Hei vaan kaikki elotaaperoiden äidit pitkästä aikaa! :wave:
Tuntuu että aika menee kuin siivillä, ja harvoinpa on tullut tälle puolelle enää nykyisin kirjoiteltua. Nyt ajattelin ryhdistäytyä ja kerätä vähän ajatuksia ja kuulumisiamme tiivistetysti
.
Meillä viimeaikainen suurin
edistysasel on todellakin askel, Iisa oppi nimittäin kävelemään tuossa n. vuoden ja kolmen viikon ikäisenä :heart:. Ihan yhtäkkiä tajusi että pystyy liikkumaan vaikka mistään ei kiinni pitäisikään, ja nykyään elämä onkin sitten yhtä huoneesta toiseen ramppaamista
. Onneksi kuhmuilta on toistaiseksi selvitty, aika rauhallisesti tuntuu ottavan.
Toisen suuren esistysaskelen Iisa otti muutama päivä 1v synttäreiden jälkeen kun luovuttiin tutista. Kova tuttityttö neiti ei ole ollutkaan missään vaiheessa, mutta unikaverina tutti on ollut ehdoton. Ällistyttävän helposti se kuitenkin unohtui, ekana päivänä itki 15min tutin perään ja siinäpä se oikeastaan oli.
Uhmasta: meillä kohtuullisen tuntematon käsite vielä toistaiseksi, onneksi. Aika nätisti Iisa tottelee neuvoja ja ohjeita. Tuntuu että nykyään oikein korostetun nätisti kun alkaa ymmärtämään mitä vanhemmat hänelle puhuu, sitten ylpeänä tekee niin kuin käskettiin
.
Sanoja laskeskelimme yksi ilta Iisalla olevan kymmenen (sellaisia siis, joita osaa itse käyttää oikeassa tilanteessa) :auto, äiti, isi, mummo, kiitti, pissi, tissi, lamppu, ajaa (auto ajaa), hei hei. Kaikki ei tietenkään tule ihan täydellisenä, mutta ainakin niin että äiti ja isi ymmärtää
. Niin ja eieiei on edelleen sanonta top3:ssa, lähestyttäessä jotain kiellettyä (kuten hellan tai pesukoneen nappuloita) Iisa alkaa hyvissä ajoin heiluttamaan päätä ja hokemaan että eieiei . Hyvin tuntunut oppi menneen perille siis
1v neuvolassa saimme mitat 80cm ja 9800g (muistaakseni). Pipo oli 48cm. Hyvin oli tullut sekä pituutta että painoa, painokäyrällä oli selvä hyppäys ylöspäin.
Hampaita Iisalla löytyy 11 tai 12, toisen alaposkihampaan tarkkaa tilannetta en juuri nyt osaa sanoa
.
Hampaiden suuresta määrästä huolimatta Iisa ei ole oikein vieläkään hoksannut tuota
pureskelun jaloa taitoa. Tai siis jos hänelle tarjoaa leipää, makaronia, tai vihanneksen palasia niin syö ihan mallikkaasti, mutta ns. klöntit soseen seassa saa yökötysrefleksin käyntiin kun pieni parka ei tajua makustella että onko ruuassa klöniä vaan nielee suorilla. Niinpä minä olen tyytynyt soseuttamaan kaiken ruuan edelleen ja tarjoilemaan sitten sormi- (tai nykyään jo haarukka-)ruokia sitten siihen päälle.
Valokuvauksesta: Minä käytin Iisaa innoissani puolivuotiskuvassa, ja nyt 1v kuva on sitten jotenkin jäänyt. Lienee rahatilanteellakin osuutensa asiaan.
Onnea vauvauutisista
Pauzi, Jonz ja Alice in wonderland!!! Tehän päätitte sitten kuormittaa toukokuisten pinon, me
pietun, amalia07:n ja JoannaH:n kanssa palstailemme tuolla huhtikuisissa :wave:. Ja minä siis entinen inom, piti kehitellä uusi nicki pikkukakkosta kuumeillessa
. Meillä olisi huomenna (12+6) edessä np-ultra ja kovasti jännittää että onko kaikki massussa hyvin.
Onnea
Tankki tyttöuutisista ja
Hopeakaisla tsemppiä ison massun kanssa :heart: