolle ilmestyi muuten eilen yhdeksäs hammas, eli ensimmäinen poskihampaista vasemmalle ylös.

77mm ja Milo 1 v 2 vkoa
 
Korvakierteestä meillä oli perä toisensa jälkeen(puhkaistiin kerta viikossa kun kuurit eikä puhkaisut auttanut mentiin lennossa putkitukseen tätä kesti kolme kk) ja täällä sanottu et jos ei parane välillä laitetaan putket ja yl.puolen vuoden aikana kerran kuussa tulehdus putkitetaan sit eli puol vuotta yleensä seurataan,toki tapauskohtaisia mut kokeile puuduttavia korvatippoja yliopiston apteekki valmistaa itse ,muualta ei saa saat ehkä nukkua neljä tuntia putkeen.
Tänään saatiin 1v-piikki saa nähdä mitä seuraamuksia saadaan :( muuten täällä mennään lujaa ja oltu jopa viikko terveinä ja nukuttu yöt,kyllä uni tekee ihmeitä,sateista päivän jatkoa kaikille
 
Paranemisia kaikille pienille ! :hug: Meillä ollaan oltu toistaiseksi terveinä, katsotaan kunhan ensiviikolla alkaa koulut, että mitä pöpöjä isosisko tuo pojalle tullessaan.

Nyt on valokuvauksessa käyty. Eihän niistä yhteiskuvista tullut mitään, eivät sisarukset olleet yhteistyökykyisiä ollenkaan. :ashamed: 1-vuotiaasta tuli varmaan hyviäkin otoksia.

Mies maalaa tuolla ulko-ovea, kauhee maalinkäry tulee. Lapset katselee muumeja DVD:ltä. Kohta pitäis taas pakata perhe autoon ja lähteä asioille; vaihtamaan kuistin ikkunalasit, kyselemään matkatoimistoon tarjouksia. Mieluummin koittaa hoitaa useamman asian aina yhdellä kotoa lähdöllä kun on jotenkin niin stressaavaa aina nämä lähdöt... varata välipalat, vaihtovaatteet ja kaikki nää perusjutut mitä lapsiperhe raahaa mukanaan. Liikenteeseen pitää aina varata aikaa ruuhkien takia ja muuten niin ihana hellekeli muuttuu tuskaksi kun täytyy asioille lähteä ja lapsia köyttää turvaistuimiinsa. :eek:
 
Pirteää syksyä kaikille! oon lukenut mutten kirjoittanut itse piiitkään aikaan.meillä Ossian täytti elokuun lopussa 1v ja pienet juhlat oli.Kävellään tukia pitkin ja joskus "vahingossa" ilmankin.puheen papatusta tulee ja jokunen ymmärrettäväkin sana.Neuvolamitat 77,7cm 10,320kg.Yöt meillä nukuttu jotain poikkeuksia lukuunottamatta parin kk ajan. Nytpä jännää kun yhdet menkat tuli kun lopetin imetyksen ja aamulla testasin plussaa ;) ei vielä oikein uskalla hihkua kun tuntuu oudolta! eihän meidän enää pitänyt mutta... =) no nyt saa mies sen tila-autonsa :LOL:
 
Pauzi
Enpä ole minäkään hetkeen kirjoitellut... Meidän Miljasta on tullut todella iloinen ja ihana, kaikki itkuisuus ja ärtyisyys hävisi yhtäkkiä. On ollut ihan kivaa olla kotona lasten kanssa. Nyt sitten minäkin tein positiivisen testin toissa iltana, eli toukokuussa olisi kolmonen tulossa, toivotaan että kaikki menee hyvin.

Eipä tänne kummempia, menen tästä hetkeksi pötköttelemään kun niin väsyttää!!

Pauzi, Milja 1v1kk ja masu 5+1
 
Ihanaa. kun odottajia porukassa näin paljon muitakin! Tosi kivaa! Mulla jännitys kasvaa tammikuuta kohti mennessä. Rakenneultras luvattiin tyttöä Kaisalle leikkikaveriksi, hieno homma. Kaisan elämässä yhtä vauhtia, kävely puoliksi juoksua. Ja perhekerhossa käydessä Kaisa nautti kovasti toisten lasten kanssa olemisesta, ojenteli heille leluja. Mulle kans antoi kotona pehmoleluja lohduksi, kun maha kipeänä saastuneen veden takia. Kylän vesi sisältää kolia, ja tietty sain mahataudin. Nyt olo jo parempi. Kaisalla jo tosi paljon hampaita, entisten 12 lisäksi tullut pari uutta. Sormet usein suussa ja kuolaa tulee. Ruokaa menee vaihtelevasti, yritän antaa pääasiassa kotiruokaa. Hyvin voidaan tällä hetkellä kumpikin, tosin talven tullen varmasti flunssat taas iskee. Kaikkea hyvää mammoille, taaperoille ja odottajille!
 
Kian kasvaa hurinalla ja alkaa käydä aina vaan tukalammaksi juosta kaverin perässä tämän mahan kanssa. Tänään tulee rv 33 ja maha alkaa olla ihan kohtalaisen iso.

Mutta nyt pitänee menneä tarjoamaan pojatsulle iltapuuro että pääsee jätkä nuksimaan. :heart:
 
Moikka kaikille! =)
Nyt vasta tajusin että lapset on jo taaperoita ja täältä saattaisi löytyä pino. :) Hyvä juttu.
En päässyt enää pitkään aikaan lukemaan 0-12kk puolella olevia juttuja kun ei suostunut avaamaan niitä mutta nyt yritin tämän pinon lukea kokonaan. :)

Meillä on kanssa ihan kauheaa kiukuttelua jos kuulee sanan ei ja estetään tekemästä jotain ei sallittua. Hirmuinen huuto alkaa heti.

Juuso täytti 1vuotta 25.8 ja vähän sen jälkeen alkoi kävelläkkin. Joten nyt ei enää kauheasti konttaa kun kävelee joka paikkaan.

Hampaista on täällä paljon ollut puhetta. Meillä niitä alkoi tulla aika ajoissa ja nyt saldo on jo vissiin jotain 14 paikkeilla. Hienosti ruokaa puree poskihampaillakin. :) Ja lasten tahnaa saatiin Mimmalta(miehen äiti) joka on hammashoitajana. :) Juuso ei osaa sylkeä mutta ei se vissiin niin kamalaa vielä tuon tahnan kanssa ole ja hienosti antaa harjata.

Meillä päivät menee yksillä unilla ja illalla käy poika nukkumaan joskus 21-22 välillä. Aamulla yleensä sitten herätäänkin vasta 8-10 maissa. :)

Iloinen poika on yleisesti ottaen. Tietysti myös huonompia päiviä löytyy. Ja siis olen kotona pojan kanssa ja meinaan olla vielä ensi vuoden.

Vähän omaa napaa. Juuson synttäripäivänä tein raskaustestin joka oli positiivinen ja olen samassa toukokuun pinossa odotus puolella Pauzin ja Alice in wonderlandin kanssa. :)
Nyt on parina päivänä alkanut etoa vähän kaikki ja väsymys on ollut kova koko tämän alkuraskauden. Mutta kyllähän se tästä. :)
Nyt lopetan jaarittelun.

Mutta Onnea kaikille 1-vuotialle ja Kaikille raskautuneille!!! :flower:

Jonz7+4&Juuso 1vuotta 3viikkoa
 
alice in wonderland ja pauzi onnea plussasta rutkasti onnea odotukseen!

korvakierrekokemusta on esikosta, joka puolivuotta oli käytännössä kokoajan korvtulehduksessa, kunnes korvat sitten putkitettiin ja kitarisat poistettiin. sittemmin tulehduksia on ollut vain satunnaisesti.

mekin ollaan oltu terveinä, mutta viikonloppuna sekä kakkonen, että elotaaperomme saivat körnän. vielä ei ole kuumetta tms, mutta räkäisyyttä ja yskää sitten senkin edestä. tulevana viikonloppuna olisi tarkoitus antaa lapset mummin ja ukin hoiviin ja mennä kaveriporukan kanssa viettämään lapsivapaata viikonloppua. toivottavasti kaikki olemme reissukunnossa.

lauri ei vieläkään kävele ilman tukea. muutama satunnainen askel on tullut, muttaedelliskerrasta taitaa olla jo toista viikkoa. omaa höpötystä on paljon ja pieni pullea sormi osoittelee milloin minnekin.

hoitajan kanssa on mennyt loistavasti. tänään olivat maalanneet syksynlehtimaalauksia vesiväreillä, laurikin ihan ite =)

valokuvaamossa käytiin laurin ollessa 6kk. seuraava suunniteltu kerta on 3v kuva. valokuvia on otettu paljon, sais vaan ne teetettyä kuviksi...

ei kummempia tänne. mukavaa syksyä kaikille!
 
Hei vaan kaikki ja Jonz löysin myös tänne =) Meillä Ossian edelleen kävelee vain tukea vasten.ei uskalla irroittaa mutta kaikki aikanaa.Kuolakausi alkanut uudestaan ja pakko ihan pitää kankaisia ruokalappuja kun kokoajan kaulukset märkänä.nyt hampaita 12 ja lisää pukkaa ;) Tankki hienolta kuulostaa teidän arkenne! =) meillä myös nyt kivan tasaista.Ainoa tunteita kuumentava juttu kun meinaavat laittaa ihanan kyläkoulumme ovet säppiin ja tietysti säästösyistä |O pieni mahdollisuus on vielä pelastaa koulu ja kaikkemme teemme.. Meillä 1vkuvauksen koevedokset kotona ja kerrankin helppoa kun on vain muutama onnistunut :D poikaparka niin pelkäsi isoja valoja ja salamoita että meinasi ihan pommiin mennä
mutta öitä kaikille :wave:
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen.
Meille kuuluu ihan mukavaa. 13 kk on täynnä, mutta edelleenkään poika ei uskalla kävellä ilman tukea, vaikka luulen, että osaisi kyllä. Pari kertaa on ottanut 4 lyhyttä askelta, mutta sitten ei taas mitään. Tosi kauan on kävellyt tukea vasten ja kärryn kanssa. Touhukas ja iloinen poika on, mutta tosi vahva oma tahto on ilmaantunut. Auta armias, jos en anna jotakin hänen haluamaansa |O ! Ruoka maistuu nykyään hyvin (kotitekoinen ei yhtä hyvin) ja unetkin maistuvat. Kun imetys loppui, on poika nukkunut pääasiassa kokonaisia öitä ( n 9,5 h). Jihuu =) !

Täällä tosi monet ovat jo uudelleen raskaana. Onnea :flower: ! Meillä vasta aloitellaan univelan kuittausta eikä siksi ole niin kovasti uusi raskaus edes ollut mielessä. Mun raskaus oli todella vaikea, mikä ehkä pistää myös vähän miettimään. Toinen lapsi olisi kyllä tosi tervetullut vielä. Toisaalta pitäisi alkaa toimia aika pian, kun en ole ihan nuori ja tämä ekakin tuli ivf:llä. Toisaalta ei pitäisi olla estettä luomuraskauteenkaan ja melko nopeasti mentiin hoitoihin, joten ajateltiin alkaa piakkoin tjot-tyylillä toivottaa vauva tervetulleeksi :) .

Mukavaa syksyä kaikille!
 
Milo on alkanut viimein (siis kun on kävellyt niin kauan tuen kanssa>) kävellä ilman tukea. Ei tosin mitään huimia matkoja, vaan metrin verran aina silloin tällöin.

77mm ja Milo 1 v 3 viikkoa
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa ja ONNEA kaikille raskautuneille.

Meillä elämä ihan mallillaan. Käyn töissä 3 pvä/vko ja tyttö tykkää olla hoidossa. Nauttii muiden lasten seurasta, eikä edes kiukuttele kotona. Halailee ja pussailee vaan kovasti kun äiti tulee hakemaan. Hampaita meillä on vasta 5 ja nekään ei oo vielä ihan kokonaisuudessaan esillä. Tyttö alkoi nyt kävelemään varpaillaan. Koko ajan oppii uusia juttuja. Pyöriminen on myös hänen yksi lempipuuhistaan (pyörii siis toisen jalan varassa ympäri hurjanlailla ja sitten pökerryksissä tupsahtaa lattialle). Kovasti hän jaksaa kävellä, nyt kahtena päivänä käyty 2-3 km lenkki ja tyttö on kävellyt suuren osan matkasta välillä työntäen vaunuja. Ja äiti ei saa auttaa yhtään vaunujen työntämisessä. Meilläkin siis jonkinasteista uhmaa esillä. Kieltäminen aiheuttaa myös naaman vääntymisen itkuun ja itse pitää saada syödä. Tietäähän sen mikä sotku siitä syntyy, mutta on kyllä kehitystäkin tapahtunut. Yöt nukutaan pääsääntöisesti kokonaan omassa sängyssä. Joskus jos herää jostain syystä itkemään niin oon ottanut viereen nukkumaan ja siinä sitten jatkaa unia. 1-v valokuvassakin käytiin ja nyt pitäis sit valita niistä kaikista ihanista kuvista ne mitkä halutaan.

Mites elotaaperoiden puhe? Joko tulee sanoja? Meillä tuli jo muutamia sanoja vähän ennen 1-v synttäreitä, mutta sitten se puhe jotenkin taantui ja nyt ainut mitä neiti sanoo on OHO. Ja se tuleekin sitten ihan joka paikkaan. Toki sitä omaa jokellusta on paljon, mutta ei mitään oikeita sanoja.

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille!
 
:wave: jipii! meijän ukkeli on nyt ensimmäisiä kertoja noussut itse istumaan sängyssä ollessaan ja tukea vasten noussut pystyyn. Kovin on levee haara-asento ja etukeno, mut pystyyn silti noustaan :D Kyllä kai se tästä sitten lähtee etenemään.

Puhetta ei tuu muuta kuin äiti HYVIN selkeästi artikuloituna ;) Pallo on pah ja koira on au au suu mutturassa. En tiiä tarkoittaako sanoa vai onko vaan epätoivoinen äänne annannanna kun jotain ruokapöydässä käsi ojossa kurkottaa eli siis haluaa. Poppa tarkoittaa lamppua/valoa.

-laluz ja poikanen 13,5kk

 
Hei vaan kaikki elotaaperoiden äidit pitkästä aikaa! :wave:

Tuntuu että aika menee kuin siivillä, ja harvoinpa on tullut tälle puolelle enää nykyisin kirjoiteltua. Nyt ajattelin ryhdistäytyä ja kerätä vähän ajatuksia ja kuulumisiamme tiivistetysti :).

Meillä viimeaikainen suurin edistysasel on todellakin askel, Iisa oppi nimittäin kävelemään tuossa n. vuoden ja kolmen viikon ikäisenä :heart:. Ihan yhtäkkiä tajusi että pystyy liikkumaan vaikka mistään ei kiinni pitäisikään, ja nykyään elämä onkin sitten yhtä huoneesta toiseen ramppaamista :). Onneksi kuhmuilta on toistaiseksi selvitty, aika rauhallisesti tuntuu ottavan.

Toisen suuren esistysaskelen Iisa otti muutama päivä 1v synttäreiden jälkeen kun luovuttiin tutista. Kova tuttityttö neiti ei ole ollutkaan missään vaiheessa, mutta unikaverina tutti on ollut ehdoton. Ällistyttävän helposti se kuitenkin unohtui, ekana päivänä itki 15min tutin perään ja siinäpä se oikeastaan oli.

Uhmasta: meillä kohtuullisen tuntematon käsite vielä toistaiseksi, onneksi. Aika nätisti Iisa tottelee neuvoja ja ohjeita. Tuntuu että nykyään oikein korostetun nätisti kun alkaa ymmärtämään mitä vanhemmat hänelle puhuu, sitten ylpeänä tekee niin kuin käskettiin ;).

Sanoja laskeskelimme yksi ilta Iisalla olevan kymmenen (sellaisia siis, joita osaa itse käyttää oikeassa tilanteessa) :auto, äiti, isi, mummo, kiitti, pissi, tissi, lamppu, ajaa (auto ajaa), hei hei. Kaikki ei tietenkään tule ihan täydellisenä, mutta ainakin niin että äiti ja isi ymmärtää ;). Niin ja eieiei on edelleen sanonta top3:ssa, lähestyttäessä jotain kiellettyä (kuten hellan tai pesukoneen nappuloita) Iisa alkaa hyvissä ajoin heiluttamaan päätä ja hokemaan että eieiei . Hyvin tuntunut oppi menneen perille siis :D

1v neuvolassa saimme mitat 80cm ja 9800g (muistaakseni). Pipo oli 48cm. Hyvin oli tullut sekä pituutta että painoa, painokäyrällä oli selvä hyppäys ylöspäin.

Hampaita
Iisalla löytyy 11 tai 12, toisen alaposkihampaan tarkkaa tilannetta en juuri nyt osaa sanoa ;).

Hampaiden suuresta määrästä huolimatta Iisa ei ole oikein vieläkään hoksannut tuota pureskelun jaloa taitoa. Tai siis jos hänelle tarjoaa leipää, makaronia, tai vihanneksen palasia niin syö ihan mallikkaasti, mutta ns. klöntit soseen seassa saa yökötysrefleksin käyntiin kun pieni parka ei tajua makustella että onko ruuassa klöniä vaan nielee suorilla. Niinpä minä olen tyytynyt soseuttamaan kaiken ruuan edelleen ja tarjoilemaan sitten sormi- (tai nykyään jo haarukka-)ruokia sitten siihen päälle.

Valokuvauksesta: Minä käytin Iisaa innoissani puolivuotiskuvassa, ja nyt 1v kuva on sitten jotenkin jäänyt. Lienee rahatilanteellakin osuutensa asiaan.

Onnea vauvauutisista Pauzi, Jonz ja Alice in wonderland!!! Tehän päätitte sitten kuormittaa toukokuisten pinon, me pietun, amalia07:n ja JoannaH:n kanssa palstailemme tuolla huhtikuisissa :wave:. Ja minä siis entinen inom, piti kehitellä uusi nicki pikkukakkosta kuumeillessa :). Meillä olisi huomenna (12+6) edessä np-ultra ja kovasti jännittää että onko kaikki massussa hyvin.

Onnea Tankki tyttöuutisista ja Hopeakaisla tsemppiä ison massun kanssa :heart:
 
Heipähei!

Mä oon täällä palstalla pyörinyt ja lukenutkin teidän muiden juttuja, mutta itse en ole saanut aikaiseksi kirjoitettua. Kun mä en osaa kirjoittaa lyhyesti.

Neuvola oli päälle viikko sitten ja 1-vuotismitat ovat: 82 cm ja 12,030 kg ja py oli 49 cm. Eli ihan hyvin kasvaa.

Synttärit meni hienosti ja Nella nautti omasta kakusta, lätsytteleminen ja tonkiminen olivat ihania juttuja. Meni sitä kakkua suuhunkin. Meillä aikuisilla oli sitten oma Nalle Puh-kakku. Lahjoja tyttö sai niin että sanoinkin ettei lasta tarvitse muistaa jouluna lainkaan. Pari pakettia Mega Blokseja, Fisher Pricen palikkalaatikon ja Learning Homen, toisen taaperokärryn mummolaan, pari pehmolelua, vaatteita, jalkapallon ja koripallon. Laitan kuvan kakusta kun saan purettua kuvat koneelle.

Meillä kävellään jo joka paikkaan, ainostaan jos on pakko päästä nopeasti niin sitten kontataan lujaa. Sanoja ei oikein ole, papapapappaa hokee usein kun tahtoo miehen huomion. O-ou ja oho sanoo jos tekee jotain kiellettyä ja jää siitä kiinni tai tuhoaa jotain. Mistä lie oppinut :D . Tarhasta opittuja juttuja ovat kirkuminen ja raapiminen. Huokaus.

Edelleenkään tyttö ei kuuntele tippaakaan mitä hälle sanotaan, lähinnä kiellot menee kuuroille korville... Toiset päikkärit pudotettiin pois ja nykyään yöunille mennään tuossa 19-19.30 ja herätään aamulla 07 pintaan. Ihan hyvin on sujunut, ei suostu nukkumaan päikkäreitä vaikka olisi kuinka itkuinen ja kiukkuinen. Siinähän sitten äiti ja isi viihdyttävät!

Lääkäri tosiaan sanoi että seuraavasta korvatulehduksesta lähete korvapolille ja putket korviin. Nyt Nella on ollut syömättä antibiootteja päälle viikon, mikä tuntuu jo tosi pitkältä ajalta. Ehkä se tästä... Rokotusta ei nyt neuvolassa saanut kuurin takia, mutta jälkitarkastuksessa sitten parin viikon päästä olisi tarkoitus, jos vain ei ole uutta tulehdusta päällä.

Onko kellekään teistä tullut kutsua siihen korvatulehdusrokotetestaukseen?


Kyselin neuvolasta siihen ohjelmaan pääsyä eivätkä osaneet sanoa että testataanko Helsingissä laisinkaan. Siinähän oli niin että kolme neljäsosaa saivat korvatulehdusrokotteen ja jäljelle jäävä yksi neljäsosa saavat hepatiittirokotuksen, eli kumpikin olisi hyvä, jos vain pääsisi mukaan testattavaksi. Ajattelin rokotuskeskukseen ottaa yhteyttä ja ilmaista mielenkiintoni kyseiseen kokeiluun.

Rokotteista vielä tuli mieleen että on kyllä hyvä että Rota-rokote hyväksyttiin mukaan ohjelmaan. Jos sitä vielä lapsia siunaantuu niin eipä tarvitse sitten siitäkään huolehtia.

Mä ajattelin tehdä uuden kerhon, kun kerran Liivia on täysin hylännyt meidät. Yritin jo, mutta herjasi että multa puuttuu jotain tietoja... Noh. Yritän uudelleen kun ehdin. Ilmoitan sitten täällä ja vanhassa kerhossa kun olen uuden perustanut.


Kirvash ja Nella - vuosi ja viikko
 
Hei täältäkin!!

Minea osaa jo kävellä ihan hyvin, mutta konttaa vielä kuitenkin aika paljon. Pääsee niin nopeammin. On vähän laiska kävelemään.. :LOL:

Sanoja on tällä hetkellä: äiti, tiitti (kiitti), kukka, kakka, kakku, hei hei, oh-ho. Nämä yleensä tulee oikeassa paikassa, eli tietää sanojen merkityksen.

Viimein on alkanut Minealle myös kotiruoka maistumaan. Tänään löytyi uusi herkku. Jauhelihakeitto!!! En ois ikinä uskonu et ois tytön makuun, mutta niin vaan söi ison annoksen ja halusi vielä lisää.

Edelleen roikutaan äitin jalassa tosi paljon ,mikä on välillä todella rasittavaa. Ei pysty mitään tekemään, kun tyttö roikkuu jalassa ja saa hirveet raivarit jos jää yksin.

Kirvash: Kiva jos viitsit perustaa uuden kerhon!!

jonna ja Minea
 
NYT ON PERUSTETTU UUSI KERHO!

Elokuiset 2007 nimellä kulkee. Salasana sama kuin aiempaankin. Että sinne vaan hakemaan jäsenyyttä, hyväksyn kyllä kaikki heti kun haun näen ja kuvia postittelemaan. Yritän saada edellisiä keskusteluita (jotenkin) uuteenkin kerhoon, tai sitten vaan tehdään uudet aloitukset.

TERVETULOA!
 
Iltoja

Meillä on myös Kirvash korvapolille aika lokakuun lopussa. Nyt oli kaksi viikkoa välissä ja taas korvatulehdus :( jo 7. meneillään....En ole moisesta rokotuksesta kuullutkaan, kerro jos saat mahdollisuuden osallistua! Tulehdukset ovat kuulemma jossainmäärin perinnöllisiä ja meillä on molemmilla ollut kierre pienenä, joten geenit on sitten senmukaiset korvatulehdusten suhteen.
Mikä se entinen salasana oli sinne kerhoon? En ollut mukana niin en muista. Vositkos laittaa sen mulle yv:nä Kirvash?
Muuten meillä ihan kivasti asiat. Nikolas opettelee selkeesti nyt liikkumisen lisäksi sanoja, kun osoittelee kaikkea ja "sanoo" jotain. Muutamia sanoja tulee jo ja helposti matkii sanan kun aikuinen sanoo jotain. Kova on touhuumaan, kiipeemään ja leikkimään. Kaikkein kivoin leikki on piilosleikki, jaksaisi sitä vaikka kuin kauan.
Meillä mun esikoinen jo muutti sitten pois kotoa eli lähti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle.

Hyviä syyspäiviä kaikille!
 
heippa täältäkin pitkästä aikaa kerhon puolella käynyt jutustelemassa:)Täällä ei uusia juttuja kovaa flunssaa likalla vaihteeksi lääkärisää käytiin kun niin väsähtänyt ja räkäinen mut jokin virus vain jyllää korvat putsattiin ku oli täynnä möhnää mut ei kummempaa.Ruokia pitäisi kokeilla mitä ihmeellisimpiä siis en ikinä kuullutkaan saati tiedä miltä näyttää et saa nähdä kuinka niistä ruokaa osaa tehdä =) Nyt hihat heilumaan kun rauha maassa aurinkoista päivää kaikille
 
Kristjan täytti elokuussa 15pv vuoden. Nyt jo kävelee hiukan ilman tukea, ja osaa sanoa äiti, isä, anna ja nälkä. Mitat olivat neuvolassa 77cm ja 10,2 kg. Melko pieni siis vielä :) Mutta sitäkin tahdokkaampi ja pippurisempi.:)

Nyt vain on kova kuume, eilen nousi yli 40 asteen, ja Panadolin avulla se laskee siihen 39 asteeseen. Jokin virus sanottiin neuvolasta. Käski seurailla tilannetta.

Jah jah, miten muiden äippien taaperot voi? En ehtinyt koko pitkää ketjua lukea.
 

Yhteistyössä